Kingdom Come: Talmberk Zadania poboczne
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się zestawienie pobocznych zadań, które możesz odblokować w trakcie pobytu w Talmberku. Do zamku oraz otaczającej go wioski po raz pierwszy docierasz podczas rozgrywania głównego zadania Ucieczka!, aczkolwiek opcjonalnymi zleceniami najlepiej zainteresować się dopiero po ukończeniu zadania Powrót do domu lub Zdobycz (pozyskanie własnego konia).
Dom Boży
Jak odblokować: Rozmowa z Panem Dziwiszem w zamku w Talmberku.
Pan Dziwisz przez cały czas przebywa na terenie zamku w Talmberku i możesz dowiedzieć się od niego o wypadku, do którego doszło w klasztorze w Sazawie. Zaoferuj pomoc w przeprowadzeniu własnego śledztwa.
Wyrusz do klasztoru w Sazawie i po dotarciu na miejsce porozmawiaj z Bratem Porterem. On z kolei odeśle Henryka do Brata Szafarza (Overseer). Kolejna osoba, z którą musisz spotkać się, to Mistrz Strzechy (Master Karel) i postać tę odnajdziesz na terenie placu budowy gdzie doszło do wypadku. Zadaj mu wszystkie pytania. Od tego momentu śledztwo rozgałęzia się, ale ostatecznie będziesz mógł sprawdzić wszystkie tropy.
Zbadanie miejsca wypadku

Wyrusz do miejsca gdzie doszło do śmiertelnego wypadku. Zejdź po drabinie i zbadaj w dwóch różnych miejscach ogromny głaz, który spadł na robotnika. Henryk zabierze ze sobą jego fragment.
Z pozyskanym fragmentem dotrzyj do kamieniołomu znajdującego się w pobliżu Talmberku. Porozmawiaj tam z Rupertem i pokaż mu znalezisko. Dowiesz się, że kamień ten nie pochodzi z kamieniołomu w Talmberku. Raz jeszcze udaj się do klasztoru w Sazawie i podziel się swoimi odkryciami z Mistrzem Strzechy.
Odnalezienie i zbadanie demonicznej czaszki

Odszukaj Leszka, który powinien przebywać na południe od klasztoru. Porozmawiaj z nim na temat odnalezionej przez niego demonicznej czaszki. Teraz sam musisz ją odnaleźć po tym jak Leszek ją wyrzucił. Wyrusz na północ i dotrzyj w pobliże rzeki. Czaszkę (Devil's skull) odnajdziesz w pokazanym na obrazku miejscu.
Henryk musi ustalić autentyczność czaszki i udaj się w tej sprawie do lokalnego hycla, którego odnajdziesz w mieście w Sazawie. Po okazaniu czaszki okaże się, że jest to podróbka.

Wyrusz z powrotem w stronę rusztowania na terenie klasztoru. W oznaczonym przez grę obszarze nie odnajdziesz nigdzie Leszka, ale zamiast niego porozmawiaj z pomocnikiem kierownika budowy Zmolą. Powiedz mu o fałszywej czaszce i wypytaj się o miejsce pobytu Leszka.
Zmola poprosi bohatera o spotkanie się z nim i Leszkiem przy rusztowaniu o zachodzie Słońca. Odczekaj do około 21:00 i dotrzyj do pokazanego na obrazku rusztowania. Załączy się tu krótki filmik ukazujący mężczyznę, który rzucił w Henryka cegłą. Rozpocznij wspinaczkę na szczyt rusztowania. Po dotarciu na szczyt Henryka zaatakuje robotnik. Pokonaj go (na pięści lub z użyciem broni białej - uważaj żeby nie spaść!) i po wygranym pojedynku porozmawiaj z nim. Dowiesz się, że nasłany został przez Zmolę i że Zmola pragnie zamordować ukrywającego się Leszka. Robotnika możesz oszczędzić lub zabić.
Doścignięcie Zmoli

Jeśli chcesz dopaść Zmolę to musisz się śpieszyć. Zeskakuj na niższe poziomy rusztowania zamiast korzystania z drabin, ale pilnuj paska staminy Henryka, bo po jego wyczerpaniu możesz odnosić obrażenia w wyniku kolejnych zeskoków. Wskocz na konia i wyrusz do gospodarstwa sąsiadującego z klasztorem. Celem podróży jest pokazany na obrazku budynek.

Sytuacja może rozwinąć się na trzy główne sposoby:
- Jeżeli byłeś dostatecznie szybki to na Zmolę wpadniesz jeszcze w budynku.
- Jeżeli dotarłeś zbyt późno to budynek będzie pusty. Spróbuj szybko rozejrzeć się na południe od tej lokacji, a możesz zauważyć Zmolę niosącego Leszka (przykładowe spotkanie na obrazku).
- Jeżeli dotarłeś zdecydowanie zbyt późno to Zmola ucieknie. Nie zawalisz w ten sposób zadania, ale nie zdołasz wymierzyć Zmoli kary.
Jeśli udało ci się dopaść Zmolę to Henryk poruszy temat niesionego przez niego Leszka. Możesz zaoferować zbadanie go, ale jest to podstęp, bo mężczyzna już nie żyje i Zmola po chwili zaatakuje bohatera. Zmola jest bardzo dobrym wojownikiem (polegaj w razie czego na perfekcyjnych blokach i unikach). Najlepiej nie dać mu szansy na atak z zaskoczenia i samemu go od razu zaatakować. Po udanym ataku dobrym pomysłem jest przeszukanie zwłok Zmoli. Zdobędziesz dzięki temu m.in. bardzo dobry jego miecz (Page's sword).
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Opis przejścia
- Kingdom Come: Zadania poboczne
- Kingdom Come: Spis misji pobocznych
- Kingdom Come: Rataje Zadania poboczne
- Kingdom Come: Użyce Zadania poboczne
- Kingdom Come: Talmberk Zadania poboczne
- Kingdom Come: Neuhof Zadania poboczne
- Kingdom Come: Ledeczko Zadania poboczne
- Kingdom Come: Sazawa Zadania poboczne
- Kingdom Come: Równa Zadania poboczne
- Kingdom Come: Zaraza - wyleczenie mieszkańców Merchojedów
- Kingdom Come: Klasztor w Sazawie (Igła w stogu siana)
- Kingdom Come: Oberża Na Polance
- Kingdom Come: Zadania poboczne
- Kingdom Come: Opis przejścia
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
