Wywiad - podsumowanie | Wywiad w Sid Meier's Civilization IV

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wywiad - Podsumowanie

Jak widać powyżej szpiegowanie daje spore możliwości, ale nie jest pozbawione wad.

Po pierwsze - gromadzenie większej ilości EP dzieje się zawsze kosztem nauki, skarbca czy mocy produkcyjnych. Każda Agencja Wywiadowcza (Intelligence Agency) czy każdy specjalista szpieg to o jeden czołg czy jednego Wielkiego Inżyniera mniej.

Po drugie, szpiedzy nigdy nie są w 100% skuteczni, każda tura na wrogim terytorium grozi ich utratą a pełne wykorzystanie potencjału jaki daje wywiad wymaga sporo pracy.

Z tego względu warto zastanowić się nad rolą jaką wyznaczamy w danej grze naszym służbom specjalnym. W ogóle z ich usług nigdy nie zrezygnujemy, ale być może nastawienie czysto defensywne zupełnie będzie nam wystarczać. Oczywiście pozbawimy się w ten sposób możliwości jakie szpiedzy dają, ale dzięki temu koncentrując się na siłach zbrojnych czy nauce pokonamy AI na tych polach, wywiad wykorzystując jedynie do zbierania informacji o wrogu i ochrony własnego terytorium.

W takiej sytuacji wystarczy się w zasadzie ograniczyć do wznoszenia dwóch budynków (sądu i więzienia) we wszystkich miastach oraz agencji w kluczowych dla nas miastach. Nasze EP rozdzielamy po równo między wszystkie cywilizacje (poza naszymi wasalami) a kilku wybudowanych szpiegów trzymamy w miastach. W sytuacji gdy jakaś cywilizacja zacznie nas nękać swoimi agentami - wysyłamy swojego szpiega na jej teren i wykonujemy misję Kontrwywiad. W 95% przypadków to wystarczy.

Podobało się?

0

Sid Meier's Civilization IV

25 października 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2005-12-31
16:54

zanonimizowany94540 Junior

kilka uwag i znalezionych literówek:

1. [Miasto] Zarządzenie mieszkańcami - "Każdy z mieszkańców zostaje przyporządkowany do jednego z terenów w bezpośredniej bliskości miasta które tworzą krzyż 17 pól."

--- jakbym nie liczył to mi wychodzi 21 pól (razem z miastem), więc to albo jest błąd, albo 4 pola są nieużywane - wtedy powstaje pytanie czemu...

2. [Miasto wyspecjalizowane] Podstawy - "zmienić ustrój na władza dziedziczna Heritary Rule i umieścić więcej jednostek wojskowych w mieście"

--- powinno być: Hereditary Rule. Niby mała literówka, ale jeśli ktoś ma problemy z angielskim to może długo i bezskutecznie szukać "heritary"...

3. [Miasto wyspecjalizowane] Fabryka Wielkich Ludzi, pod tabelką - Patheon (World Wonder)

--- powinno być: Parthenon. Problem j.w.

4. [Miasto wyspecjalizowane] Zastosowanie Wielkich Ludzi - "Ostatnim zastosowaniem WL jest wywołanie Złotej Ery – ośmiorurowego okresu"

--- powinno być: ośmioturowego. Komentarz pomijam bo byłby zbyt złośliwy :)

Komentarz: zanonimizowany94540
2005-12-31
17:25

zanonimizowany255832 Junior

bravo! bravo! bravo dla gajosa!
Poradnik naprawdę niezły i ciekawy, dużo mądrych rad i wyczerpujących opisów.

Komentarz: zanonimizowany255832
2006-01-16
23:11

bini25 Junior

jak wysłac statek kosmiczny ????

Komentarz: bini25
2006-05-09
12:48

Salim Konsul

Salim

wróciłem do gioerki po paru miesiącach i znowu mnie wciągnęło że aż strach.
W paru miejscach poradnik mi lekko pomógł

Komentarz: Salim

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl