
Data wydania: 20 marca 2006
Metroid Prime: Hunters to drugi (po Metroid Prime: Pinball) produkt z popularnej serii, który ukazał się na konsolę Nintendo DS. Swego czasu, demo tej gry promowało również premierę wspomnianej platformy, wchodząc w skład sprzedawanego zestawu.
GRYOnline
Gracze
Metroid Prime: Hunters to drugi (po Metroid Prime: Pinball) produkt z popularnej serii, który ukazał się na konsolę Nintendo DS. Swego czasu, demo tej gry promowało również premierę wspomnianej platformy, wchodząc w skład sprzedawanego zestawu.
Fabuła przedstawia się intrygująco. W leżącej na obrzeżach wszechświata odległej galaktyce Tetra, przed tysiącami lat swoją cywilizację zbudowała inteligentna rasa Alimbics. Ich terytorium rozciągało się na rozległym obszarze, który przyjął nazwę Alimbic Cluster. Z niewiadomych przyczyn lud nagle przestał istnieć, pozostawiając po sobie zdobyte na przełomie wieków osiągnięcia. Duchy przeszłości dały jednak o sobie znać. Otwarty sygnał z zapomnianej krainy przemierzył cały kosmos tajemniczo informując o potężnych mocach skrywanych w Alimbic Cluster.
Zadaniem gracza jest z ramienia Federacji Galaktycznej, uniemożliwić pozostałym chętnym odkrycie co kryje się za mistyczną przepowiednią, jednocześnie samemu docierając do celu. Dokonać tego należy w skórze, Samus Aran, głównej bohaterki Metroid Prime: Hunters, znanej już z poprzednich części cyklu. Jak przystało na grę z gatunku FPS, akcja została przedstawiona z perspektywy pierwszej osoby. Przy akompaniamencie kolejnych wystrzałów z broni i powalania futurystycznych przeciwników, można, a czasami nawet trzeba skorzystać ze specjalnych umiejętności. Najsłynniejszą taką zdolnością Samus Aran jest możliwość przeobrażenia w kulę, dzięki czemu udaje się przebrnąć przez niektóre etapy gry wymagające użycia szarych komórek. Na tym nie koniec, bowiem oprócz elementów logicznych, w programie zaimplementowano również całą masę sytuacji zmuszających do wykazania się małpią zręcznością. Ogromną rolę w grze spełnia ponadto pancerz głównej bohaterki. To właśnie on posiada wielofunkcyjny skaner, choć rzecz jasna jego możliwości na nim się nie kończą.
Cyberpunkowy klimat programu, podkreśla w szczególności zastosowana grafika, pełna rozwiązań rodem z filmów science-fiction. W Metroid Prime: Hunters duży nacisk położono na rozgrywkę wieloosobową. Decydując się na taki tryb, do wyboru jest sześć postaci, charakteryzujących się oryginalnym arsenał oraz odrębnymi technikami walki.
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Platformy:
Nintendo DSAngielskie napisy i dialogi
Gry podobne:



15GIER
Seria przygodowych gier akcji science fiction, która wraz z cyklem Castlevania położyła podwaliny pod gatunek metroidvania. Marka od samego początku jest obecna wyłącznie na konsolach firmy Nintendo, która sprawuje nad nią pieczę wydawniczą.
Recenzja GRYOnline
Grafika, dźwięk, grywalność – te elementy stoją na najwyższym poziomie i to one sprawiają, że gra wciąga i nie pozwala się nudzić ani przez chwilę. Jednak recepta na sukces musi zostać uzupełniona o coś jeszcze – o doskonałe pomysły.
Todd Keller, Mark Pacini i Jack Matthews już jakiś czas temu postanowili wziąć sprawy w swoje ręce. Wcześniej nie byliśmy jednak pewni co szykują. Dziś otrzymaliśmy odpowiedź – wymieniona trójka postanowiła założyć własną firmę. Kim w ogóle są ci panowie? To byli pracownicy Retro Studios, producenta, który zajmował się serią Metroid Prime wydawaną na kolejne konsole Nintendo.
gry
Szymon Liebert
16 września 2008 12:07
Jak podaje serwis Shacknews, kilku kluczowych pracowników opuściło firmę Retro Studios, wielu graczom znaną głownie z serii gier Metroid Prime.
gry
Przemysław Zamęcki
24 kwietnia 2008 13:11
Wraz z wydaniem trzeciej odsłony cyklu Metroid Prime, kilkuletnia przygoda amerykańskiej firmy Retro Studios z tą serią została zakończona. Zlokalizowane w Teksasie studio ma zamiar odpocząć od przygód nieustraszonej łowczyni nagród, Samus Aran.
gry
Krystian Smoszna
31 sierpnia 2007 09:59
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wczoraj do sklepów na terenie Stanów Zjednoczonych trafiła gra Metroid Prime: Hunters – o czym poinformował jej producent, a zarazem wydawca, firma Nintendo.
gry
Karolina Talaga
22 marca 2006 09:38
Wszyscy mieszkańcy Starego Kontynentu, którzy z niecierpliwością oczekują premiery najnowszej gry z cyklu Metroid Prime, mogą odetchnąć z ulgą. Przedstawiciele firmy Nintendo oświadczyli bowiem, że program trafi również do Europy, niestety z kilkudziesięciodniowym opóźnieniem w stosunku do edycji przeznaczonej na rynek amerykański.
gry
Krystian Smoszna
14 marca 2006 07:12
Na początku roku (dokładnie 12 stycznia) koncern Nintendo ujawnił kilka ogólnych informacji na temat opcji multiplayer, która znajdzie się w bodaj najbardziej obecnie oczekiwanej grze na przenośną konsolę Nintendo DS, tj. Metroid Prime: Hunter. Wczoraj natomiast poznaliśmy bardziej szczegółowy opis poszczególnych opcji owego trybu.
gry
Piotr Doroń
7 marca 2006 09:40
Wprowadzenie na rynek amerykański systemu Nintendo Wi-Fi Connection (14 listopada) okazało się wielkim sukcesem. Nie tak dawno wspominaliśmy Wam chociażby o świetnej sprzedaży pierwszej pozycji umożliwiającej rozegranie gry wieloosobowej za pośrednictwem NDS, tj. Mario Kart DS. Dzisiaj mamy dla Was kolejne nowinki.
pozostałe
Piotr Doroń
8 grudnia 2005 09:02
Na początku roku 2005 firma Nintendo zamieściła w sieci listę gier, które miały być zaprezentowane na targach E3 (Electronic Entertainment Expo) w Los Angeles (odbyły się w maju tego roku). Miały być, lecz, jak to często bywa w takich przypadkach, część nie została przedstawiona. Jedną z pozycji wymienionych na liście był Metroid Dread.
gry
Piotr Doroń
21 listopada 2005 17:25
Dotychczasowe wieści na temat wydania gry Metroid Prime: Hunters na Nintendo DS (odpowiednik na GameCube to seria FPSów Metroid Prime) wspominały o braku trybu multiplayer. Na zakończonych wczoraj targach Penny Arcade Expo, firma Nintendo ogłosiła jednak, iż wraz z przesunięciem daty premiery programu na pierwszy kwartał 2006,DSowe wydanie Metroid Prime otrzyma wsparcie trybu on-line przez Wi-Fi.
gry
Daniel Sodkiewicz
29 sierpnia 2005 09:24
Firma ogłosiła swoje plany wydawnicze, które zaczynają się jesienią tego roku, a sięgają aż do początków 2006 roku. Obejmują one wszystkie najważniejsze platformy, na które koncert produkuje swoje gry - Nintendo GameCube, Nintendo DS oraz Game Boy Advance. Wszystkie daty premier koncern podał dla Stanów Zjednoczonych.
gry
Marcel Mierzicki
23 sierpnia 2005 13:41
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 138 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Szymon Błaszczyk
Recenzent GRYOnline.pl
2006.05.31
Grafika, dźwięk, grywalność – te elementy stoją na najwyższym poziomie i to one sprawiają, że gra wciąga i nie pozwala się nudzić ani przez chwilę. Jednak recepta na sukces musi zostać uzupełniona o coś jeszcze – o doskonałe pomysły.