Kingdom Come: Klasztor w Sazawie (Igła w stogu siana)
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się zestawienie pobocznych zadań, które możesz rozpocząć podczas infiltracji zakonu w Sazawie. Ma to miejsca w ramach przechodzenia głównego zadania Igła w stogu siana gry Kingdom Come: Deliverance. Henryk na czas wizyty w zakonie traci dostęp do swojego ekwipunku i nie możesz też łatwo wydostać się z klasztoru. Postaraj się zająć tymi wszystkimi questami zanim skupisz się na odnalezieniu ukrywającego się Świętoszka.
Dobra Doczesne
Jak odblokować: Rozmowa z Czyżykiem lub odnalezienie skrytki Czyżyka w dormitorium.

Czyżyk (Siskin) to jeden z nowicjuszy. Po odnalezieniu go na terenie możesz z nim porozmawiać i użyć perswazji (musisz mieć minimum 12 punktów) żeby nakłonić go podzielenia się swoim sekretem. Dowiesz się m.in. o skrytce Czyżyka. Nie przejmuj się jeśli zawalisz próbę perswazji, bo skrytkę możesz odnaleźć w oparciu o ten opis przejścia.
Musisz udać się do dormatorium, czyli do pomieszczenia na piętrze klasztoru, w którym znajdują się łóżka dla mnichów. Przejdź na balkon sąsiadujący z dormitorium (widać z niego kaplicę). Odszukaj w tym miejscu pokazaną na powyższym obrazku ruchomą płytę podłogową. Jest to właśnie skrytka Czyżyka. Znajdziesz w niej 200 groszy (możesz je wydać np. na zakup wytrychów), ceremonialny sztylet (możesz go użyć do zabicia Świętoszka w głównym queście) oraz księga Nekronomikon II.
Uwaga - Jeśli skrytkę odnalazłeś przed rozmową z Czyżykiem to możesz do niego udać się i powiedzieć mu o tym. Możesz też zachować się praworządnie i przekazać zawartość skrytki jednemu z cyrkatorów.
Złe nawyki
Jak odblokować: Zbadanie piwnicy klasztoru.

Quest ten możesz odblokować po tym jak o dowolnej porze dnia zejdziesz do piwnicy (ta sama klatka schodowa, którą dociera się też do dormitorium). Henryk odnotuje, że ktoś zakrada się do piwnicy żeby pić wino. Problem ten możesz zbadać docierając do piwnicy po zakończeniu dnia (czyli najwcześniej po 21:00). Odkryjesz, że to cyrkatorzy piją wino. Możesz pozostawić ich w spokoju i odejść (pojawia się ryzyko, że ich w ten sposób niepotrzebnie rozzłościsz). Lepiej się do nich dosiąść i wspólnie z nimi napić.
Zostaniesz docelowo wysłany przez cyrkatorów po nową beczułkę wina. Musisz spotkać się w tej sprawie z nowicjuszem Jodokiem. Zaoferuj pomoc w pozyskaniu beczułki. Henryk potrzebuje przede wszystkim klucza do klasztoru lub wytrychów, gdyż pozwoli to wydostać się z jego zamkniętej części. Dla przypomnienia klucz możesz najłatwiej ukraść przeorowi (najlepiej gdy pójdzie spać), a wytrych najłatwiej znaleźć za ołtarzem w kaplicy. Musisz spotkać się z Jodokiem w ogrodzie przed północą. Dotrzyj tam pomiędzy 23:00 i 0:00 i odszukaj Jodoka.

Musicie wyruszyć do budynku znajdującego się na północnym krańcu klasztoru w Sazawie. Po drodze unikaj strażników i innych osób omijając je przy zachowaniu bezpiecznej odległości.
Skorzystaj z dolnego wejścia do budynku (drzwi nie są zamknięte na klucz) i odszukaj beczułkę wina (Cask of wine for Circators) w słabo oświetlonym obszarze (z klasztornej piwnicy warto byłoby wcześniej zabrać pochodnię).
Powróć do Jodoka. Do cyrkatorów możesz udać się w pojedynkę lub w towarzystwie Jodoka. Beczułkę musisz postawić na stole (obrazek). Doprowadzi to do zaliczenia questu, przy czym warto wykorzystać okazję żeby napić się z cyrkatorami, zaprzyjaźnić z nimi i zadać im dodatkowe pytania na temat klasztoru i nowicjuszy.
Z księgi wydarte
Jak odblokować: Rozmowa z bratem Bibliotekarzem w klasztorze.

