Kingdom Come: Wszyscy trenerzy umiejętności
Nasz poradnik zestawia wszystkich trenerów umiejętności w Kingdom Come. Nauczyciele pozwolą Wam wytrenować nową umiejętność, a szkolenie odbędziecie za opłatą. Dowiecie się m.in. gdzie trenować łowiectwo, łuk, alchemię, włamywanie, skrybę, obronę, skradanie, miecz czy walkę siekierą.
Aktualizacja:
Jednym ze sposobów na przyśpieszenie rozwoju postaci w grze Kingdom Come Deliverance jest opłacenie szkoleń u trenerów zamieszkujących świat gry. Możecie w ten sposób awansować na kolejne poziomy wybrane przez siebie atrybuty oraz umiejętności. Ta strona poradnika zawiera listę wszystkich trenerów wraz z ich specjalizacjami.
Jak działa korzystanie z usług trenerów?
- W zdecydowanej większości przypadków szkolenie u trenera jest odpłatne. Zażąda on określonej kwoty, przy czym możecie się potargować i spróbować wynegocjować lepszą cenę.
- Jedynie w wyjątkowych przypadkach trening będzie darmowy. Przykład to główny quest Trening czyni mistrza, w którym pod okiem Bernarda możecie opanować podstawy walki wręcz i używania łuku. Zaawansowane lekcje walki u Bernarda będą już wymagały opłaty.
- Każdy trener specjalizuje się tylko w określonej dziedzinie i w rezultacie najpierw trzeba odnaleźć właściwą osobę. Dany trener może specjalizować się w jednej lub kilku różnych umiejętnościach.
- Treningi odbywają się na różnych poziomach zaawansowania. W przypadku braku lub jedynie podstawowej znajomości rozpoczniecie na poziomie podstawowym. Co 5 poziomów dostępny stanie się wyższy etap szkolenia.
Poniżej zamieściliśmy zestawienie trenerów wraz z miejscami ich pobytu i specjalizacjami.
Lista wszystkich trenerów
Rozwijany atrybut lub umiejętność | Lokalizacja | Imię trenera |
Alchemia | Rataje | Aptekarz |
Alchemia | Sazawa: Klasztor | Brat Nikodem |
Alchemia | Sazawa: Miasto | Szarlatan |
Broń drzewcowa | Rataje | Kapitan Bernard |
Buzdygan | Talmberk | Dowódca Borzek |
Czytanie | Użyce | Skryba |
Drobna kradzież | Rataje | Młynarz Peszek |
Drobna kradzież | Sazawa: Miasto | Szarlatan |
Drobna kradzież | Talmberk (chatka na północ od zamku) | Czarny Łukasz |
Jeździectwo | Neuhof | Zora |
Jeździectwo | Użyce | Waldek |
Konserwacja | Rataje | Płatnerz |
Konserwacja | Sazawa: Miasto | Mistrz Ota |
Łowiectwo | Talmberk | Łowczy Mikołaj |
Łowiectwo | Rataje | Łowczy Berthold |
Łuk | Talmberk | Łowczy Mikołaj |
Łuk | Rataje | Łowczy Berthold |
Miecz | Rataje | Kapitan Bernard |
Miecz | Talmberk | Dowódca Borzek |
Obrona | Rataje | Kapitan Bernard |
Obrona | Talmberk | Dowódca Borzek |
Siekiera | Oberża "Na Polance" | Oberżysta |
Siekiera | Rataje | Kapitan Bernard |
Skradanie się | Kochelnica (poboczny quest Dobry złodziej) | Wojciech |
Skradanie się | Sazawa: Klasztor (gospodarstwo na wschód od klasztoru) | Młynarz Szymon |
Skradanie się | Sazawa: Oberża | Mateusz |
Walka wręcz | Sazawa (arena walk) | Punch |
Walka wręcz | Sazawa: Oberża | Frycek |
Walka wręcz | Użyce (obozowisko rybaków) | Rybak |
Włamywanie | Rataje | Młynarz Peszek |
Włamywanie | Talmberk (chatka na północ od zamku) | Czarny Łukasz |
Zielarstwo | Użyce (chatka w lesie na zachód od wioski) | Zielarka Gertruda |
Zobacz także
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Poradnik do gry
- Kingdom Come: Podstawy gry
- Kingdom Come Deliverance: Interaktywna mapa Czech
- Kingdom Come: Porady na start
- Kingdom Come: Eksploracja świata i interakcje z innymi postaciami
- Kingdom Come: Rozwój postaci
- Kingdom Come: Walka
- Kingdom Come: Alchemia
- Kingdom Come: Wszyscy trenerzy umiejętności
- Kingdom Come: Jak wygrać w kości?
- Kingdom Come: Najlepsze perki
- Kingdom Come: Podstawy gry
- Kingdom Come: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


