Rakietowiec | Zadania główne w Kingdom Come
Aktualizacja:
Rakietowiec to jedno z zadań głównego wątku fabularnego gry. Henryk odblokowuje je podczas zaliczania głównego questu Oblężenie. Bohater dowie się mianowicie od Tobiasza Fejfara o konieczności odnalezienia specjalisty od machin oblężniczych Konrada Kyesera i nakłonienia go do przybycia do Talmberku w celu udzielenia pomocy przy budowie trebusza. Gra pozwoli ci "zrekrutować" Konrada na kilka różnych sposobów.
- Odnalezienie Konrada Kyesera
- Wariant 1 - Zaszantażowanie mistrza Kajetana
- Wariant 2 - Sfałszowanie upoważnienia od opata
- Wariant 3 - Siłowy
- Powrót do Konrada i rozwiązanie problemu z Pejcharem
Odnalezienie Konrada Kyesera

Wyrusz do klasztoru w Sazawie. Zapytaj się tam dowolnej osoby (np. strażnika albo jednego z mnichów) o miejsce pobytu Konrada Kyesera. Otrzymasz namiary na jego budynek w północnej części klasztoru. Wejścia do budynku za dnia pilnuje Urban, ale nie musisz polegać na unikalnych opcjach dialogowych.
Wystarczyć powołać się na Tobiasza, a otrzymasz klucz do budynku (Custodian's house key). Od samego Konrada dowiesz się, że nie może opuścić klasztoru z uwagi na aktualne zobowiązania (koniecznie wyczerp wszystkie opcje dialogowe). Możliwe rozwiązania tego problemu opisane zostały poniżej.
Wariant 1 - Zaszantażowanie mistrza Kajetana

Plan działania zakłada pozbawienie Kajetana całego posiadanego złota, w wyniku czego zabraknie mu pieniędzy na wynagrodzenia. Możesz to osiągnąć na dwa sposoby:
Wygranie z mistrzem Kajetanem w grze w kości - Odszukaj Kajetana w godzinach popołudniowych/wieczornych przed oberżą na południe od klasztoru. Zaproponuj grę. Musisz wygrać rozdanie, dzięki czemu Kajetan przegra całe złoto. Możesz go następnie zaszantażować.
Okradzenie Kajetana nocą - Zakradnij się nocną porą do budynku, w którym śpi Kajetan. Użyj kradzieży kieszonkowej lub (lepszy pomysł) podduś go. Musisz odebrać mu całe złoto. Zaczekaj na nastanie kolejnego dnia. Porozmawiaj z Kajetanem i zaszantażuj go. Musisz zapłacić mistrzowi odszkodowanie - 500 groszy lub mniej jeśli potargujesz się.
Wariant 2 - Sfałszowanie upoważnienia od opata

Na potrzeby tego wariantu musisz zakraść się do domu Kajetana i najlepiej tego dokonać za dnia gdy nikogo nie ma w budynku. Skieruj się na piętro i włam się do pokazanej na obrazku skrzyni (ma ona trudny zamek - użyj wytrychów lub np. ukradnij klucz Kajetanowi). Wyjmij ze skrzyni dokument (Karel's commission) i powróć z nim do Konrada. Wysłuchaj planu działania.

Wybierz się teraz do domu skryby w części miejskiej Sazawy. Możesz wypowiedzieć hasło otrzymane od Konrada (trzecia opcja dialogowa - powyższy obrazek), ale i bez tego powinieneś zagwarantować sobie jego pomoc. Przekaż dokument skrybie i odczekaj około 2 godzin aż przygotuje fałszywy dokument (Forged leave of absence).
Uwaga - Nie wybieraj zbyt długiego czasu oczekiwania na przygotowanie dokumentu. Cały ten wariant questu musisz zaliczyć w krótkim czasie żeby Kajetan nie dowiedział się o zniknięciu dokumentu ze skrzyni.

NAJPIERW powróć do domu mistrza Kajetana. Ponownie wejdź w interakcję ze skrzynią i umieść w niej ukradziony wcześniej prawdziwy dokument (Karel's commission - powyższy obrazek).
Dopiero teraz udaj się do Kajetana i pokaż mu fałszywkę. Kajetan zażąda żeby Henryk towarzyszył mu w drodze do jego domu. Podążaj za nim i po dotarciu do budynku pozwól na to żeby Kajetan zajrzał do skrzyni i odnalazł w niej oryginał. Konrad zostanie zwolniony z dalszych obowiązków w klasztorze.
Wariant 3 - Siłowy

