Podstawy | Miasto wyspecjalizowane w Sid Meier's Civilization IV
Aktualizacja:
Ponieważ rzadko kiedy nasze miasta szybko będą mogły pełnić funkcję specjalistyczną, przez wiele tur istnienia będziemy je rozwijali w miarę równomiernie. Na wstępnym etapie rozwoju miasta, o ile nie mamy innych pilniejszych priorytetów (np. wojny na karku) - koncentrujmy się na spokojnym rozwoju miast.
Najważniejsze budynki które koniecznie należy wznieść w każdym mieście to:
- Spichlerz (granary) - nie tylko zwiększa korzyści z części surowców żywnościowych, ale i prawie dwukrotnie przyspiesza tempo rozrostu miast.
- Akwedukt (aqueduct) i szpital (hospital) są potrzebne w każdym mieście w którym problemy ze zdrowiem grożą zatrzymaniem rozwoju miasta. Dodatkowo mogą pomoc sklep spożywczy (grocer) i supermarket - w przypadku dostępu do odpowiednich surowców żywnościowych
W przypadku rosnącego niezadowolenia mamy cztery rozwiązania:
- w przypadku dostępu do odpowiednich surowców luksusowych - budujemy targowisko (merketplace) / kuźnia (forge)
- budujemy świątynie (temple)dla każdej religii w mieście - jedną z zalet większej niż jedna religii w mieście jest właśnie możliwość budowy kilku świątyń. W przypadku naszej religii narodowej będziemy mogli jeszcze budować po wynalezieniu music katedry
- budujemy teatr ( theatre )/ koloseum ( Colosseum). Obok automatycznego wpływu na poprawę nastrojów mamy dodatkowo możliwość wpływania na nastroje za pomocą globalnych ustawień kultury (patrz dział zarządzanie imperium)
- zmienić ustrój na władza dziedziczna Heritary Rule i umieścić więcej jednostek wojskowych w mieście.
Dwa ostatnie rozwiązania są najskuteczniejsze - oba potencjalnie potrafią utrzymać spokój nawet w sytuacji bardzo poważnych niepokojów, choć za dużą cenę.
Najważniejsze są dla nas pola generujące dochody. Ponieważ zdecydowaną większość stanowią chatki które do rozwoju potrzebują aktywnego używania to na nich przede wszystkim powinni pracować nasi mieszkańcy.
Pozostałe pola - z wiatrakami czy z kopalniami powinny być wykorzystywane gdy jest taka konieczność.
Kluczowe budynki: - wszystkie mnożące dochody (targowisko (marketplace), sklep spożywczy (grocer), bank) i zwiększające tempo rozwoju naukowego (biblioteka (library), uniwersytet (university), obserwatorium (observatory), laboratorium (laboratory) i akademia (akademy ) ).
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany94540 Junior
kilka uwag i znalezionych literówek:
1. [Miasto] Zarządzenie mieszkańcami - "Każdy z mieszkańców zostaje przyporządkowany do jednego z terenów w bezpośredniej bliskości miasta które tworzą krzyż 17 pól."
--- jakbym nie liczył to mi wychodzi 21 pól (razem z miastem), więc to albo jest błąd, albo 4 pola są nieużywane - wtedy powstaje pytanie czemu...
2. [Miasto wyspecjalizowane] Podstawy - "zmienić ustrój na władza dziedziczna Heritary Rule i umieścić więcej jednostek wojskowych w mieście"
--- powinno być: Hereditary Rule. Niby mała literówka, ale jeśli ktoś ma problemy z angielskim to może długo i bezskutecznie szukać "heritary"...
3. [Miasto wyspecjalizowane] Fabryka Wielkich Ludzi, pod tabelką - Patheon (World Wonder)
--- powinno być: Parthenon. Problem j.w.
4. [Miasto wyspecjalizowane] Zastosowanie Wielkich Ludzi - "Ostatnim zastosowaniem WL jest wywołanie Złotej Ery – ośmiorurowego okresu"
--- powinno być: ośmioturowego. Komentarz pomijam bo byłby zbyt złośliwy :)
zanonimizowany255832 Junior
bravo! bravo! bravo dla gajosa!
Poradnik naprawdę niezły i ciekawy, dużo mądrych rad i wyczerpujących opisów.
Salim Konsul

wróciłem do gioerki po paru miesiącach i znowu mnie wciągnęło że aż strach.
W paru miejscach poradnik mi lekko pomógł
mians Legionista
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.