Kingdom Come: Uciekaj

Nasz opis przejścia zadania Uciekaj z gry Kingdom Come dotyczy opuszczenia Skalicy i podróży do Talmberku. Z solucji dowiecie się m.in. jak obronić Teresę przed Kumanami, jak zdobyć konia oraz jak opuścić zamek w Talmberku.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Uciekaj! to drugie zadanie głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. W trakcie rozgrywania jego początkowej części musicie niemal w całości skupić się na tytułowej ucieczce po ataku Kumanów. Z naszego poradnika dowiecie się również jak dotrzeć do Talmberku, jak zachowywać się podczas spotkania z Panią Szczepanką, jak zdobyć strój strażnika oraz jak wydostać się z zamku w Talmberku z zamiarem powrotu do Skalicy.

Dotarcie do Talmberku

Tuż po tym jak rozpocznie się zadanie zacznijcie biec wąską ścieżką. Nie próbujcie walczyć z jednym ze ścigających Henryka Kumanów, bo nie macie szans na pokonanie tego przeciwnika.

  1. Docelowo musicie dotrzeć do małego gospodarstwa znajdującego się u podstawy wzgórza.
  2. Możecie tu opcjonalnie uratować Teresę przed grupą Kumanów (otrzymacie za to trofeum Biały rycerz). Użyjcie posiadanego miecza Radzika lub samych pięści żeby uderzyć jednego z przeciwników i dać Teresie szansę na ucieczkę. Nie walczcie dalej z Kumanami, bo są oni zbyt silni dla bohatera.
3 - Kingdom Come: Uciekaj - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Wskoczcie szybko na dowolnego konia w gospodarstwie i kontynuujcie ucieczkę. Jest ona dość wymagająca, bo możecie zostać łatwo doścignięci przed Kumanów i zginąć w wyniku zbyt wielu trafień od strzał. Polegajcie na galopie, ale pamiętajcie, że wyczerpuje on stopniowo zielony pasek wytrzymałości konia. Po tym jak będzie on bliski wyczerpania zwolnijcie na chwilę i pozwól na to żeby przynajmniej częściowo odnowił się.
  2. Podążajcie główną ścieżką i nie zapomnijcie w początkowej części ucieczki skręcić w lewo (ścieżka biegnąca wzdłuż strumienia). Docelowo musicie dotrzeć do Talmberku. Henryk pomyślnie ucieknie Kumanom i obejrzycie nowe cut-scenki.

Spotkanie się z Sir Robardem i Panią Szczepanką

W dalszej fazie gry możecie odblokować romans z Panią Szczepanką - jest to częścią pobocznego zadania Do twych usług, pani i opisaliśmy je na osobnej stronie solucji - Kingdom Come: Uciekaj - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Wyjdźcie z pokoju przydzielonego Henrykowi i spotkajcie się z Robardem. Udajcie się w jego towarzystwie do kuchni i skosztujcie potraw ze stołu żeby odnowić siły życiowe. Powróćcie do pomieszczenia z łóżkiem i udajcie się na odpoczynek.
  2. Sen zostanie przerwany wraz z pojawieniem się Pani Szczepanki. W trakcie rozmowy możecie wybierać unikalne opcje dialogowe żeby rozwijać Retorykę. "Parametry" Pani Szczepanki to 2-5-8, tak więc najlepiej zadziałają Perswazja i Zaimponowanie (tylko jeśli macie co najmniej 6 punktów Charyzmy).
  3. To nie jedyna nocna wizyta, bo Henryka wybudzi też ze snu Sir Robard. Zabierz pochodnię i dotrzyjcie na mury zamku. Porozmawiaj tam ponownie z Robardem i obejrzyjcie filmik. Poświęćcie następnie trochę czasu na patrolowanie murów. Chodźcie po nich aż nastanie poranek i załączy się nowa cut-scenka (alternatywnie możecie włączyć czekanie i przyśpieszyć upływ czasu).

W dalszej fazie gry możecie odblokować romans z Panią Szczepanką - jest to częścią pobocznego zadania Do twych usług, pani i opisaliśmy je na osobnej stronie solucji.

