Oblężenie | Zadania główne w Kingdom Come
Aktualizacja:
Oblężenie to jedno z najważniejszych i najdłuższych zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. W ramach zaliczania tego questu nie weźmiesz od razu udziału w tytułowym oblężeniu zamku w Talmberku, tylko zajmiesz się wszystkimi czynnościami powiązanymi z przygotowaniami do inwazji.
Uwaga - Jeśli chcesz zdobyć wszystkie trofea gry to zainteresuj się opcjonalnymi celami tego questu. Zaliczenie wszystkich dodatkowych celów doprowadzi do odblokowania osiągnięcia Talmberski.
- Spotkanie się z Borzkiem i Fejfarem (obowiązkowy cel)
- Zlecenia od kwatermistrza (opcjonalny cel)
- Zlecenia od Kapitana Bernarda (opcjonalny cel)
- Zlecenia od Pana Dziwisza (opcjonalny cel)
- Powrót do Fejfara (obowiązkowy cel)
Spotkanie się z Borzkiem i Fejfarem (obowiązkowy cel)
Dowódcę Borzka odnajdziesz na terenie obozowiska i dowiesz się od niego o możliwości zaoferowania wsparcia w przygotowaniach do oblężenia. Odblokuje to szereg dodatkowych celów misji.
Z rozmowy z Tobiaszem Fejarem dowiesz się z kolei, że potrzebuje pomocy specjalisty przy skonstruowaniu trebusza. Odblokuje to nowy główny quest Rakietowiec. Zajmij się nim już teraz (jego opis przejścia jest na osobnej stronie poradnika) lub po zaliczeniu opcjonalnych celów opisywanego questu.
Zlecenia od kwatermistrza (opcjonalny cel)

Od kwatermistrza dowiesz się, że potrzebuje pomocy przy zapewnieniu dostaw mięsa oraz piwa:
Dostarczenie mięsa do obozu to bardzo łatwe zadanie. Możesz zapolować na dziką zwierzynę, ale o wiele łatwiej i szybciej jest odwiedzić jakiegoś rzeźnika (np. tego w Użycach) i zakupić w sumie 30 sztuk mięsa (niekoniecznie tego samego typu). Dostarcz mięso do obozu zanim zepsuje się.
Dostarczenie piwa do obozu jest bardziej kłopotliwe, gdyż nie możesz rozwiązać tego problemu u każdego oberżysty. Wyrusz do Oberży "Na Polance" (Inn in the Glade) z centralnej części mapy - jej lokalizację prezentuje powyższy obrazek. Porozmawiaj tam z oberżystą Andrzejem. Musisz przekonać go do zapewnienia dostaw piwa - skorzystaj z perswazji (Andrzej ma 10 punktów) lub z zastraszenia (Andrzej ma 6 punktów)
Powróć do kwatermistrza żeby przekazać mu mięso i powiedzieć mu o zadbaniu o dostawy piwa. Otrzymasz po 90 groszy za każde wykonane zadanie (czyli maksymalnie 180 groszy).

To nie wszystko, bo możesz zaoferować kwatermistrzowi pomoc w pozyskaniu smoły (dowiesz się o tym od Borzka). Wyrusz w tym celu do węglarzy mających obóz w lesie na południe od Talmberku. Porozmawiaj tam z ich rzecznikiem:
Jeżeli w głównym zadaniu Rudzielec w tarapatach pomogłeś węglarzom w pozbyciu się problemu ze strony bandytów (tych, którzy polowali na Rudzielca) to od razu obiecają przygotowanie dostawy słomy na wieść o kłopoty w Talmberku.
Jeżeli nie pomogłeś wcześniej węglarzom to konieczne może okazać się skorzystanie z unikalnej opcji dialogowej lub zapłacenie węglarzom za smołę.
Niezależnie w jaki sposób zagwarantowałeś dostawy słomy powróć do kwatermistrza i powiedz mu o wykonanym zadaniu. Otrzymasz 90 groszy.
Zlecenia od Kapitana Bernarda (opcjonalny cel)

Bernard potrzebuje pomocy przy zdobyciu zapasu mikstur, które pozwoliłyby utrzymać się żołnierzom na nogach. Musisz w tej sytuacji odwiedzić dowolną zielarkę spośród zaznaczonych na mapie świata. Za każdym razem spotkanie przebiegnie w identyczny spobób:
Jeżeli zielarka nie jest dostatecznie przyjaźnie nastawiona do Henryka to otrzymasz jedynie przepis na przygotowanie mikstury. To zły wariant, bo musiałbyś poświęcić dużo czasu na wyprodukowanie mikstur przy jednym ze stanowisk alchemicznych.
Jeżeli zielarka jest dostatecznie przyjaźnie nastawiona do Henryka to zaoferuje pomoc w przygotowaniu mikstur dla wojska.
Ważna uwaga - Wytypuj tę zielarkę, która przebywa w wiosce gdzie masz najwyższą reputację. Jeśli i to będzie niewystarczające to przejdź do okna handlu i wystaw na sprzedaż dowolny pojedynczy przedmiot (np. jakieś niepotrzebne zielę). Nie finalizuj transakcji, tylko przejdź do okna targowania się. Maksymalnie obniż swoje oczekiwania (pasek musi być zapełniony - pokazuje to przykładowy obrazek), dzięki czemu zielarka zapłaci o wiele niższą cenę od domyślnej. Powtórz w razie potrzeby tę akcję kilka razy aż relacje Henryka z zielarką dostatecznie się poprawią.

To nie wszystko, bo od zielarki otrzymasz zadanie pozyskania ziół - 120 mięt (Mint), 60 walerian (Valerian) i 12 piołunów (Wormwood). Oto sposoby na pozyskiwanie ziół:
Odwiedzanie ogrodków - Mają one specjalne ikony na mapie (przykładowy na obrazku). Odnajdziesz je przede wszystkim przy każdej z chatek zielarzy. Oprócz tego możesz odwiedzić większy ogródek w klasztorze w Sazawie oraz rozejrzeć się za ogródkami w lesie (np. na wschód od Sazawy).
Kupowanie ziół od handlarzy - Część ziół możesz zakupić od tej zielarki, która obiecała ci już pomoc. Odwiedź też jednak wszystkich pozostałych zielarzy z mapy. Każda z tych osób posiada niestety ograniczoną ilość ziół. Nie licz na to, że łatwo i szybko zdobędziesz w ten sposób wszystkie zioła
Po zdobyciu ziół powróć do zielarki. Odczekaj około 1,5 dnia aż przygotuje ona mikstury i powróć z nimi do Bernarda. W nagrodę otrzymasz aż 325 groszy.
Zlecenia od Pana Dziwisza (opcjonalny cel)

Od Pana Dziwisza dostaniesz dwa opcjonalne zlecenia. Pierwsze z nich dotyczy sprowadzenia księdza do Talmberku. Możesz to rozwiązać na dwa sposoby:
Spotkanie się z Ojcem Bogutą z Użyc - Jego odpowiedź jest uzależniona od tego jakie utrzymuje relacje z Henrykiem. Jeśli są bardzo przyjacielskie to powinien od razu się zgodzić. Jeśli podpałeś Bogucie (odmówienie napicia się z nim w głównym zadaniu Tajemnicze drogi, doprowadzenie do śmierci drwali w pobocznym zadaniu Igraszki z diabłem) to może Henrykowi odmówić. Jeśli posiadasz miksturę barda (podnosi ona tymczasowo Retorykę) to możesz wypić ją przed rozmową i zwiększyć szanse na pomyślny jej rezultat.
Spotkanie się z Ojcem Szymonem - Henryk musi najpierw uratować Szymona i jest to częścią pobocznego zadania W sutannie - przejdź do rozdziału z opisem pobocznych questów wsi Równa. Z Szymonem porozmawiaj po tym jak go uratujesz z rąk bandytów lub, jeśli już wcześniej zaliczyłeś ten quest, spotkaj się z nim w Równej. W naszym przypadku Szymon stał obok budynku na północ od zniszczonego kościoła (obrazek). Duchowny bezproblemowo zgodzi się na podróż do Talmberku.
Za zrekrutowanie księdza otrzymasz 90 groszy.

