Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Redakcja poleca gry 2006

Na poniższej liście znajdują się gry wydane w 2006 roku, którym redakcja przyznała znak rekomendacji.

Gothic 3
Gothic 3

RPG 13 października 2006

Trzecia odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier RPG, zapoczątkowanej w 2001 roku przez nieznane wcześniej studio Piranha Bytes. Tytuł pozwala nam prześledzić dalsze losy Bezimiennego, przenosząc nas ponownie do znanego uniwersum fantasy, które w przeciwieństwie do poprzednich części gry zostało znacznie rozbudowane. Świat gry złożony jest z 3 odmiennych krain: królestwa Myrtany, skutego lodem Nordmaru oraz pustynnego Varrantu. Gracz może w dowolny sposób kształtować fabułę opowieści, wykonując kolejne z blisko 1000 przygotowanych zadań, dla każdej z dziesięciu dostępnych w grze frakcji. W zależności od tego po której stronie konfliktu finalnie się opowie, doprowadzi to do jednego z trzech możliwych zakończeń. Nowa część cyklu niesie ze sobą sporą ilość zmian w mechanice rozgrywki, m.in. nowe umiejętności, znacząco rozbudowujące możliwości rozwoju postaci, ulepszony ekran ekwipunku czy też uproszczenie systemu walki. Uwagę zwraca też spory rozmach w warstwie wizualnej.

PC

The Elder Scrolls IV: Oblivion
The Elder Scrolls IV: Oblivion

RPG 20 marca 2006

Czwarta odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier RPG akcji, za której powstaniem stoi studio Bethesda Softworks. Jej akcja toczy się w prowincji Cyrodill, należącej do dobrze znanego graczom cesarstwa Tamriel. Po przedwczesnej śmierci z rąk skrytobójców dotychczasowego władcy krainy, Uriela Septima VII, zadaniem głównego bohatera jest odnalezienie prawowitego następcy tronu i skłonienie go do objęcia władzy nad Tamriel. Podobnie jak w poprzednich częściach cyklu, twórcy postawili na sporą swobodę – zarówno w kreowaniu postaci, jak i kolejności realizacji zadań, z których spora część generowana jest losowo. Podczas gry stawimy czoła ponad 40 rodzajom potworów i odwiedzimy wiele szczegółowo przedstawionych krain, cechujących się nie tylko odmiennym wyglądem, ale i własną społecznością, historią oraz kulturą. O jeszcze lepsze wrażenia wizualne zadbał ulepszony engine, wsparty możliwościami silnika fizycznego Havok. Integralną częścią gry jest także rozbudowany edytor.

PC

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II

Strategiczne 28 lutego 2006

Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu. W drugiej odsłonie gry wykorzystano znaną z pierwowzoru mechanikę zabawy, wprowadzając jednocześnie sporą liczbę usprawnień. Otrzymaliśmy m.in. możliwość stworzenia własnego bohatera i rozwijania jego umiejętności w kolejnych scenariuszach gry. Rozszerzeniu uległ wachlarz dostępnych jednostek, broni oraz czarów, a potyczki toczą się już nie tylko na lądzie, ale także na morzu. Dzięki podrasowanemu silnikowi SAGE, wyraźnej poprawie uległa warstwa wizualna gry oraz wygląd i liczba jednocześnie pojawiających się na ekranie jednostek.

PC

Neverwinter Nights 2
Neverwinter Nights 2

RPG 31 października 2006

Kontynuacja przebojowej gry cRPG studia BioWare z 2002 roku, przygotowana tym razem przez ekipę Obsidian Entertainment, mającą na swym koncie drugą odsłonę serii Star Wars: Knight of the Old Republic. Fabuła Neverwinter Nights 2 rozpoczyna się kilka lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, kiedy światu Forgotten Realms zagraża tajemniczy Król Cieni. Jedynym sposobem na jego pokonanie jest odnalezienie wszystkich fragmentów roztrzaskanego miecza, znanego jako Srebrne Ostrze Gith. W stosunku do pierwszej części cyklu, w mechanice rozgrywki wprowadzono sporo innowacji, z których najważniejsza to możliwość dołączenia do drużyny aż trzech postaci niezależnych, nad którymi w toku zabawy mamy tym razem pełną kontrolę. Prócz tego w grze znalazły się nowe klasy postaci oraz niedostępne wcześniej czary i umiejętności. Rozbudowano także edytor, pozwalający np. na zaprojektowanie własnej przygody, a następnie zaproszenie do wspólnej zabawy innych graczy.

