Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Poradnik do gry Pillars of Eternity oferuje komplet informacji pomocnych w poznaniu najważniejszych założeń tej rozbudowanej produkcji role-playing oraz w dokładnym zbadaniu oferowanego przez nią świata fantasy. Poradnik podzielony został na dwie główne części. Pierwsza część pełni rolę przewodnika po grze i opisuje ona wszystkie najważniejsze elementy rozgrywki. Jej nadrzędnym celem jest przygotowanie gracza do rozpoczęcia przygody z tą produkcją i uzupełnienie informacji umieszczonych w instrukcji. Pierwszy rozdział przewodnika zawiera ogólne porady i wskazówki, jakimi gracz powinien kierować się przez całą rozgrywkę. Znalazły się w nim także podstawowe porady dotyczące kreacji oraz rozwoju bohatera.

Dużą część przewodnika zajmuje analiza wszystkich dostępnych klas postaci: ich krótka charakterystyka, kolejne kroki w procesie tworzenia i rozwoju na pierwszym etapie gry oraz praktyczne porady odnośnie stylu gry. W przewodniku zaprezentowano również świat gry wraz z sugestiami co do jego eksploracji. Poradnik obejmuje także zagadnienia związane z walką, skupiając się na wyjaśnieniu najważniejszych pojęć oraz mechanik nią rządzących.

Nie zabrakło też informacji na temat zarządzania drużyną, począwszy od przyjmowania nowych towarzyszy aż po kierowanie nimi. W tym samym rozdziale przybliżono sylwetki wszystkich 8 kompanów, których można spotkać podczas zabawy i przyłączyć do drużyny. Ostatni duży rozdział przewodnika poświęcony został twierdzy zarządzanej przez gracza. Omówiono sposób jej zdobycia, pamiętając także o aspekcie bieżącego zarządzania oraz polecanego kierunku rozbudowy. Na samym końcu przedstawiono system rzemiosła.

Na drugą część niniejszego poradnika składają się kompletny opis przejścia wszystkich zadań gry oraz szczegółowe omówienie odwiedzanych lokacji. W opisach poszczególnych questów znalazły się informacje na temat okoliczności ich otrzymywania, miejsc, które trzeba w trakcie ich przechodzenia odwiedzać, oraz wszystkich możliwych sposobów ich zaliczania. Opisy lokacji zestawiają z kolei ich najważniejsze cechy - unikalne miejsca i postacie, możliwe do odblokowania questy czy rodzaje napotykanych potworów.

Opis przejścia gry wzbogacony został mapą świata i kilkudziesięcioma mapami wszystkich większych lokacji. Na mapach zaznaczone zostały miejsca powiązane z zadaniami, ale również ważne postacie niezależne, zamknięte przejścia, pułapki czy legowiska silnych potworów.

Pillars of Eternity to gra studia Obsidian Entertainment, która przygotowana została ze wsparciem platformy Kickstarter i która bardzo wyraźnie odwołuje się do takich klasyków gatunku RPG jak Baldur's Gate czy Icewind Dale. W trakcie gry przemierzamy rozbudowany świat, który ukazano w rzucie izometrycznym, wykonując ciekawe zadania, spotykając interesujące postacie i staczając wymagające potyczki.

Oznaczenia kolorystyczne użyte w poradniku:

Brązowy - nazwy lokacji

Niebieski - czary i umiejętności

Zielony - spotykane w grze postaci i bohaterowie

Pomarańczowy - nazwy zadań

Kursywa - pozostałe pojęcia oraz przedmioty, które wymagają wyróżnienia

Patryk Greniuk & Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Informacje o Pillars of Eternity - poradnik do gry

Autorzy : Patryk Tyon Greniuk, Jacek Stranger Hałas

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 191, ilustracje: 148 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 62.

Popularne strony w Pillars of Eternity - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (157)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
09.04.2015 18:17
odpowiedz
arsen99
1
Junior

Hejka... Ile trwa jedna tura? Nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji, wszędzie tylko podają który jest dzień, a ty nagle w przygodzie widzę - koniec tura 14. Jak sprawdzić która obecnie jest tura?? dzieki

09.04.2015 19:53
odpowiedz
baldursan
5
Legionista

Dzięki za odpowiedź wcześniej.

