Wyszukiwarka gier
Sid Meier's Civilization IV: Warlords

Sid Meier's Civilization IV: Warlords

po premierze

Data wydania: 24 lipca 2006

Strategiczne, Ekonomiczne, Turowe, 4X, Sandbox, Strategiczne wojenne, Singleplayer

Warlords to pierwszy, oficjalny dodatek do Sid Meier’s Civilization IV – bestsellerowej gry strategicznej, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w październiku 2005 roku.

8.5

GRYOnline

8.3

Gracze

9.1

Steam

OCEŃ
Oceny

Warlords to pierwszy, oficjalny dodatek do Sid Meier’s Civilization IV – bestsellerowej gry strategicznej, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w październiku 2005 roku. Programiści z firmy Firaxis Games skoncentrowali się w rozszerzeniu przede wszystkim na postaciach największych przywódców w dziejach świata, mających ogromny wpływ na losy wielu wojen i konfliktów militarnych.

Wśród sześciu nowych cywilizacji jakie oferuje dodatek oraz wszystkich pozostałych znanych z pierwowzoru, pojawiły się potężne osobowości, zwane Warlordami, które powiększają tym samym listę przywódców. Każda nacja otrzymała ponadto unikatowy budynek i jednostkę, premierowe oddziały, usprawnienia miasta oraz trzy niedostępne wcześniej cudy świata. Na mapie świata pojawiły się dodatkowe surowce, które wydatnie pomogą graczowi w rozbudowie cywilizacji. Z racji tego, że rozszerzenie w głównej mierze koncentruje się na działaniach militarnych, wprowadzono możliwość okupowania podbijanych państw. Ujarzmiona w ten sposób nacja stanie się wasalem gracza, dzięki czemu ten ostatni będzie mógł czerpać dodatkowe korzyści z pracy zniewolonych mieszkańców.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy

Producent: Firaxis Games

Wydawca: 2K Games

Polski wydawca: Cenega S.A.

Gry z serii

Sid Meier's Civilization IV: Warlords
Sid Meier's Civilization IV: Warlords
Sid Meier's Civilization IV: Warlords

14GRY

Gry z serii Sid Meier's Civilization

Seria strategii turowych typu 4X, uznawana za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Cykl został wykreowany przez studio MicroProse, jednak z czasem pieczę nad jego rozwojem przejęła ekipa deweloperska Firaxis Games, zaś prawa do reprezentowanej przez niego marki znalazły się w posiadaniu koncernu wydawniczego Take-Two Interactive.

Gry z serii Sid Meier's Civilization
Sid Meier's Civilization IV

Podstawka dla Sid Meier's Civilization IV: Warlords

Sid Meier's Civilization IV

Sid Meier's Civilization IV

Publicystyka

8.5
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Sid Meier's Civilization IV: Warlords

Warlords są bez wątpienia produktem udanym – umiejętnie rozszerzającym bogactwo podstawowej wersji Cywilizacji 4 o nowe możliwości. Unikalne budynki i nowe cechy przywódców czynią poszczególne nacje jeszcze bardziej wyjątkowymi.

Sid Meier's Civilization IV: Warlords - recenzja gry
Recenzujący:
Łukasz Gajewski
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
31 sierpnia 2006

Wiadomości

Sześć nowych tytułów wzbogaca serię Premierowa Okazja - m.in. Just Cause 2, Borderlands, Magicka

Firma Cenega wprowadziła do sklepów sześć nowych tytułów w ramach odświeżonej serii wydawniczej Premierowa Okazja w promocyjnej cenie 39,99 zł. Mowa o Borderlands, Civlilization IV, Just Cause 2, Magicka, Wings of Prey: Skrzydła Chwały i Supreme Commander 2.

gry

Marek Oramus

25 listopada 2011 08:19

Sześć nowych tytułów wzbogaca serię Premierowa Okazja - m.in. Just Cause 2, Borderlands, Magicka

Powstanie gra na bazie Fall From Heaven, słynnych modyfikacji Civilization IV

Derek Paxton – szef ekipy odpowiedzialnej za tworzenie modyfikacji do gry Sid Meier's Civilization IV zatytułowanych Fall From Heaven i Fall From Heaven II, poinformował na jednym z forów internetowych, że powstanie samodzielna gra bazująca na tych słynnych modach.

