STALKER Shadow of Chernobyl: Artefakty
Aktualizacja:
Artefakty
Na artefakty będziesz wpadał bardzo często, przy czym nie wszędzie można je odnaleźć. Generalnie jednak z wyszukiwaniem tych przedmiotów nie powinieneś mieć dużych problemów. Najłatwiej odnaleźć jest te artefakty, które leżą na ziemi. Otacza je bowiem specyficzna poświata, którą można zauważyć zarówno za dnia, jak i w nocy. Wiele artefaktów jest jednak ukrytych. Przykładowe miejsca, w których można się za nimi rozglądać przedstawiałem oczywiście przy okazji opisywania wszystkich sektorów. Oczywiste jest też chyba to, iż do najcenniejszych artefaktów ciężko będzie dotrzeć. Artefakty można także znajdować przy ciałach poległych Stalkerów, szczególnie tych, których trudniej było ukatrupić. Z racji tego, iż każdy artefakt sporo waży, nie możesz mieć ich zbyt dużo. Obiektów tych nie warto się jednak pozbywać, gdyż za każdy artefakt otrzymasz SPORO pieniążków u handlarza. Ponadto wybrane przez siebie obiekty będziesz mógł używać. W inwentarzu znajduje się pięć slotów, które można wypełniać. Musisz jednak o paru ważnych rzeczach wiedzieć. Słabsze artefakty mają niestety wiele skutków ubocznych, które mogą być bardzo dokuczliwe. Nie polecałbym na przykład używać artefaktów, które wydzielają niewielkie promieniowanie, czy obniżają pasek wytrzymałości. Na szczęście w dalszej części zabawy będziesz odnajdywał artefakty bez słabych stron lub z mało znaczącymi efektami ubocznymi. Tradycyjnie już zwrócę uwagę na kilka najciekawszych artefaktów, za którymi nie będziesz się musiał szczególnie rozglądać.
NAJCZĘŚCIEJ ODNAJDYWANE ARTEFAKTY
![]() | Jellyfish (1000 RU) Ten najczęściej spotykany artefakt nadaje się właściwie tylko do sprzedaży. | Nakładka kuloodporna +2% | Promieniowanie +5
|
![]() | Stone Blood (1000 RU) To jeden z najlepszych artefaktów początkowej fazy gry. Radziłbym mieć co najmniej 2-3 takie obiekty ulokowane w konkretnych slotach. | Zdrowie +200% | Siła uderzenia -10% Zadrapanie -10% Nakładka kuloodporna -10% |
![]() | Wrenched (1000 RU) Kolejny zupełnie nieprzydatny artefakt, który najlepiej będzie od razu przeznaczyć na sprzedaż. | Zadrapanie +2% | Promieniowanie +5 |
![]() | Droplets (1000 RU) Raczej mało przydatny artefakt, który na dodatek obniża współczynnik wytrzymałości. Lepiej będzie rozejrzeć się za czymś innym. | Promieniowanie -10 | Wytrzymałość -18 |
![]() | Sparkler (1000 RU) Wyśmienity artefakt. Co najmniej jednego takiego obiektu powinieneś używać. Nie przejmuj się natomiast symbolicznymi efektami ubocznymi. | Wytrzymałość +36 | Porażenie prądem -10% |
![]() | Flash (2500 RU) Lepsza odmiana artefaktu Sparkler. Używaj co najmniej jednego takiego obiektu, dzięki czemu będziesz mógł dłużej biegać (bez odpoczynku). | Wytrzymałość +73 | Porażenie prądem -10% |
![]() | Gravi (2500 RU) Odrobinę lepsza odmiana artefaktu Wrenched. Nie używaj go, ale zachowaj w inwentarzu, gdyż można dostać sporo gotówki. | Zadrapanie +3% | Promieniowanie +5 |
![]() | Meat chunk (2500 RU) Bez dwóch zdań jest to NAJBARDZIEJ przydatny artefakt z całej gry. Przyrost energii jest ogromny, tak więc radziłbym mieć więcej takich obiektów. | Zdrowie +400% | Siła uderzenia -10% Zadrapanie -10% Nakładka kuloodporna -10% |
![]() | Fireball (2500 RU) Stosunkowo mało przydatny artefakt. Jego podstawowa wada to obniżanie współczynnika wytrzymałości. Nie polecam! | Promieniowanie -20 | Wytrzymałość -18 |
![]() | Stone flower (2500 RU) Zupełnie nieprzydatny artefakt, który właściwie będziesz mógł zignorować, bądź też od razu przeznaczyć na sprzedaż. | Nakładka kuloodporna +3% | Promieniowanie +5 |
![]() | Crystal Thorn (2500 RU) Słabsza odmiana artefaktu Urchin. Właściwie nie będziesz miał dużego pożytku z tego obiektu, tak więc radziłbym przeznaczyć go na sprzedaż. | Promieniowanie -20 | Krwawienie +100% |
![]() | Urchin (5000 RU) Artefakt ten raczej ci się nie przyda, gdyż terenów skażonych w początkowej fazie gry właściwie się nie odwiedza, a później ma się dobry pancerz... | Promieniowanie -30 | Krwawienie +100% |
![]() | Mama's Beads (5000 RU) Paradoksalnie jest to mało przydatny artefakt, szczególnie jeśli posiadasz Stalker suit lub inny dobry pancerz na wyposażeniu. | Nakładka kuloodporna +5% | - |
![]() | Goldfish (5000 RU) Absolutnie nieprzydatny artefakt. Ze względu jednak na wysoką cenę, będzie można się go pozbyć u jednego z handlarzy. | Zadrapanie +5% | Promieniowanie +5 |
