Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kingdom Come: Tajemnicze drogi Kingdom Come poradnik, solucja

Tajemnicze drogi to quest z wizyty w Użycach w Kingdom Come. Z opisu przejścia w poradniku dowiecie się gdzie jest kulejący bandyta, jak wydobyć informacje od Ojca Boguty, jak poprawnie wygłosić kazanie i gdzie jest Czarna Kronika w Ratajach.

Ostatnia aktualizacja: 4 sierpnia 2025

Tajemnicze drogi to jedno z zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. Solucja z naszego poradnika dotyczy dalszych poszukiwań osób odpowiedzialnych za atak na Neuhof i znaczną część zadania rozegracie w wiosce Użyce, z której pochodził kulejący bandyta. Opisaliśmy 2 główne sposoby wydobycia informacji na temat Konusa i innych bandziorów - zaprzyjaźnienie się z Ojcem Bogutą lub przeczytanie Czarnej Kroniki.

Gdzie znaleźć kulejącego bandytę w Użycach?

  1. Dotrzyjcie do Użyc, które są na północ od Neuhof (podążajcie główną ścieżką, ale uważajcie na możliwe spotkania z bandytami w lesie). Musicie ustalić gdzie mieszka kulejący bandyta i zapytajcie się o to dowolnego napotkanego mieszkańca wioski. Dowiecie, że ma na imię Lubosz i poznacie lokalizację jego domu.
  2. Po dotarciu na miejsce zauważycie grupę osób stojących przed domem Lubosza (powyższe obrazki). Porozmawiajcie z egzekutorem żeby dowiedzieć się, że Lubosz został brutalnie zamordowany. W trakcie rozmowy warto zadać wszystkie pytania na temat okoliczności zbrodni.
  1. Możecie też wejść do chatki i zbadać zwłoki. Oglądajcie różne części ciała żeby uzyskać za każdym razem inny komentarz.
  2. Jeśli Henryk potrafi już czytać (ukończony poboczny quest Potężniejsze niż miecz - również w Użycach), to możecie odczytać wiadomość zapisaną krwią na ścianie chatki. Pominięcie tego kroku nie zablokuje Wam dalszej części questu.
  1. Ponownie zaczepcie dowolnego mieszkańca wioski i zadajcie kilka pytań na temat Lubosza. Dowiecie się, że był widziany niedawno w kościele i podsunie to Henrykowi pomysł spotkania się z lokalnym księdzem.
  2. Kościół znajduje się w północnej części wioski. Spotkajcie się tu z Ojcem Bogutą i wypytajcie go na temat Lubosza. Ksiądz będzie zasłaniał się tajemnicą konfesjonału. Boguta zaproponuje jednak na koniec spotkanie się z nim w oberży. Do spotkania musi dojść w godzinach wieczornych, tak więc odczekajcie do około 19:00 i odszukajcie Bogutę w tawernie. Usiądźcie na ławce po przeciwnej stronie od księdza i rozpocznijcie rozmowę.
  3. Jeśli przegapicie wieczorne spotkanie z Ojcem Bogutą, to będzie on obrażony na bohatera i nie wydobędziecie od niego informacji o bandytach. Możecie spotkać się z nim kolejnego dnia i go przeprosić, ale pozostanie Wam wtedy tylko skorzystanie z alternatywnego rozwiązania questu (opis w dalszej części tekstu).

Jeśli posiadacie postać o bardzo wysokiej charyzmie i perswazji, to istnieje szansa na to, że podczas pierwszego spotkania z księdzem Bogutą zdołacie go nakłonić do złamania tajemnicy konfesjonału i wyjawienia informacji o bandytach. Jeśli uda się Wam to osiągnąć, to możecie zignorować dalszą część opisu tego questu i od razu zająć się kolejnym zadaniem.

Główny sposób - zyskanie zaufanie Ojca Boguty

  1. W trakcie rozmowy z Ojcem Bogutą Waszym priorytetem będzie zdobycie zaufania księdza. Wybierajcie pierwsze opcje dialogowe z listy, czyli bądźcie prawdomówni i odpowiadajcie na jego wszystkie pytania. Dodatkowo porozmawiajcie z Bogutą na temat jego umiejętności w walce bronią oraz na temat kazań Mistrza Husa - wiedza ta przydać się może pod koniec questu.
  2. Najważniejszy moment spotkania prezentuje powyższy obrazek. Boguta zaproponuje żeby Henryk się z nim napił. Musicie się na to zgodzić i w konsekwencji upić się z księdzem.

Uwaga - Upicie się z Bogutą uniemożliwi Wam zdobycie trofeum Prawiczek! Zdobędziecie z kolei osiągnięcie Grzesznik. W razie potrzeby stwórzcie manualny zapis stan gry przed opisanym ważnym wyborem.

