Kingdom Come: Odwet
Aktualizacja:
Odwet to jedno z zadań głównego głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. Jego najważniejsza część zakłada stoczenie serii walk na terenie fortu Wranik. Henryk będzie mógł w nich aktywnie uczestniczyć, choć nie będzie to wymagane do odniesienia zwycięstwa.
Uwaga - Zanim zdecydujesz się na powrót do fortu Wranik zaopatrz Henryka w 3 Zbawienne Sznapsy. Pozwolą ci one zapisywać postępy w trudniejszych momentach i uniknąć konieczności powtarzania dużych fragmentów tego oraz jednego z kolejnych głównych questów.
- Spotkanie się z kapitanem Bernardem i z Panem Dziwiszem
- Bitwa w forcie Wranik
- Przeszukanie fortu Wranik
Spotkanie się z kapitanem Bernardem i z Panem Dziwiszem
Kapitan Bernard czeka na Henryka przy jego pokoju w Ratajach. Jeśli w poprzednim głównym queście odzyskałeś wyposażenie bohatera to od razu możesz zająć się kolejną częścią questu. Jeśli nie zabrałeś wyposażenia z pokoju Eryka to Bernard może zaopatrzyć Cię w zapasowe elementy wyposażenia. Odbierz w takiej sytuacji do niego klucz i dotrzyj z nim do zbrojowni w mieście. Wyposaż tam odpowiednio Henryka.
Dotrzyj do Talmberku żeby spotkać się z Panem Dziwiszem. Akcja automatycznie przeniesie się w pobliże fortu Wranik i po wyświetleniu cut-scenek rozpocznie się nowa duża bitwa.
Bitwa w forcie Wranik

Bitwa ta ma podobne zasady do ataku na Przybysławice w jednym z wcześniejszych questów. Oto kilka najważniejszych związanych z nią informacji i podpowiedzi:
Bitwa rozgrywana jest nocą, tak więc wskazane jest korzystanie z broni jednoręcznej, dzięki czemu Henryk będzie mógł w drugiej ręce trzymać pochodnię.
Twoi sojusznicy powinni wygrać tę bitwę nawet jeśli nie będziesz im pomagał. Nie musisz atakować przeciwników jeśli masz słabe wyposażenie lub jeśli myślisz o zdobyciu trofeum Pełen łaski za ukończenie gry bez zabijania innych osób.
Jeśli chcesz kogoś zaatakować to szukaj okazji do zadawania obrażeń tym przeciwnikom, którzy są zajęci atakowaniem Twoich sojuszników. Atakuj ich z boku lub od tyłu.
Wraz z awansowaniem do kolejnych części bitwy gra nie będzie automatycznie zapisywała postępów. Jeśli zawalisz bitwę lub zginiesz to musisz rozpocząć quest od początku. Wskazane jest zużycie Zbawiennego Sznapsa na samym początku bitwy lub po rozegraniu jej 1-2 początkowych części.
Przebijaj się przez kolejne części fortu Wranik i zawsze cierpliwie odczekuj gdy sojusznicy będą musieli przebić się przez zamkniętą bramę. Wyeliminowanie wszystkich bandytów z fortu i dotarcie do siedziby Eryka na wzgórzu doporwadzi do zakończenia bitwy.
Przeszukanie fortu Wranik

Wykorzystaj przede wszystkim okazję do tego żeby ograbić ciała pokonanych wrogów. Możesz znaleźć w ten sposób sporo groszy oraz wartościowych pancerzy i broni. Przedmioty te będziesz mógł później wystawić na sprzedaż.
Dotrzyj do pomieszczenia, w którym spotykałeś się wcześniej Erykiem. Na stole jest pokazany na obrazku list (Letter from Vranik). Zanieś go Dziwiszowi żeby zakończyć ten quest. Otrzymasz grosze i od razu rozpocznie się nowy główny quest Z deszczu pod rynnę.
Uwaga - Jeśli nie odzyskałeś jeszcze osobistych rzeczy Henryka to po dotarciu do pokoju Eryka zabierz ze stołu klucze (Erik's trunk keys) (są ukryte pod małą beczką). Użyj ich do otwarcia skrzyni jednej z zamkniętych skrzyń.
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Opis przejścia
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Wszystkie misje główne
- Kingdom Come: Niespodziewana wizyta
- Kingdom Come: Uciekaj
- Kingdom Come: Powrót do domu; Przebudzenie
- Kingdom Come: Trening czyni mistrza
- Kingdom Come: Utrzymanie porządku
- Kingdom Come: Zdobycz
- Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
- Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
- Kingdom Come: Tajemnicze drogi
- Kingdom Come: Na tropie
- Kingdom Come: Mój koleżka Tymek
- Kingdom Come: Gniazdo żmij
- Kingdom Come: Próba ognia
- Kingdom Come: Przesłuchanie
- Kingdom Come: Nie wszystko złoto
- Kingdom Come: Jeśli nie siłą pięści
- Kingdom Come: Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo
- Kingdom Come: Igła w stogu siana
- Kingdom Come: Kości zostały rzucone
- Kingdom Come: Odwet
- Kingdom Come: Z deszczu pod rynnę
- Kingdom Come: Pod osłoną nocy
- Kingdom Come: Oblężenie
- Kingdom Come: Rakietowiec
- Kingdom Come: Chłodne ostrze, gorąca krew
- Kingdom Come: Słowo honoru
- Kingdom Come: Epilog i zakończenie
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Opis przejścia
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
