Kingdom Come: Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo
Aktualizacja:
Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo to tytuł jednego z zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. W queście tym Henryk musi poczynić przygotowania do infiltracji klasztoru w Sazawie. Plan działania zakłada zastąpienie mającego pojawić się w zakonie szlachcica i w tym celu będziesz musiał pozyskać dekret (list przyjęcia), który to umożliwi.
Odnalezienie szlachcica Karola

Musisz wyjść najpierw z kościoła. Podejdź do zamkniętych drzwi i podnieś klucz (Key to Sasau church) leżący na ziemi. Zanim zajmiesz się zlokalizowaniem Karola warto zdać raport Radzikowi i powróć w związku z tym do Ratajów (zasugeruje on aresztowanie zamiast zabicia Świętoszka już po tym jak go zdemaskujesz w klasztorze).
Na poszukiwania Karola udaj się z kolei do oberży zlokalizowanej na południe od klasztoru. Wejdź do budynku. Karol powinien przebywać w głównym pomieszczeniu i poznasz go po zielonej koszulki i nakryciu głowy - pokazuje go obrazek. Jeśli nie widzisz nigdzie Karola to zmień porę dnia i spróbuj ponownie.
Pozyskanie listu przyjęcia do zakonu

Z krótkiej rozmowy z Karolem dowiesz się, że nie może swobodnie porozmawiać z Henrykiem, bo towarzyszy mu strażnik. Problem ten możesz rozwiązać na kilka różnych sposobów. Najbardziej oczywisty wariant to porozmawianie ze strażnikiem Manfredem. Możesz:
Użyć zaimponowania na Manfredzie - ma on aż 11 punktów w tej kategorii. Udana próba pozwoli przekonać Manfreda o otrzymaniu ważnej wiadomości od ojca Karola.
Użyć perswazji na Manfredzie - ma on 9 punktów w tej kategorii. Udana próba pozwoli ci nakłonić Manfreda do mini-gry w kości. Gracze wyjątkowo walczą o zdobycie 3000 punktów, ale nie jest ważne czy wygrasz czy przegrasz. Po zakończonej grze Manfred powinien się upić i wstać od stołu.
Celem obu powyższych wariantów jest doprowadzenie do sytuacji, w której strażnik pozostawi Karola samego (obrazek). Uwaga - Może tu wystąpić błąd polegający na tym, że Manfred nigdzie się nie ruszy. Poczekaj trochę dłużej aż pojawi się kelnerka lub załaduj wcześniejszy stan gry.
Po tym jak Manfred odejdzie porozmawiaj z Karolem na temat listu przyjęcia do zakonu. Karol poprosi ponadto Henryka o pozyskanie mieszka z groszami od Manfreda.

Manfred uda się na piętro oberży i położy się w łóżku w jednym z pomieszczeń dla gości. Zakradnij się do jego pokoju (najlepiej po wcześniejszym zdjęciu hałasujących fragmentów zbroi) i użyj na nim kradzieży kieszonkowej (ryzykowne!) lub (lepszy pomysł) podduś go żeby stracił przytomność. Ten drugi sposób pozwoli ci łatwo przeszukać nieprzytomnego strażnika. Wyjmij z jego inwentarza dekret (Monastery entry writ) oraz mieszek z groszami (Manfred' purse). Ten drugi przedmiot możesz przekazać Karolowi (podaruj mu całość złota z mieszka lub tylko jego część).

List przyjęcia do zakonu możesz też pozyskać z całkowitym pominięciem spotkania się z Karolem i Manfredem na parterze oberży. Zaczekaj na nastanie nocy i zakradnij się do ostatniego pomieszczenia na piętrze. Poszukiwany dekret (Monastery entry writ) będzie w pokazanej na powyższym obrazku skrzyni. Włam się do niej z użyciem wytrychów lub pozyskaj wcześniej do niej klucz.
Wstąpienie do zakonu
BARDZO WAŻNA UWAGA - W momencie wstąpienia do zakonu Henryk tymczasowo utraci dostęp do wszystkich przedmiotów z inwentarza. Niestety gra posiada poważny błąd, w wyniku którego bronie i elementy pancerza odłożone do klasztornej skrzyni mogą zostać bezpowrotnie utracone lub nieprawidłowo oznaczone jako pochodzące z kradzieży (może tak się stać np. jeśli Henryk zostanie wyrzucony z klasztoru). Rozwiązaniem tego problemu jest umieszczenie wszystkich rzeczy z inwentarza Henryka w jednej ze skrytek głównego bohatera. Możesz opłacić pomieszczenie w tawernie w Sazawie i przenieść przedmioty do skrzyni w pokoju na piętrze (wszystkie skrytki współdzielą zawartość) lub powrócić np. do jednego z łóżek bohatera w Ratajach.

Wyrusz do klasztoru w Sazawie i odszukaj Brata Portera. Pokaż mu posiadany list przyjęcia. W trakcie rozmowy możesz wybronić się kłamstwem wspartym perswazją (Porter ma aż 12 punktów) lub zastraszeniem (Porter ma 4 punkty), ale nie jest to wymagane. Zostaniesz też zapytany, czy potrafisz czytać. Jeśli Henryk nadal nie posiadł tej umiejętności to zainteresuj się pobocznym zadaniem Potężniejsze niż miecz (jego opis jest w rozdziale o pobocznych questach z Użyc). Dla przypomnienia musisz w tej sprawie dotrzeć do skryby z wioski Użyce i opłacić u niego podstawową naukę czytania.
Na koniec rozmowy potwierdź chęć wstąpienia do zakonu (powyższy obrazek). UWAGA - Do momentu zakończenia kolejnego głównego questu nie będziesz mógł swobodnie podróżować po świecie gry. Dotrzyj do skrzyni, w której umieszczone zostaną rzeczy Henryka i z której wyjęte zostaną szaty mnicha. Quest ten zakończy cut-scenka ze wstąpienia do zakonu. Rozpoczną się dwa kolejne zadania - główne Igła w stogu siana (odnalezienie Świętoszka) oraz poboczne W klauzurze (jest ono związane z samym pobytem w klasztorze i będzie ci przypominało o codziennych obowiązkach).
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Opis przejścia
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Wszystkie misje główne
- Kingdom Come: Niespodziewana wizyta
- Kingdom Come: Uciekaj
- Kingdom Come: Powrót do domu; Przebudzenie
- Kingdom Come: Trening czyni mistrza
- Kingdom Come: Utrzymanie porządku
- Kingdom Come: Zdobycz
- Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
- Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
- Kingdom Come: Tajemnicze drogi
- Kingdom Come: Na tropie
- Kingdom Come: Mój koleżka Tymek
- Kingdom Come: Gniazdo żmij
- Kingdom Come: Próba ognia
- Kingdom Come: Przesłuchanie
- Kingdom Come: Nie wszystko złoto
- Kingdom Come: Jeśli nie siłą pięści
- Kingdom Come: Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo
- Kingdom Come: Igła w stogu siana
- Kingdom Come: Kości zostały rzucone
- Kingdom Come: Odwet
- Kingdom Come: Z deszczu pod rynnę
- Kingdom Come: Pod osłoną nocy
- Kingdom Come: Oblężenie
- Kingdom Come: Rakietowiec
- Kingdom Come: Chłodne ostrze, gorąca krew
- Kingdom Come: Słowo honoru
- Kingdom Come: Epilog i zakończenie
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Opis przejścia
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
