Darkest Dungeon: Łowca nagród (Bounty Hunter) - Klasy bohaterów
Aktualizacja:
Łowca nagród / Bounty Hunter

Bounty Hunter jest mistrzem kontroli pola walki i tworzenia zamieszek w szeregach wroga. Preferuje raczej walkę na froncie, najlepiej na drugiej pozycji, skąd może korzystać ze wszystkich swoich umiejętności, prócz Ciosu z Dołu. Ta klasa skupia się głównie na zadawaniu obrażeń i wykorzystywaniu negatywnych efektów nałożonych na przeciwników. Z tego powodu nie jest on najlepszych tankiem w grze, choć odpowiednio uzbrojony i z dopasowanymi umiejętnościami sprawdza się nie najgorzej w tej roli.
Najważniejszymi zdolnościami Łowcy Nagród są Stygmat Śmierci (Mark for Death) i Odbiór Nagrody (Collect Bounty), na których opierać się powinna cała rozgrywka tą postacią. Pierwsza z nich, prócz oznaczania (Marked) celu, pozwala na zmniejszenie olbrzymiej ilości ochrony (PROT) na celu, co w dalszej części gry jest nieocenione, gdyż masa wrogów jest bardzo odporna na ataki właśnie dzięki temu. Odbiór nagrody z kolei zadaje gigantyczne obrażenia oznaczonym celom, a także wrogom typu Człowiek (Human). Jeden atak na oznaczonym celu potrafi zadać nawet 50-60 punktów obrażeń, posyłając wroga do piachu.
Kolejną niewątpliwą zaletą tej postaci jest możliwość nałożenia ogłuszenia przez aż dwie zdolności, z czego obie oferują także możliwość przetasowania wrogich szeregów - jedna przemieszcza cel w losowe miejsce, druga wyrzuca go do tyłu. Dzięki temu można wyciągnąć na przód wrogów, którzy są śmiertelnie niebezpieczni na tyłach (np. ci którzy zadają obrażenia od stresu), a na froncie nie potrafią nic zdziałać.
Klasa ta doskonale spisuje się na drugiej i trzeciej pozycji, gdzie ma dostęp do większości swoich zdolności (a na drugiej do wszystkich), jednak najlepszą jest pozycja druga, która daje dostęp do Ciosu z Dołu, potężnego ogłuszenia, które jednocześnie odrzuca o 2 pola. Jeśli jednak chcesz skupić się wyłącznie na zadawaniu obrażeń (gdyż klasa ta jest stosunkowo wrażliwa na ataki), ustaw Łowcę Nagród na 3 pozycji.
Statystyki
Poziom | Zdrowie | Unik | Ochrona | Szybkość | Celność | Krytyk | Obrażenia |
1 | 25 | 5 | 0 | 5 | +0 | 5% | 5-10 |
2 | 30 | 10 | 0 | 5 | +0 | 5,5% | 6-12 |
3 | 35 | 15 | 0 | 6 | +0 | 6% | 7-13 |
4 | 40 | 20 | 0 | 6 | +0 | 6,5% | 7-15 |
5 | 45 | 25 | 0 | 7 | +0 | 7% | 8-16 |
Odporności
Ogłuszenie | Zaraza | Choroba | Cios Śm. | Przesunięcie | Krawienie | Osłabienie | Pułapka |
40% | 40% | 20% | 67% | 40% | 30% | 30% | 40% |
Porady do klasy:
- Najlepszą pozycją dla tej klasy jest druga od przodu, gdzie może korzystać ze wszystkich swych umiejętności, lecz jeśli chcesz skupić się na zadawaniu obrażeń (poprzez wykorzystanie Odbioru Nagrody i Stygmatu Śmierci), wybierz pozycję 3, która daje większe bezpieczeństwo.
- Staraj się nie traktować Bounty Huntera jako swoje głównego tanka, jako że posiada on dosyć niską odporność. Klasa ta, jeśli nie potrzebujesz zdolności odrzucania wroga, najlepiej spisuje się na 3 pozycji - może wyprowadzać najskuteczniejsze ataki, a większość wrogów na froncie jej nie dosięgnie.
- Jeśli planujesz korzystać z tej klasy, dobrze jest dobrać do drużyny także Kuszniczkę (Arbalest), Łowczego (Hound Master) i/lub Okultystę (Occultist) - wszystkie te klasy posiadają zdolność oznaczającą (Marked), która zwiększy skuteczność Łowcy Nagród.
