Kingdom Come: Neuhof Zadania poboczne
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się zestawienie pobocznych zadań, które możesz odblokować w trakcie pobytu w Neuhof. To wioska ze wschodniej części mapy, którą po raz pierwszy odwiedza się podczas przechodzenia głównego zadania Pogoń się zaczęła. Atak bandytów na Neuhof nie spowoduje na szczęście, że przepadną jakieś okazje do odblokowania questów.
Sport królów
Jak odblokować: Rozmowa ze Zdenką na terenie stadniny w Nehof.

Questu tego możesz podjąć się dopiero po ukończeniu głównego zadania Pogoń się zaczęła, czyli po tym jak bandyci zaatakują Neuhof i przeprowadzisz związane z tym śledztwo. Pogadaj z wdową Zdenką, a dowiesz się o problemach ze sprzedawaniem Panu Dziwiszowi koni po tym jak zginął jej mąż. Możesz zaoferować pomoc.
Wsiądź na grzbiet pozostawionego przez Zdenkę wierzchowca Siwka i wyrusz nim do Talmberku (możesz skorzystać z opcji szybkiej podróży). Dotrzyj do dziedziniec zamku w Talmberku. Pozostaw konia na dziedzińcu i porozmawiaj z Panem Dziwiszem. Zaproponuj wyścig, który ma na celu udowodnienie, że konie ze stadniny w Neuhof są nadal wartościowe. Dziwisz podzieli się wątpliwościami co do stadniny zarządzanej przez kobietę. Najłatwiej zmienić jego nastawienie używając specjalnej opcji dialogowej powiązanej z perswazją lub jeździectwem (jest ona dostępna tylko jeśli dostatecznie rozwinąłeś tę umiejętność).

Powróć na dziedziniec i porozmawiaj ze stajennym żeby omówić warunki wyścigu. Możesz się do niego przygotować i zdecydowanie skorzystaj z tej okazji. Sprawdź przede wszystkim, czy koń ma założone jak najlepsze podkowy, które mogą usprawnić jego galop. Z pomocą mogą też przyjść niektóre perki, np. Koń wyścigowy z kategori Jazda Konna. O ewentualne ich odblokowanie najlepiej jednak zadbać jeszcze przed przystąpieniem do tego questu.
Dotrzyj do linii startu, która znajduje się obok zamku w Talmberku i zaczekaj do 12:00 żeby mogli pojawić się wszyscy uczestnicy wyścigu (nie przegap tego momentu, bo w przeciwnym razie nie weźmiesz w nim udziału). Warto też wcześniej zużyć Zbawiennego Sznapsa i zapisać swoje postępy.
Wyścig podzielony jest na cztery części i w każdej z nich Twoim zadaniem jest dotarcie do wyznaczonego punktu kontrolnego. Dobrym pomysłem jest szybkie wyświetlenie mapy po rozpoczęciu każdej części wyścigu i sprawdzenie gdzie musisz się udać. Pozwoli ci to też lepiej zaplanować trasę podróży. Kolejne punkty kontrolne to:
- Centrum Użyc
- Młyn w Merchojedach
- Kamieniołom obok Talmberku
- Meta przy zamku w Talmberku (to samo miejsce gdzie zaczynałeś wyścig)

Wyścigu nie możesz wygrać jeśli będziesz jedynie cały czas podążał głównymi ścieżkami. Pozostali jeźdźcy bezbłędnie przemierzają te odcinki i na dodatek rzadziej potrzebują zwolnić po to żeby ich konie trochę odpoczęły. Rozwiązaniem tego problemu jest szukanie każdej okazji do tego żeby pojechać na skróty. Niedługo po rozpoczęciu wyścigu możesz przetestować tę metodę i przejechać przez lewe pole (dopiero podczas przeprawy przez las pozostawaj chwilowo na jedynej głównej ścieżce).
Zaletą jazdy na skróty jest to, że inni jeźdźcy w ogóle nie korzystają z tej metody i dzięki temu możesz ich nie tylko wyprzedzić, ale i uzyskać nad nimi sporą przewagę. Pilnuj się jednak, bo zderzenie się z jakimś przedmiotem może oznaczać spore kłopoty. Unikaj drzew, większych krzaków (koń może się tam zablokować), płotków, strumyków i innych tego typu przeszkód.

Po tym jak dotrzesz na koniu do punktu kontrolnego musisz zbliżyć się do słupa i Henryk automatycznie zdobędzie wstążkę (nie musisz zsiadać z konia ani nawet wciskać klawisza interakcji). Jest to też dobra metoda na odnowienie wytrzymałości konia. Zwolnij na chwilę żeby pasek staminy całkowicie lub przynajmniej w większości odnowił się. Pozwoli ci to podróżować galopem przez praktycznie cały czas w drodze do kolejnego słupa ze wstążkami.

Zadanie to może mieć kilka zakończeń:
- Jeżeli wygrałeś wyścig to Pan Dziwisz postanowi, że wszystkie kolejne konie będzie kupował jedynie ze stadniny w Neuhof. To najlepsze rozwiązanie.
- Jeżeli nie wygrałeś, ale dotarłeś do mety w czołówce, to Pan Dziwisz postanowi, że połowę koni będzie kupował w Użycach i połowę w Neuhof.
- Jeżeli dotarłeś daleko w tyle za liderami lub nie wziąłeś udziału w wyścigu to Pan Dziwisz postanowi nadal kupować konie tylko w Użycach. To najgorsze rozwiązanie.
Powróć do Zdenki w Neuhof i przekaż jej informację jak sobie poradziłeś. W najlepszym wariancie otrzymasz od niej nagrodę w postaci siodła dla Twojego wierzchowca.
Uwaga - Quest ma na chwilę obecny błąd, który może powodować, że od Zdenki zamiast siodła otrzymasz 175 groszy. Jeśli zależy ci na siodle to zaczekaj z przystąpieniem do tego zadania aż gra doczeka się nowych aktualizacji, które powinny naprawić ten bug.
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Opis przejścia
- Kingdom Come: Zadania poboczne
- Kingdom Come: Spis misji pobocznych
- Kingdom Come: Rataje Zadania poboczne
- Kingdom Come: Użyce Zadania poboczne
- Kingdom Come: Talmberk Zadania poboczne
- Kingdom Come: Neuhof Zadania poboczne
- Kingdom Come: Ledeczko Zadania poboczne
- Kingdom Come: Sazawa Zadania poboczne
- Kingdom Come: Równa Zadania poboczne
- Kingdom Come: Zaraza - wyleczenie mieszkańców Merchojedów
- Kingdom Come: Klasztor w Sazawie (Igła w stogu siana)
- Kingdom Come: Oberża Na Polance
- Kingdom Come: Zadania poboczne
- Kingdom Come: Opis przejścia
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
