Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zajęcia to mniejsze questy, których możesz podejmować się w grze Kingdom Come: Deliverance (rozpoznasz je po ikonach wykrzyknika na mapie). Poniżej zestawiliśmy zajęcia możliwe do odblokowania w Sazawie. Mowa tu o mieście, sąsiadującym z nim klasztorze oraz innych mniejszych lokacjach znajdujących się w okolicy.

Jak łyse konie - Szymon

Jak odblokować: Rozmowa z młynarzem Szymonem na terenie gospodarstwa na wschód od klasztoru w Sazawie.

Questu tego nie rozpoczyna się bezpośrednio w Sazawie - Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Questu tego nie rozpoczyna się bezpośrednio w Sazawie. Musisz zamiast tego dotrzeć do małego gospodarstwa zlokalizowanego na wschód od klasztoru - pokazuje go dołączony obrazek. Możesz tu pogadać z Szymonem na temat dostępności zadań "gildii złodziei". Zgodzi się on na współpracę jeśli wcześniej w Ratajach zaliczyłeś dla Młynarza Peszka quest Dobry złodziej i pomyślnie ukradłeś w nim pierścień.

Zlecenie 1 - Kradzież brokatu

Chatka krawca znajduje się w centrum Sazawy niedaleko kościoła - Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Chatka krawca znajduje się w centrum Sazawy niedaleko kościoła. Najlepiej jest zaczekać na nastanie nocy i włamać się do niej, a to dlatego, że musisz przedostać się do pomieszczenia, w którym za dnia przebywa krawiec wraz ze swoim ochroniarzem. Rozejrzyj się po pomieszczeniu. Brokat (Fine brocade) leży na półce w miejscu z powyższego obrazka. Przynieś go Szymonowi, a otrzymasz 65 groszy.

Zlecenie 2 Kradzież przepisu na piwo

Musisz wyruszyć do oberży znajdującej się w Użycach - Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Musisz wyruszyć do oberży znajdującej się w Użycach. Także i w tym przypadku rekomendowane jest włamanie się do budynku nocną porą. Zakradnij się do pomieszczenia ze śpiącym oberżystą (warto wcześniej zdjąć wszystkie elementy pancerza). Przepis (Beer recipe) jest bardzo dobrze ukryty. Leży on pomiędzy naczyniami i dzbanami na pokazanej na obrazku półce obok łóżka. Powróć z przepisem do Szymona i odbierz nagrodę - 95 groszy.

Zlecenie 3 - Kradzież ostróg

Poszukiwane ostrogi są w posiadaniu szewca, który prowadzi interes w części miejskiej Sazawy - Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Poszukiwane ostrogi są w posiadaniu szewca, który prowadzi interes w części miejskiej Sazawy. Analogicznie do pierwszego zlecenia od Szymona włam się do chatki po zapadnięciu zmroku. W tym przypadku dotrzyj do pomieszczenia ze śpiącym szewcem. Ostrogi (Noble spurs) są w skrzyni obok niego. Możesz użyć wytrychów na skrzyni (niski poziom zabezpieczeń, ale duże ryzyko, że szewc obudzi się) lub najpierw okraść jedną ze śpiących osób i pozyskać klucz do skrzyni. Z ostrogami udaj się do Szymona. Otrzymasz 175 groszy.

Zielonooki potwór

Jak odblokować: Rozmowa z parobkiem w klasztorze w Sazawie.

Parobka (Farmhand) odnajdziesz na terenie gospodarstwa sąsiadującego z klasztorem w Sazawie - Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Parobka (Farmhand) odnajdziesz na terenie gospodarstwa sąsiadującego z klasztorem w Sazawie. Ma on dla bohatera kilka drobnych zleceń i wszystkie dotyczą wykradania wskazanych przez mężczyznę przedmiotów.

