STALKER Shadow of Chernobyl: Questy (2) Jantar
Aktualizacja:
Do laboratorium będziesz mógł dotrzeć jeżeli będziesz się poruszał w linii prostej (#1). Osobiście radziłbym omijać widoczne w oddali potwory, choć niedaleko wejścia prowadzącego do zaznaczonego na mapie budynku (#2) zaatakowany zostaniesz przez kilka mutantów. Warto tu skorzystać z shotguna.
![]() | ![]() |
W celu przedostania się do laboratorium będziesz musiał podejść do klatki schodowej i zacząć schodzić na dół (#1). Po chwili wyświetli się informacja o możliwości przeskoczenia do nowej strefy. Samego budynku nie musisz natomiast dokładniej badać, choć na wyższym piętrze odnajdziesz najprawdopodobniej artefakt (#2). Quest ten zostanie zaliczony niedługo po tym jak rozpoczniesz eksplorację laboratorium X16 (musisz tylko zejść po schodach na dół).
![]() | ![]() |
3. Odszukaj Ducha - część 2
Zleceniodawca: Zadanie to aktywuje się automatycznie po zebraniu flash dysku z kryjówki Strieloka
Lokalizacja startowa: sektor o nazwie Instytut Agroprom - Kanały
Co należy wykonać:
a) dowiedzieć co stało się z Duchem (punkt 1 na mapie)
Zadanie to powinno zostać automatycznie zaliczone po tym, jak porozmawiasz z profesorem Sakharovem i otrzymasz od niego drugie zadania, wymagające przedostania się na teren laboratorium X16. Ciało Ducha odnajdziesz natomiast wewnątrz laboratorium. Zostało to opisane w dalszej części tego poradnika.
4. Wydostań się z laboratorium - część 2
Zleceniodawca: quest został automatycznie aktywowany w strefie X16
Lokalizacja startowa: strefa o nazwie X16
Co należy wykonać:
a) uciec z laboratorium, wykorzystując do tego celu sekretny tunel (punkt 5 na mapie - ukazuje on wyjście z tunelu)
b) porozmawiać raz jeszcze z Sakharovem (punkt 1 na mapie)
Dokładny opis questu:
To pełnoprawne dokończenie questu rozpoczętego w laboratorium X16. Do pokonania jest tu bardzo długi tunel. Radziłbym sobie przygotować shotguna, gdyż regularnie będziesz atakowany przez dobrze znane zmutowane stwory (#1). Co jakiś czas wpadniesz też na zombiaki. Pamiętaj o badaniu ciał tych wrogów (amunicja, apteczki itp.). Po dotarciu do pułapki ogniowej (#2) przeskocz nad płomieniami i błyskawicznie skręć w lewo, trzymając się oczywiście prawej ściany.
![]() | ![]() |
Zabijaj kolejne napotykane zombiaki. Po dotarciu do rozwidlenia będziesz oczywiście musiał wybrać prawy tunel (#1). Uważaj na kolejne zmutowane stwory (#2), których będzie tu niestety całkiem sporo. Po wyczerpaniu pocisków do shotguna strzelaj dłuższymi seriami z karabinu maszynowego, unikając walk wręcz.
![]() | ![]() |
Dojdziesz w końcu do miejsca, w którym będziesz musiał rozprawić się z poznanym w laboratorium X18 potworkiem (#1). Celuj w łeb, zachowując oczywiście odpowiedni dystans. Możesz ruszać dalej. Po drodze będziesz musiał przeskoczyć przez charakterystyczną kratkę (#2). Dojdziesz też do drabiny, z których należy oczywiście skorzystać. Po wydostaniu się na powierzchnię zapisz stan gry.
![]() | ![]() |
Zignoruj latający nad sektorem śmigłowiec. Skorzystaj ze schodów (#1), tak aby móc przeskoczyć na drugą stronę ogrodzenia. Ruszaj do bunkra. Będziesz musiał porozmawiać z profesorem Sakharovem, dzięki czemu zaliczysz ten quest. Koniecznie otwórz też ekran handlu, gdyż będziesz mógł zakupić cenny pancerz - SEVA Suit (#2). Powinieneś mieć mnóstwo gotówki. Stary pancerz możesz oczywiście sprzedać. Sakharov zleci ci też poboczne zadanko, którym nie musisz się jednak zajmować.
![]() | ![]() |
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany402182 Chorąży
Ej nosal2 sa dwie opcje albo masz demko albo jestes ciemny i gry z gazet są szajskie
zanonimizowany533388 Junior
Ja rozumiem, że tego typu poradniki nie muszą być szczególnie bogate pod względem słownictwa, ale używanie w co drugim zdaniu wyrazów: "oczywiście" "docelowe" itp. czy też opisywanie każdego elementu otoczenia jako "chrakterystyczny" jest już wręcz obrazą języka.
zanonimizowany698383 Centurion
Nie postarałeś się! Nie opisałeś wszystkich artefaktów, anomalii, zbroji, broni, qestów i innych rzeczy!
Jak robisz taki poradnik to się nie bierz za następne, bo szkoda czasu i pieniędzy graczy i użytkowników!
qqqqqq Generał
Ja tam i tak nie korzystam z poradników, w każdym razie ten motyw z wieloma zakończeniami jest boski.
zanonimizowany939201 Junior
pomyliłeś się tylko w 1 a konkretnie o Instytut Agroprom a konkretniej Babich nie tylko daje lokalizacje wejsc do kanałów a też patrole w Bazie wojskowej w Intytucie
zanonimizowany978231 Junior
witam jestem tu nowy mam problem ze stalkerami cien Czarnobyla gdzie jest tajne wejście do labolatorium żeby poznac tajemnice monolitu czy może ktoś mi pomodz proszę bo dostane szalu hehe
zanonimizowany939201 Junior
pilot jak zejdziesz na dół w elektrowni to bedziesz mijal drzwi do ktorych potrzeba szyfru , szyfr ma jeden z zolniezy monolitu jak bedziesz szedl w prypeci ze stalkerami wtedy kod dostanie masz go w PDA w notatki i PDA i tam masz "PDA zolnieza monolitu" czy jakos tak , wtedy ten kod wpisujesz tak nie wiem czy dziala ale to wydaje sie sensowne bo poco szyfr do drzwi skoro nie mozna nim nic otworzyc prawda?
zanonimizowany939201 Junior
pilot pomyliłem sie jak zejdziesz na dół to musisz poszukac drabiny musisz troche poszukac ale zaprowadzi sie do zamnietych drzwi i tam uzyjesz dekodera ze schowka z prypeci zajmie ci to 30 sekund i zaatakuje cie w miedzi czsie 3-4 monolitowców w egzach (polecam szukac u nich st 200m ) bo ja wzialem od 1 ta bron otwierasz drzi i masz lab jest tam bardzo duzo monlitu i dojdziesz do pokoju z chologramem zniszcz kamienie wokół i pokaze sie typek z którym musisz pogadać i wybierasz opcje: a) przylaczasz sie do swiadomości-z lub b) odrzucasz i zabawa z teleportami i zniszczenie zony :-P
GelLo16 Junior
Jak otworzyć drzwi do tajnego laboratorium bo u mnie wyświetla się napis zamek szyfrowy
Żwawy Junior
Witam, mam ogólnie problem dlaczego u mnie nie ma dźwigni i dlaczego te rury są inaczej ułożone niż na obrazku, co mam zrobić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












