Kingdom Come: Najlepsze perki
Które perki w Kingdom Come są najlepsze? W naszym poradniku znajdziecie listę polecanych perków dla różnych atrybutów oraz umiejętności Henryka. Odblokowanie przydatnych perków ułatwi Wam dalszą rozgrywkę.
Aktualizacja:
Perki to ulepszenia atrybutów i umiejętności w grze Kingdom Come: Deliverance. Z każdym atrybutem i umiejętnością powiązanych jest kilka perków. Gra pozwala na odblokowanie nowego perka raz na kilka poziomów awansu danego parametru i oznacza to, że nie możecie łatwo zdobyć ich wszystkich. Na tej stronie poradnika zamieściliśmy zestawienie najbardziej przydatnych perków do odblokowania na wczesnym stadium gry.
Przy każdym perku z naszej listy znajduje się informacja z jakim parametrem jest powiązany i na jaki poziom trzeba wcześniej ten parametr rozwinąć (np. zwiększyć umiejętność Drobna kradzież do 5 punktów).
- Zielarstwo (Herbalism) - wszystkie perki
- Zwiadowca I (Scout I)
- Bezsenny (Insomniac)
- Twierdza (Stronghold)
- Muł I (Mule I)
- Maratończyk (Marathon Man) lub Sprinter (Sprinter)
- Wysokourodzony (Highborn) lub Niskourodzony (Lowborn)
- Pewny chwyt (Firm Grip)
- Rdzawa krawędź (Rusty Edge)
- Wiedźmin (Witcher)
- Koń do zadań specjalnych (Heavy Duty Pony) lub Koń wyścigowy (Racehorse)
- Wytrzymały wytrych (Lasting Lockpicks)
- Kumpel (Comrade)
- Łatwa ucieczka (Easy Way Out)
- Skrytobójstwo (Stealth Kill)
Zielarstwo (Herbalism) - wszystkie perki
Wszystkie perki umiejętności Zielarstwo - Zacznijcie jak najwcześniej rozwijać tę umiejętność poprzez zbieranie roślin (najlepiej jest następnie sprzedawać je handlarzom i przy okazji łatwo pomnażać swój majątek).
Perk Odporność (Resistance) (1 punkt) na stałe dodaje +2 do Witalności. Perk Dzieci-kwiaty (Flower Power) (5 punktów) dodaje +2 do Charyzmy jeśli Henryk ma w inwentarzu zebrane pachnące rośliny (sprawdźcie listę stanów żeby upewnić się, czy perk jest aktywny). Perk Końskie ziele (Horsenip) (5 punktów) zmniejsza ryzyko zrzucenia z konia jeśli zwierzę zostanie wystraszone przez wrogów. Perk Botanik (Botanist) (10 punktów) gwarantuje lepsze ceny za sprzedawane handlarzom rośliny. Perk Dzień dla nóg (Leg Day) (10 punktów) pozwala równolegle rozwijać atrybut siły w trakcie zbierania kolejnych roślin.
Zwiadowca I (Scout I)
Główny poziom (Main level), 2 punkty - Perk ten zwiększa zasięg szybkiej podróży oraz poprawia skuteczność uników o 10 procent. Szczególna ta druga cecha jest pomocna.
Bezsenny (Insomniac)
Główny poziom, 4 punkty - Perk ten pozwala bohaterowi dłużej podróżować bez snu. To przydatne ułatwienie, zwłaszcza wtedy gdy wykonujecie zadania obarczone limitem czasowym i nie możecie pozwolić sobie na kilkugodzinny odpoczynek.
Twierdza (Stronghold)
Siła, 2 punkty - Perk ten zmniejsza o 30% zużycie wytrzymałości podczas blokowania ciosów przeciwnika. To jeden z najlepszych perków powiązanych z walką. Docenicie go szczególnie w tych potyczkach, w których trzeba często blokować i cierpliwie czekać na okazję do kontry.
Muł I (Mule I)

Siła, 4 punkty - Perk ten zwiększa limit udźwigu o dodatkowych 15 funtów. Bardzo przydaje się on na początku gry. Henryk nie posiada wtedy jeszcze własnego konia, do inwentarza którego mógłby przenieść cięższe przedmioty. W dalszej części gry nie musicie się śpieszyć z zakupem perków Muł II i Muł III.