Dwa pierwsze zlecenia od parobka powiązane są z osobami z okolicznej farmy. Pierwsze zadanie to ukradzenie zielarzowi jego sakiewki z amuletem (Pouch with amulet), a drugie zadanie to ukradzenie kobiecie szala (Farm girl's shawl). W obu przypadkach zaczekaj na nastanie nocy, włam się do chatki i zacznij się skradać (koniecznie zdejmij wcześniej wszystkie elementy pancerza). Każdą z wyznaczonych osób najlepiej ogłuszyć i okraść gdy będzie nieprzytomna. Otrzymasz 100 groszy.

Ostatnie trzecie zlecenie od parobka dotyczy ukradzienia krzesiwa sukiennikowi z Sazawy - Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Ostatnie trzecie zlecenie od parobka dotyczy ukradzienia krzesiwa sukiennikowi z Sazawy. Dotrzyj do jego chatki w południowej części miasta. Do akcji po raz kolejny najlepiej jest wkroczyć nocą i włamać się po cichu do budynku. Odszukaj śpiącego sukiennika (Tailor), ogłusz go i okradnij. Musisz wyjąć krzesiwo (Draper's tinderbox) z jego inwentarza. W nagrodę za dostarczenie wszystkich przedmiotów parobkowi otrzymasz od niego cenne kapcie (Slippers) (są warte ponad 350 groszy, ułatwiają ciche poruszanie się i dodają dużo punktów do charyzmy).

Miecz królowej z Saby

Jak odblokować: Rozmowa z miecznikiem w Sazawie.

Miecznika odnajdziesz w północnej części miasta i dowiesz się od niego o możliwości wyprodukowania tytułowego miecza. Stanie się to możliwe dopiero po tym jak odnajdziesz i dostarczysz mężczyźnie pięć fragmentów miecza. Wypytaj się go o szczegóły. Gra nie powie ci gdzie dokładnie szukać elementów miecza i z pomocą powinien przyjść poniższy opis (możesz zdobywać fragmenty w innej kolejności od zaprezentowanej w poradniku).

Fragment 1/5 - Kowal w Ledeczku

Chatka kowala znajduje się w południowej części Ledeczka - Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Chatka kowala znajduje się w południowej części Ledeczka. Za dnia możesz zakupić od niego ten artefakt za 200 groszy. O wiele lepiej jest jednak zakraść się do chatki nocną porą, ogłuszyć kowala i przeszukać go. Fragment miecza będzie w jego inwentarzu.

Fragment 2/5 - Żebrak Pickman w Ratajach

Pickman to jeden z żebraków, przy czym tak naprawdę jest on uchodźcą ze Skalicy - Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Pickman to jeden z żebraków, przy czym tak naprawdę jest on uchodźcą ze Skalicy. Fragment miecza najłatwiej możesz pozyskać jeśli rozpoczniesz w Ratajach poboczne zadanie Nosiwody (jego opis jest na stronie z zadaniami z Ratajów) i w ramach przechodzenia go załatwisz Pickmanowi pracę. Będzie się on chciał odwdzięczyć i podaruje bohaterowi właśnie element miecza. Jeśli zaliczyłeś już ten quest i wytypowałeś innych uchodźców do pracy to odszukaj Pickmana i ogłusz go lub użyj na nim kradzieży kieszonkowej.

Fragment 3/5 - Chatka miecznika w Ratajach

Chatka miecznika znajduje się niedaleko rynku w Ratajach - Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Chatka miecznika znajduje się niedaleko rynku w Ratajach. Nie próbuj podejmować żadnych działań za dnia, bo miecznik ma wynajętego ochroniarza. Zamiast tego ostrożnie włam się do chatki nocną porą (od stroną bocznej alejki, nie głównej ulicy, po której chodzą strażnicy). Poszukiwany fragment miecza jest w jednej ze skrzyń w budynku. Musisz się do niej włamać (możesz też okraść jedną ze śpiących osób i zdobyć klucz do skrzyni).

