Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

2. Might & Magic

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 2. Gry o tematyce Might & Magic ułożone według popularności.

Might & Magic
Czas
PC
PC Windows41WWW2
PlayStation
Sony PlayStation 4
Sony PlayStation 32Sony PlayStation 23Sony PlayStation 11
PlayStation Portable
PlayStation Vita
Xbox
Microsoft XBOX ONE
Microsoft Xbox 3603
Microsoft Xbox
Mobile
Android5Apple iOS5
Windows Phone
Nintendo
Nintendo Switch
Nintendo Wii
Nintendo DS1
Nintendo Wii U
Nintendo 3DS
Game Boy Advance
Nintendo GameCube
Więcej
Mniej
Akcji4
Zręcznościowe
Bijatyki
RPG13 Strategiczne30
Przygodowe
Sportowe
Wyścigi
Symulacje
Logiczne1
Towarzyskie
MMO3
Might & Magic Heroes: Era of Chaos
Might & Magic Heroes: Era of Chaos

Strategiczne 26 listopada 2019

Strategiczna gra z elementami RPG osadzona w popularnym uniwersum fantasy znanym z Heroes of Might & Magic. Might & Magic Heroes: Era of Chaos opowiada o królowej Katarzynie Ironfist, dążącej do odzyskania zniszczonego wojną Królestwa Erathii.

ANDiOS

Heroes of Might and Magic IV: Winds of War
Heroes of Might and Magic IV: Winds of War

Strategiczne 26 lutego 2003

Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2002 roku gry Heroes of Might and Magic IV studia New World Computing. Akcja dodatku zatytułowanego Winds of War osadzona została w królestwie Channon, położonym na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono obiektem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy kraju – Ryloss. W trakcie sześciu nowych minikampanii gracze mogą poprowadzić do boju jedną z armii najeźdźców. Wyjątek stanowi kampania szósta, gdzie na jednej mapie pięciu dowódców toczy ze sobą ostateczny bój o tron królestwa Channon. Całość uzupełnia też szereg innych nowości, takich jak niedostępni wcześniej bohaterowie, jednostki i artefakty, pięć całkiem nowych lokacji, a także oryginalna ścieżka dźwiękowa oraz ulepszony edytor map.

PC

Legends of Might and Magic
Legends of Might and Magic

Akcji 29 czerwca 2001

Kolejna próba przeniesienia popularnego uniwersum fantasy Might and Magic w konwencję trzecioosobowej gry akcji. W odróżnieniu od dotychczasowych pobocznych odsłon serii, tym razem rozgrywka ukierunkowana została na zabawę multiplayer i pod względem mechaniki przypomina typowe sieciowe strzelaniny FPS, w których toczymy mordercze pojedynki z innymi graczami. W grze Legends of Might and Magic autorzy udostępnili 25 map odwzorowujących znane fanom cyklu lokacje, a także 50 różnorodnych przeciwników z uniwersum sagi. Gracze mogą wybierać spośród bohaterów sześciu klas i bawić się w jednym z czterech trybów rozgrywki, takich jak Miecz w Kamieniu, Uratuj Księżniczkę, Ucieczka Warlorda oraz Zabij Smoka. Całość nie zrywa jednak całkiem z elementami RPG, a w trakcie walk uczestnicy zdobywają doświadczenie, dzięki któremu mogą podnosić współczynniki postaci, nabywać specjalne zdolności i uczyć się nowych czarów.

PC

Might & Magic: Clash of Heroes
Might & Magic: Clash of Heroes

Strategiczne 1 grudnia 2009

Poboczna odsłona popularnej serii Might & Magic opracowana przez studio Capybara Games. Rozgrywka łączy w sobie elementy gry logicznej, fabularnej oraz strategii turowej i pod względem oprawy przypomina nieco produkcje z gatunku jRPG. Fabuła podzielona została na 5 zazębiających się ze sobą epizodów, podczas których zajmować się będziemy realizacją zlecanych nam zadań poprzez eksplorację, rozmowy z napotkanymi postaciami niezależnymi oraz oczywiście walkę. Spory nacisk położony został na kwestie tworzenia i zarządzania drużyną złożoną m.in. z rycerzy, elfów, czarowników, nekromantów czy poskromionych wcześniej demonów. Dzięki temu podczas walki możemy wykorzystywać rozmaite strategie oraz specjalne umiejętności poszczególnych członków ekipy. Tryb jednoosobowy uzupełnia sieciowy bądź lokalny multiplayer, w którym wystawiamy do boju wykreowane przez siebie drużyny.