Drugie zlecenie od Dziwisza dotyczy zrekrutowania infirmariusza, którzy pomoże przy leczeniu chorych. Udaj się do klasztoru w Sazawie. Poszukiwanym infirmariuszem jest Brat Nikodem, ale domyślnie nie zgodzi się na podróż do Talmberku.
Musisz nakłonić go do zmiany zdania poprzez zaliczenie pobocznego zadania W rękach Boga - jego opis przejścia jest na stronie z pobocznymi zadaniami z Sazawy i dotyczy ono wyleczenia przy udziale Nikodema i Johanki wszystkich chorych przebywających w klasztorze. Dopiero gdy wyleczysz wszystkie osoby z tej lokacji Nikodem zgodzi się na podróż do Talmberku. Za zrekrutowanie infirmariusza otrzymasz 90 groszy.
Powrót do Fejfara (obowiązkowy cel)
Do Tobiasza Fejfara najwcześniej możesz powrócić po tym jak zaliczysz główny quest Rakietowiec, czyli jak pomyślnie zrekrutujesz Konrada Kyesera. Warto jednak zająć się też wcześniej wszystkimi opisanymi powyżej opcjonalnymi zleceniami. Od Tobiasza dowiesz się, że potrzebuje kilku dni na dokończenie prac nad trebuszem. Skorzystaj np. z opcji przyśpieszenia upływu czasu. Powróć po kilku dniach do obozowiska i obejrzyj cut-scenkę z przetestowania trebusza.
Quest Oblężenie nie zniknie od razu z Twojego dziennika, ale gra zacznie odblokowywać kolejne główne zadania i pierwszym z nich będzie Chłodne ostrze, gorąca krew. Zajmuj się wyłącznie nimi, a opisywany quest ostatecznie również oznaczony zostanie jako ukończony.
0
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Zadania główne
- Spis misji głównych Kingdom Come Deliverance
- Kingdom Come: Niespodziewana wizyta
- Kingdom Come: Uciekaj
- Kingdom Come: Powrót do domu; Przebudzenie
- Kingdom Come: Trening czyni mistrza
- Utrzymanie porządku | Zadania główne Kingdom Come
- Kingdom Come: Zdobycz
- Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
- Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
- Kingdom Come: Tajemnicze drogi
- Na tropie | Zadania główne w Kingdom Come
- Kingdom Come: Mój koleżka Tymek
- Kingdom Come: Gniazdo żmij
- Próba ognia | Zadania główne w Kingdom Come
- Przesłuchanie | Zadania główne w Kingdom Come
- Nie wszystko złoto | Zadania główne w Kingdom Come
- Jeśli nie siłą pięści | Zadania główne w Kingdom Come
- Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo | Zadania główne w Kingdom Come
- Kingdom Come: Igła w stogu siana
- Kingdom Come: Kości zostały rzucone
- Odwet | Zadania główne w Kingdom Come
- Z deszczu pod rynnę | Zadania główne w Kingdom Come
- Pod osłoną nocy | Zadania główne w Kingdom Come
- Oblężenie | Zadania główne w Kingdom Come
- Rakietowiec | Zadania główne w Kingdom Come
- Chłodne ostrze, gorąca krew | Zadania główne w Kingdom Come
- Słowo honoru | Zadania główne w Kingdom Come
- Kingdom Come: Epilog i zakończenie
- Zadania główne
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
3dD1e Generał
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
StareDrzewko Legionista
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
adamk9961866774 Junior
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
bleblak Junior
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
aikikaisensei Senator
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Drackula Legend
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
StareDrzewko Legionista
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
StareDrzewko Legionista
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
StareDrzewko Legionista
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
zbynekz Junior
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
