Zaraza - wyleczenie mieszkańców Merchojedów | Zadania poboczne w Kingdom Come
Aktualizacja:
Zaraza to jedno z najważniejszych pobocznych zadań gry Kingdom Come: Deliverance. Załącza się ono automatycznie po tym jak w trakcie przechodzenia głównego zadania Przesłuchanie dotrzesz do wsi Merchojedy i spotkasz się z jednym z mieszkańców. Dowiesz się o rozprzestrzeniającej się zarazie. Poniższy opis przejścia informuje jak zwalczyć plagę w Merchojedach i jak poprawnie wyleczyć wszystkich chorych w Merchojedach.
- Spotkanie się z Melchiorem w sprawie plagi w Merchojedach
- Odnalezienie chorych w Merchojedach
- Spotkanie się z Johanką w klasztorze w Sazawie
- Zdiagnozowanie zarazy oraz przyczyn jej powstania
- Przygotowanie leku na zarazę
- Wyleczenie chorych w Merchojedach
- Zakończenie zadania
Spotkanie się z Melchiorem w sprawie plagi w Merchojedach
Z Melchiorem musisz spotkać się tuż po tym jak dowiesz się o problemach z zarazą i atakiem na Merchojedy. Nie próbuj wymusić na mężczyźnie spotkania z więźniem, bo nie zgodzi się na to dopóki nie obiecasz pomocy w zbadaniu plagi. Melchior zasugeruje porozmawianie w sprawie zarazy z Johanką z klasztoru w Sazawie.
Odnalezienie chorych w Merchojedach

Zanim wyruszysz do Johanki dobrze byłoby najpierw zidentyfikować wszystkich chorych w Merchojedach i przyjrzeć się bliżej objawom choroby. Domy z chorami mają wymalowane białe krzyże na drzwiach, ale możesz też je szybciej znaleźć dzięki powyższej mapce. Chorzy to:
- Żona Melchiora (punkt 1 na naszej mapie) - Informację o jej stanie zdrowia mogłeś poznać dzięki wcześniejszej rozmowie z Melchiorem.
- Wincent (punkt 2 na naszej mapie) - Zadaj mu wszystkie pytania. Możesz też odebrać od niego srebrny pierścień i testament (Will) i obiecać dostarczenie testamentu w ramach drobnego pobocznego questu Ostatnia wola i Testament. Dokument ten należy dostarczyć ojcu Fabianowi z kościoła w Sazawie lub odszukać syna Wincenta w lokalnej tawernie. Sprawą tą zajmij się dopiero po wyleczeniu zarazy żeby nie tracić teraz na to czasu.
- Żona Słomy (punkt 3 na naszej mapie) - Zostaniesz niemile powitany przez Słomę. Wybierz opcję perswazji żeby uspokoić mężczyznę. Jeśli wybierzesz zastraszenie to pojawia się ryzyko przystąpienia do niepotrzebnej bójki ze Słomą (może ona zakończyć się jego śmiercią). Chora jest żona Słomy. Zbadaj ją żeby sprawdzić jej stan zdrowia.
- Daniel (punkt 4 na naszej mapie) - Możesz użyć perswazji i udawać jego brata, ale nie wpłynie to na przebieg samych oględzin.
- Bedrishka (punkt 5 na naszej mapie) - Dowiesz się, że zaraza doprowadziła do śmierci jej męża. Zostaniesz poproszony o pomoc w wykopaniu jego grobu. Możesz zgodzić się pomóc kobiecie, ale stracisz w ten sposób trochę czasu. Nie zostawiaj sobie tego opcjonalnego celu na później, bo zostałby anulowany. Alternatywnie możesz odmówić lub najpierw poprosić o podzielenie się informacjami o przebiegu choroby.
Spotkanie się z Johanką w klasztorze w Sazawie
Na spotkanie z Johanką możesz wyruszyć od razu po porozmawianiu z Melchiorem, ale jest to niewskazane, bo nie poznasz wtedy dostatecznie dobrze choroby. Lepiej spotkać się wcześniej ze wszystkimi chorymi. Johanka odeśle głównego bohatera do Brata Nikodema.
Zdiagnozowanie zarazy oraz przyczyn jej powstania