Maratończyk (Marathon Man) lub Sprinter (Sprinter)
Witalność, 3 punkty - Wybierzcie jeden z tych perków w zależności czy chcecie wydłużyć czas sprintu kosztem szybkości czy szybciej biegać przez krótszy czas.
Wysokourodzony (Highborn) lub Niskourodzony (Lowborn)
Retoryka, 4 punkty - Wybierzcie jeden z tych perków w zależności czy chcecie premię do retoryki podczas rozmów z bogatymi czy biednymi mieszkańcami krainy.
Pewny chwyt (Firm Grip)
Obrona, 4 punkty - Perk ten sprawia, że użycie własnej tarczy do zablokowania ataku przeciwnika będzie kosztowało go 15% więcej staminy. Przydaje się on w początkowej fazie gry i do pary z bronią jednoręczną idealnie sprawdza się właśnie tarcza. Dopiero po tym jak dalej awansujecie możecie zastanowić się nad zamianą na silną broń dwuręczną.
Rdzawa krawędź (Rusty Edge)
Sztuka walki, 4 punkty - Perk ten zwiększa szanse na zatrucie przeciwnika dzięki uderzeniu go uszkodzoną bronią (im większe uszkodzenia, tym większe szanse). Przydaje się on w początkowej fazie kampanii, gdyż nie będziecie jeszcze wtedy mieli umiejętności ani złota żeby wszystko regularnie naprawiać.
Wiedźmin (Witcher)
Alchemia, 3 punkty - Perk ten osłabia negatywne działanie alkoholi, przez co możecie więcej ich spożywać bez ryzyka popadnięcia w nałóg. Jest to przydatne jeśli często polegacie na miksturach wytworzonych w oparciu o alchemię.
Koń do zadań specjalnych (Heavy Duty Pony) lub Koń wyścigowy (Racehorse)
Jazda konna, 4 punkty - Wybierzcie jeden z tych perków w zależności czy chcecie zwiększyć limit udźwigu konia kosztem jego szybkości czy osiągnąć odwrotny rezultat.
Wytrzymały wytrych (Lasting Lockpicks)
Włamywanie, 3 punkty - Perk ten jest priorytetowym zakupem dla każdego złodzieja. Sprawia on, że wytrychy są dwukrotnie bardziej wytrzymałe. Pozwoli on Wam otwierać skrzynie niższych poziomów praktycznie bez ryzyka złamania (drogiego) wytrycha oraz skrzynie wyższych poziomów tracąc ich mniej na nieudanych próbach.
Kumpel (Comrade)
Drobna kradzież, 2 punkty - Perk ten zwiększa szanse na pomyślne okradzenie postaci o zbliżonym poziomie charyzmy do bohatera. To bardzo duża pomoc, gdyż domyślnie ryzyko przyłapania na kradzieży kieszonkowej jest stosunkowo wysokie.
Łatwa ucieczka (Easy Way Out)
Drobna kradzież, 4 punkty - Perk ten przyśpiesza przeglądanie kieszeni okradanej osoby. Możecie dzięki temu "zarezerwować" mniej czasu na kradzież (i zmniejszyć ryzyko wykrycia) lub ukraść więcej przedmiotów w tym samym przedziale czasowym.
Skrytobójstwo (Stealth Kill)
Skradanie się, 5 punktów - Perk ten pozwala na zabijanie innych osób atakami z zaskoczenia. To doskonałe rozwiązanie jeśli zależy Wam np. na cichym oczyszczeniu wrogiego obozu po zakradnięciu się do niego nocą. Pamiętajcie jednak, że bohater musi być wyposażony w sztylet (możecie go znaleźć, kupić lub otrzymać w ramach zaliczania zadań).
Zobacz także
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Poradnik do gry
- Kingdom Come: Podstawy gry
- Kingdom Come Deliverance: Interaktywna mapa Czech
- Kingdom Come: Porady na start
- Kingdom Come: Eksploracja świata i interakcje z innymi postaciami
- Kingdom Come: Rozwój postaci
- Kingdom Come: Walka
- Kingdom Come: Alchemia
- Kingdom Come: Wszyscy trenerzy umiejętności
- Kingdom Come: Jak wygrać w kości?
- Kingdom Come: Najlepsze perki
- Kingdom Come: Podstawy gry
- Kingdom Come: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