W trakcie jednej z rozmów z Bratem Bibliotekarzem możesz zapytać się o dodatkowe zajęcia. Bibliotekarz poruszy temat zaginionych stron pewnej księgi i będziesz mógł zaoferować pomoc w ich odnalezieniu. Strony księgi (Page from torn book) to tak na dobrą sprawę "znajdźki".
Przykładową pokazuje dołączony obrazek. ZANIM wyruszysz na poszukiwania stron zaopatrz się w wytrych (jeden jest za ołtarzem w kaplicy) oraz w pochodnię (znajdziesz ją np. w pojemniku w piwnicy). Dodatkowo po klasztorze warto podróżować nocą, bo musisz włamywać się i zakradać do domyślnie niedostępnych lokacji.
Oto miejsca odnajdywania stron
Biblioteka - Strona jest w zamkniętej skrzyni (łatwy zamek).
Biblioteka - Strona leży na jednym ze stołów.
Dormitorium - Strona leży na jednej ze skrzyń.
Dormitorium - Strona jest w zamkniętej skrzyni (łatwy zamek).
Główne korytarze klasztoru
To te, które ze wszystkich stron otaczają ogród - Strona jest w jednej z zamkniętych szafek (bardzo łatwy zamek).
Jadalnia - Strona jest w zamkniętej skrzyni (łatwy zamek).
Piwnica - Strona leży na jednym ze stołów.
Prywatne komnaty przeora
Musisz rozbroić trudny zamek w bibliotece. Strona leży na stoliku w głównej sypialni przeora (tuż obok jest też jedna z map skarbów).
Refektarz - Strona leży na jednym ze stanowisk do czytania ksiąg.
Refektarz - Strona leży na stole w bocznym pomieszczeniu ze stołem alchemicznym.
Powróć ze stronami do Bibliotekarza. W nagrodę za dostarczenie mu ksiąg otrzymasz klucz do szafy z zakazanymi księgami. Bardzo przyda ci się on w opisanym poniżej queście Libri Prohibiti.
Libri Prohibiti
Jak odblokować: Rozmowa z bratem Nevlasem w klasztorze.

W trakcie jednej z rozmów z Bratem Nevlasem możesz zapytać się o dodatkowe zajęcia. Nevlas poruszy temat choroby, na którą cierpi opat Piotr, oraz zakazanej księgi, która mogłaby pomóc w poprawieniu jego stanu zdrowia. Możesz zaoferować pomoc w jej zdobyciu.
Na potrzeby tego questu musisz zakraść się do biblioteki na piętrze klasztoru i najlepiej tego dokonać nocną porą, dzięki czemu nikogo nie zaalarmujesz swoimi działaniami. Księga jest składowana w pokazanej na obrazku szafie, która znajduje się obok drzwi prowadzących do komnat przeora. Do otwarcia szafy możesz użyć wytrychów (ma ona trudny zamek) lub skorzystać z klucza otrzymanego od Brata Bibliotekarza w nagrodę za zaliczenie questu Z księgi wydarte. Odszukaj księgę Avicenna - Sufficientia na jednej z półek i przynieś ją Nevlasowi. W nagrodę za dostarczenie księgi możesz wypytać się Nevlasa na temat innych nowicjuszy (quest Lista opata) lub sposobu wydostania się z klasztoru.
Lista opata
Jak odblokować: Rozmowa z bratem Nevlasem po zaliczeniu questu Libri Prohibiti lub odnalezienie księgi o nowicjuszach.


To drobny quest, który możesz odblokować dzięki wypytaniu się Nevlasa o innych nowicjuszy (najpierw zalicz dla niego poboczne zadanie Libri Prohibiti). Zadaniem Henryka jest dotarcie do księgi z listą oraz opisami nowicjuszy.
Musisz w tym celu przedostać się do prywatnych komnat przeora na piętrze. Przystąp do działania nocą. Dotrzyj do bibilioteki i otwórz wytrychem drzwi z trudnym zamkiem. Przekradaj się przez kolejne komnaty aż dotrzesz do tej z czterema fotelami z obrazka 1. Poszukiwana księga jest na stojaku w narożniku (obrazek 2). Jej zbadanie zakończy quest
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Opis przejścia
- Kingdom Come: Zadania poboczne
- Kingdom Come: Spis misji pobocznych
- Kingdom Come: Rataje Zadania poboczne
- Kingdom Come: Użyce Zadania poboczne
- Kingdom Come: Talmberk Zadania poboczne
- Kingdom Come: Neuhof Zadania poboczne
- Kingdom Come: Ledeczko Zadania poboczne
- Kingdom Come: Sazawa Zadania poboczne
- Kingdom Come: Równa Zadania poboczne
- Kingdom Come: Zaraza - wyleczenie mieszkańców Merchojedów
- Kingdom Come: Klasztor w Sazawie (Igła w stogu siana)
- Kingdom Come: Oberża Na Polance
- Kingdom Come: Zadania poboczne
- Kingdom Come: Opis przejścia
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