PCX360PS3ANDiOSNDS

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest
Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

Strategiczne 15 czerwca 1995

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna autorstwa Jona van Caneghema – twórcy kultowego cyklu RPG Might and Magic oraz uważanej za prekursorkę Heroes of Might and Magic gry King’s Bounty z 1990 roku. Fabuła produkcji nawiązuje do szóstej części wspomnianego RPG i przenosi nas do krainy Enroth, o którą bój toczy czterech władców: rycerz Lord Ironfist, barbarzyńca Lord Slayer, czarodziejka Królowa Lamanda oraz czarnoksiężnik Lord Alamar. Gracz przejmuje zaś kontrolę nad jednym z nich, starając się podbić krainę i pokonać swoich przeciwników. Podstawę rozgrywki stanowi eksploracja nowych terenów, podczas której możemy zbierać zasoby i artefakty, odwiedzać i przejmować rozmaite lokacje (np. kopalnie), podbijać wrogie zamki oraz walczyć z napotkanymi potworami i innymi przeciwnikami. Zarówno eksploracja, jak i walka odbywają się w systemie turowym. Podczas potyczek bohaterowie nie biorą bezpośredniego udziału w walce, jednak mogą wspomagać swe jednostki za pomocą magii.

PC

Might & Magic: Heroes Kingdoms
Might & Magic: Heroes Kingdoms

Strategiczne 11 sierpnia 2010

Pierwsza próba przeniesienia popularnego uniwersum cyklu Heroes of Might & Magic na grunt przeglądarkowej strategii MMO. Zabawę zaczynamy od stworzenia bohatera należącego do jednej z 4 frakcji: niebiańskiej, piekielnej, nekromanckiej i akademickiej. Rozgrywka podzielona jest na sezony, a celem każdego z nich jest zdobycie przez graczy 13 artefaktów, znanych jako Łzy Ashan. Rozpoczynając grę z jednym niewielkim miastem, musimy zadbać o jego rozwój i zwerbować silną armię, która pozwoli nam na podbijanie cudzych metropolii i da możliwość skorzystania z jednostek oraz bohaterów innych frakcji. W grze znalazły się misje fabularne, polegające na wykonywaniu zadań i walce z komputerowymi przeciwnikami, ale sedno rozgrywki stanowi oczywiście tryb wieloosobowy. Zabawa toczy się w turach rozgrywanych jednocześnie przez wszystkich grających, a jej istotnym elementem jest tworzenie gildii i współpraca bądź rywalizacja z innymi graczami.

WWW

Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty
Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty

Strategiczne 1 października 1996

Oficjalne rozszerzenie do turowej gry strategicznej Heroes of Might & Magic II, w odróżnieniu od oryginału przygotowane nie przez firmę New World Computing, lecz ekipę Cyberlore Studios. Dodatek zatytułowany The Price of Loyalty wprowadza do rozgrywki cztery nowe kampanie – dwie długie (8 misji) oraz dwie krótkie (4 misje). Każda z nich opowiada zaś zupełnie inną historię, niepowiązaną bezpośrednio z fabułą gry podstawowej. Prócz tego, w dodatku znalazły się nowe mapy i scenariusze, nowe lokacje na mapie przygody, niedostępna wcześniej struktura dla klasy nekromanty (Kapliczka zła) oraz nieznane dotąd artefakty i zwoje z zaklęciami. Rozszerzenie wprowadza także 11 nowych portretów bohaterów, jednak pojawiają się one tylko w kampaniach i pojedynczych scenariuszach. Standardowo możemy zaś korzystać tylko z 42 bohaterów, znanych z gry podstawowej. Całość uzupełnia ulepszony edytor, 26 animowanych przerywników oraz nowa ścieżka dźwiękowa.

PC

Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff
Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff

Strategiczne 12 stycznia 2000

Stworzona z myślą o graczach konsolowych, poboczna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, za której powstanie odpowiada ekipa New World Computing. Przygotowana przez firmę 3DO Company gra Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff dość mocno odbiega od pecetowych odsłon cyklu i wzorowana jest bezpośrednio na jego prekursorze, czyli wydanym w 1990 roku King’s Bounty. Głównym celem gracza jest uratowanie leżącego na łożu śmierci króla, jednak aby tego dokonać, w przeciągu 500 dni musi on odnaleźć tytułowy artefakt – tzw. Kość Smoka. Mechanika rozgrywki została tu wyraźnie uproszczona, a w grze nie rezydujemy w żadnym zamku ani nie bronimy jego murów. W trakcie przygody kontrolujemy jednego z czterech dostępnych bohaterów, a zabawa koncentruje się głównie na eksploracji, podczas której zdobywamy złoto i rekrutujemy kolejnych wojowników do naszej armii, walcząc z napotkanymi przeciwnikami w klasycznym trybie turowym.

PS2

Might and Magic II: Gates to Another World
Might and Magic II: Gates to Another World

RPG 1 grudnia 1988

Kontynuacja ciepło przyjętej gry RPG studia New World Computing, uznanej za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Akcja Might and Magic II: Gates to Another World toczy się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z pierwszej części serii. Kiedy okazuje się, że nikczemny Sheltem dzięki tajemniczemu portalowi zbiegł do świata Cron, zadaniem drużyny bohaterów jest podążyć jego śladem i powstrzymać go po raz wtóry, w czym pomoże im jego największy wróg – znany z poprzedniczki Corak. Akcja gry ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby i toczy się zarówno w otwartym świecie, jak i w miastach oraz ciasnych lochach. Ponownie kontrolujemy drużynę złożoną z sześciu śmiałków – choć tym razem pojawiły się dwa dodatkowe sloty dla członków ekipy, a także możliwość zaimportowania bohaterów z "jedynki". Całość uzupełniają dwie nowe profesje, nowatorskie, ograniczone klasowo zadania, nowe umiejętności i czary oraz ulepszona oprawa wizualna.

PC

Heroes of Might and Magic Online
Heroes of Might and Magic Online

Strategiczne 30 maja 2008

Sieciowa strategia MMO, osadzona w uniwersum popularnej serii Heroes of Might & Magic. Produkcja została stworzona przez studio TQ Digital pierwotnie na rynek azjatycki, zaś do graczy na całym świecie trafiła dopiero po ponad dwóch latach. W grze kreujemy własnego, unikalnego bohatera i opowiadamy się po stronie jednej z ośmiu dostępnych frakcji, aby rywalizować z przeciwnikami sterowanymi przez AI oraz żywymi graczami z całego świata. Rozgrywka stanowi połączenie mechanizmów tradycyjnych dla serii z rozwiązaniami typowymi dla gier MMO. Głównym celem zabawy jest wybudowanie zamku oraz stworzenie silnej armii, która nie ugnie się w konfrontacji z przeciwnikiem. Do naszej dyspozycji oddano 56 zróżnicowanych jednostek w 16 klasach oraz szeroki wachlarz zaklęć. W miarę postępów rozgrywki rozwijamy umiejętności naszego bohatera, prowadzimy handel i przystępujemy do rozmaitych sojuszy, dzięki czemu łatwiej będzie nam uporać się z silniejszymi przeciwnikami.

PC

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów

Strategiczne 4 stycznia 2008

Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów). Prócz samych gier, w skład pakietu opatrzonego w Polsce podtytułem Kolekcja Wszech Czasów, wchodzi także cały szereg ekskluzywnych bonusów, takich jak: płyta DVD z materiałami dodatkowymi, trzy płyty z muzyką w formacie CD Audio, album z grafikami The Art Of Might and Magic, dwustronny plakat 130x116 cm, mapa, koszulka, encyklopedia stworzona przez fanów, kompletny bestiariusz Heroes of Might and Magic V oraz 78 unikatowych kart tarota.