Teraz mam inny problem. A raczej bug jakiś:/ Otóż w dalszej części gry (2 akt) poszedłem dalej zwiedzać labirynt. Po ciężkiej walce na 11 poziomie z tymi roślinkami, wróciłem do twierdzy odpocząć. A że chciałem przy okazji awansować innych członków nie używanej drużyny, to moją główną ekipę odłączyłem. Po kolejnym przyłączeniu okazało się, że po znikały przedmioty, które miały w plecaku (nawet nie zdążyłem sprawdzić co takiego na tym i poprzednim poziomie zgarnąłem), a co gorsza zniknął podręczny item ( w tym różne kamienie do przywołania towarzyszy) nad czym bardzo ubolewam:/ Niestety nie mam sejwa:/ Jak się zorientowałem to już zapisałem grę i poszedłem dalej:/ Czy wie ktoś jak odzyskać te przedmioty albo coś? Czy już pozamiatane:/

10.04.2015 10:26
odpowiedz
Hrothgarek
1
Legionista

Udalo sie zabic tego Adrowego smoka na 15poziomie Caed Nua 2czarami od maga :P
Spojrzenie Adragany(skamienienie) + wyladowanie lancuchowe ktore mu zadalo 126obrazen i byl juz trupem :D

10.04.2015 13:50
odpowiedz
anomander8818
1
Junior

Witam, czy ktoś zetknął się z problemem dotarcia do Caed Nua ? Po wejściu na Czarne Błonia i dotarciu na drogę do miasta dalej nic się nie dzieje, wszystkie questy zostały wykonane. Z góry dzięki za pomoc :)

10.04.2015 19:26
odpowiedz
Hrothgarek
1
Legionista

A ja mam inne pytanko: Wie ktos kiedy wyjdzie dodatek do PoE? Ukonczylem dzis pillarsow, chyba zaczne nowa tym razem na najtrudniejszym poziomie bo na normal byla momentami za latwa zwlaszcza pozniej gdy juz mialem wszystkich na 12lel.

11.04.2015 00:32
odpowiedz
Kantur
2
Junior

MrCyprian żeby dostać hasło od ducha musisz znać język proponuj wyjść z ścieżek wykonać misję (nie pamiętam nazwy) i dopiero powrócić ;]

11.04.2015 07:59
odpowiedz
Fobos
1
Junior

W trzecim akcie dostałem zlecenie na zabicie fampyra Doroth Grimaulta mającego się znajdować w katakumbach pod miedzianymi alejami jednak jak się tam dostać ponieważ nie mogę wejść do zatoki buntu wszystkie znane mi wejścia nieaktywne

11.04.2015 09:35
odpowiedz
mroczny_hobbit
4
Legionista

Generalnie do poradnika zaglądam jak utknę gdzieś na amen - sam wolę dojść do sedna sprawy.
Dla mnie do tej pory to najlepszy RPG w jaki grałem od czasów Skyrima. Divinity Original Sin wymięka.
Sam osobiście zdecydowałem się grą barbarzyńcą. Przez cały pierwszy akt używałem dwuręcznego kostura bojowego i lekkiej zbroi. Wszystko oczywiście sobie zaklinałem pod postać. Muszę przyznać, że barbarzyńca spisuje się wyśmienicie. Z wszystkich wojów w ekipie padł najmniej często zostając samemu na placu boju.
W drugim akcie znalazłem jakąś unikatową zbroję średnią i dobry miecz dwuręczny. Barbarzyńca mój ma najwięcej ubitych w ekipie i zadał też najwięcej obrażeń.
Skład mojej ekipy: Z przodu wojownik z tarczą co zbiera wszystko na siebie, paladynka w piórach, zza ich pleców atakuje właśnie mój barb. Trzecia linia to enigmatyczka matka jakaś tam i z tyłu mag-elf.
Co do questów jestem bardzo zadowolony nawet poboczne mają ciekawą historię do opowiedzenia.
Generalnie daję +9/10

11.04.2015 10:34
odpowiedz
Hrothgarek
1
Legionista

PoE to najlepsza gra rpg na miare baldursa tyle ze z lepsza grafika. Barb fajny jest podobnie jak zlodziej zadaja szybkie zabojcze obrazenia choc nic im po nich jak mnie nawet nie drasna prawie, bo moj woj tank krasnolud ma prawie 140odbicia i jest nieykalny prawie moga do niego strzelac i walic z kazdej strony i ok 90% obrazen to same pudla ze strony wrogow czy moich kompanow jak testowalem :D Mozna w ten sposob pocwiczyc, porownac z innym ekwipunkiem walke w druzynie(jak ktos moze nie wie to: klikasz na postac wciskasz A a nastepnie na postac ktora chcesz uderzyc w druzynie)

11.04.2015 13:37
odpowiedz
Ukasch
1
Junior

Czy ktoś może mi powiedzieć w którym momencie gry mogę się dostać do Cliaban Rilag? Mam misję z Ederem i muszę się tam udać ale lokalizacji nie ma na mapie. Jak się tam dostać?

