2. Might & Magic
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 2. Najpopularniejsze gry o tematyce Might & Magic.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Might & Magic: Clash of Heroes - Definitive Edition
Strategiczne 20 lipca 2023
Might & Magic: Clash of Heroes - Definitive Edition to zremasterowana i wzbogacona o dodatkową zawartość wersja ciepło przyjętej hybrydy strategii turowej, RPG-a i gry logicznej pod tytułem Might & Magic: Clash of Heroes.

Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm
Strategiczne 24 września 2002
Pierwszy oficjalny dodatek do czwartej części kultowej serii turowych gier strategicznych studia New World Computing. Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm przynosi ze sobą ponad 20 pojedynczych scenariuszy oraz 6 nowych minikampanii, których kluczową postacią jest potężny czarnoksiężnik imieniem Hexis.

Might and Magic Kroniki: Antologia
RPG 22 września 2006
Pakiet sześciu gier należących do niezwykle popularnej serii fantasy studia New World Computing. Wbrew nazwie, nie mamy jednak do czynienia z kompletną antologią cyklu - w skład zestawu zatytułowanego Might and Magic Kroniki: Antologia weszły wyłącznie produkcje wydane na komputerach PC w latach 1998-2002.

Might and Magic Book One: Secret of the Inner Sanctum
RPG 15 października 1986
Łącząca elementy fantasy i science fiction pierwszoosobowa gra RPG autorstwa amerykańskiego studia New World Computing. Główny wątek Might and Magic Book One obraca się wokół rozwiązania zagadki uświęconego miejsca zwanego Inner Sanctum. Akcja osadzona jest w krainie VARN, którą przemierzamy sześcioosobową drużyną bohaterów, wykonując rozmaite zadania i mierząc się z różnej maści potworami.

Might and Magic IV: Clouds of Xeen
RPG 1 stycznia 1992
Czwarta część popularnej serii pierwszoosobowych gier RPG, zapoczątkowanej w roku 1986 przez studio New World Computing. W grze Might and Magic IV: Clouds of Xeen podążająca za uciekającym Sheltemem drużyna bohaterów trafia do krainy uciskanej przez tajemniczego Lorda Xeena, który uwięził zarządcę Xeen imieniem Crodo i sieje spustoszenie w pogrążonym w chaosie świecie.

Might & Magic: Clash of Heroes
Strategiczne 1 grudnia 2009
Poboczna odsłona popularnej serii Might & Magic opracowana przez studio Capybara Games. Rozgrywka łączy w sobie elementy gry logicznej, fabularnej oraz strategii turowej i pod względem oprawy przypomina nieco produkcje z gatunku jRPG. Fabuła podzielona została na 5 zazębiających się ze sobą epizodów, podczas których zajmować się będziemy realizacją zlecanych nam zadań poprzez eksplorację, rozmowy z napotkanymi postaciami niezależnymi oraz oczywiście walkę.

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Strategiczne 4 stycznia 2008
Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów).

Might and Magic: World of Xeen
RPG 1 stycznia 1994
Specjalna odsłona bestsellerowej serii cRPG Might and Magic, będąca połączeniem czwartej i piątej części cyklu. Akcja Might and Magic: World of Xeen toczy się w wielkim otwartym świecie, który rozdzielony na dwie części dostał się pod panowanie niejakiego Alandra. Nikczemnik ów uwięził księcia Rolanda i królową Kalindrę oraz przekupił zamieszkujące krainę potwory, zaś na jasną stronę wysłał swojego generała, znanego jako Lord Xeen, który porwał jej zarządcę i objął we władanie zamek w chmurach.

Might and Magic V: Darkside of Xeen
RPG 1 stycznia 1993
Kolejna odsłona słynnego cyklu RPG studia New World Computing, stanowiąca bezpośrednią kontynuację wydanej rok wcześniej, czwartej części serii. Pod względem fabularnym, Might and Magic V: Darkside of Xeen stanowi zwieńczenie rozdziału w historii cyklu, którego głównymi postaciami byli dwaj zażarci wrogowie: Sheltem oraz Corak.

Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff
Strategiczne 18 kwietnia 2001
Stworzona z myślą o graczach konsolowych, poboczna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, za której powstanie odpowiada ekipa New World Computing. Przygotowana przez firmę 3DO Company gra Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff dość mocno odbiega od pecetowych odsłon cyklu i wzorowana jest bezpośrednio na jego prekursorze, czyli wydanym w 1990 roku King’s Bounty.

Heroes of Might and Magic III: Armageddon's Blade
Strategiczne 30 września 1999
Pierwszy oficjalny dodatek do turowej strategii fantasy Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła rozszerzenia Armageddon’s Blade opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się po zakończeniu kampanii podstawowej. Główny wątek fabularny koncentruje się na postaci władcy Eofolu – Kreegana, który pragnie stworzyć potężną broń i za jej pomocą pogrążyć świat w chaosie i zniszczeniu. Naprzeciw niemu staje przyszła królowa Erathii – Katarzyna, wraz z mężem i innymi sojusznikami.

Heroes of Might and Magic Online
Strategiczne 30 maja 2008
Sieciowa strategia MMO, osadzona w uniwersum popularnej serii Heroes of Might & Magic. Produkcja została stworzona przez studio TQ Digital pierwotnie na rynek azjatycki, zaś do graczy na całym świecie trafiła dopiero po ponad dwóch latach. W grze kreujemy własnego, unikalnego bohatera i opowiadamy się po stronie jednej z ośmiu dostępnych frakcji, aby rywalizować z przeciwnikami sterowanymi przez AI oraz żywymi graczami z całego świata.

Might & Magic: Heroes Kingdoms
Strategiczne 11 sierpnia 2010
Pierwsza próba przeniesienia popularnego uniwersum cyklu Heroes of Might & Magic na grunt przeglądarkowej strategii MMO. Zabawę zaczynamy od stworzenia bohatera należącego do jednej z 4 frakcji: niebiańskiej, piekielnej, nekromanckiej i akademickiej. Rozgrywka podzielona jest na sezony, a celem każdego z nich jest zdobycie przez graczy 13 artefaktów, znanych jako Łzy Ashan.

Might & Magic: Heroes Battles
Strategiczne 12 listopada 2010
Osadzona w popularnym uniwersum fantasy przeglądarkowa strategia MMO przeznaczona dla użytkowników platformy społecznościowej Facebook. Produkcja bazuje na mocno uproszczonych mechanizmach stworzonych na potrzeby Might & Magic: Heroes Kingdoms i stanowi swoiste wprowadzenie, do oferowanej przez nią bardziej złożonej rozgrywki. Zabawa koncentruje się na szybkich pojedynkach toczonych ze znajomymi oraz innymi, losowo dobranymi graczami.

Might and Magic II: Gates to Another World
RPG 1 grudnia 1988
Kontynuacja ciepło przyjętej gry RPG studia New World Computing, uznanej za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Akcja Might and Magic II: Gates to Another World toczy się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z pierwszej części serii. Kiedy okazuje się, że nikczemny Sheltem dzięki tajemniczemu portalowi zbiegł do świata Cron, zadaniem drużyny bohaterów jest podążyć jego śladem i powstrzymać go po raz wtóry, w czym pomoże im jego największy wróg – znany z poprzedniczki Corak.

Warriors of Might and Magic
Akcji 20 marca 2001
Pierwsza w historii serii próba przeszczepienia popularności słynnej sagi RPG na grunt konsolowy. Tym razem jednak (ze względu na specyfikę platformy) zamiast rasowej gry fabularnej otrzymaliśmy dynamiczną, trzecioosobową grę akcji. Bohaterem Warriors of Might and Magic jest młody wojownik Allenor, który zostaje oskarżony o stosowanie zabronionych praktyk nekromanckich, schwytany i uwięziony, a na jego twarz zostaje nałożona żyjąca maska, która wbija się w ciało, zadając ogromny ból.

Might and Magic III: Isles of Terra
RPG 29 lipca 1991
Trzecia odsłona popularnej serii gier cRPG, wykreowanej przez Jona Van Caneghema i jego studio New World Computing. W grze Might and Magic III: Isles of Terra nikczemny Sheltem, którego ścigaliśmy w poprzednich częściach cyklu, dostaje się w końcu do świata Terra, gdzie pierwotnie sprawował swoje rządy. Jego śladem podąża zaś niestrudzony Corak, spotykając na swej drodze zupełnie nową drużynę śmiałków, pochodzących z ojczyzny Sheltema.

Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty
Strategiczne 1 października 1996
Oficjalne rozszerzenie do turowej gry strategicznej Heroes of Might & Magic II, w odróżnieniu od oryginału przygotowane nie przez firmę New World Computing, lecz ekipę Cyberlore Studios. Dodatek zatytułowany The Price of Loyalty wprowadza do rozgrywki cztery nowe kampanie – dwie długie (8 misji) oraz dwie krótkie (4 misje). Każda z nich opowiada zaś zupełnie inną historię, niepowiązaną bezpośrednio z fabułą gry podstawowej.

Legends of Might and Magic
Akcji 29 czerwca 2001
Kolejna próba przeniesienia popularnego uniwersum fantasy Might and Magic w konwencję trzecioosobowej gry akcji. W odróżnieniu od dotychczasowych pobocznych odsłon serii, tym razem rozgrywka ukierunkowana została na zabawę multiplayer i pod względem mechaniki przypomina typowe sieciowe strzelaniny FPS, w których toczymy mordercze pojedynki z innymi graczami.

Shifters
Akcji 17 czerwca 2002
Bezpośrednia kontynuacja wydanej wyłącznie na konsolach PlayStation 2 trzecioosobowej gry akcji Warriors of Might and Magic. W stanowiącej kolejną poboczną odsłonę popularnego cyklu fantasy grze Shifters, znany z pierwowzoru wojownik Alleron stawia czoła zastępom organicznych i metalowych najeźdźców, którzy zamienili spokojne wioski w bezduszne parowe miasta.

Heroes of Might and Magic IV: Winds of War
Strategiczne 26 lutego 2003
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2002 roku gry Heroes of Might and Magic IV studia New World Computing. Akcja dodatku zatytułowanego Winds of War osadzona została w królestwie Channon, położonym na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono obiektem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy kraju – Ryloss. W trakcie sześciu nowych minikampanii gracze mogą poprowadzić do boju jedną z armii najeźdźców.

Might & Magic: Chess Royale
Strategiczne 30 stycznia 2020
Might & Magic: Chess Royale to strategia typu auto battler, wyróżniająca się dużą skalą. Mecz rozpoczyna setka graczy, którzy toczą ze sobą pojedynki jeden na jednego, aż na polu bitewnym pozostanie ostatni ocalały. Starcia rozgrywane są automatycznie, więc kluczową rolę odgrywa właściwe dobieranie składu drużyny wojowników.

Might & Magic: Duel of Champions - Forgotten Wars
Logiczne 9 kwietnia 2014
Przygotowane przez firmę Ubisoft oficjalne rozszerzenie do sieciowej gry karcianej Might and Magic: Duel of Champions, wydane także na konsolach w formie samodzielnej produkcji, łączącej zawartość gry podstawowej oraz DLC. W dodatku Forgotten Wars powracamy do słynnego uniwersum fantasy, by po wykreowaniu bohatera i skompletowaniu własnej talii kart brać udział w kolejnych epickich pojedynkach, których celem jest pozbawienie naszego przeciwnika wszystkich punktów życia.

Might & Magic: Elemental Guardians
RPG 31 maja 2018
Might & Magic: Elemental Guardians to opracowane przez firmę Ubisoft bitewne RPG z turowym systemem walki, które wykorzystuje model darmowy z mikropłatnościami. Akcja osadzona jest w krainie fantasy, a gracze wcielają się w uczniów Akademii Magicznej. Po stworzeniu bohatera wybierają dla niego jeden z Domów Magii, a następnie wyruszają w świat szukać przygód. Podczas zabawy zajmujemy się głównie kolekcjonowaniem jednostek.