PC

Might and Magic Book One: Secret of the Inner Sanctum
Might and Magic Book One: Secret of the Inner Sanctum

RPG 15 października 1986

Łącząca elementy fantasy i science fiction pierwszoosobowa gra RPG autorstwa amerykańskiego studia New World Computing. Główny wątek Might and Magic Book One obraca się wokół rozwiązania zagadki uświęconego miejsca zwanego Inner Sanctum. Akcja osadzona jest w krainie VARN, którą przemierzamy sześcioosobową drużyną bohaterów, wykonując rozmaite zadania i mierząc się z różnej maści potworami. Podczas naszej wędrówki napotykamy też niejakiego Coraka i bierzemy udział w jego krucjacie przeciwko podszywającemu się pod króla łotrowi, Sheltemowi. Członkowie drużyny reprezentować mogą sześć klas oraz pięć ras, a system rozwoju postaci przypomina rozwiązania znane z systemu Dungeons & Dragons. Walki rozgrywane są w trybie turowym, co pozwala na spokojne zaplanowanie strategii każdej potyczki. W porównaniu do konkurencyjnych produkcji, w grze mamy do czynienia z rozległym, otwartym światem, a oprawa graficzna przykuwa uwagę większą ilością barw i szczegółów.

PC

Warriors of Might and Magic
Warriors of Might and Magic

Akcji 20 marca 2001

Pierwsza w historii serii próba przeszczepienia popularności słynnej sagi RPG na grunt konsolowy. Tym razem jednak (ze względu na specyfikę platformy) zamiast rasowej gry fabularnej otrzymaliśmy dynamiczną, trzecioosobową grę akcji. Bohaterem Warriors of Might and Magic jest młody wojownik Allenor, który zostaje oskarżony o stosowanie zabronionych praktyk nekromanckich, schwytany i uwięziony, a na jego twarz zostaje nałożona żyjąca maska, która wbija się w ciało, zadając ogromny ból. Nasz bohater postanawia jednak wydostać się z pułapki, aby dowiedzieć się, dlaczego został oskarżony i oczyścić się z zarzutów. Pod względem mechaniki mamy do czynienia z klasycznym slasherem z elementami RPG. Przemierzając 10 rozległych etapów, Allenor eliminuje stające mu na drodze zastępy przeciwników za pomocą dość skromnego systemu walki oraz czarów. Z biegiem czasu bohater awansuje na wyższe poziomy doświadczenia, rozwijając umiejętności i korzystając z coraz doskonalszych broni oraz zbroi.

PS2

Crusaders of Might and Magic
Crusaders of Might and Magic

Akcji 10 grudnia 1999

Wyprodukowana przez 3DO Company poboczna odsłona popularnej serii Might and Magic, zrealizowana w formie dynamicznej, trzecioosobowej gry akcji z elementami RPG. W Crusaders of Might and Magic wcielamy się w postać wojownika imieniem Drake, szukającego zemsty za masakrę dokonaną przed laty w jego rodzinnej wiosce. Po latach tułaczki wypełnionej treningiem i ćwiczeniami, nasz protagonista postanawia stawić czoła panoszącym się po kraju Legionom Nieumarłych, prowadzonych przez demonicznego Necrosa, który sprzedał swą duszę w zamian za magiczną moc. Rozgrywka stanowi połączenie gry akcji i RPG, a podczas zabawy przemierzamy kolejne poziomy, eliminując napotkanych przeciwników za pomocą rozmaitej broni białej oraz 30 niszczycielskich zaklęć. Podobnie jak w typowych grach RPG, z biegiem rozgrywki nasz bohater zdobywa doświadczenie i stopniowo rozwija umiejętności. Całość oferuje w pełni trójwymiarową oprawę, wykorzystującą nowoczesne akceleratory grafiki.

