Kingdom Come: Słowo honoru
Aktualizacja:
Słowo honoru to finałowy quest głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. Zadanie to w całości dotyczy wzięcia udziału w oblężeniu na Talmberk i odzyskania nad nim pełnej kontroli. Wiąże się to oczywiście z koniecznością przystąpienia do wielu nowych walk.
Uwaga - Po zaliczeniu tego questu gra odblokuje dodatkowy Epilog. Jego opis znajduje się na osobnej stronie poradnika.
Przygotowania do bitwy

Jeśli Henryk odniósł w poprzednich bitwach jakieś obrażenia to warto go podleczyć. Nie musisz natomiast martwić się niedokończonymi pobocznymi questami, bo gra pozwoli ci zająć się nimi po zaliczeniu głównej fabuły.
Po zakończeniu przygotowań pogadaj z Panem Dziwiszem (wybierane opcje dialogowe nie mają dużego znaczenia). Dotrzyj na wzgórze gdzie znajduje się trebusz i zaczekaj cierpliwie na jego załadowanie. Dopiero wtedy pociągnij za dźwignię (powyższy obrazek).

Porozmawiaj z Borzkiem - otrzymasz 450 groszy. Musisz teraz odczekać około 2-3 dni na zakończenie bombardowań. Najlepiej polegać na opcji przyśpieszenia czasu i każdorazowo dokonywać przeskoku w czasie o pełną dobę. Gra przy okazji zaliczy quest Oblężenie.
Powróć do Borzka i ponownie pogadaj z nim. W trakcie rozmowy musisz wyrazić gotowość do wzięcia udziału w oblężeniu (moment decyzji prezentuje obrazek). Dodatkowo możesz wypytać się dowódcy o plan bitwy, ale jest to opcjonalne, bo poradzisz sobie także bez jego znajomości.
Finałowa bitwa

Wyrusz za sojusznikami i kieruj się w stronę zamkowych murów gdzie rozstawione zostaną drabiny. Jeśli zamierzasz aktywnie uczestniczyć w walkach to możesz być jedną z pierwszych osób, które wdrapią się na mury zamku. Jeśli planujesz unikać walk (z uwagi na wymagania trofeum Pełen łaski) to pozwól innym żołnierzom skorzystać z drabin.

Po wdrapaniu się na mury rozpoczną się pierwsze walki. Możesz tu polegać na bardzo zbliżonej taktyce i atakować tylko tych przeciwników, którzy są skupieni na prowadzeniu walk z sojusznikami. Warto też mieć na uwadze łuczników i eliminować ich w pierwszej kolejności. Samo uczestnictwo w walkach jest opcjonalne, choć wtedy sojusznicze wojska mogą z czasem stracić przewagę liczebną. Dobrą wiadomością jest to, że questu nie można zawalić poprzez doprowadzenie do śmierci wszystkich sojuszników. W walkach bohaterowi towarzyszy Kapitan Bernard i on nie może zginąć.

Po rozprawieniu się ze wszystkimi przeciwnikami, którzy rozstawieni byli na murach, akcja przeniesie się na zamkowy dziedziniec. Także i w tym przypadku zacznij od sprawdzenia czy w okolicy nie ma jeszcze jakichś łuczników. Jeśli nie pozostało już przy życiu zbyt wielu sojuszników to więcej przemieszczaj się, nie daj się otoczyć żadnej grupie i pozwalaj wrogom na to żeby prowadzili walki z kapitanem Bernardem.
Wygranie bitwy doprowadzi do załączenia się nowego filmu przerywnikowego. Po jego obejrzeniu wyrusz wraz z Ptaszkiem w stronę Skalicy. Uwaga - Koń dosiadany przez Ptaszka może czasami zablokować się na jakiejś przeszkodzie. W takiej sytuacji przejedź kawałek dalej albo odczekaj aż zostanie "przywrócony" na główną ścieżkę. Radzika odnajdziesz jeszcze przed dotarciem do Skalicy i scenka ze spotkania z nim zakończy ten quest.
Uwaga - Nie przerywaj gry wraz z momentem wyświetlenia napisów końcowych. Po ich obejrzeniu (lub pominięciu) powrócisz do Ratajów i załączy się Epilog.
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Opis przejścia
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Wszystkie misje główne
- Kingdom Come: Niespodziewana wizyta
- Kingdom Come: Uciekaj
- Kingdom Come: Powrót do domu; Przebudzenie
- Kingdom Come: Trening czyni mistrza
- Kingdom Come: Utrzymanie porządku
- Kingdom Come: Zdobycz
- Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
- Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
- Kingdom Come: Tajemnicze drogi
- Kingdom Come: Na tropie
- Kingdom Come: Mój koleżka Tymek
- Kingdom Come: Gniazdo żmij
- Kingdom Come: Próba ognia
- Kingdom Come: Przesłuchanie
- Kingdom Come: Nie wszystko złoto
- Kingdom Come: Jeśli nie siłą pięści
- Kingdom Come: Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo
- Kingdom Come: Igła w stogu siana
- Kingdom Come: Kości zostały rzucone
- Kingdom Come: Odwet
- Kingdom Come: Z deszczu pod rynnę
- Kingdom Come: Pod osłoną nocy
- Kingdom Come: Oblężenie
- Kingdom Come: Rakietowiec
- Kingdom Come: Chłodne ostrze, gorąca krew
- Kingdom Come: Słowo honoru
- Kingdom Come: Epilog i zakończenie
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Opis przejścia
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
