Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Sid Meier's Civilization IV: Warlords (PC)

Sid Meier's Civilization IV: Warlords PC

Warlords to pierwszy, oficjalny dodatek do Sid Meier’s Civilization IV – bestsellerowej gry strategicznej, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w październiku 2005 roku.

To jest dodatek do gry Sid Meier's Civilization IV.

Strategiczne | ekonomiczne | turowe | 4X | sandbox | multiplayer | strategiczne wojenne

PC Windows
Okładka Sid Meier's Civilization IV: Warlords (PC)

producent: Firaxis Games

wydawca: 2K Games

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

24lipca2006

25sierpnia2006

pudełko PL

Warlords to pierwszy, oficjalny dodatek do Sid Meier’s Civilization IV – bestsellerowej gry strategicznej, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w październiku 2005 roku. Programiści z firmy Firaxis Games skoncentrowali się w rozszerzeniu przede wszystkim na postaciach największych przywódców w dziejach świata, mających ogromny wpływ na losy wielu wojen i konfliktów militarnych.

Wśród sześciu nowych cywilizacji jakie oferuje dodatek oraz wszystkich pozostałych znanych z pierwowzoru, pojawiły się potężne osobowości, zwane Warlordami, które powiększają tym samym listę przywódców. Każda nacja otrzymała ponadto unikatowy budynek i jednostkę, premierowe oddziały, usprawnienia miasta oraz trzy niedostępne wcześniej cudy świata. Na mapie świata pojawiły się dodatkowe surowce, które wydatnie pomogą graczowi w rozbudowie cywilizacji. Z racji tego, że rozszerzenie w głównej mierze koncentruje się na działaniach militarnych, wprowadzono możliwość okupowania podbijanych państw. Ujarzmiona w ten sposób nacja stanie się wasalem gracza, dzięki czemu ten ostatni będzie mógł czerpać dodatkowe korzyści z pracy zniewolonych mieszkańców.

W Sid Meier’s Civilization IV: Warlords pojawiło się sześć nowych scenariuszy:

  • Unifikacja Chin (350 p.n.e.) – obejmij kontrolę nad jednym z królestw i spróbuj zjednoczyć zwaśnionych władców, aby stworzyć jedno, silne państwo;
  • Wojny Peloponeskie (430 p.n.e.) – weź udział w starciu pomiędzy Ateńczykami i Spartanami o kontrolę nad terytorium Grecji;
  • Podboje Aleksandra (330 p.n.e.) – pomóż Aleksandrowi Wielkiemu w walce z Persami, Egipcjanami i Hindusami;
  • Powstanie Rzymu (300 p.n.e.) – wciel się w rolę Rzymian, Greków, Kartagińczyków, Galów lub Egipcjan w bitwie o tereny śródziemnomorskie;
  • Wikingowie (800 n.e.) – stań na czele armii morskich rozbójników i dokonaj najazdów na europejskie miasta. O Twoim zwycięstwie w tej misji zadecyduje wielkość łupów, jakie uda Ci się zdobyć;
  • Czyngis-chan (1206 n.e.) – walcz jako legendarny przywódca mongolski i rzuć na kolana całą Azję.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,5 / 10 na podstawie 279 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.4 / 10 na podstawie 20 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Gry podobne do Sid Meier's Civilization IV: Warlords

Klasyfikacja PEGI Sid Meier's Civilization IV: Warlords

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Sid Meier's Civilization IV: Warlords

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.8 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza), 1.7 GB HDD, Windows 2000/XP

Sid Meier's Civilization IV: Warlords - recenzja gry
Sid Meier's Civilization IV: Warlords - recenzja gry

Recenzja 31 sierpnia 2006, 13:12

Niemniej tacy sojusznicy są przydatni – choć wymaga to czasem umiejętnego posługiwania się w relacjach z nimi kijem i marchewką. AI wyraźnie chętniej słucha naszych próśb i gróźb, gdy jest wasalem i nie trudno jest uzyskać od niej nawet ogromne kontrybucje w sytuacji, gdy nie ma powodu, by nas darzyć miłością. Poza tym automatycznie dołącza się do każdej wojny, jaką my prowadzimy (sama nie może wypowiadać innym wojny), a jej miasta mogą być bazą wypadową dla naszych oddziałów – w tym również lotnictwa. Znakomicie sprawdza się jako bufor oddzielający od niebezpiecznego sąsiada. Dodatkowo każda cywilizacja, która stała się naszym wasalem, daje +1 do zadowolenia naszym mieszkańcom. Z drugiej strony każdy nasz wasal to –1 w relacjach z naszymi sąsiadami.