gry

Anna Karpińska

28 kwietnia 2010 11:45

Powstanie gra na bazie Fall From Heaven, słynnych modyfikacji Civilization IV

Najciekawsze modyfikacje (24/02/10)

„Najciekawsze modyfikacje” to publikowany co dwa tygodnie wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

gry

Adrian Werner

24 lutego 2010 10:50

Najciekawsze modyfikacje (24/02/10)

Na facebookowe Civilization jeszcze trochę poczekamy

Spora grupa fanów gier facebookowych, którym przejadło się życie rolnika i mają ochotę zamienić Farmville na coś z większą ikrą z radością przywitała wieści o Civilization Network, czyli nowym wcieleniu legendarnej serii autorstwa Sida Meiera. Teraz dowiedzieliśmy się kiedy wystartuje beta tego projektu.

gry

Adrian Werner

2 lutego 2010 10:25

Na facebookowe Civilization jeszcze trochę poczekamy

Nowe Civilization dla użytkowników serwisu Facebook

Ogromna popularność serwisów społecznościowych pobudza twórców gier do niecodziennych działań. Sid Meier, legendarny projektant gier komputerowych, znany szczególnie z wybitnej serii Civilization, zapowiedział nową odsłonę tej serii przeznaczoną specjalnie dla… Facebooka.

gry

Grzegorz Bobrek

22 października 2009 09:03

Nowe Civilization dla użytkowników serwisu Facebook

Steam: gigantyczny pakiet gier 2K, Fallout 3 za pół ceny, Trine w przedsprzedaży

Firma 2K Games ogłosiła olbrzymi pakiet swoich gier dostępnych na Steamie. W sumie za mniej więcej 60 euro otrzymujemy więc 20 różnych tytułów, które normalnie kosztowałyby ponad 220 euro. Takie promocje zdarzają się bardzo rzadko. To nie wszystko, co system dystrybucji Valve ma do zaoferowania na najbliższe dni. Za pół ceny można kupić jedną z głośniejszych gier RPG ubiegłego roku – Fallouta 3.

gry

Szymon Liebert

3 lipca 2009 10:34

Steam: gigantyczny pakiet gier 2K, Fallout 3 za pół ceny, Trine w przedsprzedaży

Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (6 maja 2009)

„Wieści ze świata w telegraficznym skrócie” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: siedemnaście lat Wolfensteina, Crysis Maximum Edition w sklepach, wartość chińskiego rynku gier, kompletna edycja Civilization IV i inne. Zapraszamy do lektury.

gry

Piotr Doroń

6 maja 2009 13:30

Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (6 maja 2009)

Pierwsze informacje o Colonization, Storm of Zehir i Call of Duty 5: World at War

Ten tydzień, mimo iż dopiero się rozpoczął, wydaje się obfitować w zapowiedzi ciekawych pozycji i to nie tylko dla miłośników konsol. Również pecetowcy otrzymają dwa nowe dodatki do serii, które kojarzone są głównie z komputerami osobistymi. Dzisiaj pojawiły się zapowiedzi dwóch rozszerzeń: Colonization do Civilization IV oraz Storm of Zehir do Neverwinter Nights 2. Wczoraj otrzymaliśmy zaś pierwsze konkretne szczegóły na temat Call of Duty 5: World at War. W związku z tym wszystkie newsy dotyczące tych pozycji zdecydowaliśmy się zamieścić w jednym większym; tak, aby łatwiej było wyszukać interesujące Was informacje.

gry

Przemysław Zamęcki

10 czerwca 2008 13:05

Pierwsze informacje o Colonization, Storm of Zehir i Call of Duty 5: World at War

2K Games zapowiada Civilization IV: Colonization

Jeszcze jesienią tego roku pecetowcy będą mieli okazję zagrać w kolejną część słynnego cyklu Sida Meiera. Firma 2K Games zapowiedziała bowiem, że w produkcji znajduje się damodzielny dodatek do gry Civilization IV o podtytule Colonization.

gry

Przemysław Zamęcki

10 czerwca 2008 08:37

2K Games zapowiada Civilization IV: Colonization

Cywilizacja oraz Bioshock grami MMO + Bioshock the Movie?

