STALKER Shadow of Chernobyl: Mapa szczegółowa (1) Bar
Aktualizacja:
SZCZEGÓŁOWA MAPA STREFY - NPC & WAŻNE LOKACJE

Najważniejsi NPC na mapie (kolor czerwony):
1 - Sierżant Kitsenko - Jest to żołnierz organizacji Powinność. Mężczyzna ten stoi przy głównym wejściu prowadzącym do kompleksu. Będziesz się od niego mógł dowiedzieć kilku rzeczy, w wyniku czego na podręcznej mapie zaznaczone zostaną najważniejsze lokacje tej mapy. Osoba ta może ci też zlecać drobne zadanka.
2 - W miejscu tym spotkasz więcej osób, a konkretnie:
Barman - To jedna z najważniejszych postaci całej gry. Zajmuje się on odkupywaniem wszystkich przedmiotów, a nie tylko artefaktów i apteczek. W rezultacie warto tu będzie często wracać, tym bardziej, iż strefa ta otoczona jest właściwie ze wszystkich stron innymi planszami. Barman będzie też uczestniczył w wykonaniu kilku głównych questów. Ponadto będziesz mógł przystępować do drobnych, nieobowiązkowych zleceń.
Baldy - Możesz z nim spróbować rozpocząć rozmowę. Baldy zleci ci też nieobowiązkowe zadania.
Snitch - Postać ta umożliwi ci przede wszystkim zakupienie dodatkowych informacji o okolicy. Każda taka operacja będzie Cię jednak sporo kosztowała. Najlepiej byłoby więc zapisać sobie wcześniej stan gry, tak aby po przeczytaniu wszystkich notatek nie stracić gotówki. Snitch może ci też zlecać pojedyncze wyzwania.
Hunter - Jest on kolejną osobą, dzięki której będziesz mógł przystępować do nieobowiązkowych misji.
Brome - Oprócz możliwości przystąpienia do dodatkowych zadań będziesz mógł sobie z nim porozmawiać. Nie jest to oczywiście sprawa obowiązkowa.
3 - Sierżant Plichko - To kolejny żołnierz organizacji Powinność. Początkowo będzie on bronił dostępu do miejsca, w którym przebywa generał tego ugrupowania. Nie będziesz też z nim mógł porozmawiać na żadne inne tematy.
4 - Arnie - Mężczyzna ten będzie zajmował się organizacją walk na arenie, dzięki którym będziesz mógł sprawdzić swoje umiejętności oraz oczywiście zarobić trochę pieniędzy.
5 - Generał Voronin - Jest to głównodowodzący żołnierzy zrzeszonych w organizacji Powinność. Voronin będzie mógł ci zlecać nowe zadania. Z postacią tą początkowo nie będziesz mógł rozmawiać. Stanie się to możliwe dopiero po odblokowaniu obozowiska Powinność.
Najważniejsze lokacje na mapie (kolor zielony):
1 - Zniszczony samochód. Miejsce to znajduje się niedaleko wejścia prowadzącego do tej strefy. Odnajdziesz tu jedną ze skrytek, z dotarciem do której nie powinieneś mieć żadnych problemów. Badanie tej lokacji nie jest oczywiście obowiązkowe.

2 - Droga prowadząca do głównego kompleksu. Zostaniesz tu zaatakowany przez grupę zwierząt, wśród których będą niestety wyjątkowo silne psy. W celu ich likwidacji radziłbym używać granatów, bądź też z daleka celować w okolice łba. Dysponując słabszą bronią będziesz niestety musiał poświęcić prawie cały magazynek. Ponadto kolejne zwierzęta mogą się tu po jakimś czasie pojawiać, ale już łatwiej będzie je ominąć.
![]() | ![]() |
3 - Wskocz na zniszczoną ciężarówkę i zniszcz znajdujące się tu skrzynie. Odnajdziesz cenny artefakt - Crystal Thorn.

