Kingdom Come: Próba ognia
Aktualizacja:
Próba ognia to jedno z najtrudniejszych zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. Quest ten składa się z dwóch części. Musisz najpierw wziąć udział w dużej bitwie, w której do pokonania jest wielu bandytów i Kumanów. W drugiej części misji czeka Cię ponadto obowiązkowy pojedynek z Konusem, którego musisz zabić. Poniżej zamieściliśmy informacje jak przygotować się do questu, jak rozegrać bitwę i jak pokonać Konusa.
- Przygotowania do bitwy
- Pierwsza część bitwy (okolice Przybysławic)
- Druga część bitwy (droga do kumańskiego obozu)
- Trzecia część bitwy (oczyszczenie północnego kumańskiego obozu)
- Czwarta część bitwy (dotarcie w pobliże kościoła)
- Piąta część bitwy (obrona pozycji przy kościele)
- Pokonanie Konusa (walka z bossem)
- Zakończenie zadania
Przygotowania do bitwy
Quest ten rozpocznie się po tym jak w poprzednim głównym zadaniu Gniazdo żmij wyrazisz gotowość do działania podczas rozmowy z Radzikiem lub Panem Dziwiszem. ZANIM potwierdzisz gotowość powinieneś jednak odpowiednio się przygotować. Oto lista sugerowanych rzeczy, o które warto zadbać:
- Awansuj głównego bohatera na co najmniej 8-10 poziom doświadczenia. Postaraj się też żeby na co najmniej podobnym poziomie znajdowały się jego atrybuty Siły, Zręczności i Witalności.
- Rozwiń na co najmniej 7-8 poziom umiejętności Sztuka walki i Obrona oraz te powiązane z preferowanym stylem rozgrywania walk. Nasze rekomendacje to Buzdygan i/lub Siekiera i/lub Łuk. Umiejętności związane z walką wręcz możesz łatwo rozwijać przystępując do sparingów z kapitanem Bernardem w Ratajach, a umiejętności z obsługi łuku polując na dziką zwierzynę.
- Zadbaj o dobrą broń dla głównego bohatera. Jej wybór powinien zależeć od tego jak chcesz pokonać Konusa, bo to on jedynym przeciwnikiem, którego w opisywanym queście należy obowiązkowo zabić. Jeśli chcesz go zabić w walce wręcz to wyposaż bohatera w dobry buzdygan lub siekierę (i dodatkowo w tarczę jeśli używasz broni jednoręcznej). Nie wybieraj miecza, bo Konus używa pancerza lepszej jakości, przez który trudno jest przebić się tą bronią. Jeśli chcesz zabić Konusa w walce dystansowej to wyposaż bohatera w dobry łuk ORAZ w jak najlepsze strzały. Nowe bronie możesz np. zakupić u handlarzy w Ratajach czy wykraść z obozowiska Kumanów (poprzedni główny quest).
- Jeśli planujesz używać broni białej to odblokuj dla niej perki powiązane z wykonywaniem kombosów. Konus jest bardzo dobrym wojownikiem i będzie doskonale radził sobie z blokowaniem "zwykłych" ciosów. Dla przykładu jeśli wybrałeś buzdygan to warto odblokować perk Drei wunder: Przedramię.
- Zadbaj o dobry pancerz dla głównego bohatera. Koniecznie zaopatrz go w tym przypadku w pełny hełm, który ochroni go przed wrogimi łucznikami w kolejnych fazach dużej bitwy. Elementy pancerza wysokiej jakości mogłeś pozyskać w poprzednim głównym queście (kumańska zbroja), ale możesz też np. odwiedzić zbrojmistrza w Ratajach.
- Sprawdź stan zdrowia bohatera i jeśli odniósł on jakieś obrażenia, które skróciły jego paski zdrowia i staminy, to wyślij go na obowiązkowy odpoczynek. Rozważ również zażycie przed bitwą mikstur, które podniosą zdolności bojowe bohatera lub będą gwarantowały jego powolne leczenie (na wypadek wystąpienia jakichś obrażeń w trakcie walk).
- Utwórz manualny zapis stanu gry przed przystąpieniem do tego questu. Gdyby okazało się, że kompletnie sobie nie radzisz (bohater jest bardzo słaby i źle wyposażony), to będziesz mógł odłożyć sobie zadanie na później lub ponownie (tym razem lepiej) się przygotować.
Pierwsza część bitwy (okolice Przybysławic)

