Ustrój Imperium - Opcje polityczne | Imperium w Sid Meier's Civilization IV

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Despotyzm (Despotism)

Wymaga: nic

Utrzymanie: niskie

Domyślny

Władza dziedziczna (Hereditary Rule)

Wymaga: Monarchy.

Koszt utrzymania: średni.

Każda jednostka stacjonująca w mieście zwiększa zadowolenie o 1.

Zalety:

Prosty i efektywny sposób utrzymania spokoju

Szczególnie przydatny w świeżo podbitych miastach

Efekt działania jest bardzo prosty - ale też, szczególnie w pierwszej części gry niezwykle przydatny. Alternatywne metody na utrzymanie spokoju w mieście wymagają większych zabiegów i dostępu do deficytowych niekiedy surowców luksusowych - ten sposób czyni zaprowadzanie porządku wśród niezadowolonych wyjątkowo prostym.

Warto zauważyć, że każda jednostka wojskowa działa tak samo - niezależnie czy jest to wojownik czy czołg. Z tego względu nawet najpoważniejsze rozruchy można powstrzymać relatywnie niewielkim kosztem. To rozwiązanie jest szczególnie przydatne podczas działań militarnych, gdzie wojska które właśnie zdobyły miasto podczas gdy leczą w nim rany mogą skutecznie zmusić mieszkańców do pracy, niezależnie od ich nastawienia do zdobywcy.

System reprezentacji (Representation)

Wymaga: Constitution

Koszt utrzymania: niski

Każdy specjalista wytwarza dodatkowo +3 nauki, w 4 największych miastach mamy +3 do zadowolenia.

Prawdopodobnie najczęściej wybierana opcja ustrojowa w tej kategorii. W przypadku gdy dysponujemy chociażby niewielką ilością specjalistów daje nam zauważalny bonus do nauki - tym cenniejszy im specjalistów jest więcej.

Zwarzywszy, że każdy z specjalistów-naukowców wytwarza 3 nauki z tym bonusem jest dwukrotnie bardziej wydajny, a pozostali specjaliści osiągają wydajność zwykłych naukowców. W skrajnym przypadku, gdyby nasza nauka opierała się głównie na specjalistach wybór tej opcji doprowadziłby do podwojenia naszych możliwości badawczych!

Zwiększenie zadowolenia w naszych największych miastach też jest niezwykle przydatne - akurat największe miasta zazwyczaj najwięcej z tego skorzystają.

Państwo policyjne (Police State)

Wymaga: Fascism

Utrzymanie: wysokie

Produkcja każdej jednostki wojskowej +25%, niezadowolenie z wojny -50%

Rozwiązanie przydatne w zasadzie wyłącznie w sytuacji prowadzenia długotrwałej wojny. Dość kosztowny wybór, ale gdy prowadzimy wojnę totalną - może nam znacząco pomoć w osiągnięciu potrzebnej przewagi. W pozostałych sytuacjach raczej nieprzydatne - chyba że przeprowadzamy właśnie ogromną rozbudowę armii i sam bonus do produkcji jest dla nas wart ceny jaką musimy ponieść za tę opcję.

Powszechne prawo wyborcze (Universal Suffrage)

Wymaga: Democracy

Utrzymanie: medium

+1 produkcji z każdego miasta, można przyspieszać produkcję za złoto

Dość ciekawa opcja - jej podstawową zaletą jest możliwość kupowania za złoto każdego budynku i jednostki jaką umieścimy w kolejce produkcyjnej. Co ważne - kupować Projektów nie można.

Cena jaką musimy zapłacić za produkcję jest dość wysoka - z tego względu zazwyczaj jesteśmy nieco ograniczeni w skali takich zakupów - koncentrując się na zakupach awaryjnych.

Z drugiej strony w sytuacji gdy dysponujemy dużą ilością złota wybór tej opcji umożliwia nam błyskawiczne zmodernizowanie państwa (np. po wynalezieniu jakieś kluczowej dla naszej strategii technologii) lub rozbudowę armii. Do masowych zakupów bardzo pomocne jest zdobycie cudu Kreml (Kremlin) - obniżającego aż o połowę koszt zakupu.

Podobało się?

0

Sid Meier's Civilization IV

25 października 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2005-12-31
16:54

zanonimizowany94540 Junior

kilka uwag i znalezionych literówek:

1. [Miasto] Zarządzenie mieszkańcami - "Każdy z mieszkańców zostaje przyporządkowany do jednego z terenów w bezpośredniej bliskości miasta które tworzą krzyż 17 pól."

--- jakbym nie liczył to mi wychodzi 21 pól (razem z miastem), więc to albo jest błąd, albo 4 pola są nieużywane - wtedy powstaje pytanie czemu...

2. [Miasto wyspecjalizowane] Podstawy - "zmienić ustrój na władza dziedziczna Heritary Rule i umieścić więcej jednostek wojskowych w mieście"

--- powinno być: Hereditary Rule. Niby mała literówka, ale jeśli ktoś ma problemy z angielskim to może długo i bezskutecznie szukać "heritary"...

3. [Miasto wyspecjalizowane] Fabryka Wielkich Ludzi, pod tabelką - Patheon (World Wonder)

--- powinno być: Parthenon. Problem j.w.

4. [Miasto wyspecjalizowane] Zastosowanie Wielkich Ludzi - "Ostatnim zastosowaniem WL jest wywołanie Złotej Ery – ośmiorurowego okresu"

--- powinno być: ośmioturowego. Komentarz pomijam bo byłby zbyt złośliwy :)

Komentarz: zanonimizowany94540
2005-12-31
17:25

zanonimizowany255832 Junior

bravo! bravo! bravo dla gajosa!
Poradnik naprawdę niezły i ciekawy, dużo mądrych rad i wyczerpujących opisów.

Komentarz: zanonimizowany255832
2006-01-16
23:11

bini25 Junior

jak wysłac statek kosmiczny ????

Komentarz: bini25
2006-05-09
12:48

Salim Konsul

Salim

wróciłem do gioerki po paru miesiącach i znowu mnie wciągnęło że aż strach.
W paru miejscach poradnik mi lekko pomógł

Komentarz: Salim

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl