Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Sid Meier's Railroads! (PC)

Sid Meier's Railroads! PC

Sid Meier’s Railroads! to gra ekonomiczna przygotowana przez studio Firaxis Games, którą można uznać za naturalną spadkobierczynię legendarnej serii Railroad Tycoon, zapoczątkowanej w 1990 roku (również przez Sida Meiera).

Strategiczne | ekonomiczne | pociągi

PC Windows
Okładka Sid Meier's Railroads! (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

17października2006

8grudnia2006

pudełko PL

Sid Meier’s Railroads! to gra ekonomiczna przygotowana przez studio Firaxis Games, którą można uznać za naturalną spadkobierczynię legendarnej serii Railroad Tycoon, zapoczątkowanej w 1990 roku (również przez Sida Meiera). Pod względem koncepcji, program ten nie odbiega od pozostałych odsłon cyklu – naszym zadaniem będzie stworzenie firmy transportowej, w której pierwsze skrzypce gra kolej.

Sid Meier’s Railroads! kontynuuje tradycję swoich poprzedników stawiając na niezwykle prosty w obsłudze system rozbudowy infrastruktury kolejowej, który ucieszy przede wszystkim nowicjuszy. Mosty, tunele, zwrotnice, a nawet stacje kolejowe – konstrukcja wszystkich tych obiektów odbywa się automatycznie kiedy program uzna, że są one potrzebne. Oprócz układania torów, gracz skoncentruje się również na tworzeniu pociągów, ustalaniu ich składów oraz wyznaczaniu celu podróży. Program oferuje ponad trzydzieści lokomotyw, począwszy od prymitywnych maszyn parowych, poprzez spalinowe, na elektrycznych skończywszy. Na przewóz czeka dwadzieścia zróżnicowanych surowców, które produkowane są przez liczne zakłady przemysłowe (od tartaków po fabryki broni).

Oczywiście samo układanie torów i przyglądanie się pociągom byłoby straszliwie nudne, dlatego też autorzy postanowili zaimplementować najbardziej zaawansowany model ekonomiczny, jaki kiedykolwiek pojawił się w grze tego typu. Rynek śledzący popyt i podaż towarów, to tylko część atrakcji. Siłą programu są przede wszystkim liczne zdarzenia losowe, które mogą doprowadzić do gwałtownych zmian koniunktury, a co za tym idzie do wyników finansowych osiąganych przez wszystkie rywalizujące przedsiębiorstwa.

Sid Meier’s Railroads! posiada olbrzymi potencjał w kwestii projektowania dodatków. Graczom został udostępniony edytor map, scenariuszy, a także narzędzia pozwalające na stworzenie wymarzonej lokomotywy. W tym ostatnim przypadku mamy bardzo szerokie pole manewru – zaprojektować można bowiem wszystko, nie tylko wygląd zewnętrzny maszyny, ale również jej parametry techniczne.

Gra oferuje rozbudowany wariant rozgrywki jednoosobowej. Oprócz tradycyjnej „piaskownicy”, gdzie możemy tworzyć swoje imperium bez żadnych ograniczeń, autorzy pokusili się też o wymagające scenariusze, gdzie staniemy naprzeciwko żywym legendom transportu kolejowego, np. Corneliusa Vanderbilta czy J.P. Morgana. Jeśli znudzą nam się samotne wyzwania, zawsze możemy skorzystać z opcji multiplayer. Bawić się można tutaj na dwa sposoby: w kooperacji lub przeciwko sobie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 8.105 / 10 na podstawie 367 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 6.6 / 10 na podstawie 7 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Sid Meier's Railroads!

Klasyfikacja PEGI Sid Meier's Railroads!

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Sid Meier's Railroads!

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.4 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows 2000/XP

Sid Meier's Railroads! - recenzja gry

Recenzja 8 listopada 2006, 12:43

Wróćmy jeszcze na chwilę do scenariuszy. Każda z przygotowanych misji posiada oczywiście szereg celów, którym musimy sprostać. Zadania te podzielono na kilka poziomów. W każdym przypadku musimy liczyć się z limitem czasowym, w którym należy się zmieścić. Od siebie dodam, iż cele w większości przypadków podobały mi się. W zależności od sytuacji musiałem na przykład utworzyć sprawny łańcuch produkcyjny, dostarczając wytwarzane dobra (np. papier) w ściśle określone miejsce czy też umiejętnie połączyć ze sobą kilka miast, znajdujących się w różnych rejonach mapy.