Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Krokodylowaty | Bossowie | Darkest Dungeon The Crimson Court Darkest Dungeon poradnik, solucja

Informacje ogólne

Nawet początkowa drużyna jest w stanie poradzić sobie z Krokodylowatym. - Krokodylowaty | Bossowie | Darkest Dungeon The Crimson Court - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Nawet początkowa drużyna jest w stanie poradzić sobie z Krokodylowatym.

Krokodylowaty nie jest tak naprawdę bossem - pełni raczej rolę mini-bossa, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż spotkasz go kilkukrotnie podczas przemierzania Dziedzińca. Jednakże, jest on pierwszym większym zagrożeniem, na które natrafisz po wejściu do nowej strefy - na przeciwnika natkniesz się już podczas pierwszej misji. Jak zwykle, odpowiedni dobór drużyny to tutaj sprawa kluczowa - korzystanie z niewłaściwych bohaterów może kosztować cię całe starcie.

Walka rozpoczyna się z Krokodylowatym na 4 pozycji, pozostałe miejsca (1-2-3) zapchane są przez "przeciwników", którzy wyglądają po prostu jak roślinność. Te 3 cele są niemożliwe do ruszenia (zbyt wysoka odporność na Przesunięcie) i w gruncie rzeczy nieśmiertelne - ich olbrzymi współczynnik uniku nie pozwoli ci ich trafić, a nawet jeśli, to posiadają także bardzo wysoką ochronę i odporności, które zniwelują wszelkie obrażenia. Ich głównym celem jest ograniczenie twoim postaciom dostępu do bossa - Krokodylowaty będzie poruszał się pomiędzy nimi, przeskakując na różne pozycje dzięki swoim atakom. Jest to też powód, dla którego warto mieć tutaj drużynę złożoną z bohaterów, którzy mogą atakować każdą pozycję - albo przynajmniej część bohaterów, którzy to potrafią. Jednakże, przeciwnika tego pokonać można praktycznie dowolną drużyną (niektóre jednak wymagają więcej czasu - jest też ryzyko utraty bohatera) - nawet startowa drużyna (ta, którą ma się po misji treningowej), złożona z Krzyżowca, Oprycha, Badaczki Zarazy i Kapłanki, może sobie z nim dać radę.

Wróg korzysta z 5 różnych ataków. Submerge i Lurking Fear to jego zdolności wspomagające / defensywne - pierwsza pozwala mu zwiększyć swój unik i odnowić trochę punktów zdrowia, druga z kolei zwiększa jego obrażenia, ochronę i przemieszcza go jedno miejsce do przodu. Teeth Rake to atak, który zadaje średnie obrażenia zwykłe i od stresu, ma także szansę nałożyć efekt krwawienia i pociągnąć postać do przodu. Swarming Corruption to jego jedyny atak, który może trafić całą drużynę - zadaje niewielkie obrażenia zwykłe i od stresu, zmniejsza także celność trafionych. Najgroźniejszą zdolnością jest jednak Apex Predator. Wróg może z niej skorzystać jedynie po wykorzystaniu Submerge. Atak zadaje spore obrażenia i może wywołać efekt krwawienia, a celem paść może do 3 postaci.

Statystyki bossa

Poniższa tabela przedstawia statystyki bossa w jego trzech wariantach (wróg posiada tą samą nazwę, niezależnie od poziomu trudności).

Nazwa

Crocodilian

Crocodilian

Crocodilian

Zdrowie

118

164

223

Unik

10

19

32.5

Ochrona

10%

10%

10%

Szybkość

7

8

9

Odporność na ogłuszenie

50%

70%

95%

Odporność na Zarazę

80%

100%

125%

Odporność na Krwawienie

50%

70%

95%

Odporność na Osłabienie

75%

95%

120%

Odporność na Przesunięcie

35%

55%

80%

Uwaga - boss może wykonać 2 akcje w ciągu jednej tury.

Jak pokonać bossa

Jak zapewne udało ci się już wywnioskować z informacji przedstawionych w powyższej tabeli, boss posiada trzy główne wady - dość niska odporność na krwawienie i ogłuszenie, a także bardzo niska odporność na przesunięcie. Wrażliwość na krwawienie, w połączeniu z faktem, iż boss wykonuje 2 akcje w ciągu jednej tury, sprawia, iż ten efekt jest bardzo skuteczny podczas walki z Krokodylowatym. Ogłuszenie wroga i zmuszenie go, by przesunął się na przód pozwoli ci atakować go przy pomocy bohaterów, którzy zadają duże obrażenia wrogom na 1 i 2 miejscu (Krzyżowiec, Trędowaty). Tyczy się to także nowej klasy, Flagelanta - jego potężne efekty krwawienia mogą być nałożone jedynie na wrogów stojących na 1 i 2 miejscu.

