Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
Pogoń się zaczęła to główny quest z masakry w Neuhof z gry Kingdom Come. Nasz poradnik zawiera opis przejścia, który objaśnia jak przeprowadzić śledztwo na terenie stadniny, gdzie znaleźć ślady ataku oraz gdzie ukrywają się bandyci w lesie.
Aktualizacja:
Pogoń się zaczęła to jedno z zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. Solucja z tej strony poradnika opisuje śledztwo z ataku na stadninę w Neuhof. Musicie zbadać ślady na miejscu, przepytać osoby, które mogły być świadkami zderzenia, oraz wytropić bandytów, którzy skryli się w pobliskim lesie.
Jak rozpocząć śledztwo w Neuhof?
- Quest rozpoczniecie na dziedzińcu górnego zamku w Ratajach. Pogadajcie z kapitanem Bernardem, wyraźcie gotowość do wyruszenia w podróż i wsiądźcie na przyznanego Wam na stałe konia Siwka. Dotrzyjcie wraz z sojusznikami do wioski Neuhof - znajduje się ona na północny-wschód od Ratajów.
- Uwaga - Jeśli będziecie zbyt długo zwlekali z zagadaniem do Bernarda, to przegapicie pierwszą część misji, bo inne postacie mogą wyruszyć do Neuhof bez bohatera. W takiej sytuacji musicie dotrzeć tam w pojedynkę żeby kontynuować quest.
- Musicie rozpocząć śledztwo na terenie stadniny. Do zbadania jest duża część wioski, ale zacznijcie w miejscu gdzie przebywają inni strażnicy. Zbadajcie zwłoki Smila oraz zamordowane konie. Porozmawiajcie z Zorą i z Jakubem (okazja do skorzystania z unikalnych opcji dialogowych). Obu tym postaciom zadajcie wszystkie możliwe pytania.
Gdzie znaleźć kolejne ślady?
- Wyjdźcie z pierwszego budynku i kontynuuj eksplorację okolicy. Po drodze natraficie na kolejne zwłoki oraz na kałuże krwi, które zaprowadzą Henryka w pobliże częściowo spalonego głównego budynku stadniny.
- Zagadajcie do Marka (możecie użyć zaimponowania lub zastraszenia), od którego dowiecie się o zbiegłych bandytach. W okolicy przebywa też Rudzielec i jego również przepytajcie (stanie się on niedługo kluczową postacią dla śledztwa).
- Udajcie się na północny-zachód od głównego budynku stadniny. Zbadajcie okolice pokazanej na obrazku wyłamanej furtki, która utwierdzi Henryka w przekonaniu, że bandytów należy szukać w lesie na północ od wioski.
Gdzie ukrywają się bandyci?
- Kierujcie się na północ (będziecie odnajdywali nowe kałuże krwi). Po tym jak gra zawęzi obszar poszukiwań wkroczcie do lasu i zacznijcie skradać się. Musicie zlokalizować pokazanych na obrazku ukrywających się dwóch bandytów.

- Możecie zaczekać aż jeden z bandytów zabije swojego kolegę lub od razu wkroczyć do akcji. Pomimo, że do pokonania jest pojedynczy przeciwnik, wyeliminowanie go może Wam przysporzyć trochę kłopotów (pilnujcie się przy blokowaniu jego ataków). Podejdź następnie do drugiego bandyty. Jeśli nadal żyje to wypowie kilka ostatnich słów przed śmiercią. Jeśli zginął to od razu przeszukajcie jego zwłoki i zabierzcie zakrwawioną kopystkę (Bloody hoof-pick).
- Jeśli chcecie ukończyć grę jako pacyfista, to możecie ograniczyć się do podsłuchania rozmowy bandytów i wycofać się do stadniny. Alternatywnie możecie zaczekać aż ranny bandyta zginie, odciągnąć jego kolegę lub zakraść się szybko do zwłok. Pozwoli to Wam zabrać kopystkę.
- Niezależnie od wybranego wariantu powróćcie do Neuhof. Jeśli macie ze sobą kopystkę, to możecie wypytać się Marka o jej właściciela. We wszystkich wariantach Rudzielec stanie się podejrzanym i możecie dowiedziewć się, że uciekł w międzyczasie z wioski.
- Udajcie się do Jakuba i wypytaj się go gdzie warto szukać Rudzielca. Wytropieniem chłopaka zajmiecie się w kolejnym głównym zadaniu. Zanim wyruszycie na poszukiwania warto zdać raport ze śledztwa kapitanowi Bernardowi.
Zobacz także
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Opis przejścia
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Wszystkie misje główne
- Kingdom Come: Niespodziewana wizyta
- Kingdom Come: Uciekaj
- Kingdom Come: Powrót do domu; Przebudzenie
- Kingdom Come: Trening czyni mistrza
- Kingdom Come: Utrzymanie porządku
- Kingdom Come: Zdobycz
- Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
- Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
- Kingdom Come: Tajemnicze drogi
- Kingdom Come: Na tropie
- Kingdom Come: Mój koleżka Tymek
- Kingdom Come: Gniazdo żmij
- Kingdom Come: Próba ognia
- Kingdom Come: Przesłuchanie
- Kingdom Come: Nie wszystko złoto
- Kingdom Come: Jeśli nie siłą pięści
- Kingdom Come: Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo
- Kingdom Come: Igła w stogu siana
- Kingdom Come: Kości zostały rzucone
- Kingdom Come: Odwet
- Kingdom Come: Z deszczu pod rynnę
- Kingdom Come: Pod osłoną nocy
- Kingdom Come: Oblężenie
- Kingdom Come: Rakietowiec
- Kingdom Come: Chłodne ostrze, gorąca krew
- Kingdom Come: Słowo honoru
- Kingdom Come: Epilog i zakończenie
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Opis przejścia
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.