Jeżeli pozostałe metody z jakichś przyczyn zawiodły to możesz też alternatywnie postawić na rozwiązanie siłowe. Plan w tym przypadku zakłada ogłuszenie Konrada i wyniesienie go poza tereny klasztorne.
Do działania przystąp nocną porą, gdyż wtedy wejścia do budynku nie będzie pilnował Urban. Niestety wewnątrz samego budynku przebywa drugi strażnik - zabij go szybko lub ogłusz. Dotrzyj do śpiącego Konrada, podduś i zacznij przenosić. W trakcie wykonywania tej czynności uważaj na strażników patrolujących klasztor nocą. Nie daj się im zauważyć.
Powrót do Konrada i rozwiązanie problemu z Pejcharem

Jeżeli wybrałeś wariant 1 lub 2 to powróć po wszystkim do Konrada. Dowiesz się, że Konrad obawia się o swoje życie i zmuszony zostaniesz do zajęcia się tym nowym problemem. Wypytaj go o Pejchara (możesz też zaczepiać w tej sprawie inne osoby z klasztoru).
Pejchara możesz odnaleźć w godzinach dziennych na terenie oberży na południe od klasztoru. Pejchar ma zielone nakrycie głowy i może przebywać na zewnątrz lub wewnątrz oberży (obrazek). Porozmawiaj z nim.


Powróć teraz w pobliże budynku Konrada i wejdź do pokazanej na obrazku 1 stodoły. Uaktywnij tu opcję przyśpieszenia czasu i zaczekaj na nastanie północy.
Pejchar powinien pojawić się przy wejściu do budynku Konrada i pokazuje go obrazek 2. Jeżeli nie widzisz Pejchara to upewnij się, że jesteś dobrze schowany w stodole i spróbuj przyśpieszyć czas o jedną godzinę. Powtarzaj to do skutku (konieczne może się okazać odczekanie pełnego dnia).

Sytuacja z Pejcharem może rozwinąć się na kilka sposobów. Jeśli zostaniesz przez niego zauważony to zaatakuje on bohatera. Musisz go w takiej sytuacji pokonać i doprowadzić do pozbawienia go przytomności lub do zamordowania go.
Jeśli uda ci się zakraść do Pejchara lub jeśli zagadasz do niego od razu po tym jak odzyska przytomność to możesz porozmawiać z nim. Po wysłuchaniu jego tłumaczeń możesz go wypuścić lub zamordować. Uwaga - Jeśli wypuścisz Pejchara to decyzja ta może mieć negatywne konsekwencje w dalszej części gry. Pejchar może mianowicie pojawić się w obozowisku przy Talmberku i podjąć próbę zamordowania Konrada. Zostanie na szczęście wtedy zatrzymany przez strażników.
Niezależnie jak się zachowałeś w sprawie Pejchara powróć po wszystkim do Konrada by zakończyć ten quest. Możesz już spotkać się w Talmberku z Tobiasem Fejfarem i wznowić zaliczanie zadania Oblężenie. Za zaliczenie opisywanego zadania otrzymasz 1000 groszy oraz klucz do skrzyni Fejfara. Jest ona w żółtym namiocie i odnajdziesz w niej m.in. bardzo dobry hełm (Italian bascinet) oraz rękawice (Magdeburg gauntlets).
0
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Zadania główne
- Spis misji głównych Kingdom Come Deliverance
- Kingdom Come: Niespodziewana wizyta
- Kingdom Come: Uciekaj
- Kingdom Come: Powrót do domu; Przebudzenie
- Kingdom Come: Trening czyni mistrza
- Utrzymanie porządku | Zadania główne Kingdom Come
- Kingdom Come: Zdobycz
- Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
- Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
- Kingdom Come: Tajemnicze drogi
- Na tropie | Zadania główne w Kingdom Come
- Kingdom Come: Mój koleżka Tymek
- Kingdom Come: Gniazdo żmij
- Próba ognia | Zadania główne w Kingdom Come
- Przesłuchanie | Zadania główne w Kingdom Come
- Nie wszystko złoto | Zadania główne w Kingdom Come
- Jeśli nie siłą pięści | Zadania główne w Kingdom Come
- Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo | Zadania główne w Kingdom Come
- Kingdom Come: Igła w stogu siana
- Kingdom Come: Kości zostały rzucone
- Odwet | Zadania główne w Kingdom Come
- Z deszczu pod rynnę | Zadania główne w Kingdom Come
- Pod osłoną nocy | Zadania główne w Kingdom Come
- Oblężenie | Zadania główne w Kingdom Come
- Rakietowiec | Zadania główne w Kingdom Come
- Chłodne ostrze, gorąca krew | Zadania główne w Kingdom Come
- Słowo honoru | Zadania główne w Kingdom Come
- Kingdom Come: Epilog i zakończenie
- Zadania główne
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
3dD1e Generał
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
StareDrzewko Legionista
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
adamk9961866774 Junior
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
bleblak Junior
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
aikikaisensei Senator
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Drackula Legend
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
StareDrzewko Legionista
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
StareDrzewko Legionista
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
StareDrzewko Legionista
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
zbynekz Junior
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