PC

Bully: Scholarship Edition
Bully: Scholarship Edition

Akcji 17 października 2006

Bully (znana także pod nazwą Canis Canem Edit) to kontrowersyjny program studia Rockstar Games. Akcja gry przenosi nas do fikcyjnej szkoły Bullworth Academy, będącej połączeniem elitarnej placówki oświatowej z miejscem resocjalizacji dla młodocianych bandytów. Wcielamy się w postać nastolatka, starającego się przetrwać w tych nietypowych warunkach, a na naszej drodze stają nie tylko surowi nauczyciele, ale także nieprzyjaźnie nastawieni rówieśnicy. Akcję obserwujemy z perspektywy trzecioosobowej, a podczas zabawy zajmujemy się wykonywaniem rozmaitych zadań, których celem może być zarówno zjednanie sobie przychylności kolegów i koleżanek, jak i granie na nerwach kadrze pedagogicznej. Możemy również przyłączyć się do lokalnego gangu, który siłą próbuje zaprowadzić porządki w najbliższej okolicy.

PS2

Company of Heroes: Kompania braci
Company of Heroes: Kompania braci

Strategiczne 11 września 2006

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Tytuł został opracowany przez kanadyjskie studio Relic Entertainment - znane m.in. z serii Homeworld i Warhammer 40,000: Dawn of War. Edycja mobilna została przygotowana przez studio Feral Interactive. Akcja gry koncentruje się na działaniach armii amerykańskiej w zachodniej części Europy i rozpoczyna od legendarnego desantu powietrzno-morskiego w Normandii. Kampania stylizowana jest na film fabularny i wyraźnie nawiązuje do kultowego serialu telewizji HBO wyświetlanego w naszym kraju pod nazwą Kompania Braci. W trybie wieloosobowym przygotowana została zabawa dla maksymalnie 8 graczy, którzy muszą opowiedzieć się po stronie wojsk sprzymierzonych lub III Rzeszy. Atutem gry jest silnik Essence Engine wsparty popularną technologią Havok. Dzięki temu świat gry wygląda niezwykle sugestywnie, otoczenie podatne jest na zniszczenia, a dowodzona przez gracza drużyna cechuje się znakomitą AI, pozwalającą m.in. wykorzystywać przeszkody terenowe i błyskawicznie reagować na poczynania przeciwnika.

PC

Tomb Raider: Legenda
Tomb Raider: Legenda

Akcji 7 kwietnia 2006

Siódma pełnoprawna odsłona cyklu Tomb Raider, której opracowanie – po nieco słabszym przyjęciu ostatnich części serii – powierzono zupełnie nowemu deweloperowi, studiu Crystal Dynamics, mającemu w swych szeregach oryginalnego twórcę marki, Toby’ego Garda. Pod względem mechaniki, gra stanowi powrót do korzeni cyklu i jego najbardziej charakterystycznych elementów, czyli eksploracji rozsianych po świecie starożytnych grobowców i katakumb. W grze Tomb Raider: Legenda odwiedzamy szereg zróżnicowanych lokacji, takich jak Himalaje, Boliwia, Peru, Japonia, Ghana, Malezja, Anglia czy Kazachstan. Podczas zabawy czynimy użytek nie tylko z nowych umiejętności i broni, ale także całej masy przydatnych i niedostępnych wcześniej gadżetów. Wyraźnej odmianie uległ też sposób kreacji głównej bohaterki, zarówno pod kątem psychologii, jak i wyglądu zewnętrznego. O warstwę wizualną gry zadbał zaś nowy engine graficzny, zapewniający m.in. większą interaktywność świata i zmienne warunki atmosferyczne.

PC

Gears of War
Gears of War

Akcji 7 listopada 2006

Futurystyczna, trzecioosobowa strzelanina, opracowana przez twórców bestsellerowej serii Unreal – firmę Epic Games. Akcja gry toczy się na przypominającej Ziemię planecie Sera, wyniszczonej długoletnią wojną o surowce. Na skutek prac poszukiwawczych na powierzchnię planety wydostały się wrogie istoty zwane Szarańczą, zabijając ok. 80 procent mieszkańców planety. 14 lat po tym wydarzeniu, kiedy sytuacja na froncie staje się beznadziejna, do walki wysłany zostaje skazany za dezercję Marcus Fenix. Mimo że akcja gry toczy się w dość szybkim tempie, spory nacisk położono na taktyczny aspekt rozgrywki i konieczność wykorzystywania rozmaitych osłon. Do dyspozycji mamy zaś szeroki arsenał futurystycznych broni oraz siłę fizyczną ciężko opancerzonego bohatera. Oprócz głównej kampanii fabularnej, gra oferuje atrakcyjne opcje zabawy wieloosobowej – w tym tryby kooperacji i rywalizacji, przeznaczone dla max. 8 graczy. O stronę wizualną zadbał zaś silnik Unreal Engine trzeciej generacji.

X360

Dark Messiah of Might and Magic
Dark Messiah of Might and Magic

RPG 24 października 2006

Kolejna próba przeniesienia popularnego uniwersum Might & Magic w realia pierwszoosobowej gry akcji. Stworzeniem gry zajęło się mało znane studio Arcane na zlecenie koncernu Ubisoft, który nabył prawa do marki po upadku jej dotychczasowego wydawcy – firmy 3DO. W grze wcielamy się w młodego adepta magii i miecza imieniem Sareth, którego zadaniem będzie pokonanie panującego nad krainą Ashan tytułowego Ciemnego Mesjasza. Prócz eksploracji 12 rozległych lokacji i wykonywania kolejnych zadań fabularnych istotny element rozgrywki stanowić będzie walka z rozmaitymi przeciwnikami takimi jak orki, gobliny, trolle, smoki itp. Autorzy położyli spory nacisk na stworzenie realistycznego systemu szermierki i oddali w ręce graczy ok. 40 rodzajów broni oraz kilkadziesiąt czarów ofensywnych. Rozgrywkę wzbogacono elementami RPG, dzięki którym nasz protoplasta zdobywając doświadczenie uczy się nowych sprawności i zaklęć. Tryb kampanii uzupełnia pełnoprawny multiplayer przeznaczony dla max. 20 graczy.

PC

Hitman: Krwawa Forsa
Hitman: Krwawa Forsa

Akcji 26 maja 2006

Czwarta odsłona bestsellerowej serii gier o bezkompromisowym płatnym zabójcy, działającym na zlecenie tajemniczej Agencji ICA. Kiedy jej członkowie zaczynają być kolejno eliminowani, a sam Agent 47 traci kontakt ze swoim kontaktem, Dianą Burnwood, domyśla się, że w końcu sam stanie się kolejnym celem. Aby ratować skórę, postanawia powstrzymać stojącego za całą sprawą Alexandra Cayne’a i jego terrorystyczne ugrupowanie zwane Koncesją. Pod względem mechaniki Hitman: Krwawa Forsa nie odbiega znacząco od poprzednich części serii, oferując całkowicie nieliniowe misje, które możemy przejść na wiele różnych sposobów, korzystając z szerokiego arsenału kilkudziesięciu rodzajów broni, na czele z cichą i skuteczną garotą. Zwiększeniu uległ jednak zakres możliwości Hitmana, a sama rozgrywka wzbogacona została prostym wątkiem ekonomicznym. Za zarobione podczas zabawy pieniądze możemy kupować nowe, śmiercionośne zabawki, ulepszenia oraz rozmaite gadżety, ułatwiające realizację misji.

