Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kingdom Come: Jak zdobyć pierwszego konia? Kingdom Come poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Kingdom Come wyjaśnia jak zdobyć pierwszego własnego konia, tzn. wierzchowca, które stanie się własnością Henryka. Odblokowanie pierwszego konia może bardzo ułatwić podróżowanie po świecie gry.

Ostatnia aktualizacja: 28 lipca 2025

Podczas przechodzenia gry Kingdom Come: Deliverance główny bohater początkowo nie ma własnego wierzchowca i musi pomagać sobie ukradzionym koniem lub podróżować pieszo. W naszym poradniku zamieściliśmy informacje jak otrzymać pierwszego własnego konia, który pozostanie już z bohaterem na stałe (lub do momentu dobrowolnej wymiany na innego wierzchowca).

Jak zdobyć konia w prologu?

  1. Pierwsza okazja do podróży konnej pojawi się w głównym zadaniu Uciekaj!, które rozpocznie się po ukończeniu prologu - Niespodziewana wizyta.
  2. Henryk w trakcie ucieczki z atakowanych Skalic dotrze do gospodarstwa. Możecie wskoczyć na jednego z pozostawionych wierzchowców i zwierzę posłuży głównemu bohaterowi na potrzeby pomyślnej ucieczki do Talmberku.
  1. Podczas pierwszej wizyty w Talmberku znajdziecie zabranego wcześniej konia na dziedzińcu i możecie go wykorzystać do powrotu do Skalicy - to część głównego zadania Powrót do domu.
  2. Wierzchowca tego nie będziecie mogli zachować na stałe, gdyż jego "obecność" uzasadniona jest wyłącznie fabularnie. Zakładka inwentarza konia i przeglądania jego statystyk pozostanie nadal nieaktywna. Po tym jak traficie do Ratajów (quest Przebudzenie) z powrotem znajdziecie się w sytuacji braku konia.

Jak otrzymać pierwszego darmowego konia?

  1. Waszego pierwszego wierzchowca otrzymacie dopiero po spędzeniu z grą kilku godzin i ukończeniu głównego zadania Zdobycz z udania się na wspólne polowanie z Janem Ptaszkiem.
  2. Po tym jak zaliczycie wspomniany quest przyznany Wam zostanie koń - moment ten prezentuje obrazek.
  1. Pierwszy koń od razu przyda się Wam w kolejnym głównym zadaniu - Pogoń się zaczęła. Odszukajcie otrzymanego wierzchowca o imieniu Siwek (Pebbles) na dziedzińcu zamku w Ratajach (powyższy obrazek) i wdrapcie się na jego grzbiet.

Jakie są unikalne cechy konia?

  1. Tuż po tym jak otrzymacie Siwka możesz wykorzystać okazję, że w przymocowanych do konia sakwach możecie umieszczać przedmioty z ekwipunku Henryka. Jest to dobry sposób na odciążanie inwentarza bohatera gdy np. chcecie pozbierać wiele cięższych przedmiotów od pokonanych wrogów i powrócić z nimi do miasta żeby je sprzedać. Od sprzedawców koni ze świata gry możecie też zakupić większe sakwy (oraz inne elementy wyposażenia).
  2. Konia możecie do siebie przywoływać gwizdaniem i może to być pomocne np. na potrzeby rozpoczęcia podróży czy szybkiej ucieczki przed bandytami. Wiedzcie jednak, że Siwek jest początkowo bardzo płochliwy i może niespodziewanie zrzucić Henryka.
  3. W dalszej części gry Henryk może zakupić innego konia, którego statystyki bardziej będą odpowiadały jego potrzebom. Konie opisane są czterema głównymi parametrami - szybkością, pojemnością sakiew (a konkretnie limitem udźwigu, który jest niezależny od limitu inwentarza Henryka), odwagą (bardziej strachliwy wierzchowiec może zrzucić z siebie Henryka gdy otoczą was bandyci) oraz wytrzymałością (długość galopu). Możecie odnajdywać w świecie gry sprzedawców koni (odwiedźcie np. wioskę Użyce) i kupować od nich nowe wierzchowce. Nowo zakupiony koń zastąpi Siwka i gra automatycznie przeniesie też wszystkie przedmioty do sakiew nowego zwierzęcia.

Zestawienie rekomendowanych wierzchowców znajdziecie na osobnej stronie Jak zdobyć najlepszego konia?.

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Gdzie znaleźć łopatę?
  3. Jak zdobyć lepszy łuk?