STALKER Shadow of Chernobyl: Questy (1) Jantar
Aktualizacja:
SZCZEGÓŁOWA MAPA STREFY - QUESTY

1. Dokonaj pomiarów radiacji
Zleceniodawca: Profesor Sakharov (Jantar)
Lokalizacja startowa: punkt 1 na mapie
Co należy wykonać:
a) porozmawiać z profesorem Krugłowem (punkt 1 na mapie)
b) eskortować Krugłowa do miejsc, w których wykona pomiary (punkty 2 na mapie)
c) powrócić z wynikami do Sakharova (punkt 1 na mapie)
Dokładny opis questu:
W pierwszej kolejności będziesz oczywiście musiał porozmawiać ze stojącym obok Krugłowem (#1). Wyjdź z bunkra, a następnie zacznij za nim biec (#2). Przy wyjściu z tego terenu natrafisz najprawdopodobniej na parę zombiaków, z którymi błyskawicznie i bezproblemowo powinieneś się uporać.
![]() | ![]() |
Dojdziecie w końcu do wejścia prowadzącego do nieoświetlonego tunelu (#1). Krugłow powinien się tu zatrzymać i wykonać pierwsze pomiary. Zignoruj mające miejsce w okolicy drgania ziemi, gdyż wkrótce zostanie to wyjaśnione. Ruszaj jako pierwszy do tunelu, gdyż w środku znajdują się zombiaki (#2). Będziesz je musiał likwidować, najlepiej z większej odległości.
![]() | ![]() |
Kolejne zombiaki powinny pojawić się przy wyjściu z tunelu (#1). Gdy tylko się z nimi rozprawisz, zacznij biec w stronę miejsca, które już wcześniej powinieneś zabezpieczyć (#2). W przeciwnym wypadku musiałbyś się bardzo pilnować, tak aby utrzymać profesora przy życiu. W międzyczasie dokona on też kolejnych pomiarów.
![]() | ![]() |
Za chwilę wydarzy się coś niespodziewanego, a mianowicie sterowana przez Ciebie postać utraci przytomność. Załączy się też dość nietypowa scenka przerywnikowa. Po odzyskaniu przytomności będziesz znajdował się w autobusie. Wyjdź z niego i podejdź do leżącego naukowca (#1). Teraz będziesz się jedynie musiał wrócić do bunkra (#2). Zadanie to zaliczone zostanie dopiero wtedy gdy Krugłow się tu zjawi i porozmawia z Sakharovem. Od tego drugiego otrzymasz hełm psi, dzięki któremu będziesz mógł bezpiecznie wejść do laboratorium X16.
![]() | ![]() |
2. Odszukaj wejście do laboratorium X16
Zleceniodawca: Profesor Sakharov (Jantar)
Lokalizacja startowa: punkt 1 na mapie
Co należy wykonać:
a) odszukać i zbadać ciało Wasiliewa (punkt 3 na mapie)
b) udać się do wejścia prowadzącego do laboratorium X16 (punkt 4 na mapie)
Dokładny opis questu:
W celu odnalezienia ciała Wasiliewa będziesz się musiał udać do zniszczonego śmigłowca (#1). Teren ten badałeś już zapewne wcześniej, tak więc nie będziesz się musiał przejmować zombiakami. Wasiliew miał założony charakterystyczny kombinezon (#2), tak więc dość łatwo go odnajdziesz. Po zbadaniu jego ciała wejście do laboratorium zostanie automatycznie zaznaczone na mapie.
![]() | ![]() |
Skieruj się teraz w stronę wejścia prowadzącego do kompleksu badawczego (#1). Radziłbym zapisać tu stan gry, gdyż w okolicy roi się od zombiaków i mutantów. W szczególności uważaj na te drugie (#2). Najłatwiej będzie je likwidować shotgunem lub celnymi strzałami w okolice głowy. Osobiście nie radziłbym zajmować się eksploracją tego terenu, tylko skoncentrować się wyłącznie na dotarciu do wejścia.
