Specjalizacja miasta a teren je otaczający | Teren w Sid Meier's Civilization IV
Aktualizacja:
Każde miasto specjalistyczne wymaga określonego terenu - poniżej opisuje teren jaki jest idealny dla danego typu. Oczywiście w praktyce, jak już wspomniałem, rzadko kiedy będziemy dysponować terenem idealnym i konieczne będą kompromisy.

Miasto przemysłowe - duża ilość wzgórz, idealnie wzgórz porośniętych lasami + nieco terenów równinnych, może jakiś surowiec żywnościowy czy teren zalewiskowy. Dodatkowo bardzo pożądane surowce strategiczne - żelazo, miedź, kamień, węgiel - wszystkie które dodatkowo zwiększają zdolności produkcyjne.

Miasto komercyjne - maksymalnie duża ilość równin (mogą być porośnięte lasami), może być nieco wzgórz. Surowce luksusowe są przydatne - w szczególności srebro, kamienie szlachetne i złoto. Gry gramy przywódca z cechą Financal rolę miasta komercyjnego może też pełnić miasto nadmorskie - korzystające zarówno z przyzwoitych przychodów z pól wybrzeża morskiego jak i z imponujących dochodów handlowych. Niemniej w tej roli miasto lądowe sprawdza się zawsze lepiej - choć będzie potrzebować więcej czasu do rozwoju.
Niezależnie od rodzaju miasta lepiej unikać sytuacji gdy takie miasto nie będzie miało żadnych terenów generujących produkcję - nic nam nawet po dużej ilości złota jeśli miasto będzie kilkanaście tur wznosić najprostszą budowlę.

Fabryka Wielkich Ludzi - duża ilość równin w pobliżu rzeki lub jeziora, 1 lub 2 surowce żywnościowe, tereny zalewiskowe. Tutaj kluczowe jest umożliwienie miastu utrzymania możliwie dużej ilości mieszkańców. Za pomocą ulepszeń będziemy maksymalizować produkcję żywności - im więcej dobrego do tego terenu, tym lepiej.
0
- Sid Meier's Civilization IV - poradnik
- Sid Meier's Civilization IV - poradnik do gry
- Teren
- Lokalizacja miasta | Teren w Sid Meier's Civilization IV
- Specjalizacja miasta a teren je otaczający | Teren w Sid Meier's Civilization IV
- Ogólne uwagi dotyczące terenu | Teren w Sid Meier's Civilization IV
- Ulepszenia terenu | Teren w Sid Meier's Civilization IV
- Ulepszenia a specjalizacja miast | Teren w Sid Meier's Civilization IV
- Teren
- Sid Meier's Civilization IV - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany94540 Junior
kilka uwag i znalezionych literówek:
1. [Miasto] Zarządzenie mieszkańcami - "Każdy z mieszkańców zostaje przyporządkowany do jednego z terenów w bezpośredniej bliskości miasta które tworzą krzyż 17 pól."
--- jakbym nie liczył to mi wychodzi 21 pól (razem z miastem), więc to albo jest błąd, albo 4 pola są nieużywane - wtedy powstaje pytanie czemu...
2. [Miasto wyspecjalizowane] Podstawy - "zmienić ustrój na władza dziedziczna Heritary Rule i umieścić więcej jednostek wojskowych w mieście"
--- powinno być: Hereditary Rule. Niby mała literówka, ale jeśli ktoś ma problemy z angielskim to może długo i bezskutecznie szukać "heritary"...
3. [Miasto wyspecjalizowane] Fabryka Wielkich Ludzi, pod tabelką - Patheon (World Wonder)
--- powinno być: Parthenon. Problem j.w.
4. [Miasto wyspecjalizowane] Zastosowanie Wielkich Ludzi - "Ostatnim zastosowaniem WL jest wywołanie Złotej Ery – ośmiorurowego okresu"
--- powinno być: ośmioturowego. Komentarz pomijam bo byłby zbyt złośliwy :)
zanonimizowany255832 Junior
bravo! bravo! bravo dla gajosa!
Poradnik naprawdę niezły i ciekawy, dużo mądrych rad i wyczerpujących opisów.
Salim Konsul

wróciłem do gioerki po paru miesiącach i znowu mnie wciągnęło że aż strach.
W paru miejscach poradnik mi lekko pomógł
mians Legionista
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.