Drużyna, która dobrze sprawdzi się przeciwko temu bossowi składa się z następujących bohaterów:

  1. Krzyżowiec na 1 pozycji. Gdy boss będzie na 1 lub 2 miejscu, Krzyżowiec będzie w stanie zadawać mu spore obrażenia, bądź wykorzystać swoje zdolności, by ogłuszyć przeciwnika.
  2. Oprych na 2 pozycji. Oprych ustawiony na 2 miejscu może atakować bossa stojącego na każdej pozycji, a także potraktować go atakiem wywołującym krwawienie, gdy ten się zbliży.
  3. Kapłanka na 3 pozycji. Kapłanka przyda się do utrzymania drużyny przy życiu, jako iż Krokodylowaty jest w stanie zadać dość spore obrażenia. Jej zdolność pozwoli ci także ogłuszyć wroga, gdy leczenie nie będzie potrzebne.
  4. Badaczka Zarazy na 4 pozycji. Pomimo faktu, iż wróg ma dość wysoką odporność na Zarazę, Badaczka Zarazy i tak się tutaj przyda z uwagi na jej zdolności. Może dzięki nim ogłuszyć wroga i wyciągnąć go do przodu, czy ogłuszyć przeciwnika, który czai się na ostatniej pozycji.

Jak widać, powyższa drużyna składa się z bohaterów, do których dostęp uzyskasz po wykonaniu 1 misji (treningowej). Jest to dobra drużyna dla graczy, którzy rozpoczynają swoją przygodę z dodatkiem Crimson Court od "świeżej gry", kiedy brakuje jeszcze potężnych błyskotek, a gracz nie ma dostępu do wszystkich bohaterów. Badaczka Zarazy powinna jak najczęściej korzystać z Dezorientującego Podmuchu, by ogłuszyć wroga i wyciągnąć go do przodu, Kapłanka powinna leczyć rany sojuszników przy pomocy Bożej Łaski lub Boskiego Pocieszenia, okazjonalnie ogłuszając Krokodylowatego dzięki Oślepiającej Światłości. Krzyżowiec i Oprych z kolei powinni skupić się na zadawaniu bossowi obrażeń.

Jednakże, jeśli masz dostęp do wszystkich klas postaci, możesz wykorzystać inne kombinacje drużyn, takie jak (od 1 do 4 pozycji):

  1. Awanturniczka, Flagelant, Arlekin i Kapłanka - Awanturniczka może atakować wszystkie pozycje i nakładać krwawienie, Flagelant może nakładać krwawienie na każdą pozycję (chociaż atak pozwalający sięgnąć 3 i 4 rzędu jest słabszy) i może wyleczyć siebie i sojusznika, jeśli zajdzie taka potrzeba, a Arlekin służył będzie do wspomagania drużyny swoimi pieśniami i okazjonalnego nakładania krwawienia. Kapłanka wykorzystywana jest tutaj do leczenia drużyny.
  2. Awanturniczka, Flagelant, Łowczy i Łowczy - drużyna, która kładzie bardzo duży nacisk na efekt krwawienia, pozwalając nałożyć go z każdej pozycji. To, w połączeniu z podwójnym ruchem Krokodylowatego i zdolnością Flagelanta do zmniejszenia odporności na krwawienie sprawi, iż drużyna ta powinna bardzo sprawnie poradzić sobie z bossem. Dodatkowo, każda postać w tej drużynie jest w stanie wyleczyć swoje rany i zmniejszyć stres - doskonale poradzą sobie bez dedykowanego uzdrowiciela.

Warto trzymać się z dala od bohaterów, których obrażenia uzależnione są od oznaczenia (mark), takich jak Kuszniczka czy Łowca Nagród. Wróg wykonuje dwie akcje w ciągu jednej rundy, przez co często oznaczenie zniknie, zanim jakakolwiek postać zdoła z niego skorzystać. Abominacja to także kiepski wybór - nie może on iść na misję razem z Kapłanką, Krzyżowcem czy Flagelantem, a wróg posiada wysoką odporność na Zarazę.