Po tym jak rozpocznie się quest wyrusz za sojuszniczymi wojskami. Dotrzecie wkrótce w pobliże obozowiska i rozpocznie się pierwsza część dużej bitwy.
Jeżeli w poprzednim głównym queście przeprowadziłeś staranny rekonesans, dokonałeś aktów sabotażu i powiedziałeś Radzikowi o dużej liczebności sił wroga (konieczność wezwania posiłków z Talmberku) to sojusznicze wojska powinny dysponować dużą przewagą. W takiej sytuacji możesz unikać jakichkolwiek niebezpiecznych pojedynków z przeciwnikami wyposażonymi w broń białą (ewentualnie ograniczaj się do łatwych ataków na wrogów odwróconych np. plecami do bohatera). Dlaczego?
- Henryk potrzebuje jak najwięcej punktów zdrowia na koniec questu. Najlepiej żeby w ogólnie nie stracił nic ze swojej energii życiowej.
- Dzięki należytym przygotowaniom do bitwy sojusznicze wojska będą dobrze radziły sobie z eliminowaniem przeciwników bez Twojego bezpośredniego udziału.
- Radzik i Pan Dziwisz nie mogą zginąć i nie musisz dbać o to żeby utrzymywać ich przy życiu.
Jeżeli z kolei w poprzednim głównym queście nie wykonałeś pełnego rekonesansu, zignorowałeś opcjonalne akty sabotażu i nie doprowadziłeś do ściągnięcia posiłków z Talmberku to sojusznicze wojska mogą nie mieć przewagi. W takiej sytuacji musisz im aktywnie pomagać, bo jeśli zginą wszyscy sojuszniczy żołnierze to quest zakończy się niepowodzeniem i zakończysz grę.
Druga część bitwy (droga do kumańskiego obozu)

Dopiero w tej części bitwy powinni pojawić się wrodzy łucznicy. Ich liczebność jest uzależniona od tego jak dobrze poradziłeś sobie z sabotowaniem zapasów strzał w poprzednim głównym queście.
- Jeśli Henryk ma założony pełny hełm i dobrą zbroję to nie stanowią oni bardzo dużego zagrożenia. W przeciwnym razie trzymaj się od nich z daleka i pozostawaj w ciągłym ruchu, bo pojedyncze trafienie w głowę może poważnie zranić lub nawet zabić bohatera.
- Wykorzystuj to, że łucznicy słabo radzą sobie w walce wręcz. Możesz bezproblemowo zabić w ten sposób nawet kilka osób stojących blisko siebie. W międzyczasie główne sojusznicze wojska powinny pokonać wrogich wojowników i przystąpisz do kolejnej części bitwy. Gra utworzy też automatyczny zapis.
Trzecia część bitwy (oczyszczenie północnego kumańskiego obozu)

- Taktyka jest identyczna do poprzedniej części. Pozwól swoim sojusznikom na eliminowanie kumańskich wojowników (będzie wśród nich jeden z dowodców - nie musisz osobiście się z nim rozprawić) i rozejrzyj się za nowymi łucznikami. Powinni oni rozstawić się w pobliżu pokazanej na obrazku palisady.
- Ponownie wykorzystuj to, że nie są oni dobrymi wojownikami w walce wręcz i spróbuj co najmniej kilku z nich pozbawić życia.
Czwarta część bitwy (dotarcie w pobliże kościoła)

Kościół znajduje się na wzgórzu w zachodniej części Przybysławic. Zwróć tu uwagę na łuczników rozstawionych na murach. Jeśli przystąpili oni do atakowania Twoich sojuszników to rozważ użycie łuku do tego żeby się ich pozbyć. Możesz też oddalić się w pobliże namiotów jeśli nagle znajdziesz się na ich celowniku.
Piąta część bitwy (obrona pozycji przy kościele)

Ostatnia część bitwy nie jest już bardzo wymagająca (o ile Twoja strona nie poniosła wcześniej zbyt dużych strat). Pojawią się nowi wrogowie, którzy przypuszczą szturm na wzgórze.
- Nie powinno być wśród nich łuczników. Możesz pozwolić swoim ludziom na zabezpieczenie okolicy lub pomóc im szukając okazji do atakowania osłabionych lub odwróconych plecami do bohatera wrogów.
- Po wygranej bitwie załączy się cut-scenka pokazująca przebicie się do kościoła i Henryka wyruszającego w pościg za Konusem.
Pokonanie Konusa (walka z bossem)
Konusa (Runt) można potraktować jako bossa Kingdom Come. Jest on dobrze wyposażony i doskonale włada bronią białą. Musisz go zabić, by zakończyć ten quest (uwaga - wyeliminowanie Konusa nie wpłynie na Twoje szanse odnośnie zdobycia trofeum Pełen łaski, gra "pozwala" na zabicie tej postaci).