  1. Po obejrzeniu cut-scenki z pojawienia się egzekutora musicie przystąpić do pijackiej bójki z jego ludźmi. Nie jest ona trudna. Co więcej Henryk jest chwilowo nieco silniejszy. Wykorzystajcie to i po kolei atakujcie kolejne osoby. Jeśli uda się Wam wygrać bójkę, to "zabawa" przeniesie się do kościoła. Towarzyszcie Bogucie we wspinaczce na dzwonnicę. Załączą się tam kolejne filmiki.
  2. Kolejnego dnia cierpiący na kaca Boguta poprosi Henryka o pomoc w wygłoszeniu kazania. Musicie przystać na ten plan.
  3. W trakcie kazania na przemian musicie wybierać unikalne opcje dialogowe oraz "standardowe". W przypadku unikalnych opcji wskazane jest poleganie na zastraszeniu lub zaimponowaniu. Jeśli chodzi o standardowe opcje, to starajcie się je wybierać w oparciu o wcześniejszą rozmowę z Bogutą, która dotyczyła nauk Mistrza Husa.

Kazanie może jeden z dwóch finałów:

  1. Mieszkańcy wioski będą z niego zadowoleni. Zadowolony będzie również Ojciec Boguta i możecie od niego nareszcie wydobyć informacje na temat lokalizacji Konusa i rozpocząć główny quest Na tropie.
  2. Nie zostało ono dobrze przyjęte przez mieszkańców wioski. W tym przypadku nie wydobędziecie od Boguty informacji na temat bandyty oraz dodatkowo Henryka mogą spotkać negatywne konsekwencje z tytułu nocnej bójki. Możecie zapłacić karę lub pójść na kilka dni do więzienia.

Jeśli zawaliliście kazanie, to możecie załadować poprzedni stan gry i spróbować ponownie. Jest on tworzony w niedługo przed dotarciem do kościoła (już po nocnych szaleństwach), tak więc nie trzeba powtarzać dużego fragmentu gry.

Alternatywne rozwiązanie - przejrzenie Czarnej Kroniki w Ratajach

Alternatywny sposób ukończenia tego questu jest początkowo nieaktywny. Załączy się on jeśli nie zdołacie wydobyć potrzebnych informacji od Ojca Boguty, czyli jeśli:

  1. Nie spotkacie się z Ojcem Bogutą w godzinach wieczornych w oberży.
  2. Nie zyskacie zaufania Ojca Boguty, czyli nie powiecie mu kilku prawdziwych rzeczy na swój temat.
  3. Odmówicie udziału we wspólnym piciu alkoholu w oberży.
  4. Odmówicie wygłoszenia kazania.
  5. Wygłosicie kazanie, które nie spodoba się zebranym osobom.
8 - Kingdom Come: Tajemnicze drogi - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Henryk musi uzyskać informacje na temat bandytów od kogoś innego. Odszukajcie w Użycach egzekutora (Bailiff) i porozmawiajcie z nim. Powiedzcie egzekutorowi, że zraziliście do siebie Ojca Bogutę i poproście o pomoc.
  2. Mężczyzna podsunie pomysł udania się w tej sprawie do archiwum w Ratajach. Tamtejsza Czarna Kronika może zawierać poszukiwane informacje.
Jeśli nie chcecie wydawać groszy na zakup lekarstwa, to możecie włamać się do archiwum - Kingdom Come: Tajemnicze drogi - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Udajcie się do Ratajów. Archiwum sąsiaduje z domem skryby w centralnej części miasta. Wejdźcie do budynku i dotrzyjcie na drugie piętro gdzie przebywa schorowany Skryba. Nie będzie on chciał pomóc Henrykowi dopóki ten nie przyniesie mu lekarstwa. Udajcie się w tej sprawie do aptekarza i odszukaj środek do nacierania (Embrocation) w jego ofercie. Domyślnie kosztuje on niecałych 40 groszy, ale możecie się potargować.
  2. Powróć z lekarstwem do Skryby i przejdźcie razem do sąsiedniego pomieszczenia gdzie znajduje się Czarna Kronika. Sami przejrzyjcie Czarną Kronikę lub, jeśli Henryk nie potrafi czytać, pozwólcie Skrybie ją przejrzeć. Po chwili poznacie lokalizację Konusa i rozpocznie się główny quest Na tropie.

Jeśli nie chcecie wydawać groszy na zakup lekarstwa, to możecie włamać się do archiwum. Musicie jednak złamać zabezpieczenia bardzo trudnego zamka lub zdobyć klucz od skryby dzięki kradzieży kieszonkowej. Dodatkowo Henryk musi w tym przypadku umieć czytać żeby znaleźć poszukiwany wpis w Czarnej Kronice.

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Na tropie
  3. Trofea i osiągnięcia