![]() | ![]() |
Komentarze czytelników
Witam, mam ogólnie problem dlaczego u mnie nie ma dźwigni i dlaczego te rury są inaczej ułożone niż na obrazku, co mam zrobić
Jak otworzyć drzwi do tajnego laboratorium bo u mnie wyświetla się napis zamek szyfrowy
pilot pomyliłem sie jak zejdziesz na dół to musisz poszukac drabiny musisz troche poszukac ale zaprowadzi sie do zamnietych drzwi i tam uzyjesz dekodera ze schowka z prypeci zajmie ci to 30 sekund i zaatakuje cie w miedzi czsie 3-4 monolitowców w egzach (polecam szukac u nich st 200m ) bo ja wzialem od 1 ta bron otwierasz drzi i masz lab jest tam bardzo duzo monlitu i dojdziesz do pokoju z chologramem zniszcz kamienie wokół i pokaze sie typek z którym musisz pogadać i wybierasz opcje: a) przylaczasz sie do swiadomości-z lub b) odrzucasz i zabawa z teleportami i zniszczenie zony :-P
pilot jak zejdziesz na dół w elektrowni to bedziesz mijal drzwi do ktorych potrzeba szyfru , szyfr ma jeden z zolniezy monolitu jak bedziesz szedl w prypeci ze stalkerami wtedy kod dostanie masz go w PDA w notatki i PDA i tam masz "PDA zolnieza monolitu" czy jakos tak , wtedy ten kod wpisujesz tak nie wiem czy dziala ale to wydaje sie sensowne bo poco szyfr do drzwi skoro nie mozna nim nic otworzyc prawda?
witam jestem tu nowy mam problem ze stalkerami cien Czarnobyla gdzie jest tajne wejście do labolatorium żeby poznac tajemnice monolitu czy może ktoś mi pomodz proszę bo dostane szalu hehe
pomyliłeś się tylko w 1 a konkretnie o Instytut Agroprom a konkretniej Babich nie tylko daje lokalizacje wejsc do kanałów a też patrole w Bazie wojskowej w Intytucie
Ja tam i tak nie korzystam z poradników, w każdym razie ten motyw z wieloma zakończeniami jest boski.
Nie postarałeś się! Nie opisałeś wszystkich artefaktów, anomalii, zbroji, broni, qestów i innych rzeczy!
Jak robisz taki poradnik to się nie bierz za następne, bo szkoda czasu i pieniędzy graczy i użytkowników!
Ja rozumiem, że tego typu poradniki nie muszą być szczególnie bogate pod względem słownictwa, ale używanie w co drugim zdaniu wyrazów: "oczywiście" "docelowe" itp. czy też opisywanie każdego elementu otoczenia jako "chrakterystyczny" jest już wręcz obrazą języka.
Ej nosal2 sa dwie opcje albo masz demko albo jestes ciemny i gry z gazet są szajskie
Mam wielki problem!!
Wysłałem sms by ściągnąć ten poradnik.Przyszedł kod.Wbiłem go , wybrałem serw i wszedłem w link.Jednak pokazuje się błąd 425 Can't open data connection czy jakoś tak. No i spróbowałem na pozostałych serwerach ale tak samo.Skorzystałem z Systemu Pomocy , i tak jak polecono wyłączyłem tą całą ochronę.Ale nic , dalej tak samo.Więc wysłałem maile do Gry-Online i teraz czekam na odp. Jednak mam nadzieję , że ktoś szybciej tu pomoże.
Z góry wielkie dzięki, Rycerz_czesław
czy trzeba sie przyłączać do wolności albo powinności??? a jak sie nie przyłącze to będe miał inne zakończenie???
Oczywiście ja gram w Polską wersję
Bardzo dobry Poradnik gorąco polecam !! ale błąd że nie zostały opisane wszystkie bronie i artefakty takie jak np. Dusza czy Śluz ale i tak jest oki
To dobrze, że zostały dość dokładnie opracowane poradniki, ale są problemy. Nie ma profesora w katakumbach. Wchodziłem po raz drugi, szukałem dokładnie. Nie ma, tylko lata po korytarzu jakieś wietrzne psaskudztwo. Wszystko się kołysze jak po wódce. Nie można otworzyć drzwi w hotelu w Prypeci. Na dodatek, pod monolitem, jest tylko jedna zakończająca całą grę opcja. Wciśnij "F", deszcz złotych pienidzy i wyjście z gry. Co jest nie tak?
niezły poradnik, ja jednak wolę sam przejść grę.
Solidny poradnik. Brakuje jednak opisu niektórych pancerzy, nie zauważyłem też wzmianki na temat szybszego zdobycia części z tych wymienionych. Przydałby się również bardziej kompletny spis broni (nie wszystkie wymieniono). Ale to są oczywiście rzeczy, które każdy sam może w grze odkryć :)
SEVA Suit można zdobyć bardzo wcześnie za free. No i czemu SEVA to bez dwóch zdań najlepszy pancerz? A co z lepszym SSP-99M (łatwy do zdobycia i niejako "po drodze")?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