Najszybsza metoda na pokonanie Konusa zakłada użycie łuku, zwłaszcza że "boss" nie korzysta z żadnego nakrycia głowy. Metoda ta jest ryzykowna, ale gra w momencie rozpoczęcia walki utworzyła sejwa i możesz ją dzięki temu łatwo powtórzyć.
- Biegaj po strychu i/lub wykorzystuj dużą pionową belkę niedaleko miejsca startu żeby trzymać Konusa na dystans. Szukaj każdej okazji żeby wycelować w niego z łuku.
- W miarę możliwości celuj w jego głowę. Przy odrobinie szczęścia Konusa może zabić nawet pojedyncze trafienie strzałą! Jeśli gorzej ci wychodzi celowanie to możesz go trafiać w pancerz, ale wtedy musisz zużyć około tuzina strzał. Uskakuj na boki gdy Konus spróbuje wyprowadzić jakiegoś kombosa i obserwuj pasek staminy żeby go całkowicie nie wyczerpać.

Konusa możesz też pokonać z pomocą broni białej. W tym przypadku ważne jest przede wszystkim blokowanie jego ciosów. W miarę możliwości powinny to być perfekcyjne bloki (pojawienie się zielonej ikony w momencie ataku Konusa), dzięki czemu będziesz mógł wyprowadzić darmową ripostę (uwaga - Konus też może ją zablokowac perfekcyjnym blokiem).
- Oprócz tego szukaj okazji do wyprowadzania kombosów dla broni, z której aktualnie korzystasz. Mają one większą szansę "przebicia się" i zranienia Konusa.
- Tak samo jak w przypadku walki z użyciem łuku obserwuj pasek staminy i oddalaj się od Konusa gdy pasek ten zostanie mocno wyczerpany i będzie potrzebował odnowić się.
Zakończenie zadania


Pokonanie Konusa zakończy ten quest i odblokuje kolejny - Przesłuchanie. Akcja przeniesie się do Ratajów. Otrzymasz swój własny pokój z łóżkiem w dolnym zamku i rozpocznie się zadanie Przesłuchanie.
Bardzo ważne - Od razu powróć do Przybysławic, czyli do obozowiska bandytów, w którym rozgrywały się dwa poprzednie questy. Będzie ono teraz puste. Możesz wykorzystać to żeby pozbierać wszystkie cenne przedmioty z obozowiska. W szczególności zainteresuj się:
- Zamkniętymi skrzyniami w namiotach (przykładowa na obrazku 1) - W wielu z nich są fragmenty kumańskich pancerzy czy różnorakie bronie. Przedmioty te nie są oznaczane jako pochodzące z kradzieży i możesz je sprzedawać z ogromnym zyskiem u ulubionych handlarzy (lub umieszczać w aktywnych slotach Henryka jeśli używał gorszego sprzętu).
- Zwłokami Konusa w kościele (obrazek 2) - Skorzystaj z kilku drabin żeby dotrzeć na strych. Przeszukaj zwłoki i pozbieraj wszystkie wartościowe przedmioty.
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Opis przejścia
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Wszystkie misje główne
- Kingdom Come: Niespodziewana wizyta
- Kingdom Come: Uciekaj
- Kingdom Come: Powrót do domu; Przebudzenie
- Kingdom Come: Trening czyni mistrza
- Kingdom Come: Utrzymanie porządku
- Kingdom Come: Zdobycz
- Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
- Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
- Kingdom Come: Tajemnicze drogi
- Kingdom Come: Na tropie
- Kingdom Come: Mój koleżka Tymek
- Kingdom Come: Gniazdo żmij
- Kingdom Come: Próba ognia
- Kingdom Come: Przesłuchanie
- Kingdom Come: Nie wszystko złoto
- Kingdom Come: Jeśli nie siłą pięści
- Kingdom Come: Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo
- Kingdom Come: Igła w stogu siana
- Kingdom Come: Kości zostały rzucone
- Kingdom Come: Odwet
- Kingdom Come: Z deszczu pod rynnę
- Kingdom Come: Pod osłoną nocy
- Kingdom Come: Oblężenie
- Kingdom Come: Rakietowiec
- Kingdom Come: Chłodne ostrze, gorąca krew
- Kingdom Come: Słowo honoru
- Kingdom Come: Epilog i zakończenie
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Opis przejścia
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