- Wykorzystaj umiejętności Do Mnie (Come Hilter), Cios z Dołu (Uppercut) oraz Granat Błyskowy (Flashbang), aby namieszać w szykach przeciwnika i poprzestawiać wrogów walczących w zwarciu na tyły, gdzie nie będą mogli użyć większości swych ataków
- Używaj Mark for Death, by oznaczać najgroźniejsze cele dla siebie i swoich towarzyszy, a następnie wykorzystaj Collect Bounty, co pozwoli Ci zadać 100% więcej obrażeń. Podobnie sprawa wygląda z umiejętnością Finish Him, która zadaje 33% obrażeń więcej celom z efektem ogłuszenia (Stun)
Zalety | Wady |
+ Bardzo dobra kontrola pola walki + Solidne obrażenia i przyzwoita wytrzymałość + Mocne kombinacje z efektami nałożonymi na przeciwników + Skuteczny na 3 pierwszych pozycjach + Znacznie zyskuje, jeśli w drużynie jest Łowczy, Kuszniczka i/lub Okultysta + Możliwość nałożenia potężnego (5pk/runda) krwawienia | - Nie jest tak odporny jak inne klasy walczące w zwarciu - Brak ataków AoE - Wymaga dobrego ustawienia i przemieszczania się w szeregach - Stosunkowo niskie obrażenia na celach, które nie są ogłuszone, bądź oznaczone |
Umiejętności bojowe
Nazwa | Ikona | Pozycja | Cele | Opis (kolejne poziomy) |
Odbiór Nagrody | ![]() | ![]() |
| Rodzaj: wręcz CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105 KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7% Na siebie: Dodatkowe obrażenia przeciwko Ludziom: +15 / +20 / +25 / +30 / +35% Dodatkowe obrażenia przeciwko naznaczonym (Marked) celom: +90 / +90 / +90 / +90 / +90% |
Stygmat Śmierci | ![]() | ![]() |
| Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 100 / 105 / 110 / 115 / 120 OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100% Na wroga: Oznaczenie wroga (Marked) Zmniejszenie ochrony: -10 / -13 / -15 / -18 / -20% |
Do Mnie | ![]() | ![]() |
| Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 90 / 95 / 100 / 105 / 110 OBR mod: -67 / -67 / -67 / -67 / -67% KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2% Przyciągnięcie celu o 2 pola: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa) |
Cios z Dołu | ![]() | ![]() |
| Rodzaj: wręcz CEL bazowa: 90 / 90 / 95 / 100 / 105 KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2% OBR mod: -67 / -67 / -67 / -67 / -67% Ogłuszenie: (124 / 134 / 144 /154 /165% bazowe) Odrzuć: 2 pola w tył (100 / 110 / 119 /129 /139% bazowe) |
Granat Błyskowy | ![]() | ![]() |
| Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100% Ogłuszenie: (124 / 134 / 144 /154 /165% bazowe) Przemieszanie: o 1 pole (100 / 110 / 119 /129 /139% bazowe) |
Egzekucja | ![]() | ![]() |
| Rodzaj: wręcz CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105 KRYT mod: 2 / 2 / 3 / 4 / 4% Na siebie: Dodatkowe obrażenia przeciwko ogłuszonym celom: +25 / +33 / +40 / +50 / +60% |
Hak i Sztych | ![]() | ![]() |
| Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 90 / 95 / 100 / 105 / 110 KRYT mod: 2 / 2 / 3 / 4 / 4% OBR mod: -85 / -85 / -85 / -85 / -85% Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) Obrażenia krwawienia: 3 / 3 / 4 / 4 / 5 pkt. / runda (3 rundy) |
Umiejętności obozowe
Nazwa | Ikona | Koszt czasu | Cel | Efekt |
Zachęta | ![]() | 2 | 1 towarzysz | Zmniejsza poziom stresu o 15 |
Opatrunek | ![]() | 2 | 1 towarzysz | Leczy 15% punktów zdrowia Hamuje krwawienie celu Usuwa truciznę (zarazę) celu |
Motywacja | ![]() | 2 | 1 towarzysz | +15% do odporności na stres |
Tak to się robi | ![]() | 3 | Na siebie | +10 do celności +5% szansy na trafienie krytyczne |
Tropienie | ![]() | 2 | Na siebie | -15% do szansy zaskoczenia drużyny +10% do szansy zaskoczenia potworów |
Planowane Obalenie | ![]() | 4 | Na siebie | (Wielkość potwora: 2) +25% obrażeń (Wielkość potwora: 2) +15 do celności |
Daleki Zwiad | ![]() | 3 | Na siebie | +35% szansy rozpoznania (Scouting) |
0
- Darkest Dungeon - poradnik do gry
- Darkest Dungeon - poradnik do gry
- Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Klasy bohaterów - wprowadzenie
- Darkest Dungeon: Statystyki bohaterów
- Darkest Dungeon: Łowca nagród (Bounty Hunter) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Krzyżowiec (Crusader) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Hiena cmentarna (Grave Robber) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Awanturniczka (Hellion) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Oprych (Highwayman) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Arlekin (Jester) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Trędowaty (Leper) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Okultysta (Occultist) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Badaczka zarazy (Plague Doctor) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Kapłanka (Vestal) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Wstręt (Abomination) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Zbrojny (Man-at-Arms) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Łowczy (Hound Master) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Kuszniczka (Arbalest) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Antykwariuszka (Antiquarian) - Klasy bohaterów
- Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon - poradnik do gry
Komentarze czytelników
JohhnyBravos Junior
Z ostatnim dodatkiem doszlo wydarzenie w ktorym za 30 odlamkow mozna kupic "skuteczna miksture", ktora leczy kazdego bohatera w druynie z wszystkich chorob, w tym z karmazynowej klatwy. Do tego fanatyk tez dropi mistury leczace karmazynowa klatwe.
Ernst69 Junior
Kiedy zostanie opisana Tarczowniczka i Muszkieter?
SpoconaZofia Legend
Kiedy dodacie The Color of Madness w wersji pdf do pobrania ? Macie w planach aktualizowanie poradnika ? Bo zasugerowałem się że jest w poradniku kupiłem premium a tu dupa.
Jeżeli pojawi się w przyszłości aktualizacja poradnika, umieścicie polskie nazwy nawyków ? Przykładowo "Syndrom Oszusta" kompletnie nie wiem jakie ma działanie i nie jestem pewien czy został opisany.
Grekoimper91 Junior
Proszę czy da sie i jak zobaczyć ile zadają biegłości przeciwników i jak działają? wydaje mi sie ze kiedys sie dało a teraz jak próbuję to nie mogę zjechać na biegłości bo znikają zanim zdążę
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




























