Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 września 2008, 08:43

autor: Piotr Doroń

LittleBigPlanet - na co pozwala edytor poziomów?

Premiera LittleBigPlanet zbliża się wielkimi krokami. W oczekiwaniu na europejski debiut finalnej wersji gry (24 października), posiadacze PlayStation 3 zagrywają się w betę - dołączyło do niej dzisiaj także 30 szczęśliwych użytkowników naszego serwisu. W tej wiadomości chcielibyśmy zaprezentować Wam zestaw trzech interesujących lokacji, które być może natchną co bardziej kreatywnych graczy. Są one dowodem na to, że LittleBigPlanet oferuje olbrzymie możliwości kreacji.

Premiera LittleBigPlanet zbliża się wielkimi krokami. W oczekiwaniu na europejski debiut finalnej wersji gry (24 października), posiadacze PlayStation 3 zagrywają się w betę - dołączyło do niej dzisiaj także 30 szczęśliwych użytkowników naszego serwisu. W tej wiadomości chcielibyśmy zaprezentować Wam zestaw trzech interesujących lokacji, które być może natchną co bardziej kreatywnych graczy. Są one dowodem na to, że LittleBigPlanet oferuje olbrzymie możliwości kreacji.

LittleBigPlanet - na co pozwala edytor poziomów? - ilustracja #1

Jedną z takowych jest poziom poświęcony nieśmiertelnemu Tetrisowi. Autorzy – najpewniej sami twórcy gry, a więc pracownicy studia Media Molecule – musieli co prawda pójść na pewne ustępstwa, jednakże efekt ich prac jest niezwykle imponujący. Zastosowana została tu nawet zasada znikających pasków – kiedy tylko gracz zdoła ułożyć z klocków pełną poziomą linię, ta znika, a w zamian do jego konta punktowego dodawana jest ich określona suma. Film z przebiegu rozgrywki w LittleBigPlanet Tetris możecie znaleźć na łamach serwisu Flickr.

Innym przykładem mocy, jaka drzemie w edytorze LittleBigPlanet jest dzieło grupy studentów Parsons The New School For Design. W wyniku współpracy, jaką nawiązało z nimi Sony Computer Entertainment America, powstała lokacja, o której można powiedzieć, że jest wzorowana na kultowym już Shadow of Colossus. Składa się ona tak naprawdę z gigantycznego, „żyjącego” organizmu, a zadaniem gracza jest wspięcie się na sam jego szczyt. Warto zauważyć, że studenci zaprojektowali swój poziom w zaledwie 24 godziny. Film z LittleBigPlanet Colossus, opublikowany przez serwis Joystiq, znajdziecie w tym miejscu.

Ostatni film, który chcielibyśmy Wam przedstawić, ukazuje poziom wzorowany na jednej z rund znanych z bodaj najsłynniejszej platformówki w historii – Super Mario Bros. Jest być może najmniej efektowną prezentacją ze wszystkich trzech, pokazuje jednak kilka ciekawych motywów, które można wykorzystać przy projektowaniu własnych przedsięwzięć. Możecie ją obejrzeć na łamach serwisu GameVideos.

W LittleBigPlanet drzemie olbrzymi potencjał. Trzeba go jednak umieć wykorzystać. Wielu z nas sobie z tym nie poradzi, lecz wierzymy, że znajdą się ludzie, którzy będą w stanie tworzyć prawdziwe perły. Dzięki systemowi publikacji takich dzieł każdy będzie mógł pobrać i sprawdzić tego typu projekty.

Na koniec wiadomości chcielibyśmy Was poinformować, że już niedługo w ramach naszego serwisu upubliczniona zostanie recenzja najnowszego hitu SCE. W oczekiwaniu na nią proponujemy Wam zapoznanie się z video beta-testem gry.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej