Kingdom Come: Chłodne ostrze, gorąca krew
Aktualizacja:
Chłodne ostrze, gorąca krew oraz Rodzinne wartości to tytuły dwóch zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. W ramach zaliczania tych questów konieczne okaże się rozprawienie z wrogimi posiłkami zmierzającymi w stronę Talmberku oraz obronienie trebusza przed przeciwnikami planującymi jego zniszczenie. Na szczęście Henrykowi we wszystkich walkach będą towarzyszyli sojusznicy. Pewnym urozmaiceniem drugiego spośród opisywanych na tej stronie questów jest możliwość przesłuchania zatrzymanego Eryka.
Chłodne ostrza, gorąca krew

Zadanie to rozpocznie się po tym jak w głównym queście Oblężenie przyczynisz się do skonstruowania trebusza (zrekrutowanie Konrada Kyesera w ramach odrębnego zadania Rakietowiec). Quest rozpoczyna się od liniowej rozmowy z Panem Dziwiszem. Upewnij się, że jesteś przygotowany do bitwy (bohater jest wyleczony i nie ma sprzętu w bardzo złym stanie) i wyrusz do miejsca planowanej zasadzki na północny-zachód od obozu.
Po obejrzeniu nowego filmu i otrzymaniu rozkazu do obrony rozpoczną się walki. Bitwa ta ma bardzo podobne założenia do wielu poprzednich. Najlepiej jest szukać okazji do atakowania tych przeciwników, którzy walczą aktualnie z sojusznikami Henryka. Zaskakuj tych wrogów atakami od flanki lub od tyłu. Jeśli nagle znajdziesz się w "centrum zainteresowania" jakiegoś wroga to najlepiej mu uciec. Są bardzo małe szanse, że zacznie ścigać Henryka. Zamiast tego powinien wznowić atakowanie innych postaci.
Uwaga - Jeśli chcesz ukończyć grę bez zabijania innych osób (na potrzeby trofeum Pełen łaski) to albo w ogóle nie angażuj się w walki albo atakuj przeciwników samymi pięściami, dzięki czemu w najgorszym razie zostaną pozbawieni przytomności.
Po wygraniu pierwszej bitwy przejdź do miejsca, w którym należy pomóc Hanuszowi i jego ludziom. Taktyka walki nie zmienia się w tej lokacji - szukaj łatwych ofiar lub nie angażuj się w żadne potyczki.
Rodzinne wartości

Gra tuż po rozpoczęciu nowego questu przydzieli ci cel otyczący obrony trebusza, którego wrogie wojska chcą zniszczyć. Wyrusz w stronę obozowiska na wzgórzu. Najlepiej podróżować w towarzystwie sojuszników, dzięki czemu na wypadek napotkania wrogich sił Henryk nie znajdzie się w dużym niebezpieczeństwie. Po dotarciu w pobliże trebusza pomóż sojusznikom w pozbyciu się wrogów lub zaczekaj w bezpiecznym miejscu na zakończenie walk. Za przetrwanie bitwy otrzymasz 575 groszy.

Możesz wykorzystać okazję do tego żeby odnowić siły i naprawić elementy wyposażenia. Po zakończeniu przygotowań wejdź do oznaczonego namiotu. Pojawia się tu okazja do przesłuchania zatrzymanego Eryka. Warto się postarać w tym przesłuchaniu, bo możesz tu odblokować osiągnięcie Freud. Jest ono przyznawane jeśli poprawnie zaliczysz cztery próby skorzystania z opcji dialogowych dotyczących perswazji (pytania te są zaznaczone na powyższym obrazku). Będą one pomyślne tylko jeśli Henryk ma co najmniej 13 punktów perswazji. Jeśli bohater ma mniej punktów to rozważ zaopatrzenie się w miksturę barda, która zwiększa Retorykę na pewien czas (odwiedź w tej sprawie dowolnego aptekarza). Zawalenie prób perswazji nie doprowadzi na szczęście do żadnego niekorzystnego rozwiązania, a jedynie pozbawi Cię szansy na zdobycie trofeum.
Zakończenie rozmowy z Erykiem zaliczy cały quest. Otrzymasz w sumie 450 groszy i rozpocznie się nowa główna misja Słowo honoru.
1
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Opis przejścia
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Wszystkie misje główne
- Kingdom Come: Niespodziewana wizyta
- Kingdom Come: Uciekaj
- Kingdom Come: Powrót do domu; Przebudzenie
- Kingdom Come: Trening czyni mistrza
- Kingdom Come: Utrzymanie porządku
- Kingdom Come: Zdobycz
- Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
- Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
- Kingdom Come: Tajemnicze drogi
- Kingdom Come: Na tropie
- Kingdom Come: Mój koleżka Tymek
- Kingdom Come: Gniazdo żmij
- Kingdom Come: Próba ognia
- Kingdom Come: Przesłuchanie
- Kingdom Come: Nie wszystko złoto
- Kingdom Come: Jeśli nie siłą pięści
- Kingdom Come: Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo
- Kingdom Come: Igła w stogu siana
- Kingdom Come: Kości zostały rzucone
- Kingdom Come: Odwet
- Kingdom Come: Z deszczu pod rynnę
- Kingdom Come: Pod osłoną nocy
- Kingdom Come: Oblężenie
- Kingdom Come: Rakietowiec
- Kingdom Come: Chłodne ostrze, gorąca krew
- Kingdom Come: Słowo honoru
- Kingdom Come: Epilog i zakończenie
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Opis przejścia
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