PC

Grand Theft Auto: Vice City Stories
Grand Theft Auto: Vice City Stories

Akcji 1 listopada 2006

Poboczna odsłona legendarnej serii sandboksowych gier akcji firmy Rockstar Games. Jak sugeruje tytuł gry, jej akcja powiązana została z GTA: Vice City, a opowiedziana historia toczy się w roku 1984, czyli dwa lata przed ukazanymi tam wydarzeniami. Głównym bohaterem gry jest niejaki Victor Vance – były żołnierz piechoty morskiej i obecnie gangster, który realizując kolejne zlecenia mafijnych bossów pnie się w przestępczej hierarchii. Rozgrywka nie odbiega w znacznym stopniu od rozwiązań znanych z poprzedniczki, choć autorzy wprowadzili wiele ulepszeń, takich jak możliwość pływania, latania helikopterem czy wchodzenia do wnętrza budynków, przez co całość jeszcze bardziej zbliżyła się do mechaniki pełnoprawnych odsłon serii. Grand Theft Auto: Vice City Stories to oczywiście także szeroki arsenał broni i gadżetów oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, towarzysząca nam podczas jazdy samochodami.

PSP

Just Cause
Just Cause

Akcji 22 września 2006

Trzecioosobowa gra akcji, będąca pierwszą dużą produkcją młodego szwedzkiego studia Avalanche. Akcja gry przenosi nas na egzotyczną południowoamerykańską wyspę San Esperito o powierzchni ponad 1200 mil kwadratowych. Wcielając się w agenta CIA, Rico Rodrigueza, wyruszamy tam z misją obalenia skorumpowanego, samozwańczego rządu i zweryfikowania pogłosek, jakoby na wyspie przechowywana była broń masowego rażenia. Autorzy oddali do dyspozycji graczy otwarty świat, po którym możemy się całkiem swobodnie poruszać, wykorzystując samochody, łodzie, śmigłowce, samoloty, a nawet skoki ze spadochronem. W pracy pomagać lub przeszkadzać nam będą rywalizujące z sobą na wyspie frakcje, których zaufanie możemy zdobywać poprzez realizację zlecanych nam specjalnych zadań. Fabuła składa się z 20 misji głównych oraz szeregu zadań pobocznych, które wykonywać możemy w dowolnej kolejności. Pomocny okaże się tu całkiem spory arsenał 25 rodzajów broni i gadżetów – od zwykłych pistoletów po potężne wyrzutnie rakiet.

PC

Pro Evolution Soccer 6
Pro Evolution Soccer 6

Sportowe 26 października 2006

Następna odsłona cyklu piłkarskich symulacji, opracowana przez tokijski oddział firmy Konami. Produkcja wprowadza szereg nowości, na których czele stoi tryb International Challenge, czyli tutejszy odpowiednik Mistrzostw Świata. Ponadto w ręce graczy oddano nowe licencjonowane zespoły narodowe (wśród nich pojawia się Holandia, Anglia, Hiszpania, Trynidad i Tobago) oraz klubowe (Bayern Monachium, Manchester United). Pomimo że w porównaniu z poprzednią częścią serii schemat rozgrywki w Winning Eleven: Pro Evolution Soccer 2007 pozostał w zasadzie niezmieniony, również na tym polu opisywana produkcja doczekała się implementacji nowych rozwiązań. Gra jest teraz dynamiczniejsza i rzadziej przerywana przez gwizdek sędziego, a nowy mechanizm wykonywania rzutów wolnych pozwala szybko wykonać stały fragment gry. Całość uatrakcyjniają dodatkowe animacje, lekko poprawione tekstury oraz wiernie odwzorowane sylwetki piłkarskich gwiazd. Uzupełnieniem trybów dla pojedynczego gracza jest wariant rozgrywki wieloosobowej.