Nikodema odnajdziesz go w infirmarium lub w pokoju ze stanowiskiem alchemicznym.
W trakcie rozmowy z Bratem Nikodemem musisz się pilnować, bo niektóre opcje dialogowe mogą mieć poważne konsekwencje i uniemożliwić ci uratowanie wszystkich chorych z wioski:
- Powiedz Nikodemowi, że zachorowała jedynie połowa wioski (druga opcja dialogowa).
- Powiedz Nikodemowi, że zdechły wszystkie zwierzęta (druga opcja dialogowa).
- Powiedz Nikodemowi, że ustaliłeś objawy choroby (pierwsza opcja dialogowa). Jest to możliwe tylko jeśli spotykałeś się w Merchojedach z chorymi i przepytywałeś lub badałeś ich.


Nikodem spyta się Henryka, czy ten potrafi czytać:
- Jeśli potrafisz czytać to udaj odpowiedzi twierdzącej i zaoferuj dodatkowo swoją pomoc w zdiagnozowaniu choroby. Jest to jedyny sposób na to żeby wyleczyć wszystkie osoby z wioski.
- Jeśli nie potrafisz czytać to musisz opowiedzieć Nikodemowi o objawach choroby. Mnich będzie potrzebował dużo czasu na to żeby ją zidentyfikować i przygotować lekarstwo. W międzyczasie mogą zginąć niektóre osoby z wioski.
Jeżeli zaoferowałeś swoją pomoc to zainteresuj się pokazaną na obrazku 1 księgą. Podnieś ją i przejrzyj jej wszystkie strony. Powróć następnie do Nikodema. Jako przyczynę zachorowania mieszkańców wybierz zatrucie ujścia wody (obrazek 2).
Uwaga - Wytypowanie złej przyczyny pojawienia się zarazy uniemożliwi szybkie opracowanie lekarstwa i niektóre osoby z Merchojedów mogą umrzeć.
Przygotowanie leku na zarazę

Jeżeli poprawnie zdiagnozowałeś chorobę to na koniec spotkania z Nikodemem czeka Cię jeszcze jeden ważny wybór (obrazek). Możesz:
- Zaoferować pomoc w przygotowaniu leku na zarazę - Jest to jedyny sposób na to żeby wyleczyć wszystkie osoby z wioski.
- Pozwolić Nikodemowi przygotować lek - Będzie on potrzebował dużo czasu żeby opracować lekarstwo. W międzyczasie mogą zginąć niektóre osoby z wioski.
Ważna uwaga - Jeśli chcesz własnoręcznie przygotować lekarstwo to zadbaj wcześniej o potrzebne składniki. Walerianę (Valerian) oraz oset (Thistle) możesz zakupić np. od Nikodema, ale musisz tego dokonać ZANIM wyruszy do Merchojedów. Węgiel drzewny (Charcoal) możesz zakupić np. od kowala w Sazawie.
Uwaga - Przed rozpoczęciem warzenia mikstury warto zapisać stan gry (zużyj Zbawiennego Sznapsa). Popełnienie błędów podczas warzenia mikstury nie doprowadzi do automatycznego zawalenia questu, ale zmarnujesz składniki potrzebne do przygotowania lekarstwa.

Krok 1 - Podejdź do stanowiska alchemicznego. Zacznij od sprawdzenia prawej księgi i odszukaj w niej lekarstwo na zarazę w Merchojedach (Merhojed Remedy - obrazek). Jego wymagania to 1 waleriana, 2 osty oraz 1 węgiel drzewny. Przytrzymaj klawisz interakcji żeby przenieść wszystkie te składniki z inwentarza bohatera do stanowiska alchemicznego.

Krok 2 - Odszukaj po lewej stronie wodę. Podnieś ją i wlej do dużego kotła (posłuży ona za bazę do przygotowania mikstury).

Krok 3 - Odszukaj po prawej stronie oset i umieść go w kotle. Powtórz tę czynność ponownie wrzucając oset do kotła. W sumie muszą w kotle z wodą znaleźć się 2 jednostki ostu.

