Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Brigand Pounder | Bossowie w Darkest Dungeon Darkest Dungeon poradnik, solucja

Brigand Pounder

Oto boss i jego pomocnicy w całej okazałości. - Brigand Pounder | Bossowie w Darkest Dungeon - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Oto boss i jego pomocnicy w całej okazałości.

Brigand Pounder to pierwszy boss, z jakim przyjdzie ci się zmierzyć w Kniei (Weald). Przeciwnik zawsze zajmuje drugą pozycję (chyba, że zabijesz przywołańca, który stoi na przodzie formacji, wtedy przesunie się on na pierwszą) i jak praktycznie każdy większy przeciwnik w grze będzie co rusz przywoływał żołnierzy do pomocy.

Boss jest o tyle ciekawy, że sam nie jest w stanie cię nawet zranić - by móc wyprowadzić dwa z trzech swoich ataków, będzie potrzebował pomocy. Pomaga mu w tym właśnie trzeci z ataków, Reinforcements, dzięki któremu jest w stanie wezwać na pole walki do trzech żołnierzy, w tym twój główny cel, którym zawsze musisz zajmować się w pierwszej kolejności - Matchman.

Ten żołnierz dzierżący pochodnie nie zadaje praktycznie żadnych obrażeń, jednak dzięki niemu wróg będzie mógł odpalić swój główny atak - "BOOOOOOOM!". Zadaje on olbrzymie obrażenia całej twojej drużynie (spokojnie jest w stanie zabrać 2/3 zdrowia każdemu bohaterowi!), a w dodatku dodaje 15 punktów stresu wszystkim trafionym. Pounder wykorzystać może ów atak jedynie przy pomocy Matchmana (to on go aktywuje), a sama aktywacja ma miejsce zawsze na końcu całej rundy, gdyż Matchman ma bardzo niski współczynnik szybkości i zawsze rusza się ostatni. Jest też trzeci atak, "MISFIRE!", który czasami zastępuje jego zwykły "boom" - strzał ten zawsze nie trafia i odnawia stres twojej drużyny, jednak nie warto na niego liczyć.

Ataki bossa

Nazwa

Wym. miejsce

Cele

Celność

Efekt

Reinforcement

każde

Na siebie

100%

Przywołanie sojuszników

BOOOOOOM!

każde

Cała drużyna gracza

82,5% / 90% / 102,5%

9-27 / 12-35 / 17-51 obrażeń, +15 stresu

MISFIRE!

każde

Cała drużyna gracza

0%

-10 stresu

Powyższa tabela przedstawia wszystkie dostępne dla bossa ataki - wartości zostały podzielone "/" ze względu na poziomy (1, 3 i 5), na których przyjdzie ci zmierzyć się z przeciwnikiem.

Statystyki bossa

Rodzaj

Brigand 8 Pounder

Brigand 12 Pounder

Brigand 16 pounder

Zdrowie

50

75

105

Unik

0

10%

22,5%

Ochrona

70%

70%

70%

Szybkość

0

1

2

Odp. na ogłuszenie

200%

220%

245%

Odp. na zarazę

200%

220%

245%

Odp. na krwawienie

200%

220%

245%

Odp. na osłabienie

200%

220%

245%

Odp. na przesunięcie

100%

120%

145%

Tabela znajdująca się powyżej przedstawia z kolei statystyki bossa w trzech wariantach trudności.

Jak pokonać bossa

W pierwszej kolejności zawsze bierz się za Matchmana. - Brigand Pounder | Bossowie w Darkest Dungeon - Darkest Dungeon - poradnik do gry
W pierwszej kolejności zawsze bierz się za Matchmana.

Jak nietrudno się domyślić, nie ma sensu zabierać ze sobą postaci, które nakładają przeróżne efekty obrażeń rozłożonych w czasie, gdyż boss posiada bardzo wysokie odporności i szansa na wywołanie krwawienia czy zarazy jest praktycznie żadna. Posiada on co prawda bardzo wysoki współczynnik ochrony, jednak ta walka taka już jest - ukończenie jej trochę potrwa, gdyż twoje ataki będą zadawać po 2-3 punkty obrażeń.

Sugerowana drużyna powinna zawierać postacie, które potrafią bez problemu namierzyć 3 i 4 szereg drużyny wroga, gdyż to tam najczęściej znajduje się główne zagrożenie, czyli Matchman. Musisz za wszelką cenę zabić go, zanim runda dobiegnie końca. Razem z nim pojawią się też inni wrogowie, których również warto wyeliminować - jeden, dwa ataki wystarczą na każdego z nich, a boss nie jest w stanie przyzwać 3 pomocników na raz. Taktyka polegać ma więc na tym, by co rundę ubić Matchmana i jego kolegów, a pozostałe, możliwe do wykonania ataki skierować na bossa. Po kilku(nastu) turach walka powinna dobiec końca.

Drużyna, która dobrze radzi sobie z tym bossem, składa się z:

  • Krzyżowca (Crusader) - zadaje on bardzo wysokie obrażenia na 1 i 2 szereg, gdzie na ogół znajduje się boss, jak i jeden z przywołańców
  • Awanturniczka (Helion) - stojąc na pierwszej pozycji jest w stanie bez problemu ranić całą wrogą drużynę, łącznie z 4 pozycją, zadając przy tym olbrzymie obrażenia
  • Łowca Nagród (Bounty Hunter) - jest w stanie atakować praktycznie każde miejsce szeregu, a jego zdolność Stygmat Śmierci zmniejszy o 10% (efekt nakłada się kilkakrotnie) ochronę bossa, jeśli uda ci się go zaaplikować.
  • Kuszniczka (Arbalest) - stojąc na samym tyle formacji jest w stanie atakować każdego wroga, zadając przy tym jedne z największych obrażeń w grze. Jeden celny strzał w jej wykonaniu powinien posłać Matchmana do piachu.

Sprawdzi się tutaj tak naprawdę każdy, kto w zadaje większość obrażeń za pomocą ataków fizycznych, a nie nakładanych przez trucizny i krwawienie. Pamiętaj tylko, by twoja drużyna była w stanie bez problemu atakować każde pole wroga, by jak najszybciej ubić Matchmana.