Take-Two na specjalnej konferencji dotyczącej kondycji spółki oraz powodów odrzucenia propozycji EA dotyczącej przejęcia T2, ujawnia plany i perspektywy na przyszłość.

gry

Filip Grabski

27 marca 2008 08:08

Cywilizacja oraz Bioshock grami MMO + Bioshock the Movie?
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Sid Meier's Civilization IV: Warlords.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Sid Meier's Civilization IV: Warlords:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.8 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza), 1.7 GB HDD, Windows 2000/XP.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.5

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.3

Ocena Graczy

Średnia z 291 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.1

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 511 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.5
PC

Łukasz Gajewski

Recenzent GRYOnline.pl

2006.08.31

Warlords są bez wątpienia produktem udanym – umiejętnie rozszerzającym bogactwo podstawowej wersji Cywilizacji 4 o nowe możliwości. Unikalne budynki i nowe cechy przywódców czynią poszczególne nacje jeszcze bardziej wyjątkowymi.

Ocena STEAM

9.1

Bardzo pozytywne (511)

[title]

Główne zalety gry

  • Udoskonalone mechaniki militarne: Wprowadzenie Wielkich Generałów i Władców dodaje głębi strategii militarnej, nagradzając graczy za angażowanie się w wczesne wojny i umożliwiając potężne ulepszenia jednostek.
  • Unikalne scenariusze: Ekspansja oferuje kilka starannie zaprojektowanych scenariuszy historycznych, które dostarczają świeżych wyzwań i strategicznych zagadek, zwiększając powtarzalność gry.
  • Nowe cywilizacje i przywódcy: Warlords dodaje sześć nowych cywilizacji i dziesięciu przywódców, z których każdy ma unikalne cechy, co urozmaica rozgrywkę i zachęca do eksperymentowania z różnymi strategiami.
  • System państw wasalnych: Ta nowa mechanika dyplomatyczna pozwala na bardziej zniuansowane interakcje z innymi cywilizacjami, oferując alternatywy dla bezpośredniej podboju i wzbogacając dyplomatyczną warstwę gry.
  • Spójność graficzna: Wizualizacje i dźwięk utrzymują dopracowaną prezentację podstawowej gry, tworząc silną atmosferę i tożsamość dla każdej cywilizacji.

Główne wady gry

  • Ograniczona głębia dyplomatyczna: Chociaż państwa wasalne dodają złożoności, ogólny system dyplomatyczny pozostaje statyczny i przewidywalny, brakując głębi, na którą liczyli gracze.
  • Skupienie na militariach: Ekspansja mocno podkreśla rozgrywkę militarną, co może rozczarować graczy preferujących zwycięstwa kulturalne, naukowe lub dyplomatyczne.
  • Ewolucyjny, a nie rewolucyjny: Wielu recenzentów uważa, że Warlords udoskonala istniejące mechaniki, zamiast wprowadzać znaczące nowe, co sprawia, że jest mniej przełomowy niż oczekiwano.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Innowacyjna dyplomacja: Gracze liczyli na bardziej zaawansowane interakcje AI i głębsze mechaniki dyplomatyczne poza systemem państw wasalnych.
  • Wsparcie dla pokojowych stylów gry: Ekspansja nie oferuje znaczących ulepszeń dla graczy, którzy koncentrują się na warunkach zwycięstwa nie militarnych, ograniczając jej atrakcyjność dla szerszej publiczności.
  • Aktualizacje i modernizacja: Niektórzy gracze zauważyli, że gra wydaje się przestarzała, z pragnieniem aktualizacji lub ulepszeń, które odpowiadają nowoczesnym standardom gier.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, Civilization IV: Warlords jest chwalona za udoskonalenia w strategii militarnej i wprowadzenie nowej zawartości, ale nie spełnia w pełni oczekiwań w zakresie zrównoważonego doświadczenia dla wszystkich stylów gry, szczególnie tych preferujących dyplomację lub pokojowe zwycięstwa.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl