STALKER Shadow of Chernobyl: Potwory - rodzaje, sposoby likwidacji
Aktualizacja:
Potwory - rodzaje, sposoby likwidacji
Starcia z udziałem zmutowanych stworów przytrafiają się zdecydowanie rzadziej, niemniej jednak wypadałoby trochę więcej na ten temat powiedzieć. Uznałem, iż najlepiej będzie jeśli skupię się jedynie na tych potworach, na które można wpaść stosunkowo często. Nie będę więc szczegółowo opisywał starć z niewidzialnymi mutantami czy też istotami obdarzonymi mocami psi, gdyż to zostało szerzej przedstawione w pierwszym rozdziale poradnika. W trakcie całej zabawy zabijesz jedynie kilka takich potworów.
Zdecydowanie najczęściej będziesz miał do czynienia ze zmutowaną zwierzyną oraz innymi mniejszymi istotami. W początkowej fazie zabawy będą to między innymi psy. Zwierząt tych można się stosunkowo łatwo pozbyć. Wystarczy jeden celny strzał w okolice łba. Co więcej, niekiedy będzie tak, iż sam odgłos wystrzału z broni wystraszy dane zwierzę. Odrobinę więcej problemików będziesz miał z dzikami, gdyż te zwierzątka nie będą już chciały odpuścić. Ponadto będziesz musiał dokładnie wycelować, gdyż w przeciwnym wypadku dopiero kilka strzałów powaliłoby zwierzę. Najgorzej przedstawia się kwestia zmutowanych wilków i silniejszych psów. Po raz pierwszy będziesz miał z nimi do czynienia po dotarciu do strefy Bar. W tym przypadku proponowałbym atak z większej odległości lub... ucieczkę. Prędzej czy później zwierzę przestanie Cię ścigać. Nie radziłbym też pomijać tych walk, gdyż kilka ugryzień zmutowanego wilka wystarczy do zabicia głównej postaci, nawet w przypadku posiadania mocnego pancerza.

Na zmutowanych ludzi po raz pierwszy wpadniesz eksplorując jedno z podziemnych laboratoriów. Walki te będą już zdecydowanie trudniejsze. Jeśli miałeś do czynienia z grą "Far Cry", niektóre zachowania tych potworów powinny ci być doskonale znane. Istoty te wykonują przede wszystkim potężne skoki, w wyniku czego w ułamku sekundy mogą znaleźć się obok Ciebie. Sytuacji takich musisz za wszelką cenę unikać, gdyż bardzo szybko zaczniesz tracić zdrowie. Na wyższych poziomach trudności właściwie jeden pomyślny atak takiego potwora równoznaczny jest z zakończeniem gry. Istoty te występują w największych ilościach w sektorze Jantar. Niestety, praktycznie nie będziesz im mógł uciec, gdyż nie poddają się tak szybko jak zmutowane zwierzęta. Radziłbym więc omijać je z większej odległości lub celować w okolice głowy, wykorzystując do tego celu lunetę. Przy odrobinie szczęścia pojedynczy strzał załatwi sprawę. Unikaj starć z wieloma istotami naraz. Ponadto walcząc w zamkniętych pomieszczeniach warto korzystać z shotguna. Miej jednak na uwadze to, iż pojedynczy strzał w okolice korpusu nie wystarczy do zabicia potwora.

Na koniec jeszcze kilka słów o pojawiających się w dalszych poziomach zombiakach. Na stwory te po raz pierwszy wpadniesz podczas eksploracji Dziczy. Dużo jest ich też w sektorach Jantar, X16 i Czerwony Las. Generalnie nie masz się tu czego obawiać, choć nie powinieneś się też zachowywać zbyt... swobodnie. ;-) Zombiaki stanowią właściwie głupszą odmianę zwykłych żołnierzy. Nie musisz się więc obawiać tego, iż zostaniesz okrążony czy zaatakowany od flanki. Potwory te potrafią jednak korzystać z posiadanych broni, tak więc najlepiej będzie likwidować je z dystansu. Należy oczywiście celować w okolice głowy. Nie próbuj strzelać w korpus, gdyż musiałbyś poświęcić trochę więcej kulek niż w przypadku standardowych żołnierzy.

0
Komentarze czytelników
zanonimizowany402182 Chorąży
Ej nosal2 sa dwie opcje albo masz demko albo jestes ciemny i gry z gazet są szajskie
zanonimizowany533388 Junior
Ja rozumiem, że tego typu poradniki nie muszą być szczególnie bogate pod względem słownictwa, ale używanie w co drugim zdaniu wyrazów: "oczywiście" "docelowe" itp. czy też opisywanie każdego elementu otoczenia jako "chrakterystyczny" jest już wręcz obrazą języka.
zanonimizowany698383 Centurion
Nie postarałeś się! Nie opisałeś wszystkich artefaktów, anomalii, zbroji, broni, qestów i innych rzeczy!
Jak robisz taki poradnik to się nie bierz za następne, bo szkoda czasu i pieniędzy graczy i użytkowników!
qqqqqq Generał
Ja tam i tak nie korzystam z poradników, w każdym razie ten motyw z wieloma zakończeniami jest boski.
zanonimizowany939201 Junior
pomyliłeś się tylko w 1 a konkretnie o Instytut Agroprom a konkretniej Babich nie tylko daje lokalizacje wejsc do kanałów a też patrole w Bazie wojskowej w Intytucie
zanonimizowany978231 Junior
witam jestem tu nowy mam problem ze stalkerami cien Czarnobyla gdzie jest tajne wejście do labolatorium żeby poznac tajemnice monolitu czy może ktoś mi pomodz proszę bo dostane szalu hehe
zanonimizowany939201 Junior
pilot jak zejdziesz na dół w elektrowni to bedziesz mijal drzwi do ktorych potrzeba szyfru , szyfr ma jeden z zolniezy monolitu jak bedziesz szedl w prypeci ze stalkerami wtedy kod dostanie masz go w PDA w notatki i PDA i tam masz "PDA zolnieza monolitu" czy jakos tak , wtedy ten kod wpisujesz tak nie wiem czy dziala ale to wydaje sie sensowne bo poco szyfr do drzwi skoro nie mozna nim nic otworzyc prawda?
zanonimizowany939201 Junior
pilot pomyliłem sie jak zejdziesz na dół to musisz poszukac drabiny musisz troche poszukac ale zaprowadzi sie do zamnietych drzwi i tam uzyjesz dekodera ze schowka z prypeci zajmie ci to 30 sekund i zaatakuje cie w miedzi czsie 3-4 monolitowców w egzach (polecam szukac u nich st 200m ) bo ja wzialem od 1 ta bron otwierasz drzi i masz lab jest tam bardzo duzo monlitu i dojdziesz do pokoju z chologramem zniszcz kamienie wokół i pokaze sie typek z którym musisz pogadać i wybierasz opcje: a) przylaczasz sie do swiadomości-z lub b) odrzucasz i zabawa z teleportami i zniszczenie zony :-P
GelLo16 Junior
Jak otworzyć drzwi do tajnego laboratorium bo u mnie wyświetla się napis zamek szyfrowy
Żwawy Junior
Witam, mam ogólnie problem dlaczego u mnie nie ma dźwigni i dlaczego te rury są inaczej ułożone niż na obrazku, co mam zrobić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