Wydostanie się z zamku i powrót do Skalicy

4 - Kingdom Come: Uciekaj - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Porozmawiajcie z Sir Robardem na murach zamku. Niestety nawet jeśli podejmiecie próbę wsparcia się perswazją nie zgodzi się na to żeby Henryk opuścił zamek i powrócił do Skalicy pochować rodziców. Musicie znaleźć sposób na wydostanie się z zamku i jest kilka możliwości.
  2. Najprostsze rozwiązanie to dotarcie na most zwodzony łączący zamek z ogrodzonym obozowiskiem. W miejscu z obrazka możecie zeskoczyć na niższe skały. Wiedzcie jednak, że zeskok wiąże się z ryzykiem złamania lub potłuczenia nóg (w razie potrzeby załadujcie wcześniejszy stan gry lub skorzystajcie z opatrunków).
  1. Innym rozwiązaniem jest wydostanie się z zamku przez główną bramę. Porozmawiajcie z pilnującym jej strażnikiem Radimem. Kategorycznie odmówi, ale możecie nakłonić go do zmiany stanowiska polegając na unikalnych opcjach dialogowych. Najskuteczniejsze będzie użycie perswazji, gdyż Radim ma tylko 3 punkty przy tym parametrze. Dowiecie się, że Radim może wypuścić Henryka z zamku jeśli ten będzie wyglądał jak strażnik z Talmberku.
  1. Powróć do południowej części zamku, wejdźcie do zbrojowni obok murów zamku i zlokalizujcie skrzynię z powyższego obrazka. Jest ona zamknięta, ale ma zamek bardzo niskiego stopnia (wytrych możesz zakupić u handlarza z zamku). Ze skrzyni zabierzcie wszystkie elementy ubioru strażnika i załóżcie je (dodatkowo na widoku odnajdziecie m.in. tarczę oraz łuk, ale zabranie ich nie jest obowiązkowe).
  2. Zanim powrócicie do Radima warto też dotrzeć do miejsca gdzie przebywają konie. Możecie zabrać ze sobą wierzchowca, którym wcześniej dotarliście do Talmberku. Skróci to podróż do Skalicy. Powróćcie do Radima i ponówcie temat wypuszczenia z zamku. W razie ewentualnych problemów dajcie mu łapówkę.
  1. Niezależnie jak się zachowaliście wyruszcie do wioski Równa gdzie rozpocznie się kolejny główny quest.
  2. Jak najszybciej oddalcie się od zamku w Talmberku, bo w przeciwnym razie strażnicy mogą odnotować ucieczkę i wyruszyć w pościg za Henrykiem. Jeśli zostaniecie złapani, to możecie rozpocząć walkę (zły pomysł), powrócić do zamku i spróbować ponownie, użyć perswazji lub zapłacić strażnikowi łapówkę za wypuszczenie bohatera.

Gra od momentu dotarcia do wioski Równa nie pozwoli Wam korzystać z konia. Kolejnego wierzchowca możecie później za darmo otrzymać w głównej fabule. Opisaliśmy to na stronie Jak zdobyć pierwszego konia?.

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Jak zdobyć dobrą zbroję?
  3. Powrót do domu
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-01-26
17:14

3dD1e Generał

3dD1e

Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g

Komentarz: 3dD1e
2025-02-21
07:55

StareDrzewko Legionista

Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(

Komentarz: StareDrzewko
2025-02-26
23:55

adamk9961866774 Junior

Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?

Komentarz: adamk9961866774
2025-03-01
15:41

bleblak Junior

Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...

Komentarz: bleblak
2025-03-02
18:52

aikikaisensei Senator

aikikaisensei

Cześć,

czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?

Komentarz: aikikaisensei
2025-03-03
18:53

Drackula Legend

Drackula

wiecie co, dam grze kolejna szanse.

Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?

Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.

Komentarz: Drackula
2025-03-05
02:53

StareDrzewko Legionista

mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują

Komentarz: StareDrzewko
2025-03-08
05:22

StareDrzewko Legionista

Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI

Komentarz: StareDrzewko
2025-03-08
23:22

StareDrzewko Legionista

Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu

Komentarz: StareDrzewko
2025-04-14
06:33

zbynekz Junior

😂

w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia

Komentarz: zbynekz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl