Kingdom Come From the Ashes: Miejsce, które można nazwać domem - solucja
Ta strona poradnika do gry Kingdom Come zawiera opis przejścia misji Miejsce, które można nazwać domem – drugiego większego questu dodatku From the Ashes.
Aktualizacja:
Miejsce, które można nazwać domem to tytuł drugiego większego questu powiązanego z rozszerzeniem From the Ashes gry Kingdom Come Deliverance. Zadanie to zakłada zajęcie się właściwą odbudową Przybysławic. Musisz doprowadzić do tego żeby w wiosce zamieszkała określona liczba osób i żeby Przybysławice zaczęły generować wystarczający dochód.
Powrót do Przybysławic

Zadanie to rozpoczyna się automatycznie po ukończeniu questu Zaginione w lesie, a więc po tym jak spotkasz się z Rządcą w Ratajach i jak przeczyta obwieszczenie w centrum miasta zapraszając uchodźców do osiedlenia się w Przybysławicach. Wyrusz z powrotem do Przybysławic. Po dotarciu na miejsce załączy się krótki filmik ukazujący prace związane z przygotowaniem terenu pod stawianie budynków na terenie wioski.
Spotkaj się ponownie z Mariuszem. Dowiesz się od niego co jest wymagane do tego żeby wioska zaczęła pomyślnie funkcjonować (wszystkie najważniejsze informacje zebraliśmy na stronie Odbudowa wioski Przybysławice w naszym poradniku). Sam Mariusz nie będzie oczywiście pracował za darmo. Zażąda wynagrodzenia i to wyższego od proponowanego przez Dziwisza. Możesz przystać na jego żądania lub użyć Perswazji (postaraj się mieć co najmniej 12 punktów) i zaoferować mu niższą premię lub "bazowe" wynagrodzenie (najwięcej wtedy zaoszczędzisz). Najniższe możliwe wynagrodzenie dla Mariusza to 55 sztuk złota (za dzień pracy).
Kościół

Na liście zadań otrzymanych od Mariusza znajdują się trzy kwestie:
Odbudowanie kościoła to najważniejsza pozycja z listy. To jednocześnie bardzo kosztowne i czasochłonne zajęcie. Z odbudową kościoła powiązane są dwa główne projekty, które możesz znaleźć w rejestrze (księdze na stojaku obok Mariusza).
- Projekt Podstawowe naprawy w kościele (Church Basic Repairs) to pierwszy krok na drodze do odbudowy kościoła. Musisz najpierw wybudować w wiosce Obóz drwali (za 2500 złota), gdyż wymagane jest dysponowanie drewnem. Dopiero gdy zostanie on skonstruowany możesz wydać 11000 złota na "bazowy zestaw" napraw kościoła.
- Projekt Kościół (Church) to drugi, finałowy krok na drodze do odbudowy tej konstrukcji. Projekt ten kosztuje bazowo 17000 złota i wymaga dodatkowo dysponowania kamieniem (jednym z surowców) - oznacza to konieczność wcześniejszego wybudowania Domu handlarza (za 4000 złota) oraz zagwarantowania sobie w ramach pobocznego zadania Zasoby dostaw kamienia do Przybysławic (za 3 lub 4 tysiące sztuk złota). To nie wszystko, bo na sam koniec musisz jeszcze sfinansować pojawienie się w kościele dwóch ulepszeń - ołtarza (4000 złota) i fresków (3000 złota).
W sumie na oba projekty powiązane z odbudową kościoła musisz wydać 35000 złota (11000+17000+4000+3000). Kwota ta nie uwzględnia konieczności postawienia innych budynków i zadbania o materiały budowlane. Co więcej kościół generuje tylko dodatkowe koszty dla wioski. Oba projekty powinny być jednymi z ostatnich jakie sfinansujesz.
Dochód i liczba mieszkanców

Zapewnienie wystarczającego dochodu. Na potrzeby tego zajęcia wioska musi docelowo zapewniać przychód na poziomie 1200 złota. Cel ten możesz wypełnić dzięki stawianiu oraz ulepszaniu tych budynków, które gwarantują przychody z tytułu "działalności" wioski. Mowa tu przede wszystkim o następujących projektach:
- Kuźnia,
- U piekarza lub U rzeźnika (możesz wybudować tylko jeden z tych obiektów),
- Stajnie lub Strażnica (możesz wybudować tylko jeden z tych obiektów),
- Gospoda.
Niektóre z wymienionych budynków możesz też ulepszyć, dzięki czemu będą zapewniały jeszcze wyższe przychody. Bez większych problemów możesz przekroczyć dochód 2000 złota na dobę, czyli znacząco "przebić" wymóg 1200 złota.
Zapewnienie domów mieszkańcom wioski. W Przybysławicach musi zamieszkać 40 osób. Zajęciem tym nie musisz specjalnie interesować się. Po prostu rozbudowuj wioskę inwestując w kolejne projekty. W opisach projektów w rejestrze oprócz generowanego przychodu/kosztów znajdują się tez informacje ilu nowych mieszkańców może pojawić się w wiosce. Przykładowo dzięki wybudowaniu gospody możesz zyskać aż 15 mieszkańców.
W Przybysławicach po wybudowaniu większości projektów powinno mieszkać około 60 osób. Możesz ponadto opcjonalnie sprowadzać do wioski specjalistów, np. kowala czy rzeźnika spotkanych w innych lokacjach w świecie gry.
Powrót do Dziwisza

Po tym jak wypełnisz wszystkie trzy zadania (kościół, przychód, mieszkańcy) możesz powrócić do Talmberku i zdać raport Lordowi Dziwiszowi. Główny bohater uda się wraz z nim do Przybysławic żeby pochwalić się postępami z odbudowy wioski.
Zakończysz w ten sposób opisywany quest, ale nadal możesz rozbudowywać wioskę i codziennie wyjmować ze skrzyni generowane przez nią złoto.
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
