STALKER Shadow of Chernobyl: Questy (1) Sarkofag
Aktualizacja:
QUESTY
1. Spełniacz Życzeń - część 2
Zleceniodawca: quest uaktywnia się automatycznie w strefie Czerwony Las - Bunkier
Lokalizacja startowa: sektor o nazwie Czerwony Las - Bunkier
Co należy wykonać:
a) przedostać się do sarkofagu
b) odszukać monolit
Dokładny opis questu:
Przez cały czas radziłbym oczywiście korzystać z noktowizora. Możesz też załączać latarkę, choć w ten sposób odsłaniasz swoją pozycję. Sukcesywnie posuwaj się do przodu. Po dotarciu do ukazanego na screenie korytarza (#1) będziesz musiał rozprawić się z pojedynczym snajperem. Błyskawicznie należy go nie załatwić, tak aby nie zostać trafionym. Jeśli chcesz, możesz podnieść jego giwerę - Gauss gun (#2). To świetna pukawka, ale musisz liczyć się z długimi przeładowaniami i koniecznością oddawania pojedynczych strzałów.
![]() | ![]() |
Możesz ruszać dalej. Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do ukazanego na screenie rozwidlenia (#1). To bez dwóch zdań najtrudniejsza część tej misji. Większa grupa wrogów skrywa się po lewej stronie. Możesz już teraz zacząć wychylać się, tak aby co najmniej kilku z tych wrogów załatwić (#2). Musisz starać się o headshoty, gdyż inaczej sam stracisz dużo energii. Nie zapominaj też obserwować wskaźnika napromieniowania!
![]() | ![]() |
Osobiście radziłbym jednak najpierw udać się na wprost. Za rogiem skrywa się około trzech żołnierzy (#1). Najlepiej będzie załatwić ich celnie posłanym granatem. Dojdziesz w końcu do charakterystycznego pomieszczenia z rurami. Obróć się w lewo i zlokalizuj drabinę (#2), po której będziesz oczywiście musiał zejść na dół.
![]() | ![]() |
Powinieneś odnaleźć tu dwa cenne obiekty - skrzynię z artefaktami (#1) oraz skrytkę (#2). W środku odnajdziesz między innymi pancerz, który nie radziłbym jednak podnosić, gdyż cechuje się on słabszą odpornością na radioaktywność. Warto natomiast podnieść amunicję. Możesz się już wrócić do rozwidlenia. Zapisz też oczywiście stan gry.
![]() | ![]() |
Masz teraz dwa wyjścia. Bezpieczniej byłoby stać w tym samym korytarzu i czekać aż wrogowie odsłonią się. Jeśli wolisz ryzykować, możesz zbliżyć się do przejścia (#1). Pamiętaj jednak o tym, że możesz być atakowany z dwóch różnych stron. Po załatwieniu większości wrogów przeprowadź szturm (lub skorzystaj z granatów) i rozpraw się z resztą (#2). Ponownie zapisz stan gry!
![]() | ![]() |
Możesz ruszać dalej. Dotrzesz w końcu do klatki schodowej. Będziesz tu musiał załatwić dwóch wrogów (#1). Nie powinieneś mieć żadnych problemów z zaskoczeniem ich. Jeśli chcesz, możesz badać ich ciała. Będziesz odnajdywał różnorakie karabiny. Dotrzesz w końcu do większego kompleksu pomieszczeń (#2). Zabezpiecz cały teren.
Uwaga! To właśnie tu będziesz musiał podjąć decyzję odnośnie wyboru zakończenia gry. Jeśli planujesz udać się do tajnego laboratorium, przeczytaj opis drugiego questa. Jeśli jednak chcesz zaliczyć to zadanie, możesz czytać dalej.
![]() | ![]() |
Jeśli miałeś zaznaczony ten quest, powinieneś dotrzeć na miejsce przy pomocy mini-mapy. Odnajdziesz tu wąskie przejście (#1). Dotrzesz w końcu do większego pomieszczenia. Zacznij wspinać się na górę (#2). Nie wpadniesz tu już na żadnych wrogów, tak więc możesz schować broń. Uważaj jedynie na promieniowanie. Warto też zapisywać od czasu do czasu stan gry, gdyż można przez przypadek spaść na dół.
