Tuż po zmianie pracy Petera Moore’a pojawia się kolejna informacja łącząca Microsoft i Electronic Arts. Firmy zawarły porozumienie, na mocy którego EA Sports będzie umieszczało w swoich grach reklamy twórcy systemu operacyjnego Windows.
Tuż po zmianie pracy Petera Moore’a pojawia się kolejna informacja łącząca Microsoft i Electronic Arts. Firmy zawarły porozumienie, na mocy którego EA Sports będzie umieszczało w swoich grach reklamy twórcy systemu operacyjnego Windows.
Obecnie wiemy, iż reklamy Microsoftu pojawią się w produkcjach z cyklów NASCAR, NHL, Madden, Tiger Woods i Skate. Dotyczy to wersji na komputery PC i na konsole Xbox 360. Podległa gigantowi z Redmond firma Massive, odpowiedzialna za tzw. in-game advertising zapewnia, iż wszystkie reklamy zostaną subtelnie wkomponowane w gry.
Decyzja ta została podjęta m. in. w odpowiedzi na zawarcie umowy między Sony Computer Entertainment America i The Nielsen Company. Microsoft nie ukrywa, że chętnie reklamowałby się w grach EA Sports wydawanych również na konsole PlayStation 3 i Wii. Na przeszkodzie stoją jednak kontrolujące te platformy korporacje Sony i Nintendo. Jak sam przyznaje Cory Van Arsdale, dyrektor generalny firmy Massive: „Nie jest to coś, co możemy kontrolować”.

Autor: Maciej Jałowiec
Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.