Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Railroad Tycoon 3 (PC)

Railroad Tycoon 3 PC

Trzecia część gry strategicznej pt. Railroad Tycoon, która pierwotnie zadebiutowała w roku 1990. Rzeczony tytuł ponownie umożliwia użytkownikom pokierowanie rozwojem konsorcjum transportowego, specjalizującego się w przewozach kolejowych.

Strategiczne | ekonomiczne | pociągi

PC Windows
Okładka Railroad Tycoon 3 (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

27października2003

8stycznia2004

pudełko PL

Trzecia część gry strategicznej pt. Railroad Tycoon, która pierwotnie zadebiutowała w roku 1990. Rzeczony tytuł ponownie umożliwia użytkownikom pokierowanie rozwojem konsorcjum transportowego, specjalizującego się w przewozach kolejowych. Nasze zdolności menedżerskie możemy wypróbować w przedziale czasowym od połowy XIX wieku do współczesności, w różnych miejscach naszego globu, zarówno na kontynencie północnoamerykańskim czy też w Europie. Autorzy zaimplementowali w Railroad Tycoon 3 ponad 40 różnych modeli autentycznych lokomotyw, począwszy od pierwszych parowozów (Planet, Norris 4-2-0 czy 4-6-6-4 Challenger), aż do nowoczesnych elektrowozów (Eurostar), oraz blisko 35 typów ładunku. Nie zapomniano również o tym, iż sam transport to tylko część naszej działalności i dlatego dano nam możliwość obracania papierami wartościowymi czy też przejmowania lub łączenia się z innymi kompaniami kolejowymi.

  • Akcja przedstawiona jest przy pomocy w pełni trójwymiarowego enginu graficznego.
  • Możliwość gry jedno i wieloosobowej (sieć lokalna i Internet).
  • Ponad 25 scenariuszów stworzonych tak, by odtworzyć najciekawsze okresy z historii światowej kolei.
  • Ponad 150 rodzajów budynków, różne typy stacji kolejowych, fabryki, itp.
  • Realistyczne zależności ekonomio-gospodarcze, okresowe wahania cen towarów, wpływ wynalazków i nowych technologii na rynek, itp.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 4  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8.21 / 10 na podstawie 661 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119 PLN

Gry podobne do Railroad Tycoon 3

Klasyfikacja PEGI Railroad Tycoon 3

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Railroad Tycoon 3

PC Windows

Rekomendowane: Procesor Pentium III 733 MHz, 128MB RAM, karta grafiki 16 MB, 1.2 GB HDD

Railroad Tycoon 3 - recenzja gry

Recenzja 6 lutego 2004, 11:30

Jedną z pierwszych czynności, z którymi będziemy musieli się uporać po rozpoczęciu gry, jest założenie nowej firmy (niekiedy jest to zablokowane). Musimy ustalić wysokość własnego wkładu, co przełoży się na ilość dołożonych przez pozostałych inwestorów pieniędzy. Jeszcze tylko ustalenie nazwy oraz logo i możemy zaczynać stawiać tory. Jednym z podstawowych ułatwień, z których warto korzystać, są świetne wykresy obrazujące zapotrzebowanie na linie kolejowe w różnych rejonach planszy. Zabawę najlepiej jest zacząć tam, gdzie już na samym początku możemy spodziewać się niezłego ruchu. Oczywiście, w miarę dalszych postępów w grze największe miasta nieustannie się rozrastają. Postawienie pierwszych linii nie sprawia już takich problemów jak w dwójce. Wiąże się to przede wszystkim z usunięciem mapy miasta, tzn. nie jest to już oddzielne okno. Musimy skonstruować co najmniej dwie stacje, połączyć je torami (po drodze ustalając częstotliwość występowania mostów i tuneli), przy nich ustawić budynki zaopatrzeniowe, a także zakupić właściwe pociągi. I już, linia gotowa! Oczywiście to nie wszystko. Powinno się też zadbać o wiele innych szczegółów; sądzę jednak, iż dałem dobry obraz tego, jak prosta może być ta gra dla osoby, która z podobnymi strategiami nie miała jeszcze do czynienia. Wróćmy jednak do tych szczegółów. Wiele istotnych rzeczy wiąże się z pociągami, a przede wszystkim ciągniętymi przez nie wagonami. Istotnym elementem gry jest sam proces zakupu maszyny. Musimy wziąć pod uwagę wiele czynników: moc (a więc i prędkość maksymalną), a także koszt nabycia i późniejszego utrzymania. Logiczne jest to, iż najtańsze pociągi nie powinny obsługiwać ogromnych miast, a ich lepsi odpowiednicy kursować pomiędzy malutkimi wioskami. Kolejna ważna rzecz, to ustalenie ilości doczepianych do lokomotyw wagonów.