![]() | ![]() |
Komentarze czytelników
Witam, mam ogólnie problem dlaczego u mnie nie ma dźwigni i dlaczego te rury są inaczej ułożone niż na obrazku, co mam zrobić
Jak otworzyć drzwi do tajnego laboratorium bo u mnie wyświetla się napis zamek szyfrowy
pilot pomyliłem sie jak zejdziesz na dół to musisz poszukac drabiny musisz troche poszukac ale zaprowadzi sie do zamnietych drzwi i tam uzyjesz dekodera ze schowka z prypeci zajmie ci to 30 sekund i zaatakuje cie w miedzi czsie 3-4 monolitowców w egzach (polecam szukac u nich st 200m ) bo ja wzialem od 1 ta bron otwierasz drzi i masz lab jest tam bardzo duzo monlitu i dojdziesz do pokoju z chologramem zniszcz kamienie wokół i pokaze sie typek z którym musisz pogadać i wybierasz opcje: a) przylaczasz sie do swiadomości-z lub b) odrzucasz i zabawa z teleportami i zniszczenie zony :-P
pilot jak zejdziesz na dół w elektrowni to bedziesz mijal drzwi do ktorych potrzeba szyfru , szyfr ma jeden z zolniezy monolitu jak bedziesz szedl w prypeci ze stalkerami wtedy kod dostanie masz go w PDA w notatki i PDA i tam masz "PDA zolnieza monolitu" czy jakos tak , wtedy ten kod wpisujesz tak nie wiem czy dziala ale to wydaje sie sensowne bo poco szyfr do drzwi skoro nie mozna nim nic otworzyc prawda?
witam jestem tu nowy mam problem ze stalkerami cien Czarnobyla gdzie jest tajne wejście do labolatorium żeby poznac tajemnice monolitu czy może ktoś mi pomodz proszę bo dostane szalu hehe
pomyliłeś się tylko w 1 a konkretnie o Instytut Agroprom a konkretniej Babich nie tylko daje lokalizacje wejsc do kanałów a też patrole w Bazie wojskowej w Intytucie
Ja tam i tak nie korzystam z poradników, w każdym razie ten motyw z wieloma zakończeniami jest boski.
Nie postarałeś się! Nie opisałeś wszystkich artefaktów, anomalii, zbroji, broni, qestów i innych rzeczy!
Jak robisz taki poradnik to się nie bierz za następne, bo szkoda czasu i pieniędzy graczy i użytkowników!
Ja rozumiem, że tego typu poradniki nie muszą być szczególnie bogate pod względem słownictwa, ale używanie w co drugim zdaniu wyrazów: "oczywiście" "docelowe" itp. czy też opisywanie każdego elementu otoczenia jako "chrakterystyczny" jest już wręcz obrazą języka.
Ej nosal2 sa dwie opcje albo masz demko albo jestes ciemny i gry z gazet są szajskie
Mam wielki problem!!
Wysłałem sms by ściągnąć ten poradnik.Przyszedł kod.Wbiłem go , wybrałem serw i wszedłem w link.Jednak pokazuje się błąd 425 Can't open data connection czy jakoś tak. No i spróbowałem na pozostałych serwerach ale tak samo.Skorzystałem z Systemu Pomocy , i tak jak polecono wyłączyłem tą całą ochronę.Ale nic , dalej tak samo.Więc wysłałem maile do Gry-Online i teraz czekam na odp. Jednak mam nadzieję , że ktoś szybciej tu pomoże.
Z góry wielkie dzięki, Rycerz_czesław
czy trzeba sie przyłączać do wolności albo powinności??? a jak sie nie przyłącze to będe miał inne zakończenie???
Oczywiście ja gram w Polską wersję
Bardzo dobry Poradnik gorąco polecam !! ale błąd że nie zostały opisane wszystkie bronie i artefakty takie jak np. Dusza czy Śluz ale i tak jest oki
To dobrze, że zostały dość dokładnie opracowane poradniki, ale są problemy. Nie ma profesora w katakumbach. Wchodziłem po raz drugi, szukałem dokładnie. Nie ma, tylko lata po korytarzu jakieś wietrzne psaskudztwo. Wszystko się kołysze jak po wódce. Nie można otworzyć drzwi w hotelu w Prypeci. Na dodatek, pod monolitem, jest tylko jedna zakończająca całą grę opcja. Wciśnij "F", deszcz złotych pienidzy i wyjście z gry. Co jest nie tak?
niezły poradnik, ja jednak wolę sam przejść grę.
Solidny poradnik. Brakuje jednak opisu niektórych pancerzy, nie zauważyłem też wzmianki na temat szybszego zdobycia części z tych wymienionych. Przydałby się również bardziej kompletny spis broni (nie wszystkie wymieniono). Ale to są oczywiście rzeczy, które każdy sam może w grze odkryć :)
SEVA Suit można zdobyć bardzo wcześnie za free. No i czemu SEVA to bez dwóch zdań najlepszy pancerz? A co z lepszym SSP-99M (łatwy do zdobycia i niejako "po drodze")?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














