Mieszkańcy | Miasto w Sid Meier's Civilization IV
Aktualizacja:
Zagwarantowanie użyteczności miastu, wymaga obok zapewnienia mu odpowiedniego otoczenia rozsądnego zarządzania mieszkańcami i wznoszenia wewnątrz osady odpowiednich konstrukcji.
Zanim posługując się już stworzonym powyżej podziałem na specjalności miast skupię się na szczegółowych poradach kilka uwag natury ogólnej.
Generalnie im miasto ma więcej mieszkańców - tym lepiej. Każdy z nich to możliwość obsadzenia kolejnego pola dookoła miasta czy wyznaczenia następnego specjalisty - a więc ilość naszej ludności przekłada się bezpośrednio na nasz potencjał produkcyjny, kulturalny, finansowy i badawczy.
Niemniej należy unikać zupełnie niekontrolowanego rozwoju miast - zbyt szybki przyrost mieszkańców doprowadzić może do tego, że część z nich zacznie się buntować i być może zacznie brakować żywności - żadna z tych sytuacji nie jest katastrofą, ale doprowadza do marnotrawienia naszych zasobów.
Maksymalną ilość mieszkańców wyznaczają następujące czynniki:
- ilość żywności - każdy mieszkaniec zużywa 2 jednostki żywności
- liczba surowców żywnościowych (z bonusem do zdrowia) - każdy z nich to +1 do zdrowia (z odpowiednimi budynkami +2)
- niektóre budowle - akwedukt (aqueduct) lub szpital (hospital) ją zwiększają; kuźnia (forge) czy fabryka (factory)- zmieszają.
- terenu - las i świeża woda zwiększa zdrowie, tereny zalewiskowe (flood plains) i dżungla - zmniejszają.
- technologii - genetics i future tech zwiększają odpowiednio +3 i +1 zdrowie mieszkańców.
O ile samego terenu dookoła miasta nie zmienimy, możemy w trakcie gry uzyskiwać dostęp do różnych surowców żywnościowych - z których każdy w połączeniu z odpowiednią budowlą daje nam +2 do zdrowia.
Sprawa zadowolenia jest rozwiązana nieco inaczej.
Na zadowolenie mieszkańców wpływają następujące czynniki:
- świątynie (temple) - każda to + 1 do zadowolenia
- Religia - wybór jakiejś religii jako panującej powoduje iż wszystkie miasta gdzie ta religia jest wyznawana mają +1 do zadowolenia. Dodatkowo katedra (cathedral)należąca do danej religii dodaje kolejne +2 (+1 kolejny gdy mamy dostęp do kadzidła)
- Kultura - w połączeniu z takimi budowlami jak koloseum (colosseum) czy teatr (t heatre ) kultura generowana za pośrednictwem globalnych ustawień kultury (pisze o tym w dziale zarządzanie imperium) poprawia zadowolenie mieszkańców
- Surowce luksusowe - każdy z nich daje +1, w połączeniu z odpowiednim budynkiem mamy za każdy +2
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany94540 Junior
kilka uwag i znalezionych literówek:
1. [Miasto] Zarządzenie mieszkańcami - "Każdy z mieszkańców zostaje przyporządkowany do jednego z terenów w bezpośredniej bliskości miasta które tworzą krzyż 17 pól."
--- jakbym nie liczył to mi wychodzi 21 pól (razem z miastem), więc to albo jest błąd, albo 4 pola są nieużywane - wtedy powstaje pytanie czemu...
2. [Miasto wyspecjalizowane] Podstawy - "zmienić ustrój na władza dziedziczna Heritary Rule i umieścić więcej jednostek wojskowych w mieście"
--- powinno być: Hereditary Rule. Niby mała literówka, ale jeśli ktoś ma problemy z angielskim to może długo i bezskutecznie szukać "heritary"...
3. [Miasto wyspecjalizowane] Fabryka Wielkich Ludzi, pod tabelką - Patheon (World Wonder)
--- powinno być: Parthenon. Problem j.w.
4. [Miasto wyspecjalizowane] Zastosowanie Wielkich Ludzi - "Ostatnim zastosowaniem WL jest wywołanie Złotej Ery – ośmiorurowego okresu"
--- powinno być: ośmioturowego. Komentarz pomijam bo byłby zbyt złośliwy :)
zanonimizowany255832 Junior
bravo! bravo! bravo dla gajosa!
Poradnik naprawdę niezły i ciekawy, dużo mądrych rad i wyczerpujących opisów.
Salim Konsul

wróciłem do gioerki po paru miesiącach i znowu mnie wciągnęło że aż strach.
W paru miejscach poradnik mi lekko pomógł
mians Legionista
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.