![]() | Night star (5000 RU) Bardzo podobny artefakt do Mama's Beads. Musisz się jednak z liczyć ze skutkami ubocznymi. A więc... do sprzedaży!! :-) | Nakładka kuloodporna +5% | Promieniowanie +5 |
![]() | Spring (5000 RU) Artefakt ten może ci się przydać, ale tylko w sytuacji gdy nie zależy ci na wydłużonych paskach zdrowia czy wytrzymałości. | Siła uderzenia +30% | - |
Komentarze czytelników
Witam, mam ogólnie problem dlaczego u mnie nie ma dźwigni i dlaczego te rury są inaczej ułożone niż na obrazku, co mam zrobić
Jak otworzyć drzwi do tajnego laboratorium bo u mnie wyświetla się napis zamek szyfrowy
pilot pomyliłem sie jak zejdziesz na dół to musisz poszukac drabiny musisz troche poszukac ale zaprowadzi sie do zamnietych drzwi i tam uzyjesz dekodera ze schowka z prypeci zajmie ci to 30 sekund i zaatakuje cie w miedzi czsie 3-4 monolitowców w egzach (polecam szukac u nich st 200m ) bo ja wzialem od 1 ta bron otwierasz drzi i masz lab jest tam bardzo duzo monlitu i dojdziesz do pokoju z chologramem zniszcz kamienie wokół i pokaze sie typek z którym musisz pogadać i wybierasz opcje: a) przylaczasz sie do swiadomości-z lub b) odrzucasz i zabawa z teleportami i zniszczenie zony :-P
pilot jak zejdziesz na dół w elektrowni to bedziesz mijal drzwi do ktorych potrzeba szyfru , szyfr ma jeden z zolniezy monolitu jak bedziesz szedl w prypeci ze stalkerami wtedy kod dostanie masz go w PDA w notatki i PDA i tam masz "PDA zolnieza monolitu" czy jakos tak , wtedy ten kod wpisujesz tak nie wiem czy dziala ale to wydaje sie sensowne bo poco szyfr do drzwi skoro nie mozna nim nic otworzyc prawda?
witam jestem tu nowy mam problem ze stalkerami cien Czarnobyla gdzie jest tajne wejście do labolatorium żeby poznac tajemnice monolitu czy może ktoś mi pomodz proszę bo dostane szalu hehe
pomyliłeś się tylko w 1 a konkretnie o Instytut Agroprom a konkretniej Babich nie tylko daje lokalizacje wejsc do kanałów a też patrole w Bazie wojskowej w Intytucie
Ja tam i tak nie korzystam z poradników, w każdym razie ten motyw z wieloma zakończeniami jest boski.
Nie postarałeś się! Nie opisałeś wszystkich artefaktów, anomalii, zbroji, broni, qestów i innych rzeczy!
Jak robisz taki poradnik to się nie bierz za następne, bo szkoda czasu i pieniędzy graczy i użytkowników!
Ja rozumiem, że tego typu poradniki nie muszą być szczególnie bogate pod względem słownictwa, ale używanie w co drugim zdaniu wyrazów: "oczywiście" "docelowe" itp. czy też opisywanie każdego elementu otoczenia jako "chrakterystyczny" jest już wręcz obrazą języka.
Ej nosal2 sa dwie opcje albo masz demko albo jestes ciemny i gry z gazet są szajskie
Mam wielki problem!!
Wysłałem sms by ściągnąć ten poradnik.Przyszedł kod.Wbiłem go , wybrałem serw i wszedłem w link.Jednak pokazuje się błąd 425 Can't open data connection czy jakoś tak. No i spróbowałem na pozostałych serwerach ale tak samo.Skorzystałem z Systemu Pomocy , i tak jak polecono wyłączyłem tą całą ochronę.Ale nic , dalej tak samo.Więc wysłałem maile do Gry-Online i teraz czekam na odp. Jednak mam nadzieję , że ktoś szybciej tu pomoże.
Z góry wielkie dzięki, Rycerz_czesław
czy trzeba sie przyłączać do wolności albo powinności??? a jak sie nie przyłącze to będe miał inne zakończenie???
Oczywiście ja gram w Polską wersję
Bardzo dobry Poradnik gorąco polecam !! ale błąd że nie zostały opisane wszystkie bronie i artefakty takie jak np. Dusza czy Śluz ale i tak jest oki
To dobrze, że zostały dość dokładnie opracowane poradniki, ale są problemy. Nie ma profesora w katakumbach. Wchodziłem po raz drugi, szukałem dokładnie. Nie ma, tylko lata po korytarzu jakieś wietrzne psaskudztwo. Wszystko się kołysze jak po wódce. Nie można otworzyć drzwi w hotelu w Prypeci. Na dodatek, pod monolitem, jest tylko jedna zakończająca całą grę opcja. Wciśnij "F", deszcz złotych pienidzy i wyjście z gry. Co jest nie tak?
niezły poradnik, ja jednak wolę sam przejść grę.
Solidny poradnik. Brakuje jednak opisu niektórych pancerzy, nie zauważyłem też wzmianki na temat szybszego zdobycia części z tych wymienionych. Przydałby się również bardziej kompletny spis broni (nie wszystkie wymieniono). Ale to są oczywiście rzeczy, które każdy sam może w grze odkryć :)
SEVA Suit można zdobyć bardzo wcześnie za free. No i czemu SEVA to bez dwóch zdań najlepszy pancerz? A co z lepszym SSP-99M (łatwy do zdobycia i niejako "po drodze")?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
