4 - Punkt kontrolny prowadzący bezpośrednio do głównej części kompleksu. Po jego przekroczeniu (nie będzie z tym problemów) nie będziesz się musiał obawiać żadnych przeciwników. Warto więc schować broń, tak aby nikogo nie rozzłościć.
![]() | ![]() |
5 - Magazyn, który patrolowany jest przez żołnierzy Powinności. Nie należy tu oczywiście nikogo atakować. Komentarzami ze strony żołnierzy nie musisz się jednak przejmować. W magazynie tym powinieneś także odnaleźć jedną ze skrytek, ale takie punkty są zaznaczone na minimapie.

6 - Tytułowy bar. To oczywiście najważniejsza lokacja tej planszy. Nie powinieneś mieć dużych problemów z odnalezieniem wejścia. Będziesz następnie musiał zejść do podziemnego bunkra, gdyż to właśnie tam odnajdziesz najważniejszych NPC-ów.
![]() | ![]() |
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany402182 Chorąży
Ej nosal2 sa dwie opcje albo masz demko albo jestes ciemny i gry z gazet są szajskie
zanonimizowany533388 Junior
Ja rozumiem, że tego typu poradniki nie muszą być szczególnie bogate pod względem słownictwa, ale używanie w co drugim zdaniu wyrazów: "oczywiście" "docelowe" itp. czy też opisywanie każdego elementu otoczenia jako "chrakterystyczny" jest już wręcz obrazą języka.
zanonimizowany698383 Centurion
Nie postarałeś się! Nie opisałeś wszystkich artefaktów, anomalii, zbroji, broni, qestów i innych rzeczy!
Jak robisz taki poradnik to się nie bierz za następne, bo szkoda czasu i pieniędzy graczy i użytkowników!
qqqqqq Generał
Ja tam i tak nie korzystam z poradników, w każdym razie ten motyw z wieloma zakończeniami jest boski.
zanonimizowany939201 Junior
pomyliłeś się tylko w 1 a konkretnie o Instytut Agroprom a konkretniej Babich nie tylko daje lokalizacje wejsc do kanałów a też patrole w Bazie wojskowej w Intytucie
zanonimizowany978231 Junior
witam jestem tu nowy mam problem ze stalkerami cien Czarnobyla gdzie jest tajne wejście do labolatorium żeby poznac tajemnice monolitu czy może ktoś mi pomodz proszę bo dostane szalu hehe
zanonimizowany939201 Junior
pilot jak zejdziesz na dół w elektrowni to bedziesz mijal drzwi do ktorych potrzeba szyfru , szyfr ma jeden z zolniezy monolitu jak bedziesz szedl w prypeci ze stalkerami wtedy kod dostanie masz go w PDA w notatki i PDA i tam masz "PDA zolnieza monolitu" czy jakos tak , wtedy ten kod wpisujesz tak nie wiem czy dziala ale to wydaje sie sensowne bo poco szyfr do drzwi skoro nie mozna nim nic otworzyc prawda?
zanonimizowany939201 Junior
pilot pomyliłem sie jak zejdziesz na dół to musisz poszukac drabiny musisz troche poszukac ale zaprowadzi sie do zamnietych drzwi i tam uzyjesz dekodera ze schowka z prypeci zajmie ci to 30 sekund i zaatakuje cie w miedzi czsie 3-4 monolitowców w egzach (polecam szukac u nich st 200m ) bo ja wzialem od 1 ta bron otwierasz drzi i masz lab jest tam bardzo duzo monlitu i dojdziesz do pokoju z chologramem zniszcz kamienie wokół i pokaze sie typek z którym musisz pogadać i wybierasz opcje: a) przylaczasz sie do swiadomości-z lub b) odrzucasz i zabawa z teleportami i zniszczenie zony :-P
GelLo16 Junior
Jak otworzyć drzwi do tajnego laboratorium bo u mnie wyświetla się napis zamek szyfrowy
Żwawy Junior
Witam, mam ogólnie problem dlaczego u mnie nie ma dźwigni i dlaczego te rury są inaczej ułożone niż na obrazku, co mam zrobić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