Fragment 4/5 - Kowal w pobliżu klasztoru w Sazawie

Stanowisko kowala Zacha znajduje się w niewielkiej odległości na południe od Sazawy - Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Stanowisko kowala Zacha znajduje się w niewielkiej odległości na południe od Sazawy. Odnajdziesz go tu tylko za dnia. Zaczekaj aż pomocnik kowala oddali się, ustaw się za kowalem i przeprowadź próbę kradzieży kieszonkowej. Fragment miecza powinien znajdować się w jednym ze slotów w inwentarzu kowala (warto wcześniej zużyć Zbawiennego Sznapsa na wypadek gdybyś nie znalazł artefaktu lub został przyłapany na gorącym uczynku).

Fragment 5/5 - Chatka kowala w Talmberku

Miejsce zamieszkania kowala nie jest zaznaczone na mapie wioski - Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Miejsce zamieszkania kowala nie jest zaznaczone na mapie wioski. Jest ono w zachodniej części Talmberku i pokazuje je dołączony obrazek. Możesz włamać się nocą do chatki lub okraść wcześniej kowala, który ma stanowisko przy kamieniołomie w Talmberku i pozyskać w ten sposób klucz. Po tym jak znajdziesz się wewnątrz domu odszukaj fragment miecza w jednym z pomieszczeń magazynowych. Będzie on leżał na beczce.

Powrót do miecznika

Powróć do miecznika w Sazawie po tym jak zdobędziesz wszystkich 5 fragmentów miecza - Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Powróć do miecznika w Sazawie po tym jak zdobędziesz wszystkich 5 fragmentów miecza. Podaruj mu je, a już teraz w zamian otrzymasz od niego zapłatę. Zaczekaj dodatkowo co najmniej jeden pełny dzień żeby miecznik mógł przygotować broń. Możesz zakupić od niego miecz królowej z Saby odnajdując go w jego ofercie (obrazek). Kosztuje on niecałych 2000 groszy i ma następujące parametry:

  1. Typ broni: Długi miecz (Longsword)
  2. Wymagania: 12 punktów Siły
  3. Obrażenia: 65 kłute, 65 cięte, 3 tłuczone.
  4. Obrona: 100
  5. Charyzma: 18
  6. Wytrzymałość: 10
  7. Waga: 3.1 funta

Intruzi

Jak odblokować: Rozmowa z Sebastianem von Bergiem po ukończeniu zajęcia Najeźdźcy.

Wykonaj najpierw wszystkie zlecenia pozbycia się Kumanów dla dowódcy Borzka w ramach zajęcia Najeźdźcy (Talmberk). Spotkaj się następnie z naprawnikiem Sebastianem von Bergiem w klasztorze w Sazawie. Możesz otrzymać od niego misję pozbywania się bandytów ze wskazywanych przez niego obozowisk wokół Sazawy. Za każdym razem zadaniem Henryka jest wyeliminowanie przywódcy grupy bandytów i zdobycie trofeum jako dowodu wykonanej misji.

Po każdej wyprawie powróć do Sebastiana i odbierz od niego grosze.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-01-26
17:14

3dD1e Generał

3dD1e

Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g

Komentarz: 3dD1e
2025-02-21
07:55

StareDrzewko Legionista

Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(

Komentarz: StareDrzewko
2025-02-26
23:55

adamk9961866774 Junior

Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?

Komentarz: adamk9961866774
2025-03-01
15:41

bleblak Junior

Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...

Komentarz: bleblak
2025-03-02
18:52

aikikaisensei Senator

aikikaisensei

Cześć,

czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?

Komentarz: aikikaisensei
2025-03-03
18:53

Drackula Legend

Drackula

wiecie co, dam grze kolejna szanse.

Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?

Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.

Komentarz: Drackula
2025-03-05
02:53

StareDrzewko Legionista

mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują

Komentarz: StareDrzewko
2025-03-08
05:22

StareDrzewko Legionista

Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI

Komentarz: StareDrzewko
2025-03-08
23:22

StareDrzewko Legionista

Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu

Komentarz: StareDrzewko
2025-04-14
06:33

zbynekz Junior

😂

w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia

Komentarz: zbynekz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl