Ustrój Imperium - Opcje polityczne | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
Aktualizacja:
Despotyzm (Despotism)
Wymaga: nic
Utrzymanie: niskie
Domyślny
Władza dziedziczna (Hereditary Rule)
Wymaga: Monarchy.
Koszt utrzymania: średni.
Każda jednostka stacjonująca w mieście zwiększa zadowolenie o 1.
Zalety:
Prosty i efektywny sposób utrzymania spokoju
Szczególnie przydatny w świeżo podbitych miastach
Efekt działania jest bardzo prosty - ale też, szczególnie w pierwszej części gry niezwykle przydatny. Alternatywne metody na utrzymanie spokoju w mieście wymagają większych zabiegów i dostępu do deficytowych niekiedy surowców luksusowych - ten sposób czyni zaprowadzanie porządku wśród niezadowolonych wyjątkowo prostym.
Warto zauważyć, że każda jednostka wojskowa działa tak samo - niezależnie czy jest to wojownik czy czołg. Z tego względu nawet najpoważniejsze rozruchy można powstrzymać relatywnie niewielkim kosztem. To rozwiązanie jest szczególnie przydatne podczas działań militarnych, gdzie wojska które właśnie zdobyły miasto podczas gdy leczą w nim rany mogą skutecznie zmusić mieszkańców do pracy, niezależnie od ich nastawienia do zdobywcy.
System reprezentacji (Representation)
Wymaga: Constitution
Koszt utrzymania: niski
Każdy specjalista wytwarza dodatkowo +3 nauki, w 4 największych miastach mamy +3 do zadowolenia.
Prawdopodobnie najczęściej wybierana opcja ustrojowa w tej kategorii. W przypadku gdy dysponujemy chociażby niewielką ilością specjalistów daje nam zauważalny bonus do nauki - tym cenniejszy im specjalistów jest więcej.
Zwarzywszy, że każdy z specjalistów-naukowców wytwarza 3 nauki z tym bonusem jest dwukrotnie bardziej wydajny, a pozostali specjaliści osiągają wydajność zwykłych naukowców. W skrajnym przypadku, gdyby nasza nauka opierała się głównie na specjalistach wybór tej opcji doprowadziłby do podwojenia naszych możliwości badawczych!
Zwiększenie zadowolenia w naszych największych miastach też jest niezwykle przydatne - akurat największe miasta zazwyczaj najwięcej z tego skorzystają.
Państwo policyjne (Police State)
Wymaga: Fascism
Utrzymanie: wysokie
Produkcja każdej jednostki wojskowej +25%, niezadowolenie z wojny -50%
Rozwiązanie przydatne w zasadzie wyłącznie w sytuacji prowadzenia długotrwałej wojny. Dość kosztowny wybór, ale gdy prowadzimy wojnę totalną - może nam znacząco pomoć w osiągnięciu potrzebnej przewagi. W pozostałych sytuacjach raczej nieprzydatne - chyba że przeprowadzamy właśnie ogromną rozbudowę armii i sam bonus do produkcji jest dla nas wart ceny jaką musimy ponieść za tę opcję.
Powszechne prawo wyborcze (Universal Suffrage)
Wymaga: Democracy
Utrzymanie: medium
+1 produkcji z każdego miasta, można przyspieszać produkcję za złoto
Dość ciekawa opcja - jej podstawową zaletą jest możliwość kupowania za złoto każdego budynku i jednostki jaką umieścimy w kolejce produkcyjnej. Co ważne - kupować Projektów nie można.
Cena jaką musimy zapłacić za produkcję jest dość wysoka - z tego względu zazwyczaj jesteśmy nieco ograniczeni w skali takich zakupów - koncentrując się na zakupach awaryjnych.
Z drugiej strony w sytuacji gdy dysponujemy dużą ilością złota wybór tej opcji umożliwia nam błyskawiczne zmodernizowanie państwa (np. po wynalezieniu jakieś kluczowej dla naszej strategii technologii) lub rozbudowę armii. Do masowych zakupów bardzo pomocne jest zdobycie cudu Kreml (Kremlin) - obniżającego aż o połowę koszt zakupu.
0
- Sid Meier's Civilization IV - poradnik
- Sid Meier's Civilization IV - poradnik do gry
- Imperium
- Miasta i ich koszt | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Ustrój Imperium - Wstęp | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Ustrój Imperium - Opcje polityczne | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Ustrój Imperium - Opcje prawne | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Ustrój Imperium - Organizacja pracy | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Ustrój Imperium - System ekonomiczny | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Ustrój Imperium - System religijny | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Proponowane ustroje | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Imperium
- Sid Meier's Civilization IV - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany94540 Junior
kilka uwag i znalezionych literówek:
1. [Miasto] Zarządzenie mieszkańcami - "Każdy z mieszkańców zostaje przyporządkowany do jednego z terenów w bezpośredniej bliskości miasta które tworzą krzyż 17 pól."
--- jakbym nie liczył to mi wychodzi 21 pól (razem z miastem), więc to albo jest błąd, albo 4 pola są nieużywane - wtedy powstaje pytanie czemu...
2. [Miasto wyspecjalizowane] Podstawy - "zmienić ustrój na władza dziedziczna Heritary Rule i umieścić więcej jednostek wojskowych w mieście"
--- powinno być: Hereditary Rule. Niby mała literówka, ale jeśli ktoś ma problemy z angielskim to może długo i bezskutecznie szukać "heritary"...
3. [Miasto wyspecjalizowane] Fabryka Wielkich Ludzi, pod tabelką - Patheon (World Wonder)
--- powinno być: Parthenon. Problem j.w.
4. [Miasto wyspecjalizowane] Zastosowanie Wielkich Ludzi - "Ostatnim zastosowaniem WL jest wywołanie Złotej Ery – ośmiorurowego okresu"
--- powinno być: ośmioturowego. Komentarz pomijam bo byłby zbyt złośliwy :)
zanonimizowany255832 Junior
bravo! bravo! bravo dla gajosa!
Poradnik naprawdę niezły i ciekawy, dużo mądrych rad i wyczerpujących opisów.
Salim Konsul

wróciłem do gioerki po paru miesiącach i znowu mnie wciągnęło że aż strach.
W paru miejscach poradnik mi lekko pomógł
mians Legionista
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.