Krok 4 - Zacznij używać miecha (pociąganie za sznurek) żeby doprowadzić do podgrzania kotła. Kontynuuj do momentu pojawienia się bąbelków na powierzchni wody (obrazek).

Krok 5 - Odszukaj klepsydrę po prawej stronie i wejdź z nią w interakcję żeby ją odwrócić. Musisz odmierzać czas z jej pomocą. Zaczekaj aż piasek w klepsydrze przesypie się do jej dolnej części. Powtórz czynność i ponownie odwróć klepsadrę. Zaczekaj aż piasek ponownie się przesypie (w sumie 2 razy).

Krok 6 - Odszukaj po prawej stronie walerianę i wrzuć ją do kotła.

Krok 7 - Zacznij ponownie używać miecha do momentu pojawienia się bąbelków na powierzchni wody. Wejdź następnie w interakcję z klepsydrą, odwróć ją i zaczekaj aż piasek w całości się przesypie (tym razem tylko jeden raz).

Krok 8 - Pozwól na to żeby kocioł schłodził się. Muszą zniknąć płomienie pod nim (pożądany stan prezentuje obrazek).

Krok 9 - Odszukaj po prawej stronie węgiel drzewny i wrzuć go do schłodzonego kotła.

Krok 10 - Odszukaj po lewej stronie flakonik i podnieś go. Flakonika użyj na kotle żeby przelać do niego zawartość powstałej mikstury.

Jeśli nie popełniłeś żadnych poważnych błędów to quest powinien zaktualizować się i powinieneś otrzymać informację o przygotowaniu mikstury dla Merchojedów (Aid for Merhojed) - pokazuje to obrazek. W przeciwnym razie załaduj poprzedni stan gry i spróbuj ponownie.
Wyleczenie chorych w Merchojedach

Powróć do Merchojedów i odszukaj Brata Nikodema, który powinien przebywać w chatce Słomy:
- Jeżeli to na Nikodema spadł obowiązek wyleczenia mieszkańców Merchojedów to dowiesz się kogo udało mu się uratować.
- Jeżeli Henryk przygotował lekarstwo to otrzymasz zadanie wyleczenia pozostałych chorych.
Osoby, które musisz odwiedzić, pokazuje powyższa mapka. Są to:
- Bedrishka (punkt 1 na mapie)
- Daniel (punkt 2 na mapie)
- Wincent (punkt 3 na mapie)
Dodatkowo, już po wznowieniu głównego zadania Przesłuchanie, musisz dotrzeć do stodoły (punkt 4 na mapie) i wyleczyć więzionego w niej bandytę.
Zakończenie zadania
Do Merchojedów powróć po upływie kilku dni, bo lekarstwo potrzebuje trochę czasu żeby zadziałać. Spotkaj się z Melchiorem, od którego otrzymasz podziękowania oraz zapłatę. Dodatkowo jeśli uratowałeś wszystkich mieszkańców Merchojedów to odblokujesz osiągnięcie Doktor zaraza.
0
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Zadania poboczne
- Spis misji pobocznych Kingdom Come Deliverance
- Rataje | Zadania poboczne Kingdom Come
- Użyce | Zadania poboczne Kingdom Come
- Talmberk | Zadania poboczne Kingdom Come
- Neuhof | Zadania poboczne Kingdom Come
- Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come
- Sazawa | Zadania poboczne Kingdom Come
- Równa | Zadania poboczne Kingdom Come
- Zaraza - wyleczenie mieszkańców Merchojedów | Zadania poboczne w Kingdom Come
- -Klasztor w Sazawie (Igła w stogu siana) | Zadania poboczne w Kingdom Come
- Oberża "Na Polance" | Zadania poboczne w Kingdom Come
- Zadania poboczne
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
3dD1e Generał
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
StareDrzewko Legionista
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
adamk9961866774 Junior
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
bleblak Junior
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
aikikaisensei Senator
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Drackula Legend
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
StareDrzewko Legionista
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
StareDrzewko Legionista
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
StareDrzewko Legionista
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
zbynekz Junior
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
