Kingdom Come: Użyce Zadania poboczne
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się zestawienie pobocznych zadań, które możesz odblokować w trakcie pobytu w Użycach. To wioska w północno-wschodniej części mapy, którą możesz odwiedzić w ramach zaliczania głównego zadania Tajemnicze drogi, ale możesz też do niej dotrzeć z własnej inicjatywy.
Potężniejsze niż miecz
Jak odblokować: Rozmowa ze Skrybą w Użycach lub z dowolną inną osobą na temat nauki czytania (zostaniesz wysłany do Skryby).


To dość ważny quest, gdyż ukończenie go jest wymagane do tego żeby Henryk nauczył się podstaw czytania (nie może samemu awansować na 1 poziom tej umiejętności). Odszukaj Skrybę w Użycach (centrum wioski) i porozmawiaj z nim na temat lekcji czytania. Skrybie musisz zapłacić 50 groszy. Upewnij się też, że nie zaliczasz w tym samym czasie innych zadań, z zaliczeniem których trzeba się pośpieszyć, bo nauka czytania zajmie Henrykowi trochę czasu.

Po obejrzeniu filmu (awansujesz przy okazji na 1 poziom umiejętności Czytanie) usiądź przy stole i przeczytaj leżącą na nim pierwszą książkę. Powróć do skryby. Musisz wykazać się zrozumieniem jej treści - wybierz ostatnią opcję dialogową (chciwość nie popłaca).
Skryba odeśle Cię do drugiej książki, która tym razem napisana jest łaciną. Po powrocie do skryby jako odpowiedź wybierz drugą opcję dialogową - Nullus est liber tam malus, ut non aliqua parte prosit. W nagrodę za poprawne przejście obu "prób" ponownie rozwiniesz umiejętność czytania i ukończysz quest. Od tego momentu możesz czytać książki, napisy na ścianach i przedmiotach itp.
Igraszki z diabłem
Jak odblokować: Rozmowa z Ojcem Bogutą w Talmberku.

Spotkaj się w Użycach z Ojcem Bogutą (powinien przebywać w pobliżu kościoła lub w tawernie) i spytaj się, czy nie potrzebuje pomocy w rozwiązaniu jakiegoś problemu. Otrzymasz od niego zadanie przyjrzenia się problemowi używania "magicznych" maści przez niektóre kobiety z wioski. Boguta poleci bohaterowi porozmawiać w tej sprawie z "wiedźmą", tj. zielarką Gertrudą, która ma chatkę w lesie na zachód od wioski.
Dotrzyj do chatki Gertrudy i porozmawiaj z nią. Najlepiej użyć perswazji lub zaimponowania do nakłonienia zielarki do wyjawienia prawdy. Porozmawiaj z kobietą na temat maści i obiecaj pomoc.
Dodatkowa uwaga - Jeśli chcesz pozyskać przepis na miksturę wiedźmy (Witch potion) to możesz wejść do chatki zielarki i włamać się do jej skrzyni (niski poziom trudności zamka). Nie jest to jednak potrzebne do zaliczenia questu.
Śledzenie kobiet

Na mapie Użyc powinny pojawić się trzy znaczniki informujące o lokalizacji kobiet będących w posiadaniu maści od wiedźmy. Musisz spotkać się z tylko jedną dowolnie wybraną wieśniaczką. W trakcie rozmowy możesz powołać się na zielarkę lub na Ojca Bogutę oraz podjąć próbę użycia perswazji. Rozmowa może mieć dwa rozwiązania:
- Udało ci się przekonać wieśniaczkę do wyjawienia informacji o spotkaniu i zostanie ono zaznaczone na mapie (powyższy obrazek).
- Nie udało ci się przekonać wieśniaczki do wyjawienia informacji o spotkaniu. W takiej sytuacji musisz za nią podążać (nie musisz już teraz skradać się, dopiero później będzie to wymagane).
Niezależnie od przebiegu wydarzeń dotrzyj do miejsca spotkania o zachodzie Słońca (21:00).

Ostrożnie zbliż się do miejsca, w którym planują spotkać się kobiety. Od tego momentu nie możesz dać się im zauważyć. Warto zdjąć wszystkie elementy pancerza i dodatkowo zachowywać bezpieczny dystans. Jeśli zostaniesz zauważony to może podbiec wieśniaczka i doprowadzić do skonfrontacji. W odpowiedzi możesz np. skłamać, że zbierasz zioła. Przy drugiej tego typu "wpadce" (lub przegapieniu spotkania) kobiety rozejdą się i będziesz mógł ponownie spróbować dopiero kolejnego wieczora.
Śledz kobiety początkowo podróżując ścieżką i następnie przez las. Pamiętaj zeby się do nich nie zbliżać. Nie podchodź też zbyt blisko do miejsca ich spotkania przy ognisku w lesie. Utrzymuj odległość, która pozwoli ci nasłuchiwać o czym mówią.
Wzięcie udziału w rytuale

