Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2005, 09:40

Debiut oficjalnej strony Enemy Territory: Quake Wars

Prawie miesiąc temu w sieci zadebiutowała oficjalna strona poświęcona grze Quake IV, nad którą w pocie czoła pracuje firma Raven Software. Wczoraj przyszedł czas na kolejny debiut witryny internetowej odnoszącej się do świata produktów z „Wstrząsem” w roli głównej, a dokładniej Enemy Territory: Quake Wars.

Prawie miesiąc temu w sieci zadebiutowała oficjalna strona poświęcona grze Quake IV, nad którą w pocie czoła pracuje firma Raven Software. Wczoraj przyszedł czas na kolejny debiut witryny internetowej odnoszącej się do świata produktów z „Wstrząsem” w roli głównej, a dokładniej Enemy Territory: Quake Wars.

W chwili obecnej na wspomnianej wyżej stronie możemy przeczytać ubogą wersję fabuły oraz zobaczyć trailer, który był pokazywany na stoisku id Software podczas tegorocznych targów E3. Gracze zainteresowani losem Enemy Territory: Quake Wars mogą również zarejestrować się w celu otrzymywania oficjalnego newslettera, w którym już wkrótce znajdziemy najświeższe informacje na temat programu.

Debiut oficjalnej strony Enemy Territory: Quake Wars - ilustracja #1

Enemy Territory: Quake Wars to kolejna odsłona cyklu gier, opracowana przez studio Splash Damage dla id Software, która przeznaczona jest tylko i wyłącznie do rozgrywki wieloosobowej. W przeciwieństwie do swojego poprzednika – Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory – nie jest to darmowy program, ale pełnoprawny produkt komercyjny.

Akcja Enemy Territory: Quake Wars rozgrywa się tuż przed wydarzeniami opowiedzianymi w Quake II. Stroggowie, bezlitosna armia obcych, która w swoich szeregach skupia zarówno żywych osobników, jak i cyborgów, ląduje na Ziemi w celu zniszczenia rasy ludzkiej. W obronie niebieskiej planety staje elitarny oddział komandosów o nazwie Earth Defense Force. Użytkownicy programu mogą wcielić się w żołnierzy zarówno jednej, jak i drugiej strony.

Do wyboru będzie kilkadziesiąt misji, rozgrywających się zarówno w dzień, jak i w nocy. Gracze będą uczestniczyć w rozmaitych zadaniach, polegających nie tylko na wzajemnej eksterminacji, ale również obronie ważnych ze strategicznego punktu widzenia przyczółków, lub ich próbie zdobycia. Nie oznacza to jednak, że będą to jedyne, dostępne misje. Gra będzie „otwarta” na amatorskie modyfikacje, które umożliwią użytkownikom konstrukcję własnych scenariuszy. W Enemy Territory: Quake Wars zobaczymy bogaty arsenał środków zagłady, różny dla każdej ze stron. Siły EDF dysponować będą konwencjonalnymi środkami eksterminacji, jak karabiny maszynowe, pistolety, granatniki, wyrzutnie rakiet, natomiast ich cybernetyczni przeciwnicy pojawią się na Ziemi z całą gamą futurystycznych broni. W grze istnieje możliwość prowadzenia pojazdów, począwszy od Hum-Vee na ogromnych „walkerach” kończąc. Rozgrywka nastawiona jest na pracę w grupie. Każdy żołnierz ma określone zadania, których nie dopełnienie spowoduje porażkę całej drużyny.

Więcej informacji na temat Enemy Territory: Quake Wars znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej