Ustrój Imperium - Organizacja pracy | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
Aktualizacja:
Struktura plemienna (Tribalism)
Wymaga: nic
Utrzymanie: niskie
Domyślne
Niewolnictwo (Slavery)
Wymagania: Bronze Working
Utrzymanie: niskie
Można przyspieszać produkcję za cenę życia naszych mieszkańców.
Dość rzadko stosowane rozwiązanie - kosztowne i w przeciwieństwie do zakupu za pieniądze wywołujące niepokoje społeczne. Ale w sytuacjach awaryjnych dość przydatne, podobnie gdy dysponujemy zbyt dużymi miastami a mamy ogromny przyrost naturalny. W praktyce stosowane jednak rzadko.
Pańszczyzna (Serfdom)
Wymagania: Feudalism
Utrzymanie: Low
Robotnicy pracują o 50% szybciej.
Przydane w specyficznych warunkach. W sytuacji gdy mamy dużą ilość ulepszeń terenu do zmiany lub wybudowania - zwiększenie tempa pracy robotników o 50% jest bardzo przydatne. Podobnie w sytuacji gdy ze względu na wojnę mamy dużo zniszczonych ulepszeń lub straciliśmy wielu robotników - wtedy można rozważać wprowadzenie tej opcji.
System kastowy (Caste System)
Wymagania: Code of Laws
Utrzymanie: średnie
Nieograniczona liczba artystów/kupców/uczonych.
Prawdopodobnie najbardziej uniwersalnie stosowana opcja ustrojowa - możliwość swobodnego przydzielania naszych obywateli do tych trzech specjalności jest bezcenna niezależnie od drogi jaką idzie nasza cywilizacja. Przez 80% czasu gry korzystam właśnie z tej opcji.
Emancypacja (Emancipation)
Wymagania: Democracy
Utrzymanie: żadne
Dwukrotnie szybszy rozwój chatek, osad i miasteczek, minusy dla cywilizacji które nie wybrały jeszcze emancipation
Niezbyt często stosowana - choć dwukrotnie szybszy rozwój ulepszenia odpowiadającego za większość naszych dochodów jest czasem warte zainteresowania. Dodatkowo bywa dość uciążliwe dla innych cywilizacji - choć prawdziwie bolesne kary za nie wprowadzenie emancipation stają się dopiero gdy większość cywilizacji już tę opcję stosuje.
W praktyce najczęściej unika się tego rozwiązania - caste system jest po prostu zbyt cenny.
0
- Sid Meier's Civilization IV - poradnik
- Sid Meier's Civilization IV - poradnik do gry
- Imperium
- Miasta i ich koszt | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Ustrój Imperium - Wstęp | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Ustrój Imperium - Opcje polityczne | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Ustrój Imperium - Opcje prawne | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Ustrój Imperium - Organizacja pracy | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Ustrój Imperium - System ekonomiczny | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Ustrój Imperium - System religijny | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Proponowane ustroje | Imperium w Sid Meier's Civilization IV
- Imperium
- Sid Meier's Civilization IV - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany94540 Junior
kilka uwag i znalezionych literówek:
1. [Miasto] Zarządzenie mieszkańcami - "Każdy z mieszkańców zostaje przyporządkowany do jednego z terenów w bezpośredniej bliskości miasta które tworzą krzyż 17 pól."
--- jakbym nie liczył to mi wychodzi 21 pól (razem z miastem), więc to albo jest błąd, albo 4 pola są nieużywane - wtedy powstaje pytanie czemu...
2. [Miasto wyspecjalizowane] Podstawy - "zmienić ustrój na władza dziedziczna Heritary Rule i umieścić więcej jednostek wojskowych w mieście"
--- powinno być: Hereditary Rule. Niby mała literówka, ale jeśli ktoś ma problemy z angielskim to może długo i bezskutecznie szukać "heritary"...
3. [Miasto wyspecjalizowane] Fabryka Wielkich Ludzi, pod tabelką - Patheon (World Wonder)
--- powinno być: Parthenon. Problem j.w.
4. [Miasto wyspecjalizowane] Zastosowanie Wielkich Ludzi - "Ostatnim zastosowaniem WL jest wywołanie Złotej Ery – ośmiorurowego okresu"
--- powinno być: ośmioturowego. Komentarz pomijam bo byłby zbyt złośliwy :)
zanonimizowany255832 Junior
bravo! bravo! bravo dla gajosa!
Poradnik naprawdę niezły i ciekawy, dużo mądrych rad i wyczerpujących opisów.
Salim Konsul

wróciłem do gioerki po paru miesiącach i znowu mnie wciągnęło że aż strach.
W paru miejscach poradnik mi lekko pomógł
mians Legionista
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.