PCPS1

Might & Magic Showdown
Might & Magic Showdown

Strategiczne prace wstrzymane

Taktyczna gra bitewna w fantastycznym uniwersum Might & Magic, opracowana przez zespół Fun House, wydzielony w strukturach studia Ubisoft Montreal. Choć tytuł oferuje kampanię fabularną dla pojedynczego gracza, pełni ona wyłącznie rolę treningową. Filar Might & Magic SHOWDOWN stanowią bowiem szybkie, multiplayerowe pojedynki PVP na planszach stylizowanych na stołowe gry bitewne. W trakcie zabawy kontrolujemy bohatera mającego do dyspozycji szereg umiejętności specjalnych, odnawianych w określonych odstępach czasu, oraz maksymalnie trzy potwory wybierane z puli dostępnych kreatur. Tych ostatnich nie kontrolujemy bezpośrednio – możemy jedynie zdefiniować dla nich taktyki w walce. W miarę odnoszonych sukcesów otrzymujemy dostęp do kolejnych herosów i maszkar. Główną siłą gry są bogate możliwości personalizacji figurek – można kolorować nawet ich najdrobniejsze detale, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać z gotowych skórek. Pomimo że tytuł nosi wszystkie kluczowe znamiona dla cyklu Might & Magic, wyraźnie odbiega od modelu rozgrywki znanego z pełnoprawnych części serii.

PC

Might & Magic: Elemental Guardians
Might & Magic: Elemental Guardians

RPG 31 maja 2018

Might & Magic: Elemental Guardians to opracowane przez firmę Ubisoft bitewne RPG z turowym systemem walki, które wykorzystuje model darmowy z mikropłatnościami. Akcja osadzona jest w krainie fantasy, a gracze wcielają się w uczniów Akademii Magicznej. Po stworzeniu bohatera wybierają dla niego jeden z Domów Magii, a następnie wyruszają w świat szukać przygód. Podczas zabawy zajmujemy się głównie kolekcjonowaniem jednostek. Każda z nich ma unikalne cechy i zdolności, które możemy dalej rozwijać, jak również modyfikować za pomocą magicznych symboli. Nie zabrakło także systemu ulepszania statystyk herosa. Wytrenowanych podwładnych wystawiamy potem w kilkuosobowej drużynie przeciwko wrogim grupom. Podczas potyczek wspieramy swoje siły za pomocą zaklęć rzucanych przez bohatera. Wszystkim tym możemy bawić się w trybie dla pojedynczego gracza, jak również spróbować sił przeciwko innym ludziom w sieciowych starciach rozgrywanych na specjalnych arenach PvP.

ANDiOS

Might and Magic V: Darkside of Xeen
Might and Magic V: Darkside of Xeen

RPG 1 stycznia 1993

Kolejna odsłona słynnego cyklu RPG studia New World Computing, stanowiąca bezpośrednią kontynuację wydanej rok wcześniej, czwartej części serii. Pod względem fabularnym, Might and Magic V: Darkside of Xeen stanowi zwieńczenie rozdziału w historii cyklu, którego głównymi postaciami byli dwaj zażarci wrogowie: Sheltem oraz Corak. Po pokonaniu demonicznego Lorda Xeen, kierowana przez gracza drużyna śmiałków podąża śladem księcia Rolanda na ciemną stronę krainy, gdzie dochodzi do ostatecznej konfrontacji dwóch zwaśnionych Strażników. Pod względem mechaniki produkcja nie wprowadza w zasadzie żadnych nowości, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań poprzedniczek. Ze względu na łączność fabularną z czwartą częścią sagi, w grze pojawia się możliwość zaimportowania wykreowanych tam bohaterów. Swoisty hołd dla wszystkich fanów cyklu stanowi zaś opcja połączenia czwartej i piątej części w całość, co otwiera przed nimi tereny i zadania niedostępne w żadnej z tych gier z osobna.

