Lokalizacja miasta | Teren w Sid Meier's Civilization IV
Aktualizacja:
Krokiem pierwszym, od którego zaczynamy, jest założenie miasta - w tym momencie decydujemy jaki dokładnie teren będzie je otaczał, a więc de facto jaki rodzaj funkcji będzie ono pełnić
Wybierając lokalizację miasta kierujemy się najczęściej którymś z poniższych względów:
- dobry teren pod rozwój - najbardziej oczywisty i najczęściej stosowany czynnik. Warto też unikać stawiania miast nieopodal siebie. Idealną sytuacją jest gdy żadne z 17 pól znajdujących się w zasięgu miasta nie nakłada się na zasięg innego. W praktyce czasami będą zasadne odstępstwa od tej reguły - ale pamiętajmy iż każde "zajęte" przez inne miasto pole ogranicza rozwój naszego.
- zabezpieczenie dostępu do cennych surowców naturalnych (przede wszystkim strategicznych) - szczególnie ważne na początku gry - gdy pilnie potrzebujemy jakiegoś dobra albo istnieje ryzyko że ubiegnie nasz konkurencja.
- względy militarne - właściwie położone miasto jest najskuteczniejszym punktem obronnym - bonusy za kulturę, budynki i ewentualnie postawienie miasta na wzgórzach oraz promocje jednostki dotyczące obrony miasta mogą uczynić z niego twierdze nie do zdobycia.
- ograniczanie ekspansji przeciwnika - odcinając mu możliwość dotarcia do terenów które w ten sposób w przyszłości będziemy mogli z zająć łatwością
0
- Sid Meier's Civilization IV - poradnik
- Sid Meier's Civilization IV - poradnik do gry
- Teren
- Lokalizacja miasta | Teren w Sid Meier's Civilization IV
- Specjalizacja miasta a teren je otaczający | Teren w Sid Meier's Civilization IV
- Ogólne uwagi dotyczące terenu | Teren w Sid Meier's Civilization IV
- Ulepszenia terenu | Teren w Sid Meier's Civilization IV
- Ulepszenia a specjalizacja miast | Teren w Sid Meier's Civilization IV
- Teren
- Sid Meier's Civilization IV - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany94540 Junior
kilka uwag i znalezionych literówek:
1. [Miasto] Zarządzenie mieszkańcami - "Każdy z mieszkańców zostaje przyporządkowany do jednego z terenów w bezpośredniej bliskości miasta które tworzą krzyż 17 pól."
--- jakbym nie liczył to mi wychodzi 21 pól (razem z miastem), więc to albo jest błąd, albo 4 pola są nieużywane - wtedy powstaje pytanie czemu...
2. [Miasto wyspecjalizowane] Podstawy - "zmienić ustrój na władza dziedziczna Heritary Rule i umieścić więcej jednostek wojskowych w mieście"
--- powinno być: Hereditary Rule. Niby mała literówka, ale jeśli ktoś ma problemy z angielskim to może długo i bezskutecznie szukać "heritary"...
3. [Miasto wyspecjalizowane] Fabryka Wielkich Ludzi, pod tabelką - Patheon (World Wonder)
--- powinno być: Parthenon. Problem j.w.
4. [Miasto wyspecjalizowane] Zastosowanie Wielkich Ludzi - "Ostatnim zastosowaniem WL jest wywołanie Złotej Ery – ośmiorurowego okresu"
--- powinno być: ośmioturowego. Komentarz pomijam bo byłby zbyt złośliwy :)
zanonimizowany255832 Junior
bravo! bravo! bravo dla gajosa!
Poradnik naprawdę niezły i ciekawy, dużo mądrych rad i wyczerpujących opisów.
Salim Konsul

wróciłem do gioerki po paru miesiącach i znowu mnie wciągnęło że aż strach.
W paru miejscach poradnik mi lekko pomógł
mians Legionista
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.