Kingdom Come: Uciekaj
Nasz opis przejścia zadania Uciekaj z gry Kingdom Come dotyczy opuszczenia Skalicy i podróży do Talmberku. Z solucji dowiecie się m.in. jak obronić Teresę przed Kumanami, jak zdobyć konia oraz jak opuścić zamek w Talmberku.
Aktualizacja:
Uciekaj! to drugie zadanie głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. W trakcie rozgrywania jego początkowej części musicie niemal w całości skupić się na tytułowej ucieczce po ataku Kumanów. Z naszego poradnika dowiecie się również jak dotrzeć do Talmberku, jak zachowywać się podczas spotkania z Panią Szczepanką, jak zdobyć strój strażnika oraz jak wydostać się z zamku w Talmberku z zamiarem powrotu do Skalicy.
- Dotarcie do Talmberku
- Spotkanie się z Sir Robardem i Panią Szczepanką
- Wydostanie się z zamku i powrót do Skalicy
Dotarcie do Talmberku
Tuż po tym jak rozpocznie się zadanie zacznijcie biec wąską ścieżką. Nie próbujcie walczyć z jednym ze ścigających Henryka Kumanów, bo nie macie szans na pokonanie tego przeciwnika.
- Docelowo musicie dotrzeć do małego gospodarstwa znajdującego się u podstawy wzgórza.
- Możecie tu opcjonalnie uratować Teresę przed grupą Kumanów (otrzymacie za to trofeum Biały rycerz). Użyjcie posiadanego miecza Radzika lub samych pięści żeby uderzyć jednego z przeciwników i dać Teresie szansę na ucieczkę. Nie walczcie dalej z Kumanami, bo są oni zbyt silni dla bohatera.

- Wskoczcie szybko na dowolnego konia w gospodarstwie i kontynuujcie ucieczkę. Jest ona dość wymagająca, bo możecie zostać łatwo doścignięci przed Kumanów i zginąć w wyniku zbyt wielu trafień od strzał. Polegajcie na galopie, ale pamiętajcie, że wyczerpuje on stopniowo zielony pasek wytrzymałości konia. Po tym jak będzie on bliski wyczerpania zwolnijcie na chwilę i pozwól na to żeby przynajmniej częściowo odnowił się.
- Podążajcie główną ścieżką i nie zapomnijcie w początkowej części ucieczki skręcić w lewo (ścieżka biegnąca wzdłuż strumienia). Docelowo musicie dotrzeć do Talmberku. Henryk pomyślnie ucieknie Kumanom i obejrzycie nowe cut-scenki.
Spotkanie się z Sir Robardem i Panią Szczepanką

- Wyjdźcie z pokoju przydzielonego Henrykowi i spotkajcie się z Robardem. Udajcie się w jego towarzystwie do kuchni i skosztujcie potraw ze stołu żeby odnowić siły życiowe. Powróćcie do pomieszczenia z łóżkiem i udajcie się na odpoczynek.
- Sen zostanie przerwany wraz z pojawieniem się Pani Szczepanki. W trakcie rozmowy możecie wybierać unikalne opcje dialogowe żeby rozwijać Retorykę. "Parametry" Pani Szczepanki to 2-5-8, tak więc najlepiej zadziałają Perswazja i Zaimponowanie (tylko jeśli macie co najmniej 6 punktów Charyzmy).
- To nie jedyna nocna wizyta, bo Henryka wybudzi też ze snu Sir Robard. Zabierz pochodnię i dotrzyjcie na mury zamku. Porozmawiaj tam ponownie z Robardem i obejrzyjcie filmik. Poświęćcie następnie trochę czasu na patrolowanie murów. Chodźcie po nich aż nastanie poranek i załączy się nowa cut-scenka (alternatywnie możecie włączyć czekanie i przyśpieszyć upływ czasu).
W dalszej fazie gry możecie odblokować romans z Panią Szczepanką - jest to częścią pobocznego zadania Do twych usług, pani i opisaliśmy je na osobnej stronie solucji.
Wydostanie się z zamku i powrót do Skalicy

- Porozmawiajcie z Sir Robardem na murach zamku. Niestety nawet jeśli podejmiecie próbę wsparcia się perswazją nie zgodzi się na to żeby Henryk opuścił zamek i powrócił do Skalicy pochować rodziców. Musicie znaleźć sposób na wydostanie się z zamku i jest kilka możliwości.
- Najprostsze rozwiązanie to dotarcie na most zwodzony łączący zamek z ogrodzonym obozowiskiem. W miejscu z obrazka możecie zeskoczyć na niższe skały. Wiedzcie jednak, że zeskok wiąże się z ryzykiem złamania lub potłuczenia nóg (w razie potrzeby załadujcie wcześniejszy stan gry lub skorzystajcie z opatrunków).
- Innym rozwiązaniem jest wydostanie się z zamku przez główną bramę. Porozmawiajcie z pilnującym jej strażnikiem Radimem. Kategorycznie odmówi, ale możecie nakłonić go do zmiany stanowiska polegając na unikalnych opcjach dialogowych. Najskuteczniejsze będzie użycie perswazji, gdyż Radim ma tylko 3 punkty przy tym parametrze. Dowiecie się, że Radim może wypuścić Henryka z zamku jeśli ten będzie wyglądał jak strażnik z Talmberku.
- Powróć do południowej części zamku, wejdźcie do zbrojowni obok murów zamku i zlokalizujcie skrzynię z powyższego obrazka. Jest ona zamknięta, ale ma zamek bardzo niskiego stopnia (wytrych możesz zakupić u handlarza z zamku). Ze skrzyni zabierzcie wszystkie elementy ubioru strażnika i załóżcie je (dodatkowo na widoku odnajdziecie m.in. tarczę oraz łuk, ale zabranie ich nie jest obowiązkowe).
- Zanim powrócicie do Radima warto też dotrzeć do miejsca gdzie przebywają konie. Możecie zabrać ze sobą wierzchowca, którym wcześniej dotarliście do Talmberku. Skróci to podróż do Skalicy. Powróćcie do Radima i ponówcie temat wypuszczenia z zamku. W razie ewentualnych problemów dajcie mu łapówkę.
- Niezależnie jak się zachowaliście wyruszcie do wioski Równa gdzie rozpocznie się kolejny główny quest.
- Jak najszybciej oddalcie się od zamku w Talmberku, bo w przeciwnym razie strażnicy mogą odnotować ucieczkę i wyruszyć w pościg za Henrykiem. Jeśli zostaniecie złapani, to możecie rozpocząć walkę (zły pomysł), powrócić do zamku i spróbować ponownie, użyć perswazji lub zapłacić strażnikowi łapówkę za wypuszczenie bohatera.
Gra od momentu dotarcia do wioski Równa nie pozwoli Wam korzystać z konia. Kolejnego wierzchowca możecie później za darmo otrzymać w głównej fabule. Opisaliśmy to na stronie Jak zdobyć pierwszego konia?.
Zobacz także
0
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Zadania główne
- Spis misji głównych Kingdom Come Deliverance
- Kingdom Come: Niespodziewana wizyta
- Kingdom Come: Uciekaj
- Kingdom Come: Powrót do domu; Przebudzenie
- Kingdom Come: Trening czyni mistrza
- Utrzymanie porządku | Zadania główne Kingdom Come
- Kingdom Come: Zdobycz
- Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
- Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
- Kingdom Come: Tajemnicze drogi
- Na tropie | Zadania główne w Kingdom Come
- Kingdom Come: Mój koleżka Tymek
- Kingdom Come: Gniazdo żmij
- Próba ognia | Zadania główne w Kingdom Come
- Przesłuchanie | Zadania główne w Kingdom Come
- Nie wszystko złoto | Zadania główne w Kingdom Come
- Jeśli nie siłą pięści | Zadania główne w Kingdom Come
- Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo | Zadania główne w Kingdom Come
- Kingdom Come: Igła w stogu siana
- Kingdom Come: Kości zostały rzucone
- Odwet | Zadania główne w Kingdom Come
- Z deszczu pod rynnę | Zadania główne w Kingdom Come
- Pod osłoną nocy | Zadania główne w Kingdom Come
- Oblężenie | Zadania główne w Kingdom Come
- Rakietowiec | Zadania główne w Kingdom Come
- Chłodne ostrze, gorąca krew | Zadania główne w Kingdom Come
- Słowo honoru | Zadania główne w Kingdom Come
- Kingdom Come: Epilog i zakończenie
- Zadania główne
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
3dD1e Generał
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
StareDrzewko Legionista
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
adamk9961866774 Junior
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
bleblak Junior
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
aikikaisensei Senator
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Drackula Legend
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
StareDrzewko Legionista
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
StareDrzewko Legionista
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
StareDrzewko Legionista
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
zbynekz Junior
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.