PC

Might and Magic: World of Xeen
Might and Magic: World of Xeen

RPG 1 stycznia 1994

Specjalna odsłona bestsellerowej serii cRPG Might and Magic, będąca połączeniem czwartej i piątej części cyklu. Akcja Might and Magic: World of Xeen toczy się w wielkim otwartym świecie, który rozdzielony na dwie części dostał się pod panowanie niejakiego Alandra. Nikczemnik ów uwięził księcia Rolanda i królową Kalindrę oraz przekupił zamieszkujące krainę potwory, zaś na jasną stronę wysłał swojego generała, znanego jako Lord Xeen, który porwał jej zarządcę i objął we władanie zamek w chmurach. Po pokonaniu demonicznego władcy okazuje się, że wspomniany Alamar to nikt inny jak Strażnik Sheltem, którego tropem podążaliśmy od samego początku sagi. Najważniejszym bonusem, jaki niesie ze sobą kompilacja czwartej i piątej części serii, są dodatkowe questy i lokacje, które nie znalazły się w żadnej z tych gier z osobna. Wydanie obu tytułów na jednej płycie CD pozwoliło także na wzbogacenie całości o wysokiej jakości digitalizowane dialogi.

PC

Might and Magic: Swords of Xeen
Might and Magic: Swords of Xeen

RPG 1 stycznia 1995

Stworzony przez niezależne studio Catware we współpracy z amerykańską scenarzystką i pisarką fantasy Ellen Beemann fanowski dodatek do gry Might and Magic: World of Xeen, który zyskał oficjalną akceptację twórców cyklu – studia New World Computing. W warstwie fabularnej rozszerzenie zatytułowane Swords of Xeen wprowadza do gry zupełnie nową przygodę, rozgrywającą się na ziemiach sąsiadujących z tymi z pierwowzoru. Kiedy okazuje się, że krainie Havec grozi śmiertelne niebezpieczeństwo ze strony nieznanego zła, zadaniem gracza i prowadzonej przez niego drużyny jest oczywiście odnalezienie oraz pokonanie zagrażającego światu wroga. Od strony technicznej dodatek nie różni się w zasadzie niczym od gry macierzystej, oferując jedynie kilka nowych efektów graficznych oraz dosyć wysoki poziom trudności. Swords of Xeen nie doczekało się niestety samodzielnego wydania, jednak znaleźć można je m.in. w pakiecie Might and Magic Trilogy oraz kilku innych antologiach serii.

PC

Might and Magic III: Isles of Terra
Might and Magic III: Isles of Terra

RPG 29 lipca 1991

Trzecia odsłona popularnej serii gier cRPG, wykreowanej przez Jona Van Caneghema i jego studio New World Computing. W grze Might and Magic III: Isles of Terra nikczemny Sheltem, którego ścigaliśmy w poprzednich częściach cyklu, dostaje się w końcu do świata Terra, gdzie pierwotnie sprawował swoje rządy. Jego śladem podąża zaś niestrudzony Corak, spotykając na swej drodze zupełnie nową drużynę śmiałków, pochodzących z ojczyzny Sheltema. Ogólne założenia rozgrywki pozostały niezmienne, choć pojawiły się istotne modyfikacje interfejsu, obsługa myszy oraz możliwość zapisu stanu gry w dowolnym momencie. Największą nowość stanowi zaś fakt, że w odróżnieniu od dwóch wcześniejszych odsłon serii, tym razem podczas zabawy kierujemy drużyną złożoną z odgórnie ustalonych śmiałków. Całość uzupełnia przebijająca poprzedniczki, kolorowa i szczegółowa grafika VGA, a także wysokiej jakości muzyka, efekty dźwiękowe oraz digitalizowane głosy aktorów.

PC

Might and Magic IV: Clouds of Xeen
Might and Magic IV: Clouds of Xeen

RPG 1 stycznia 1992

Czwarta część popularnej serii pierwszoosobowych gier RPG, zapoczątkowanej w roku 1986 przez studio New World Computing. W grze Might and Magic IV: Clouds of Xeen podążająca za uciekającym Sheltemem drużyna bohaterów trafia do krainy uciskanej przez tajemniczego Lorda Xeena, który uwięził zarządcę Xeen imieniem Crodo i sieje spustoszenie w pogrążonym w chaosie świecie. Aby pokonać demonicznego władcę, konieczne będzie wykucie specjalnego miecza, czego podejmuje się oczywiście kontrolowana przez gracza drużyna śmiałków. Czwarta odsłona cyklu bazuje na tym samym silniku graficznym i oferuje niemal identyczną mechanikę rozgrywki, co jej poprzedniczka. Wśród najważniejszych nowości wymienić warto zaś przede wszystkim przydatny system notatek i możliwość wyboru jednego z dwóch poziomów trudności: adventurer i warrior, wpływających na wytrzymałość naszych przeciwników. W interfejsie wprowadzono też specjalną przegródkę na przedmioty fabularne, zapobiegającą ich przypadkowemu sprzedaniu.

PC

Might & Magic: Heroes Battles
Might & Magic: Heroes Battles

Strategiczne 12 listopada 2010

Osadzona w popularnym uniwersum fantasy przeglądarkowa strategia MMO przeznaczona dla użytkowników platformy społecznościowej Facebook. Produkcja bazuje na mocno uproszczonych mechanizmach stworzonych na potrzeby Might & Magic: Heroes Kingdoms i stanowi swoiste wprowadzenie, do oferowanej przez nią bardziej złożonej rozgrywki. Zabawa koncentruje się na szybkich pojedynkach toczonych ze znajomymi oraz innymi, losowo dobranymi graczami. Po wybraniu jednej z 4 dostępnych frakcji otrzymujemy do swojej dyspozycji własny zamek i niewielką początkowo armię. Przystępując do pojedynku wybieramy rodzaj i liczebność jednostek oraz kolejność ich przystępowania do bitwy. Rywalizacja toczy się w turach, a na początku każdej z nich możemy wesprzeć walczących przy pomocy specjalnych okrzyków bojowych. Każdy wygrany pojedynek przynosi nagrodę w postaci złota, które możemy spożytkować na rozbudowę osady i zwiększenie liczebności armii.

WWW

Might & Magic: Duel of Champions - Forgotten Wars
Might & Magic: Duel of Champions - Forgotten Wars

Logiczne 9 kwietnia 2014

Przygotowane przez firmę Ubisoft oficjalne rozszerzenie do sieciowej gry karcianej Might and Magic: Duel of Champions, wydane także na konsolach w formie samodzielnej produkcji, łączącej zawartość gry podstawowej oraz DLC. W dodatku Forgotten Wars powracamy do słynnego uniwersum fantasy, by po wykreowaniu bohatera i skompletowaniu własnej talii kart brać udział w kolejnych epickich pojedynkach, których celem jest pozbawienie naszego przeciwnika wszystkich punktów życia. Czynimy to za pomocą wykładanych z talii kart, symbolizujących bohaterów, wydarzenia, potwory, zaklęcia, budynki specjalne oraz łut szczęścia. Zabawa odbywa się w systemie turowym i ukierunkowana jest głównie na wieloosobowe rozgrywki rankingowe oraz udział w rozmaitych turniejach. Opisywany dodatek wzbogaca podstawowy zestaw kart o cztery nowe pakiety po 120 sztuk: Powstanie Pustki, Herold Pustki, Zapomniane Wojny i Pięć Wież, co daje w sumie imponującą liczbę ponad 650 kart do zebrania.

PCX360PS3

Shifters
Shifters

Akcji 17 czerwca 2002

Bezpośrednia kontynuacja wydanej wyłącznie na konsolach PlayStation 2 trzecioosobowej gry akcji Warriors of Might and Magic. W stanowiącej kolejną poboczną odsłonę popularnego cyklu fantasy grze Shifters, znany z pierwowzoru wojownik Alleron stawia czoła zastępom organicznych i metalowych najeźdźców, którzy zamienili spokojne wioski w bezduszne parowe miasta. Podczasprzygody nasz protagonista przemierza sześć etapów, walcząc z napotkanymi przeciwnikami rozmaitych ras oraz kończącymi poszczególne poziomy bossami. W walce pomaga mu zaś niezwykła moc przeobrażania się w 24 różne formy, stanowiące kompilację znanych z gier RPG klas i profesji. W miarę postępów rozgrywki Alleron zdobywa i wykorzystuje coraz potężniejsze bronie oraz czary, zaś zyskane w walce doświadczenie może przeznaczać na typowy dla gier fabularnych rozwój postaci.

PS2