PS2

Dreamfall: The Longest Journey
Dreamfall: The Longest Journey

Przygodowe 17 kwietnia 2006

Druga część znakomitej gry przygodowej, The Longest Journey, jaka została zrealizowana i wydana w 2000 roku przez firmę Funcom. Jej akcja osadzona została w tych samych realiach, w których mieliśmy okazję przebywać w oryginalnym The Longest Journey, tj. kompilacja fantasy i science fiction.

PC

Half-Life 2: Episode One
Half-Life 2: Episode One

Akcji 1 czerwca 2006

Pierwszy z dodatków do gry Half-Life 2, rozgrywający się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z pierwowzoru i rozszerzający fabułę gry o kolejne wątki. Wcielamy się ponownie w głównego protagonistę serii: Gordona Freemana, któremu towarzyszy nieodłączna Alyx Vance, zaś zadaniem pary bohaterów jest wydostanie się z cytadeli obcych, czyli miejsca, w którym kończyła się akcja „podstawki”. W toku rozgrywki spotykamy całą masę postaci znanych z poprzednich odsłon serii i stawiamy czoła nie tylko żołnierzom Kombinatu, ale także nowym rodzajom przeciwników. Pod względem mechaniki w grze zawarto wszystkie elementy, które zdecydowały o sukcesie Half-Life 2, w tym odpowiednią dawkę akcji, wymagające zagadki logiczne oraz przerywniki filmowe, ukazujące rozwój fabuły. Znakomity silnik Source wzbogacono zestawem nowych efektów, wpływających na ogólną jakość oprawy. W przeciwieństwie do pierwowzoru, rozszerzenie nastawione jest przede wszystkim na rozgrywkę single player.

PC

Star Wars: Empire At War
Star Wars: Empire At War

Strategiczne 16 lutego 2006

Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Petroglyph. Akcja opisywanej produkcji toczy się na dwa lata przed wydarzeniami opowiedzianymi w czwartej części filmowej sagi Gwiezdnych wojen (o podtytule Nowa nadzieja), aczkolwiek pojawiają się w niej również wątki zaczerpnięte z trzeciej części serii (zatytułowanej Zemsta Sithów). Osią akcji jest konflikt pomiędzy Sojuszem a Imperium Galaktycznym. Sama rozgrywka składa się z dwóch sekcji: planowania i ataku. Dostępne teatry działań militarnych obejmują między innymi lodową pustynię na Hoth, stepy na Dantooine czy choćby rozległe przestrzenie międzyplanetarne; z kolei na polu bitwy możemy zobaczyć na przykład Gwiezdne Niszczyciele, maszyny kroczące AT-AT i AT-ST oraz zwinne Snowspeedery. Oprócz kampanii fabularnej dla pojedynczego gracza, deweloperzy przygotowali rozbudowany wariant rozgrywki wieloosobowej.

PC

Prey (2006)
Prey (2006)

Akcji 11 lipca 2006

Utrzymana w realiach science fiction strzelanina FPP, nad którą prace zapoczątkowało jeszcze w połowie lat 90. ubiegłego wieku legendarne studio 3D Realms, a ukończyła je ekipa Human Head Studios. Głównym bohaterem Prey jest Indianin Tommy, który wraz ze swoją dziewczyną i dziadkiem zostaje uprowadzony przez Obcych. Obudziwszy się na pokładzie statku kosmicznego, bohater postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i rozprawić się z kolejnymi grupami kosmitów. Przy okazji odkrywa też kolejne elementy ponurej fabuły, z której wynika, że obca rasa Trocara odpowiedzialna jest za stworzenie całego życia na Ziemi. Gra łączy dynamiczną akcję ze specyficzną atmosferą, w kreowaniu której główną rolę odgrywa olbrzymi statek kosmiczny, gdzie tkanki organiczne połączone zostały z najnowszą technologią, oraz oryginalni przeciwnicy, będący nierzadko hybrydami kilku różnych organizmów. O wysokiej jakości oprawę graficzną Prey zadbał zaawansowany silnik id Tech 4, wykorzystany m.in. w grze Doom 3.

PC

Microsoft Flight Simulator X
Microsoft Flight Simulator X

Symulacje 13 października 2006

Kolejna odsłona najsłynniejszego symulatora lotnictwa od firmy Microsoft. Postęp w stosunku do poprzedniej edycji zauważalny jest przede wszystkim w kwestii oprawy wizualnej. Trójwymiarowa grafika wykorzystuje biblioteki DirectX 10, dzięki czemu obserwujemy widowiskowe efekty atmosferyczne i dokładne modele maszyn. Microsoft Flight Simulator X zawiera ponad 24 000 lotnisk z całego świata. W powietrzu przemieszczamy się różnymi, autentycznymi maszynami – począwszy od pasażerskich odrzutowców (m.in. Boeing 787 i Airbus A321), poprzez samoloty akrobacyjne i helikoptery, a skończywszy na hydroplanach (np. Grumman G-21 Goose). Microsoft Flight Simulator X umożliwia rozgrywanie misji, które mają na celu stopniowe szkolenie umiejętności gracza i odblokowują dostęp do początkowo ukrytych opcji. Ponadto w grze znalazł się rozbudowany tryb multiplayer, zarówno w sieci lokalnej, jak i w Internecie. Microsoft Flight Simulator X oferuje też kompatybilność wsteczną jeśli chodzi o dodatki do poprzednich części cyklu.

PC

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas

Akcji 12 grudnia 2006

Kolejna odsłona bestsellerowej serii taktycznych strzelanin FPS, w której śledzimy poczynania fikcyjnego oddziału antyterrorystycznego Rainbow Six, wykreowanego przez słynnego pisarza Toma Clancy’ego. Tym razem akcja przenosi nas do tytułowego miasta hazardu, które stało się siedliskiem niebezpiecznych ognisk terroryzmu. Pod względem mechaniki, gra stanowi kontynuację linii zapoczątkowanej w Rainbow Six: Lockdown, gdzie zrezygnowano ze skrupulatnego planowania taktycznego na rzecz bardziej dynamicznej akcji. Podczas zabawy stajemy na czele kilkuosobowego teamu, złożonego ze specjalistów w różnych dziedzinach, a rozgrywka wymaga wydawania rozkazów pozostałym członkom ekipy i umiejętnego współdziałania w zespole. Całość stała się zdecydowanie łatwiejsza od poprzednich gier cyklu m.in. dzięki wprowadzeniu systemu regeneracji zdrowia. W grze nie zabrakło jednak tradycyjnie autentycznego arsenału środków bojowych, wykorzystywanego przez jednostki antyterrorystyczne na całym świecie.

PC

Black
Black

Akcji 24 lutego 2006

Fabuła Black przenosi Cię do Europy Wschodniej, gdzie jako jeden z członków specjalnej grupy uderzeniowej walczysz z terroryzmem. Masz do dyspozycji standardowy arsenał, znany z gier FPS, z tą różnicą, że tym razem został on prawdziwie „dopieszczony”.

PS2XBOX

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy

Akcji 12 września 2006

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy jest kontynuacją jednego z najlepiej wykonanych produktów elektroniczno-rozrywkowych 2005 roku. Zgodnie z podtytułem tym razem developerzy skupili się na trzech epizodach filmowego cyklu Star Wars, nakręconych przez George’a Lucasa w latach 1977-1983.

PC

The Legend of Zelda: Twilight Princess
The Legend of Zelda: Twilight Princess

RPG 19 listopada 2006

The Legend of Zelda: Twilight Princess jest kolejną metroidvanią, należącą do bestsellerowej serii, zapoczątkowanej jeszcze w latach osiemdziesiątych XX wieku. Akcja opowieści ma miejsce w krainie Hyrule, po raz kolejny zaatakowanej przez mroczne siły. Cechą charakterystyczną tej pozycji jest możliwość zmiany Linka, głównego bohatera gry, w wilka.

Wii

Age of Empires III: The WarChiefs
Age of Empires III: The WarChiefs

Strategiczne 17 października 2006

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires III, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Gracz otrzymuje do dyspozycji trzy nowe nacje (Irokezi, Siuksowie oraz Aztekowie), którym poświęcono fabularną kampanię. Poszczególne frakcje zróżnicowano nie tylko pod kątem dostępnych budynków, lecz także mocnych i słabych stron – podczas gdy pierwsza dysponuje artylerią i maszynami oblężniczymi, druga może pochwalić się niezwykle skuteczną konnicą, z kolei trzecia robi doskonały użytek z silnej piechoty. Ponadto, w trakcie zabawy mamy możliwość skorzystania z nowych usprawnień kupowanych w miastach macierzystych. Age of Empires III: The WarChiefs zawiera także nową zawartość dla trybu multiplayer – obok bonusowych map pojawiają się dodatkowe jednostki dla ośmiu europejskich narodów.

PC

Daxter
Daxter

Zręcznościowe 14 marca 2006

W platformówce pt. Daxter wcielamy się w jedną z postaci tworzących nierozłączną parę bohaterów znaną z serii gier Jak and Daxter, staramy się rozwikłać niezwykle tajemniczą zagadkę. Grę przygotowała firma Ready at Dawn Studios. Wydawcą jest z kolei Sony Computer Entertainment.

PSP

Viva Pinata
Viva Pinata

Logiczne 9 listopada 2006

Viva Pinata jest grą trudną do sklasyfikowania. Twórcy – ekipa Rare (znana choćby z takich produkcji jak Perfect Dark Zero) – połączyli w niej elementy znane z Animal Crossing, Pokemon czy Harvest Moon. Krótko mówiąc: w grze zajmujemy się tworzeniem i pielęgnowaniem ogrodu.

X360

Football Manager 2007
Football Manager 2007

Sportowe 18 października 2006

Trzecia odsłona znakomitej serii gier piłkarskich, stworzonej przez studio Sports Interactive, mające na swym koncie popularną sagę Championship Manager czy NHL Eastside Hockey Manager.

PC

Runaway 2: Sen Żółwia
Runaway 2: Sen Żółwia

Przygodowe 17 listopada 2006

Druga część znakomitej gry przygodowej przygotowanej przez hiszpańskie Pendulo Studios. Podobnie jak w poprzedniczce, tak i tu spotykamy się z dwójką głównych bohaterów: niezwykle seksowną Giną oraz studentem Brianem.

PC

Syphon Filter: Dark Mirror
Syphon Filter: Dark Mirror

Akcji 14 marca 2006

Syphon Filter: Dark Mirror to trójwymiarowa gra akcji wydana przez firmę Sony Computer Entertainment. Seria swoje korzenie wywodzi jeszcze z czasów pierwszej konsoli PlayStation.

PSP

Sid Meier's Railroads!
Sid Meier's Railroads!

Strategiczne 17 października 2006

Sid Meier’s Railroads! to gra ekonomiczna przygotowana przez studio Firaxis Games, którą można uznać za naturalną spadkobierczynię legendarnej serii Railroad Tycoon, zapoczątkowanej w 1990 roku (również przez Sida Meiera). Pod względem koncepcji, program ten nie odbiega od pozostałych odsłon cyklu – naszym zadaniem będzie stworzenie firmy transportowej, w której pierwsze skrzypce gra kolej.

PC

Dungeons & Dragons Online: Stormreach
Dungeons & Dragons Online: Stormreach

RPG 28 lutego 2006

Darmowy MMORPG bazujący na systemie Dungeons & Dragons w wersji 3.5. Gra stawia na eksplorację, walkę i społeczność graczy. To co odróżnią produkcję od innych, to fakt iż świat został podzielony na mniejsze kontynenty, a rozgrywka opiera się na zasadach znanych z RPG.

PC

GTR 2 FIA GT Racing Game
GTR 2 FIA GT Racing Game

Wyścigi 18 września 2006

GTR 2 to kontynuacja niezwykle wiernej, licencjonowanej symulacji wyścigów klasy FIA GT. W stosunku do pierwowzoru, gra została mocno rozbudowana merytorycznie, oferując jeszcze większą dawkę atrakcji nie tylko fanom ultrarealistycznych wyścigów samochodowych.

PC

Okami
Okami

Zręcznościowe 19 września 2006

Okami to produkcja ze stajni Clover Studios, developerów odpowiedzialnych za obie części dobrze przyjętej przez graczy serii Viewtiful Joe. Głównym założeniem gry jest oparcie jej wizualno-klimatycznego stylu na starojapońskiej sztuce malarskiej sumi-e, charakteryzującej się specyficzną kreską oraz paletą barw.

PS2

New Super Mario Bros.
New Super Mario Bros.

Zręcznościowe 15 maja 2006

New Super Mario Bros. dla kieszonkowej konsoli Nintendo DS, to odświeżona wersja klasycznej pozycji z 1985 roku. Producenci powracają do korzeni, oferując nam dwuwymiarową platformówkę, zawierającą grafikę 3D opartą na wielokątach.

NDS

IL-2 Sturmovik: 1946
IL-2 Sturmovik: 1946

Symulacje 15 grudnia 2006

IL-2 Sturmovik: 1946 jest kolejną pozycją z popularnej serii symulatorów lotniczych, traktujących o II Wojnie Światowej. Tym razem developerzy z firmy Maddox Games w kooperacji z korporacją Ubisoft Entertainment zintegrowali w jednym produkcie treści ze wszystkich wcześniejszych odsłon Szturmowika, wzbogacone o nowe elementy.

PC

Sid Meier's Civilization IV: Warlords
Sid Meier's Civilization IV: Warlords

Strategiczne 24 lipca 2006

Warlords to pierwszy, oficjalny dodatek do Sid Meier’s Civilization IV – bestsellerowej gry strategicznej, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w październiku 2005 roku.

PC

Metroid Prime: Hunters
Metroid Prime: Hunters

Przygodowe 20 marca 2006

Metroid Prime: Hunters to drugi (po Metroid Prime: Pinball) produkt z popularnej serii, który ukazał się na konsolę Nintendo DS. Swego czasu, demo tej gry promowało również premierę wspomnianej platformy, wchodząc w skład sprzedawanego zestawu.

NDS

Metal Gear Solid: Portable Ops
Metal Gear Solid: Portable Ops

Akcji 5 grudnia 2006

Metal Gear Solid: Portable Ops jest pierwszą prawdziwą grą z serii o przygodach Snake’a na konsolę PlayStation Portable, która bezpośrednio nawiązuje do zdarzeń przedstawionych w produktach z cyklu MGS ze stacjonarnych platform

PSP

Forbidden Siren 2
Forbidden Siren 2

Przygodowe 9 lutego 2006

Forbidden Siren 2, podobnie jak pierwsza odsłona cyklu, to gra z gatunku survival horror, stworzona przez Keiichiro Toyamę, autora kultowej serii Silent Hill. Akcja programu przenosi nas na wyspę Yamijima (Wyspa Ciemności), gdzie przed 29 laty rozegrały się dantejskie sceny, a wszyscy jej ówcześni mieszkańcy zniknęli w tajemniczych okolicznościach.

PS2

Sam & Max: Season 1 - Culture Shock
Sam & Max: Season 1 - Culture Shock

Przygodowe 17 października 2006

Sam & Max: Season 1 to produkcja, która została przygotowana przez zespół Telltale Games, znany m.in. ze stworzenia gry Bone. Podobnie jak wspomniany tu tytuł, Sam & Max jest grą epizodyczną.

PC