Do ogniska podejdź dopiero gdy kobiety przeprowadzą pierwszą część rytuału i gdy cele misji zaktualizują się. Gra odpali cut-scenkę i Henryk zacznie mieć halucynacje. Po tym jak wszyscy przemienią się w zwierzęta domowe podejdź od tyłu do jednego ze zwierząt i... przytrzymaj klawisz włamywania się (obrazek).
W kolejnej halucynacji pojawi się dwóch Kumanów. Możesz:
- Zaatakować i zabić przeciwników. Wiedz jednak, że są to tak naprawdę drwale i że ich śmierć rozzłości mieszkańców wioski. Po wygranej potyczce Henryk straci przytomność na kilka godzin i wieśniaczki znikną.
- Nie atakować przeciwników i czekać na rozwój wydarzeń. Jest bardzo prawdopodobne, że drwale zamordują wszystkie uczestniczki rytuału.
Na sam koniec powróć do Ojca Boguty oraz opcjonalnie również do zielarki z lasu (już po tym jak quest zniknie z dziennika). Ich reakcja jest uzależniona od tego jak postąpiłeś w sprawie drwali-Kumanów. Zamordowanie drwali może znacząco pogorszyć Twoją reputację w Użycach i utrudnić kolejne spotkania z Ojcem Bogutą w ramach zaliczania innych zadań.
Z kopyta
Jak odblokować: Rozmowa z koniuszym na terenie stadniny w Użycach.

Odszukaj na terenie stadniny koniuszego (Head Groom) i wypytaj się go czy ma dla Henryka jakieś zlecenie. Dowiesz się o zbiegłym koniu i możesz podjąć się zadania jego odnalezienia i doprowadzenia do stadniny. Zacznij od spotkania się w tej sprawie ze stajennym Waldkiem, którego to koń Kołaczek (Pie) zrzucił z siodła.
Od Waldka otrzymasz szereg wskazówek gdzie mniej więcej zgubił konia. Nie podążaj jednak do oznaczonych przez grę rozstajów dróg na południowy-zachód od stajni, bo nie musisz w ogóle badać tej okolicy. Zamiast tego po opuszczeniu stajni wyrusz główną ścieżką dokładnie na południe. Po drodze miniesz pokazane na obrazku gospodarstwo. Możesz opcjonalnie zatrzymać się i wypytać mieszkańców czy nie widzieli uciekającego konia. Otrzymasz informację, że musisz nadal podążać na południe.

Pozostawaj na głównej ścieżce biegnącej na południe. Kolejnym możliwym miejscem do zatrzymania się i wypytania o Kołaczka jest pokazane na obrazku małe obozowisko w lesie. Porozmawiaj z podróżnikiem, a dowiesz się, że konia należy szukać w pobliżu strumienia na południowy-wschód od obozowiska. Dotrzyj do rzeki i podążaj wzdłuż niej na wschód.


Miejsce odnalezienia Kołaczka prezentują powyższe obrazki - jest to wschodnia część obszaru do zbadania oznaczonego na żółto na mapie bohatera (daleko na południe od stadniny w Użycach i na północny-wschód od Oberży "Na Polance"). Tuż obok stoi oparty o drzewo węglarz i jeśli zagadasz do niego to możesz dowiedzieć się, że przywałaszczył sobie prawo do posiadania Kołaczka. Problem ten możesz rozwiązać na kilka sposobów:
- Odkupić konia od węglarza za 500 groszy (lub mniej jeśli się potargujesz).
- Zaatakować węglarza i pozbawić go przytomności (walka na pięści) lub zabić (użyj broni białej).
- Szybko wskoczyć na konia i uciec z lasu.
Niezależnie jak się zachowasz powróć z Kołaczkiem do stajni. Zatrzymaj konia w dowolnym miejscu na terenie stajni i zsiądź z niego żeby zaliczyć cel misji z jego dostarczenia. Możesz już powrócić do koniuszego i odebrać od niego nagrody. Otrzymasz 69 groszy oraz okrycie (Caparison) dla Twojego wierzchowca.
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Opis przejścia
- Kingdom Come: Zadania poboczne
- Kingdom Come: Spis misji pobocznych
- Kingdom Come: Rataje Zadania poboczne
- Kingdom Come: Użyce Zadania poboczne
- Kingdom Come: Talmberk Zadania poboczne
- Kingdom Come: Neuhof Zadania poboczne
- Kingdom Come: Ledeczko Zadania poboczne
- Kingdom Come: Sazawa Zadania poboczne
- Kingdom Come: Równa Zadania poboczne
- Kingdom Come: Zaraza - wyleczenie mieszkańców Merchojedów
- Kingdom Come: Klasztor w Sazawie (Igła w stogu siana)
- Kingdom Come: Oberża Na Polance
- Kingdom Come: Zadania poboczne
- Kingdom Come: Opis przejścia
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