11.04.2015 14:23
odpowiedz
Hrothgarek
1
Legionista

Rob misje glowne(fabularne) to Cie doprowadzi w tamto miejsce pozniej, bodajze z tego co pamietam trzeba wziasc te questy dla Olowianego klucza w katakumbach w Miedzianych Alejach. Pozniej idziesz do Jelenioborza do kaplicy tam Ci kaplan wskaze na mapie glownej gdzie znajduje sie ta swiatynia i wowczas bedziesz mogl sie tam udac :)

12.04.2015 13:01
odpowiedz
regorg
2
Junior

Witam, mam problem z zadaniem Ostrze bezkresnych ścieżek. Zdobyłem wszystkie części oprócz przedostatniej na 9 poziomie. Skradam się moją postacią, która ma 20 percepcji i 8 poziom mechaniki do miejsca, w którym ma się znajdować przełącznik i nic. Nie wiem czy jest to jakiś bug, czy co, ale uniemożliwia mi to ukończenie tego questa. Proszę o pomoc ;/

12.04.2015 13:18
odpowiedz
regorg
2
Junior

Dobra, problem rozwiązany. Wynająłem pomocnika z mechaniką 10 i dało radę.

12.04.2015 17:41
odpowiedz
Walczano
2
Junior

Witam,

Na poziomie 8 Bezkresnych Ścieżek w Caed Nua znajduje się Fampyr, od którego, według poradnika, możemy dostać zadanie. Każda opcja dialogowa w moim przypadku kończy się tak samo czyli atakiem na moją drużynę. Dlaczego?

Pozdrawiam.

12.04.2015 18:15
odpowiedz
||Peter||
82
Peterski

Walczano: byc moze potrzebujesz jakiejs statystyki albo usposobienia na wyzszym poziomie

13.04.2015 10:32
odpowiedz
Hrothgarek
1
Legionista

Musisz wczesniej 1zadanie zrobic w Zatoce Buntu zwiazane z uwolnieniem dusz w wiezy i tam nauczysz sie jezyka Engwitanskiego, ktory pozwoli Ci zrozumiec Fampyra i z nim pogadac, a ten zleci Ci wowczas zadanie nie atakujac Cie ;)

27.04.2015 18:55
odpowiedz
aalard
1
Junior

Na 14 poziomie bezkresnych ścieżek można w rozmowie przekonać Od Nue żeby odszedł do cyklu, daje wtedy całun żałobny i znika.

27.04.2015 22:10
odpowiedz
adamkoc18
1
Junior

Albo ja miałem farta albo coś jest nie tak z grą.Podczas walki z Thaosem zabiłem go bardzo szybko,tak szybko że nie przeniósł duszy do żadnego posągu.I jak można się domyślać walka trwała chwilę.Nie mam pojęcia jak to się stało,więc nie pomogę innym.Rzuciłem na niego czary,rzuciłem 3 wojowników i za chwilę leży zabity :)
Tak się zdziwiłem że zapomniałem sprawdzić co się stało.
Może ktoś będzie miał tak samo i powie.

13.05.2015 21:55
odpowiedz
sakhar
101
Animus Mundi

Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?

14.05.2015 20:24
odpowiedz
djstroch
10
Legionista

Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?

22.05.2015 13:26
odpowiedz
DawStep
1
Junior

Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr

27.05.2015 16:41
odpowiedz
Nerka
78
Generał

Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/

27.05.2015 17:22
odpowiedz
Wonder_Boy
30
Konsul

Ja zabiłem go tak :

Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.

03.08.2015 21:13
odpowiedz
Gufi1234
1
Junior

witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!

03.08.2015 21:21
odpowiedz
Gufi1234
1
Junior

DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P

05.08.2015 15:44
odpowiedz
rzaba89nae
51
Aes Sedai

"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.

16.08.2015 21:15
odpowiedz
Cysiek1
11
Legionista

Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.

27.09.2015 18:15
odpowiedz
kriz88
1
Junior

Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?

03.01.2016 14:18
odpowiedz
KMariusz3
1
Junior

Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.

16.05.2016 12:31
odpowiedz
Rhylfein
4
Junior

A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297191Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297190Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297189Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297188Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297187Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297186Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297185Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297184Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297183