Zarządzenie mieszkańcami | Miasto w Sid Meier's Civilization IV

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Każdy z mieszkańców zostaje przyporządkowany do jednego z terenów w bezpośredniej bliskości miasta które tworzą krzyż 17 pól.

Każde pole wytwarza żywność która zużywają mieszkańcy, produkcję którą wykorzystujemy do budowania rozmaitych struktur i jednostek w mieście oraz dochód, który w zależności od globalnych ustawień badawczych zasila nasze badania bądź wpływa do skarbca - Zarządzenie mieszkańcami | Miasto w Sid Meiers Civilization IV - Sid Meiers Civilization IV - poradnik

Każde pole wytwarza żywność która zużywają mieszkańcy, produkcję którą wykorzystujemy do budowania rozmaitych struktur i jednostek w mieście oraz dochód, który w zależności od globalnych ustawień badawczych zasila nasze badania bądź wpływa do skarbca.

Każde pole, które wytwarza poniżej 2 żywności spowalnia rozwój miasta, powodując że mieszkaniec który na nim pracuje generuje mniej pożywienia niż sam potrzebuje. W przypadku gdy dane pole nie wytwarza żywności w ogóle - mamy sytuację taką jakby dany mieszkaniec był specjalistą - tj. musi być w 100% karmiony przez owoce pracy innych mieszkańców.

Z tego względu zawsze powinniśmy dążyć do przynajmniej niewielkich nadwyżek żywności - umożliwiają nam one obsadzanie nie generujących żywności. Na szczęście każde miasto automatycznie wytwarza niewielką ilość żywności (2 jednostki) bez zaangażowania jakiegokolwiek pracownika (za sprawą pola na którym znajduje się samo miasto) - co szczególnie na początku rozwoju miasta jest niezwykle pomocne.

W sytuacjach awaryjnych, szczególnie jeśli dysponujemy spichlerzem i dużą ilością zgromadzonej żywności możemy pozwolić sobie na kilka, kilkanaście tur deficytu żywności - podczas gdy skupiamy naszych mieszkańców na pilniejszych pracach.

Co do posługiwania się gubernatorami miast - dla osób, które nie chcą bawić się w ręczne zarządzanie są oni całkiem przydatną pomocą. Ustawiamy interesujący nas rodzaj priorytetów dla gubernatora i możemy być spokojni że komputer będzie poprawnie zarządzał naszym miastem. Sam preferuje zasadę ograniczonego zaufania w tej kwestii i zdaje się na AI w pewnym stopniu jedynie w miastach uniwersalnych, w miastach wyspecjalizowanych zarządzając ręcznie.

Podobało się?

0

Sid Meier's Civilization IV

25 października 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2005-12-31
16:54

zanonimizowany94540 Junior

kilka uwag i znalezionych literówek:

1. [Miasto] Zarządzenie mieszkańcami - "Każdy z mieszkańców zostaje przyporządkowany do jednego z terenów w bezpośredniej bliskości miasta które tworzą krzyż 17 pól."

--- jakbym nie liczył to mi wychodzi 21 pól (razem z miastem), więc to albo jest błąd, albo 4 pola są nieużywane - wtedy powstaje pytanie czemu...

2. [Miasto wyspecjalizowane] Podstawy - "zmienić ustrój na władza dziedziczna Heritary Rule i umieścić więcej jednostek wojskowych w mieście"

--- powinno być: Hereditary Rule. Niby mała literówka, ale jeśli ktoś ma problemy z angielskim to może długo i bezskutecznie szukać "heritary"...

3. [Miasto wyspecjalizowane] Fabryka Wielkich Ludzi, pod tabelką - Patheon (World Wonder)

--- powinno być: Parthenon. Problem j.w.

4. [Miasto wyspecjalizowane] Zastosowanie Wielkich Ludzi - "Ostatnim zastosowaniem WL jest wywołanie Złotej Ery – ośmiorurowego okresu"

--- powinno być: ośmioturowego. Komentarz pomijam bo byłby zbyt złośliwy :)

Komentarz: zanonimizowany94540
2005-12-31
17:25

zanonimizowany255832 Junior

bravo! bravo! bravo dla gajosa!
Poradnik naprawdę niezły i ciekawy, dużo mądrych rad i wyczerpujących opisów.

Komentarz: zanonimizowany255832
2006-01-16
23:11

bini25 Junior

jak wysłac statek kosmiczny ????

Komentarz: bini25
2006-05-09
12:48

Salim Konsul

Salim

wróciłem do gioerki po paru miesiącach i znowu mnie wciągnęło że aż strach.
W paru miejscach poradnik mi lekko pomógł

Komentarz: Salim

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl