STALKER Shadow of Chernobyl: Mapa szczegółowa (1) Wysypisko
Aktualizacja:
SZCZEGÓŁOWA MAPA STREFY - NPC & WAŻNE LOKACJE

Najważniejsi NPC na mapie (kolor czerwony):
1 - Bies - Zajmuje się on ochroną tutejszego złomowiska. Będziesz mógł wykonać dla niego pierwsze główne zadanie tej lokacji, pomagając w odparciu ataku bandytów. Jeśli Bies przeżyje, będziesz go tu też mógł w przyszłości spotkać.
2 - Sieryj - Mężczyzna ten wraz z kilkoma innymi osobami skrywa się w centralnym magazynie tej strefy. Będziesz musiał mu pomóc w odparciu ataku, dzięki czemu zakończysz rozpoczęty w poprzedniej lokacji quest. Sieryj nie porozmawia z Tobą dopóki nie odeprzesz pierwszego ataku.
3 - Warrant officer - To przedstawiciel organizacji o nazwie Powinność. Niestety, początkowo nie będziesz mógł przejść do strefy, która jest przez tego konkretnego jegomościa oraz innych żołnierzy pilnowana. Dopiero później stanie się to możliwe, a konkretnie po powrocie z Instytutu Agroprom. Wybierając domyślną opcję rozmowy wpuszczony zostaniesz do północnej strefy mapy (o nazwie Bar).
Najważniejsze lokacje na mapie (kolor zielony):
1 - Jest to miejsce, w którym rozpoczniesz swoje zmagania na tej mapie (po przedostaniu się ze strefy Kordon). Niestety, nie oznacza to, iż będziesz tu bezpieczny. Po wyeliminowaniu większej grupy bandytów (np. na złomowisku) NAGLE pojawią się tu kolejni. W rezultacie nie będziesz miał czasu na przygotowanie. Radziłbym więc przygotowywać się do kolejnych walk w innych miejscach.

2 - Droga na złomowisko. Będziesz tu świadkiem ciekawej sceny. Przyjaźnie nastawiony Stalker atakowany jest przez bandytów. Wypadałoby się z nimi pobawić, tym bardziej, że i tak będziesz sobie musiał oczyścić ścieżkę prowadzącą do Biesa.
![]() | ![]() |
3 - Złomowisko. Będziesz tu mógł pomóc Biesowi oraz kilku innym Stalkerom w odparciu ataku bandytów. Nie rozwiąże to niestety problemu, gdyż wkrótce zaczną się tu zjawiać kolejni przeciwnicy. Tym razem będą oni nadciągali od strony miejsca, w którym rozpoczynałeś eksplorację tej mapy.
![]() | ![]() |
4 - Anomalie. Wbrew pozorom, miejsca tego nie powinieneś całkowicie ignorować. Będziesz tu bowiem mógł zdobyć kilka cennych artefaktów. Tyczy się to zresztą całej mapy. Będziesz musiał sprytnie postępować, tak aby zabierać kolejne artefakty, nie wpadając jednocześnie w jeden ze znajdujących się tu wirów. Warto pomagać sobie opcją biegu. Zauważ też, że podrzucone do góry artefakty będą spadały po chwili w innych miejscach.

5 - Kupa złomu. Miejsce to jest niestety radioaktywne, tak więc jeśli nie posiadasz odpowiedniego kombinezonu lub dużej ilości środków leczniczych, nie warto tu zaglądać. To samo tyczy się innych większych zbiorowisk śmieci.

6 - Bramy prowadzące do zniszczonego magazynu, stanowiącego najważniejszy budynek tej lokacji. Oprócz tego natrafisz również na dziury w murze, przez które będziesz mógł przeskakiwać.

0
Komentarze czytelników
zanonimizowany402182 Chorąży
Ej nosal2 sa dwie opcje albo masz demko albo jestes ciemny i gry z gazet są szajskie
zanonimizowany533388 Junior
Ja rozumiem, że tego typu poradniki nie muszą być szczególnie bogate pod względem słownictwa, ale używanie w co drugim zdaniu wyrazów: "oczywiście" "docelowe" itp. czy też opisywanie każdego elementu otoczenia jako "chrakterystyczny" jest już wręcz obrazą języka.
zanonimizowany698383 Centurion
Nie postarałeś się! Nie opisałeś wszystkich artefaktów, anomalii, zbroji, broni, qestów i innych rzeczy!
Jak robisz taki poradnik to się nie bierz za następne, bo szkoda czasu i pieniędzy graczy i użytkowników!
qqqqqq Generał
Ja tam i tak nie korzystam z poradników, w każdym razie ten motyw z wieloma zakończeniami jest boski.
zanonimizowany939201 Junior
pomyliłeś się tylko w 1 a konkretnie o Instytut Agroprom a konkretniej Babich nie tylko daje lokalizacje wejsc do kanałów a też patrole w Bazie wojskowej w Intytucie
zanonimizowany978231 Junior
witam jestem tu nowy mam problem ze stalkerami cien Czarnobyla gdzie jest tajne wejście do labolatorium żeby poznac tajemnice monolitu czy może ktoś mi pomodz proszę bo dostane szalu hehe
zanonimizowany939201 Junior
pilot jak zejdziesz na dół w elektrowni to bedziesz mijal drzwi do ktorych potrzeba szyfru , szyfr ma jeden z zolniezy monolitu jak bedziesz szedl w prypeci ze stalkerami wtedy kod dostanie masz go w PDA w notatki i PDA i tam masz "PDA zolnieza monolitu" czy jakos tak , wtedy ten kod wpisujesz tak nie wiem czy dziala ale to wydaje sie sensowne bo poco szyfr do drzwi skoro nie mozna nim nic otworzyc prawda?
zanonimizowany939201 Junior
pilot pomyliłem sie jak zejdziesz na dół to musisz poszukac drabiny musisz troche poszukac ale zaprowadzi sie do zamnietych drzwi i tam uzyjesz dekodera ze schowka z prypeci zajmie ci to 30 sekund i zaatakuje cie w miedzi czsie 3-4 monolitowców w egzach (polecam szukac u nich st 200m ) bo ja wzialem od 1 ta bron otwierasz drzi i masz lab jest tam bardzo duzo monlitu i dojdziesz do pokoju z chologramem zniszcz kamienie wokół i pokaze sie typek z którym musisz pogadać i wybierasz opcje: a) przylaczasz sie do swiadomości-z lub b) odrzucasz i zabawa z teleportami i zniszczenie zony :-P
GelLo16 Junior
Jak otworzyć drzwi do tajnego laboratorium bo u mnie wyświetla się napis zamek szyfrowy
Żwawy Junior
Witam, mam ogólnie problem dlaczego u mnie nie ma dźwigni i dlaczego te rury są inaczej ułożone niż na obrazku, co mam zrobić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




