Civilization 4 Warlords: Scenariusz 5 - Narodziny Rzymu

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

5. Scenariusz - Narodziny Rzymu

Uwagi ogólne - Scenariusz 5 - Narodziny Rzymu | Scenariusze | Civilization IV Warlords - Sid Meiers Civilization IV: Warlords - poradnik do gry

Uwagi ogólne:

Każda z 5 cywilizacji w grze ma swoje atuty i unikalne (mini)drzewko rozwoju technologicznego. Poniżej krótko omówię każą z nich, proponując bardziej szczegółową strategię dla jednej z nich - Kartaginy.

Unikalne zasady:

Do zwycięstwa będzie potrzebne uzyskanie dostępu minimum do 2 unikalnych surowców - z których każdy jest położony nieopodal każdej ze stolic w grze (każdej z wyjątkiem Twojej). Ponieważ każdy z surowców daje +10 punktów na turę musisz prowadzić agresywną strategię - bez tego przeciwnicy zdobędą taką punktację iż możliwe że nawet zdobywszy 2 lub 3 surowce nie zdarzysz nadrobić strat z czasów małej aktywności.

Omówienie cywilizacji:

Rzym

Atuty: silna uniwersalna piechota. Tylko jedna ścieżka technologiczna. Zwarte imperium.

Wady: Centralne położenie - a więc zagrożenie z każdej strony.

Naturalna kolejność ekspansji: Celtowie, Kartagina, Grecja.

Kartagina

Atuty: świetna kawaleria do zwalczania piechoty , możliwość ulepszenia statków (jako jedyna nacja), słonie i duża liczba miast.

Wady: rozproszone terytorium na dwóch kontynentach, nieunikniona wojna z plemionami hiszpańskimi.

Naturalna kolejność ekspansji: Rzym, Celtowie, Grecja bądź Egipt.

Grecja:

Atuty: znakomita anty-kawaleryjska piechota, nieźli łucznicy.

Wady: Słabe położenie - centralne miejsce na mapie, rozproszone terytorium.

Naturalna kolejność ekspansji: Rzym, Celtowie, Kartagina bądź Egipt.

Egipt:

Atuty: Duże miasta, Cuda, możliwość produkcji dużej ilości Wielkich Ludzi, zrównoważone siły zbrojne (są dość skuteczni łucznicy, piechota i rydwany) - z bardzo przyzwoitymi możliwościami obronnymi.

Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2006-10-02
14:40

Niob Konsul

Niob

Charyzmatyczny powoduje ze 2 lvl oddzialu kosztuje 4 a nie 5 xp czyli tylko 1 poziomu nie przyspiesza :P

Komentarz: Niob

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl