Przesłuchanie | Zadania główne w Kingdom Come
Aktualizacja:
Przesłuchanie to jedno z zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance i jest ono odblokowywane po rozprawieniu się z bandytami w Przybysławicach. W ramach opisywanego questu Henryk musi dotrzeć do Merchojedów i przesłuchać więźnia. Na miejscu sprawy się jednak mocno skomplikują, gdyż w wiosce będzie rozprzestrzeniała się tajemnicza zaraza. Henryk może zająć się wyleczeniem mieszkańców wioski (w odrębnym pobocznym queście) lub skupić się jedynie na uzyskaniu dostępu do więźnia.
Uwaga - Zanim rozpoczniesz ten quest upewnij się, że Henryk potrafi czytać. Jest to bardzo ważne jeśli masz w planach doprowadzenie do szczęśliwego finału w Merchojedach. Henryk może nauczyć się czytania w ramach pobocznego questu
- Potężniejsze niż miecz. Spotkaj się w tej sprawie ze skrybą we wsi Użyce. Opis tego questu jest na stronie z pobocznymi zadaniami z Użyc w naszym poradniku.
Uwaga #2 - Swoje szanse na rozwiązanie wszystkich problemów w Merchojedach możesz też zwiększyć kupując wcześniej składniki alchemiczne. Zaopatrz się w 1 walerianę (Valerian) oraz w 2 osty (Thistle) u dowolnego zielarza oraz w 1 węgiel drzewny (Charcoal) u dowolnego kowala.
Wyprawa do Merchojedów

Dotrzyj do górnego zamku w Ratajach żeby spotkać się tam z lordami i otrzymać zadanie przesłuchania więźnia w Merchojedach. Wyrusz do tej wioski. Po dotarciu na miejsce będzie ona opustoszała. Zagadaj do dowolnego napotkanego mieszkańca, a dowiesz się o rozprzestrzeniającej się zarazie. Odblokujesz w ten sposób poboczny quest Zaraza.
Zanim cokolwiek więcej zrobisz spotkaj się jeszcze w wiosce z Maciejem, którego odnajdziesz leżącego na ziemi wewnątrz głównego budynku stajni (obrazek). Porozmawiaj z nim na wszystkie tematy. Dowiesz się więcej o więźniu oraz o szalejącej zarazie.
Możesz teraz zachować się na dwa sposoby:
- Przystąpić do zaliczania questu Zaraza (jego opis przejścia jest w rozdziale o pobocznych zadaniach w naszym poradniku) - To zdecydowanie najlepsze rozwiązanie. Poprawne wykonanie wszystkich czynności w tym queście doprowadzi do uzdrowienia wszystkich chorych (w tym więzionego bandyty). Nie jest to jednak gwarantowane i jeśli popełnisz błędy lub nie pośpieszysz się to niektóre osoby mogą umrzeć.
- Zignorować poboczny quest Zaraza i kontynuować od razu działania w ramach tego questu mające na celu dotarcie do przetrzymywanego więźnia. Nie jest to polecany wariant zachowania. Możesz przyczynić się do śmierci wielu osób i/lub pogorszyć swoją reputację w Merchojedach jeśli spróbujesz dotrzeć do więźnia metodami siłowymi.
Dotarcie do więźnia


Poszukiwana osoba jest przetrzymywana w pokazanej na obrazkach stodole w wiosce. Domyślnie stodoły tej pilnuje jeden ze strażników i nie zostaniesz wpuszczony do środka nawet jeśli powołasz się na Radzika (nie możesz też wybrać żadnej unikalnej opcji dialogowej). Oto możliwe rozwiązania problemu:
- Rozegranie pobocznego questu Zaraza. Po tym jak wyleczysz mieszkańców wioski możesz spotkać się z Melchiorem i poprosić go o danie ci szansy porozmawiania z więźniem. Zniknie wtedy strażnik pilnujący więźnia i będziesz mógł bezproblemowo wejść do stodoły.
- Zaczekanie aż zaraza zbierze krwawe żniwo. Możesz odczekać kilka dni i pozwolić na to żeby plaga doprowadziła do śmierci wielu osób w Merchojedach.
- Podjęcie próby dotarcia do więźnia przy pierwszej wizycie w wiosce. To niewskazany wariant zachowania. Strażnik pilnujący stodoły nie rusza się z posterunku, tak więc przekradnięcie się obok niego jest praktycznie niemożliwe. Jedynym rozwiązaniem jest zabicie go i jeśli nie chcesz dodatkowych problemów atak przeprowadź bez udziału świadków. Może to też być szybka egzekucja, np. trafienie strażnika strzałą z łuku w głowę.
Uzyskanie informacji od więźnia

Docelowo musisz uzyskać dostęp do stodoły, w której znajduje się więzień. Sytuacja może się tu rozwinąć na trzy sposoby:
- Jeżeli poprawnie zaliczyłeś poboczny quest Zaraza to bandyta zostanie wyleczony. Pozwoli ci to go szczegółowo przesłuchać. Nie musisz polegać na unikalnych opcjach dialogowych. Wybieraj kolejne opcje dialogowe, a uzyskasz komplet informacji.
- Jeżeli popełniłeś błędy w pobocznym queście Zaraza lub zmarnowałeś zbyt dużo czasu na znalezienie lekarstwa to chory bandyta umrze. W takiej sytuacji przeszukaj jego zwłoki i pozyskaj list (Captive's letter).
- Jeżeli przedostałeś się do stodoły tuż po dotarciu do Merchojedów (bez przystępowania do pobocznego questu Zaraza) to bandyta na w bardzo złym stanie i nie wyciągniesz od niego żadnych informacji. Możesz go np. dobić i pozyskać w ten sposób jego list (Captive's letter).

Opisany wyżej wariant 1 wiąże się z załączeniem dodatkowej scenki przerywnikowej po tym jak przesłuchasz więźnia. Do stodoły wpadnie Słoma i będzie chciał się zemścić na więźniu za śmierć syna. Możesz:
- Przekonać Słomę do odstąpienia od chęci zabicia bandyty - Jest to bardzo proste do wykonania. Słoma nie ma żadnych punktów perswazji, tak więc wybierz jedną z opcji dialogowych związanych z perswazją.
- Zaatakować Słomę - To zły wariant, który doprowadzi do śmierci niewinnej osoby i znacząco pogorszy Twoją reputację w Merchojedach.
- Pozwolić Słomie na zamordowanie bandyty - Nic w ten sposób nie stracisz, bo wydobyłeś już informacje od więźnia.
Jeśli bandyta nie zginął to zostanie zabrany przez Henryka do więzienia w Ratajach.
Zdanie raportu Radzikowi
Radzika możesz odnaleźć przy punkcie widokowym w pobliżu Talmberku. Porozmawiaj z nim żeby zdać mu raport i zakończyć ten quest. W nagrodę otrzymasz 175 groszy.
1
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Zadania główne
- Spis misji głównych Kingdom Come Deliverance
- Kingdom Come: Niespodziewana wizyta
- Kingdom Come: Uciekaj
- Kingdom Come: Powrót do domu; Przebudzenie
- Kingdom Come: Trening czyni mistrza
- Utrzymanie porządku | Zadania główne Kingdom Come
- Kingdom Come: Zdobycz
- Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
- Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
- Kingdom Come: Tajemnicze drogi
- Na tropie | Zadania główne w Kingdom Come
- Kingdom Come: Mój koleżka Tymek
- Kingdom Come: Gniazdo żmij
- Próba ognia | Zadania główne w Kingdom Come
- Przesłuchanie | Zadania główne w Kingdom Come
- Nie wszystko złoto | Zadania główne w Kingdom Come
- Jeśli nie siłą pięści | Zadania główne w Kingdom Come
- Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo | Zadania główne w Kingdom Come
- Kingdom Come: Igła w stogu siana
- Kingdom Come: Kości zostały rzucone
- Odwet | Zadania główne w Kingdom Come
- Z deszczu pod rynnę | Zadania główne w Kingdom Come
- Pod osłoną nocy | Zadania główne w Kingdom Come
- Oblężenie | Zadania główne w Kingdom Come
- Rakietowiec | Zadania główne w Kingdom Come
- Chłodne ostrze, gorąca krew | Zadania główne w Kingdom Come
- Słowo honoru | Zadania główne w Kingdom Come
- Kingdom Come: Epilog i zakończenie
- Zadania główne
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
3dD1e Generał
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
StareDrzewko Legionista
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
adamk9961866774 Junior
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
bleblak Junior
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
aikikaisensei Senator
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Drackula Legend
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
StareDrzewko Legionista
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
StareDrzewko Legionista
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
StareDrzewko Legionista
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
zbynekz Junior
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
